Pannónia P10-hez keresek Duna oldalkocsit, lehetőleg jó állapotút. Nem tudjátok hol tudnék jó áron venni? Egyáltalán mi a reális értéke egy restauráltnak és mi egy fellelt állapotúnak?
Sajnos nem emlékszem rá, hogy hol olvastam, vagy hogy ki mondta. Mindenesetre én elmennék a KPM-be, és ott kérdezném meg. Sőt, a szomszéd megyébe meg talán a harmadik megye KPM-jét is meglátogatnám....
Szóló motor mellé (forgalmiban nem oldalkocsisként szerepel) is csatolhatsz oldalkocsit és levizsgáztathatod! Ebben az esetben az NKH-hoz kell vinni vizsgára. Vizsgáztattam így motort. Semmi akadálya.
Köhém rendelet szerint nem minősül át alakításnak olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;
a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
ellenkező esetben át alakítás és elég bonyolult folyamat
Elmondanád hol szerezted az infót, mert nyakig benne vagyok egy TS 250-es átalakításában. A kezdeteknél úgy tudtam, hogy amennyiben a gyári kapcsolások-fogadók megvannak semmi akadálya nincs.
Én nem vagyok 100% biztos benne... Ha a motor papírjaiban benne van hogy oldalkocsis, akkor nem gond. Jelenleg szólót oldalkocsissá minősíteni legutolsó információk alaján nem lehet. se 125-öst se 250-est. elég friss dolog, és nem is 100%.
A 150-es egyébként csalódás volna oldalkocsival, nem bírná. maga a kocsi is van vagy 60-65 kg, ráadásul légellenállása is van. Arról nem beszélve, hogy nincsenek meg rajta a felfogatáshoz gyárilag kialakított részek. Mivel magyarországon vagyunk, ahol minden megyei kpm másképp kezeli ezeket a dolgokat, láttunk már érdekes dolgokat.
Ha nem akarsz nagy kihívásokat, akkor komplett papíros motor veszel(oldalkocsival) aminek ráadásul élő tulaja van, aki hajlandó is adás-vételit írni. Innentől minden csak bonyolít. Nem lehetetlen, de beleőszülhetel.
Szia! Milyen megyében élsz? Én Veresegyház szomszédságában vagyok és szívesen megmutatom a gyári TS 250/1 fogatomat. A szomszéd faluban meg van egy hapsi, akinek van ETZ és TS fogat is!
Ha erre jársz, írj mailt a szellingertamas@gmail.com -ra.
Semmi gondot nem latok a felfogatasokkal. Ez rendben van, viszont a feked egy kisse hianyos.
Ket pontot egy egyszeru eszterga padon meg tudsz csinaltatni, a harmadikhoz kell egy kis lakatos munka is. A stabilizatort tisztan lakatos munkaval be tudod kotni.
nem egyszerű de meg lehet csinálni nekem m0jdnem 2 évembe került de sikerült itt van egy pár jog szabály hátha segít :
A Közlekedési Főfelügyelet Műszaki Osztályától kapott tájékoztatás a feltett kérdésre történő jogszabályi hivatkozást tartalmazza. A leírtak alapján (5/1990. (IV.12.) KöHÉM r. 2. § (3) bek. f) pontja) nem minősül átalakításnak „a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas”. Kérdésére, hogy hogyan értelmezendő a gyártómű által rendszeresített oldalkocsi az a válasz, hogy a motorkerékpár gyártója által gyártott és a motorkerékpárhoz gyári alkatrészekkel csatlakoztatható oldalkocsi felszerelése esetére vonatkozik a rendeleti szöveg. Ez azt jelenti, hogy ebben az esetben nem szükséges átalakítási engedély kérnie az oldalkocsi felszerelésekor. A kész járművet műszaki vizsgálatra kell állítani (vizsgadíj: 4.540,- Ft), melynek során azt vizsgáljuk, hogy az oldalkocsi ténylegesen a gyártótól származik, csatlakoztatása a gyártó által előírt módon, gyári helyekre történt-e. Ezután az okmányiroda bejegyzi a forgalmi engedélybe a változást, ill. kiadja az oldalkocsira szerelendő második forgalmi rendszámot. Minden más gyártó által gyártott oldalkocsit csak átalakítási engedélyezés keretében lehet felszerelni. Előzetes átalakítási engedélyt a területileg illetékes Közlekedési Felügyelettől kell kérnie. Mivel az átalakítással olyan jármű jön létre, mely az átalakításra kerülő típus gyári változataként nem létezik, ezért a kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt. A műszaki dokumentációt közlekedés-, vagy gépészmérnök, üzemmérnök, ill. hasonló területen gyakorlattal rendelkező közlekedés-, vagy gépésztechnikus végzettségű szakember készítheti el. (Szóbeli, telefonos tájékoztatás még: Elméletben jó lehet a külföldi