Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2009.09.04 0 0 909

A fedvény nagyrésze .GPX formából készült,  a GPX eredeti ott van a Galatech oldalon. Azért vannak konvertálva  Ozi formátumra, mert ott lehet színezni,  fillezni, piktogramokat használni stb.

 

Az első kettőt a MapSource-ban is lehet, erről szól P.isti olvtárs Garmindba töthető repülőtérképe, de nem lehet azokat másik alap fölé helyezni. Piktogramot is lehet használni, csak azt a Garminnal kell "egyeztetni".

 

A lényeg, a MapSource-nak nincsenek olyan grafikai-kartográfiai lehetőségei, mint az Ozinak.

Előzmény: GYA (908)
GYA Creative Commons License 2009.09.04 0 0 908
Ha már úgy is a TuHu az alap, nem lehetne egy MapSource számára emészthető formátumot is gyártani?
Előzmény: Vgyuri (906)
Vgyuri Creative Commons License 2009.09.04 0 0 907
Ja, elfelejtettem beszúrni a jelenlegi "bemutató darabot".
Előzmény: Vgyuri (906)
Vgyuri Creative Commons License 2009.09.04 0 0 906

A lényeg, két térképcsomag került fel a Galatech oldalra, egy Ozicsomag, amiben kész OziExplorer formátumú térkép van 100 000-es tereptérkép alapon az ICAO térképhez hasonló (még korántsem teljes) fedvénnyel. (Érdemes többször is, mondjuk hetenként,  visszanézni, mert a térkép újabb és újabb elemek berakásával fejlődik.)

 

A másik csomag GIF formátumban összeolvasztva tartalmazza az előbbi Ozi elemekből készült térképet, vagyis kész térkép, navigációs programba bevihető, képnézegetővel is nézegethető, akár ki is nyomtatható, ha valakinek van 2,5 *4 méter méretű nyomtatója. (Pl. tapétának :-)

 

A lényeges különbség a két csomag között, hogy aki OziExplorerben használja az első csomagot, az a pontokra "egerészve" buborékban megkapja azokat a reptéri, légtéri stb, információkat, amik a térképre állandóan nem írhatók fel.

 

Lesz még egy érdekes lejetőség, ha kész lesz, egy külön csomagban ott lesznek együtt azok az Ozi elemek, amik a földrajzi alaptérképen felül vannak. Ezek segítségével bármilyen térkép "repülőstérképpé" alalkítható. Én is kipróbáltam, a régi 1:1 000 000 léptékű földrajzi-politikai hibridtérképemet repülősítettem vele. Ez kevésbé részletes, de kisebb is, mint az 500k-s vagy 100k-s térkép.

 

A kérdés már csak az, hogy érdekel-e ez egyáltalán valakit, mert nem sok visszajelzést kaptam eddig.

 

A másik kérdés, hogy hogyan lehetne egy olyan portált találni, ahol ez a térkép állandóan megtekinthető netes formában lenne szemben a mostani lehetőséggel, amikor a "méretes" fájlokat előbb le kell tölteni, és ki-ki csak a saját kütyüjén kicsomagolva használhatja. Valami olyan kellene, mint a www.turistautak.hu , ahonnan a földrajzi alaptérkép származik. (Mondjuk hasonló célre ott vannak már a Google alapú alkalmazások, csak az általam bütykölt grafikusan jobb.) Ezen a portálon valmelyes tervezési lehetőséget is lehetne csinálni.

Előzmény: parakacsa (905)
parakacsa Creative Commons License 2009.09.02 0 0 905
Éjjel megszabadultam a nyomasztó lelki tehertől :o). Ha minden jól sikerült, akkor majd Vgyuri leírja mit csinált Nektek. http://www.galatech.hu/pg/dir/BpTMA20070510.htm 9-es pont
Előzmény: parakacsa (901)
kaszikanet Creative Commons License 2009.09.01 0 0 904

Sziasztok!

 

Ma hallottam a Travel Service gépét amin tájékoztatta a FIC-et, hogy 4000 lábra süllyedne a debreceni megközelítéshez. Ha jól gondolom akkor még Debrecen CTA1-en kívűl volt, ha a FIC-el beszélt.  Jól gondolom?

repülésszerető Creative Commons License 2009.08.31 0 0 903
Szia, ebben tudnék segíteni, privátban írok...
Előzmény: Vgyuri (902)
Vgyuri Creative Commons License 2009.08.31 0 0 902

Ezért ne juss a szegényházba, úgysem a végleges, bár lényegében így is használható. De már gyülekeznek a távvezetékek, telefontornyok, országos jelentő- és belépőpontok, NDB-k, VOR-ok.

