Keresés

Részletes keresés

Oldtimer Fan Creative Commons License 2017.01.14 0 0 847

Pannónia P10-hez keresek Duna oldalkocsit, lehetőleg jó állapotút. Nem tudjátok hol tudnék jó áron venni? Egyáltalán mi a reális értéke egy restauráltnak és mi egy fellelt állapotúnak?

wild rat Creative Commons License 2017.01.02 0 0 846

BOLDOG ÚJ ÉVET!!

BALESET MENTES KÖZLEKEDÉST !!

BlackAmstaff Creative Commons License 2016.12.05 0 0 845

Senkit nem kell megkérdeznie! Minden úgy van ahogy leírtuk!! :-)

Előzmény: Peti251 (844)
Peti251 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 844

Sajnos nem emlékszem rá, hogy hol olvastam, vagy hogy ki mondta. Mindenesetre én elmennék a KPM-be, és ott kérdezném meg. Sőt, a szomszéd megyébe meg talán a harmadik megye KPM-jét is meglátogatnám....

danjoe Creative Commons License 2016.12.03 0 0 843

Köszi!

Előzmény: BlackAmstaff (841)
danjoe Creative Commons License 2016.12.03 0 0 842

Üdv! Megnyugtattál!

Előzmény: wild rat (840)
BlackAmstaff Creative Commons License 2016.11.29 0 0 841

Szóló motor mellé (forgalmiban nem oldalkocsisként szerepel) is csatolhatsz oldalkocsit és levizsgáztathatod! Ebben az esetben az NKH-hoz kell vinni vizsgára. Vizsgáztattam így motort. Semmi akadálya.

Előzmény: Peti251 (838)
wild rat Creative Commons License 2016.11.28 0 0 840

Köhém rendelet szerint nem minősül át alakításnak olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;

  • a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;

ellenkező esetben át alakítás és elég bonyolult folyamat

Előzmény: danjoe (839)
danjoe Creative Commons License 2016.11.27 0 0 839

Szia! 

Elmondanád hol szerezted az infót, mert nyakig benne vagyok egy TS 250-es átalakításában. A kezdeteknél úgy tudtam, hogy amennyiben a gyári kapcsolások-fogadók megvannak semmi akadálya nincs.

Üdv!

 

Előzmény: Peti251 (838)
Peti251 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 838

Én nem vagyok 100% biztos benne... Ha a motor papírjaiban benne van hogy oldalkocsis, akkor nem gond. Jelenleg szólót oldalkocsissá minősíteni legutolsó információk alaján nem lehet. se 125-öst se 250-est. elég friss dolog, és nem is 100%.

 

A 150-es egyébként csalódás volna oldalkocsival, nem bírná. maga a kocsi is van vagy 60-65 kg, ráadásul légellenállása is van. Arról nem beszélve, hogy nincsenek meg rajta a felfogatáshoz gyárilag kialakított részek. Mivel magyarországon vagyunk, ahol minden megyei kpm másképp kezeli ezeket a dolgokat, láttunk már érdekes dolgokat.

 

Ha nem akarsz nagy kihívásokat, akkor komplett papíros motor veszel(oldalkocsival) aminek ráadásul élő tulaja van, aki hajlandó is adás-vételit írni. Innentől minden csak bonyolít. Nem lehetetlen, de beleőszülhetel.

Előzmény: Martin1990 (837)
Martin1990 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 837

Ezer hála és köszönet!

Nagyon kevésen múlt hogy nem vettem meg a 150-est! Ezek szerint csak 250-es jöhet szóba ugye??

Előzmény: tono_t5H (836)
tono_t5H Creative Commons License 2016.11.18 0 1 836

Szervusz!

150 köbcentivel nem közlekedhetsz oldalkocsival... 

Előzmény: Martin1990 (835)
Martin1990 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 835

Sziasztok!

Felújításra váró MZ TS 150-hez keresek oldalkocsit!Aki tud megfizethető áron kérem értesítsen! e-mail: martin9999@citromail.hu !

Köszönöm

Fejes Attila Creative Commons License 2016.09.09 0 0 834

Üdv, hívd fel a Mozaik utcai vizsga helyet.Szerintem ott megoldják.

Előzmény: Szergejek (833)
Szergejek Creative Commons License 2016.09.09 0 0 833

Sziasztok!

Tudja vk,h hol lehet oldalkocsis motort vizsgáztatni Budapesten?

 

 

yamahajoe10 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 832

Szia ! 

 

Pest megye,Dabas. Írtam e-mailt.

sergio82 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 831

Szia! Milyen megyében élsz? Én Veresegyház szomszédságában vagyok és szívesen megmutatom a gyári TS 250/1 fogatomat. A szomszéd faluban meg van egy hapsi, akinek van ETZ és TS fogat is!

 

Ha erre jársz, írj mailt a szellingertamas@gmail.com -ra.

Előzmény: yamahajoe10 (830)
yamahajoe10 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 830

Nagyon köszönöm a segítségeteket ! iGAZÁN JÓ ÉRZÉS ! 

