Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
Sajnos nincs. Kevés vasutas témájú képet készített sajnos édesapám, ez az üdítő kivétel volt. (Pár éve tettem még fel fotókat a 40a vonal albertfalvai szakaszának '50-es évekbeli felújításáról, de azon kívül már tényleg nincs semmi.)
Abban kérnék segítséget, hogy az alagutas szakaszt ha meg szeretnénk nézni, akkor érdemesebb Vinyéről túrázni a Cuha-völgyben, vagy vonattal Porva-Csesznekig, és onnét túrázni?
Köszönettel venném azok tanácsait, akik már jártak ott gyalogosan.
Adjunk hát a nosztalgiának is, régen közvetlen járattal mentek a Balatonra mondjuk a Pannonhalma környékiek a tarjánpusztai polgármester, Kálmán Józsefné szerint.
– A nyolcvanas években reggel hatkor indultunk és nyolcra voltunk lent. A vonat bejött Tarjánpusztára, utána délután négyre vagy este nyolcra érkeztünk haza. Egy időben csak Pannonhalmán állt meg, az plusz tíz percet jelentett, de amikor huszonöt-harminc balatonozó is összejött, megkérhettük a forgalmistát, hogy a vonat nálunk is megálljon – emlékszik Kálmán Józsefné.
:))))))))
Akkor még volt 27 es vonal Veszprém-Hajmáskér-Csajág is amin át közlekedett a fürdős vonat. Jellemzően BoBo M44 húzta...