 

Aminek viszont hiányzik az alapja, az a reptéri NDB-k, irányítótornyok, 'C" pontok, helyi beléppontok stb. Ezeket honnan lehet összeszedni? Az AIP-lapok megvannak valahol letölthető formában?

Előzmény: parakacsa (901)
parakacsa Creative Commons License 2009.08.31 0 0 901
Gyuri már átküldte, a közzététel csak miattam késik. Bocs, a megélhetési melók után rögtön...
Előzmény: Vgyuri (895)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.31 0 0 900
tudom olvastam, sot arra hivatkoztam, de a valosag meg is mas. A rendelet aug 23 an lepett hatalyba nekem a szakszom (sima ppl) 24 en jart le, nem kapok automatikusan semmit mennem kell ellenorzot a hatosag emberevel. Es akkor a sima ICAOS szakszot hosszabitjak meg semmmi ujat nem kapok.
Előzmény: robicsek (897)
robicsek Creative Commons License 2009.08.31 0 0 899
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/hatosagi_hirek/jar_fcl_bevezetese_magyarorszagon/

hát, akkor ígyjárás van, ha a csere előtt jár le.
Előzmény: kaszikanet (898)
kaszikanet Creative Commons License 2009.08.31 0 0 898
Meddig az az addig? Mivel nekem szeptemberben jár le, és mégis kell repülnöm.
Előzmény: robicsek (897)
robicsek Creative Commons License 2009.08.31 0 0 897
viszont szeptemberben kicserélik a régit ujra automatikusan, lásd jetfly.hu

azaz, csak annak kell ellenőrzőt repülni, akinek addig lejár.
Előzmény: _Hypo_ (896)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.31 0 0 896
ja csak annyit hogy lehet a masik topicon de tema volt az uj szakszok meg a regi meghosszabbitasa, na a rendelet ugye valtozott, de csak az mas nem, a regi szakszomat ugy hosszabitjak meg mint eddig, kell repulni ellenrozot a hatosag emberevel, majd ha mar uj szakszo lesz es az jar le akkor mar nem kell hanem eleg az igazolt repult ora.

Ergo meg semmi nem valtozik ...
Előzmény: robicsek (894)
Vgyuri Creative Commons License 2009.08.31 0 0 895
Alakul a 200 000-es turistatérképre rápiktorkodott bitképes repülőtérkép.
robicsek Creative Commons License 2009.08.29 0 0 894
Utólag belegondolva, hogy nmit is éreztem., érdekes volt, mert amikor eldöntöttem, hogy ez sebmérő hiba és én most nem fogok repülni, már fordultam vissza, állitottam a leszállási konfigot tök automatikusan, közben az agyam másik fele rádiozott, oszt baromi lassunak tunt az egész.
De ennyinál többet nem ér a történet, hálistennek nem a repszerencsétlenségben van:)
Előzmény: _Hypo_ (885)
GYA Creative Commons License 2009.08.29 0 0 893
Egyébként teljesen egyet értek, az utóbbi években sokat eset a színvonal, hajmeresztő dolgokat lehet tapasztalni időnként.

Tapasztalataim szerint az egyik neves iskola élen jár az alulképzett emberkéket kibocsájtásában.

GYA Creative Commons License 2009.08.29 0 0 892

Zar kolega a monitor mőgül lát rá a dolgokra.

Én a mikrofon mind két oldalán előfordulok minden napos rendszerességgel.

 

Tudom, hogy nem "úgy" gondolta csak szerencsétlen szóhasználat volt szerencsétlen megfogalmazásban.

Ugye?

Előzmény: széles tamás (888)
reseller Creative Commons License 2009.08.29 0 0 891

Ez így igaz, ráadásul apukája is tudna mit mesélni. :-)

Előzmény: repülésszerető (890)
repülésszerető Creative Commons License 2009.08.29 0 0 890
Azért GYA-nak is van, nem kicsi rálátásra a dolgokra...
Előzmény: széles tamás (888)
zar 116 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 889
A bohócok nem a "felkészített és felkészülő kisgépes pilóták". A többi, akikből aztán híradó lesz.
Előzmény: GYA (886)
széles tamás Creative Commons License 2009.08.28 0 0 888
Zar olvtárs igenis, hogy tiszteli a pilótákat.

Sajnos Ő tapasztalatból beszél, jóval nagyobb rálátással, mit Te meg én együttvéve. :-( Sajnos.