 

Jó lenne méretet venni egy rajzról vagy egy már meglévő össze épített etz ről. (gondolom ) 

 

Szeretném ha még idén meg lenne mert a 3 éves fiúnk ( Dominik) teljesen oda meg vissza van hogy ott utazhasson. 

2 éve egy jáwával mentünk egy pár kanyart , azóta kész a kis lurkó !

Peti251 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 829

Az ETZ tank alatti felfogatása hegesztett. egy ilyen derékszögű háromszög szerű konzol van, aminek az aljába van hegesztve a gömb csapja.

Előzmény: yamahajoe10 (826)
Lki1 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 828

A lengovilla tengely vegen levo gombot ugy kell osszehozni, hogy a ket fekpedal tudjon mukodni egyutt. 

Ha nagyon kozel van, akkor az oldalkocsi fekkarja bele er a blokkba, ha meg tavol, akkor nem er a hatso fekpedal ala. A tobbi allithato.

Előzmény: Lki1 (827)
Lki1 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 827

Szerintem a TS gombjeit nyugodtan veheted alapul. 

A kreativitas a tank alatti konzolhoz kell, de az allithato.

Most kulfoldon vagyok, es meg csak leskiccelni sem tudom a felfogo gomboket.  :(

Előzmény: yamahajoe10 (826)
yamahajoe10 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 826

Lakatos és esztergályos egy személyben a barátom, ő profi mindenben. Az nem gond, a minta és méret levétel ami nem egyszerű szerintem ! 

Hol találok egy etz oldalkocsist ? Nem egyszerű, mert gondolom onnan lehetne le venni a méreteket ! ?

Lki1 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 825

Semmi gondot nem latok a felfogatasokkal. Ez rendben van, viszont a feked egy kisse hianyos.

Ket pontot egy egyszeru eszterga padon meg tudsz csinaltatni, a harmadikhoz kell egy kis lakatos munka is. A stabilizatort tisztan lakatos munkaval be tudod kotni.

Előzmény: yamahajoe10 (824)
yamahajoe10 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 824

Bocsánat , még nem vagyok gyakorlott a képek feltöltésében és beillesztésében! Van amelyik dupla. 

 

Köszönöm a segítségeket előre is ! 

yamahajoe10 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 823

yamahajoe10 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 822

Üdvözlöm a tisztelt fórumozó társakat ! 

 

Csatoltam a képeket a mostani mz oldalkocsi felfogatásokról ! 

 

Ugye a téma hogy össze szeretném társítani egy szűz etz 250 es motorhoz. 

wild rat Creative Commons License 2016.05.24 0 0 821

szia

nem egyszerű de meg lehet csinálni nekem m0jdnem 2 évembe került de sikerült itt van egy pár jog szabály hátha segít :