terv-, méretezési- vagy műszaki dokumentáció is, nem biztos, hogy meg kell rajzoltatni és méreteztetni egy magyar szakemberrel. Talán még lefordíttatni sem kell. Mindenképpen a létrejött új jármű - az oldalkocsis motorkerékpár vizsgálandó, tehát kell külön az oldalkocsi és külön a majdani összeépítés – átalakítás - végeredménye tekintetében a műszaki dokumentáció. A felszerelésre alkalmasságot nézik a csónaknál, és a 6/1990. KÖHÉM rendelethez igazodást vizsgálják a teljes járműnél. Ez a rendelet elméletileg EU-tól átvett előírásokat tartalmaz, tehát ezért is elfogadható - ha teljeskörű a tartalmi megfelelés – a külföldi dokumentáció.) A kérelem benyújtásához csatolni kell a jármű (motorkerékpár) forgalmi engedélyének másolatát, valamint az engedélyezi díj befizetését igazoló pénztárbizonylatot (jelenleg az engedélyezés díja: 10.000,- Ft). Engedélyezett átalakítást követően az elkészült járművet műszaki vizsgálatra kell állítani (vizsgadíj: 5.720,- Ft), majd szintén az okmányirodára menni, a megváltozott adatok forgalmi engedélybe történő bejegyzése végett. Gyártótól vásárolt oldalkocsi esetén - függetlenül a származási országtól – számlával, vagy adásvételi szerződéssel igazolni kell a tulajdonjogot is. Nem EU országból származó oldalkocsi esetén természetesen vámkezelési eljárás is szükséges. Motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására akkor alkalmas, ha annak gyártója, ill. a forgalmazó hazai vezérképviselet nyilatkozik, hogy a motorkerékpár kialakítása, műszaki jellemzői erre alkalmasak. E nyilatkozat hiányában a motorkerékpárhoz oldalkocsi nem csatlakoztatható még átalakítási engedélyezés keretében sem. Abban az esetben, ha a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatásra alkalmas, de ehhez magán a motorkerékpáron is átalakítást kell végrehajtani, természetesen a műszaki dokumentációban erre is ki kell térni. Régebbi gyártású oldalkocsi fékberendezéssel történő ellátása csak akkor lehetséges, ha az oldalkocsinak létezett gyárilag fékezett kivitelű változata is, és mindenben ezt a változatot hozza létre. Mivel az átalakítással járműjellemzőt változtat meg, ezért ez is átalakítási engedély köteles. Gyári változatként fékkel nem rendelkező oldalkocsi fékezetté átalakítása akkor engedélyezhető, ha a fékezhető kerekű oldalkocsis motorkerékpár – mint teljes jármű – rendelkezik az ENSZ-EGB 78.02 jóváhagyással. Ez a jóváhagyási előírás 2003. június 17-től kötelező érvényű Magyarországon. Mivel átalakítással csak a ma hatályos jogszabályoknak megfelelő jármű hozható létre, így ebben az esetben is figyelembe kell venni. Fék jóváhagyást Magyarországon a Közlekedéstudományi Intézet Kht. végez (1119. Budapest, XI. Thán K. u. 3-5. Tel.: 1/371-5936). (Ismét szóbeli, telefonos info: ez több százezer, esetleg millió forintba kerülhet. Egyedileg valószínűleg senki nem vállalja fel.)
A közelmúltban egy esélytelennek vélt terv fogalmazódott meg bennem...
Adott egy 1977-es Yamaha XS 360 motorkerékpár, erre szeretnék egy Szentesi féle oldalkocsit szerelni. (ha esetleg nem találok menthetőt akkor Duna lenne)
Az alap motorkerékpár szóló, 1999 óta nem volt műszakija, tehát a fényképes nyilvántartásban sem szerepel.
Van e valami egyszerűbb hivatalos út (vagy félhivatalos is érdekelhet, pl. nkh valami úton történő kikerülése) ennek a megvalósításához?
Sok helyen nézegettem milyen bürokratikus akadályokkal járna a projekt, de egyértelmű, könnyen értelmezhető válaszokra nem sikerült találnom.
Valaki esetleg, akár privátban is, tudna segíteni az ügyben?
Nagyon jó eső érzés ! Képeket majd teszek fel a mostani oldalkocsis felfogatásokról, egyébként van esztergályos-lakatos -mindenes barátom aki sok dolgot meg tud csinálni a felfogatásokhoz, az nem gond. Gond hogy mit és mekkorát ! :(
Még idén le szeretném vizsgáztatni és remélem a szezon végére még tudom vinni a családomat egy körre !
Elég felelőtlenül megígértem többeknek a CAD rajzot a gömbről, de a volt munkahelyemen maradt a számítógépen, és egy halvány ígéretet kaptam a helyi informatikustól, hogy megkeresi, és elküldi nekem.