Én fültanúja voltam egy FIC-es frekin, amikor a T. pilótatársam azt sem tudta, hogy hol van, a transzponderre azt hitte, hogy az az ADF és folytathatnám.

Borzalmas volt még nekem is hallani a frekin az illető pilótatársam kétségbeesett próbálkozását, hogy legalább azt mégtudja, hogy Ő maga hol van.

Erre csak Hofi szavai jutnak eszembe, hogy "... akinek nem inge, ne vagye magára, de akinek inge, az végre öltözködjön már föl!"
Előzmény: GYA (886)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.26 0 0 887
Ez a baj hogy egy kalap ala vagyunk veve, persze nem allitom hogy nincsenek nagy pilot bagel ray ban napszemubegben bohockodok, mert vannak sajnos, es flp nelkul szallnak fel radiozas nem megy es a tobbi, de a tobbseg en szeretnem hinni hogy nem ilyen.

Tegnap is megtapasztaltam Budaors felett hogy akinek penze van repulni az meg nem feltetlenul tud is, ugy cikaztak 4 ikben elottem mikozben en voltam az 1 sorszamu hogy meg is kellett szakitani a leszallast.
Előzmény: GYA (886)
GYA Creative Commons License 2009.08.26 0 0 886
Kikérem magam és az összes többi becsületesen felkészített és felkészülő kisgépes pilóta nevében a „le bohócozást”!

Nagyon szomorú jelenség, hogy egy irányító ilyen nagyon lekezeli és lenézi a kisgépes repülést.

Remélem (és egyébként a tapasztalatom is ez), hogy a többi ATCO és FIC-es nem így gondolkodik.

Előzmény: zar 116 (871)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.24 0 0 885
Hat mindenesetre gondolom izzaszto elmeny volt. nekem meg hala ilyen nem volt, az egyetlen dolog ami tortent hogy felszallas elotti kulso checkolasnal eszre vettem hogy a legcsavarkup eltort. nem is szalltam fel vissza a hangar. Illetve egyszer egy csavar hianyat jeleztem a szerelokkel de mondtak nem nagy gond:)))
Előzmény: robicsek (883)
havcs Creative Commons License 2009.08.23 0 0 884
... Bár (és ez csak szőrszálhasogatás) az indulási reptérnek nem kell minden esetben rendelkeznie NVFR hatósági engedéllyel. :-)...

Kedves Tamás!

Volt egy téma, amiről írtatok, és amiről mások írtak. Az, amit írtál egyértelműen azt sugallja, amit most nem akarsz belátni. Azt sem írtad, hogy nappali körülmények között szállsz fel, sőt azt sem írtad, hogy nappali körülmények között szállsz le. Amennyiben valóban ilyenre gondolsz, akkor viszont az NEM éjszakai VFR, ÉRTED? Akkor nappali látási repülési szabályok szerint működsz/repülsz/felszállsz/leszállsz. Ha éjszakai látási repülési szabályok szerint akarsz működni, amiről a hozzászólások szóltak a 9 órás szúnyogozást követően, akkor nincs kibúvó, nincs kiskapu, amit majd itt jól elárulsz a FIC-es kollégának szőrszálhasogatásból. Olyan vagy, mint a médiumok, ferdítesz és mellébeszélsz.

Mégegyszer, amit írtál:

... az indulási reptérnek nem kell minden esetben rendelkeznie NVFR hatósági engedéllyel...

Mi az, hogy minden esetben? Mi az, hogy indulási reptér? Az érkezésinek kell? Mi az, amiről beszélünk? NVFR üzemelés, nemde?

Azt gondolod, hogy olyan ravasz vagy és okos, hogy ha nappal felszállsz, akkor azt ide lehet emelni, mint "nem kell minden esetben" kategóriának?

Hát engem nem győztél meg, bocsi!

Az, hogy milyen világba akarsz "levinni" egyszer, ha jó fiú leszek, abból nem kérek. Olyan világba, ahol megszegik a szabályokat, és üzembiztonságilag megkérdőjelezhető gépekkel repülnek, azt inkább skippelném. Köszi! Ennél nagyságrendekkel kulturáltabb körülmények mellett üzemelek, akár mint rgv., akár mint ATCO!

Tamás, még egy kérdés. Mi történt veled? Régebben szerényebb voltál? Mitől nőtt meg az önbizalmad? Ja és nem válaszoltál, hogy most szabin vagy, vagy miért nem hallak a frekin? Vagy ezt inkább priviben?

Üdv
Havcs
Előzmény: széles tamás (877)
robicsek Creative Commons License 2009.08.23 0 0 883
DA20volt, ott nincs pitot takaro.

take offnál növekedett a sebesség, akkor vettem fel, amikor mutatta (utolag belegondolva, sokkal gyorsabb lehettem már akkor) - éreznem kellett volna hogy valami nem OK, de nem éreztem.

de mutatott a műszer, valamit.

Aztán valahogy feltunt, hogy megyek, fordulat, légcsavar OK, de a mérő meg egyre kevesebbet mutat.

Valami nem ok, látom motor rezsim OK, akkor csak a sebmérő lehet rossz. (utas szerint mintha remegő kézzel nyultam volna a kezelőszervekhez....)

de lehet, csak nem ittam semmit, azé:)

forduló, leszáll, nem is neztem a sebmérőt, mert értelme nem lett volna, összevissza mutatott. Első oktatom ex mezőgazdasági pilcsi volt, utána fel is hivtam, hogy mennyire igaza volt, amikor ugy tanitott, hogy a műszerek extra dolgok, anélkül is repülnek a gépek....

Annyiban ON, hogy ugyan rádioztam, de tök bénán. (de csak az infoval, el se jutottam FICig, tehát OFF, bocs.)

tudom, bagatell történet, de nekem ez volt az első, amikor valami nem ugy történt, ahogy kellett volna, nekem élmény.

Nektek profiknak nyilván napi rutin.

nekem egy icipici lépés volt a pilotasághoz vezető uton.
Még nagyon az elején vagyok.
Előzmény: széles tamás (882)
széles tamás Creative Commons License 2009.08.23 0 0 882
Gratulálok, hogy ilyen remekül kezelted a helyzetet!

Bár nem tudom a pók mi módon jutott be a csőbe? Pitottakarót nem használ az üzemeltető?

Azért az ilyeneknek szokott lenni előjele. Take-of során nem észlelted, hogy nem mozdul a mutatótó? Vagy már nem volt idő megszakítani a felszállást? V1 után vetted észre?

Egyébként nekem is volt egy tanulságos esetem, megosztom, talán más is tanulhat belőle.

Már egyedül repkedhettem, de még szakszóvzsga előtt volt. Indulás előtt vizuálisan is ellenőriztük (oktatómmal együtt) az üzemanyagszintet, majd GO! :-)

Take-Off után kb 50-100 feet-en vettem észre, hogy mindkét üzemanyagtartály szintjelzője a nullán fekszik. Pillanatok alatt cikáztak a gondolatok a fejemben, mira azt a következtetést vontam le, hogy egy esetleges csőtörés esetén sem folyhatott el ennyi idő alatt a teljes üzemanyag, így nyilván van még annyi a rendszerben, hogy egy iskolakört meg tudjak tenni. A motor rensesen dolgozott, egyenletesen járt, húzott is, ahogy mindíg.
Iskolakört megtéve a leszállás pillanatában a "döccenéstől" ismét a rendes mennyiséget mutatta a műszer.
Kérdezte is az oktatóm, hogy mi van? Miért nem mentem útvonalra? Elmeséltem Neki a tapasztaltakat, majd odahívtuk a szerelőt. Kivette az aktuális biztit, megsmirglizte az érintkezőr, adott egy kis WD-t a hüvelynek, oszt gyí!


Most már évek távlatából jót mosolygok rajta, de akkor a zabszempróba pozitív volt. :-)

Most már tényleg elköszönök!

Szia!
Előzmény: robicsek (881)
robicsek Creative Commons License 2009.08.23 0 0 881
minél többet repülök kis molylepkékkel, annál inkább tudom, hogy nem tudok.

Viszont legalább már nemrég volt valami eseményem is - huje pók bemászhatott a csőbe, oszt megszunt létezni a sebességmérő.

Tudom, nem ügy, meg kell oldani, de velem élesben ilyen először fordult elő, és azé picinyt megijedtem - lofaszt, összeszartam magam majdnem, legyek őszinte:) - de itt vagyok.
Előzmény: széles tamás (880)
széles tamás Creative Commons License 2009.08.23 0 0 880
Ne is bízd el magad!

Profinak ott van lborli, zar, és nemsokára havcs is. :-)

Soha nem fogok anyyit érteni az irányításhoz, mint bármelyikük egy irányítóbál hajnalán. :-) Jómagam csak egy amatőr alattvalójuknak tekintem magam. :-)

(Bár vertikálisan néha felettük vagyok. :-) De ezt csak halkan mondom. )
Előzmény: robicsek (879)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!