A Közlekedési Főfelügyelet Műszaki Osztályától kapott tájékoztatás a feltett kérdésre történő jogszabályi hivatkozást tartalmazza. A leírtak alapján (5/1990. (IV.12.) KöHÉM r. 2. § (3) bek. f) pontja) nem minősül átalakításnak „a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas”.
Kérdésére, hogy hogyan értelmezendő a gyártómű által rendszeresített oldalkocsi az a válasz, hogy a motorkerékpár gyártója által gyártott és a motorkerékpárhoz gyári alkatrészekkel csatlakoztatható oldalkocsi felszerelése esetére vonatkozik a rendeleti szöveg. Ez azt jelenti, hogy ebben az esetben nem szükséges átalakítási engedély kérnie az oldalkocsi felszerelésekor. A kész járművet műszaki vizsgálatra kell állítani (vizsgadíj: 4.540,- Ft), melynek során azt vizsgáljuk, hogy az oldalkocsi ténylegesen a gyártótól származik, csatlakoztatása a gyártó által előírt módon, gyári helyekre történt-e. Ezután az okmányiroda bejegyzi a forgalmi engedélybe a változást, ill. kiadja az oldalkocsira szerelendő második forgalmi rendszámot.
Minden más gyártó által gyártott oldalkocsit csak átalakítási engedélyezés keretében lehet felszerelni. Előzetes átalakítási engedélyt a területileg illetékes Közlekedési Felügyelettől kell kérnie. Mivel az átalakítással olyan jármű jön létre, mely az átalakításra kerülő típus gyári változataként nem létezik, ezért a kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt. A műszaki dokumentációt közlekedés-, vagy gépészmérnök, üzemmérnök, ill. hasonló területen gyakorlattal rendelkező közlekedés-, vagy gépésztechnikus végzettségű szakember készítheti el. (Szóbeli, telefonos tájékoztatás még: Elméletben jó lehet a külföldi terv-, méretezési- vagy műszaki dokumentáció is, nem biztos, hogy meg kell rajzoltatni és méreteztetni egy magyar szakemberrel. Talán még lefordíttatni sem kell. Mindenképpen a létrejött új jármű - az oldalkocsis motorkerékpár vizsgálandó, tehát kell külön az oldalkocsi és külön a majdani összeépítés – átalakítás - végeredménye tekintetében a műszaki dokumentáció. A felszerelésre alkalmasságot nézik a csónaknál, és a 6/1990. KÖHÉM rendelethez igazodást vizsgálják a teljes járműnél. Ez a rendelet elméletileg EU-tól átvett előírásokat tartalmaz, tehát ezért is elfogadható - ha teljeskörű a tartalmi megfelelés – a külföldi dokumentáció.)
A kérelem benyújtásához csatolni kell a jármű (motorkerékpár) forgalmi engedélyének másolatát, valamint az engedélyezi díj befizetését igazoló pénztárbizonylatot (jelenleg az engedélyezés díja: 10.000,- Ft). Engedélyezett átalakítást követően az elkészült járművet műszaki vizsgálatra kell állítani (vizsgadíj: 5.720,- Ft), majd szintén az okmányirodára menni, a megváltozott adatok forgalmi engedélybe történő bejegyzése végett.
Gyártótól vásárolt oldalkocsi esetén - függetlenül a származási országtól – számlával, vagy adásvételi szerződéssel igazolni kell a tulajdonjogot is. Nem EU országból származó oldalkocsi esetén természetesen vámkezelési eljárás is szükséges.
Motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására akkor alkalmas, ha annak gyártója, ill. a forgalmazó hazai vezérképviselet nyilatkozik, hogy a motorkerékpár kialakítása, műszaki jellemzői erre alkalmasak. E nyilatkozat hiányában a motorkerékpárhoz oldalkocsi nem csatlakoztatható még átalakítási engedélyezés keretében sem. Abban az esetben, ha a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatásra alkalmas, de ehhez magán a motorkerékpáron is átalakítást kell végrehajtani, természetesen a műszaki dokumentációban erre is ki kell térni.
Régebbi gyártású oldalkocsi fékberendezéssel történő ellátása csak akkor lehetséges, ha az oldalkocsinak létezett gyárilag fékezett kivitelű változata is, és mindenben ezt a változatot hozza létre. Mivel az átalakítással járműjellemzőt változtat meg, ezért ez is átalakítási engedély köteles. Gyári változatként fékkel nem rendelkező oldalkocsi fékezetté átalakítása akkor engedélyezhető, ha a fékezhető kerekű oldalkocsis motorkerékpár – mint teljes jármű – rendelkezik az ENSZ-EGB 78.02 jóváhagyással. Ez a jóváhagyási előírás 2003. június 17-től kötelező érvényű Magyarországon. Mivel átalakítással csak a ma hatályos jogszabályoknak megfelelő jármű hozható létre, így ebben az esetben is figyelembe kell venni. Fék jóváhagyást Magyarországon a Közlekedéstudományi Intézet Kht. végez (1119. Budapest, XI. Thán K. u. 3-5. Tel.: 1/371-5936). (Ismét szóbeli, telefonos info: ez több százezer, esetleg millió forintba kerülhet. Egyedileg valószínűleg senki nem vállalja fel.)

Előzmény: Simi Drilling (820)
Simi Drilling Creative Commons License 2016.05.24 0 0 820

Üdv Mindenkinek,

 

A közelmúltban egy esélytelennek vélt terv fogalmazódott meg bennem...

Adott egy 1977-es Yamaha XS 360 motorkerékpár, erre szeretnék egy Szentesi féle oldalkocsit szerelni. (ha esetleg nem találok menthetőt akkor Duna lenne)

Az alap motorkerékpár szóló, 1999 óta nem volt műszakija, tehát a fényképes nyilvántartásban sem szerepel. 

Van e valami egyszerűbb hivatalos út (vagy félhivatalos is érdekelhet, pl. nkh valami úton történő kikerülése) ennek a megvalósításához?

Sok helyen nézegettem milyen bürokratikus akadályokkal járna a projekt, de egyértelmű, könnyen értelmezhető válaszokra nem sikerült találnom.

Valaki esetleg, akár privátban is, tudna segíteni az ügyben?

 

Előre is köszönöm

yamahajoe10 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 819

üDVÖZLETEM TISZTELETTEL ! 

 

kÖSZÖNÖM A SZÍVES SEGÍTSÉGEKET ! 

 

Nagyon jó eső érzés ! Képeket majd teszek fel a mostani oldalkocsis felfogatásokról, egyébként van esztergályos-lakatos -mindenes barátom aki sok dolgot meg tud csinálni a felfogatásokhoz, az nem gond. Gond hogy mit és mekkorát ! :(

 

Még idén le szeretném vizsgáztatni és remélem a szezon végére még tudom vinni a családomat egy körre ! 

 

 

Lki1 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 818

Megint ez az oldalkocsis téma. 

Elég felelőtlenül megígértem többeknek a CAD rajzot a gömbről, de a volt munkahelyemen maradt a számítógépen, és egy halvány ígéretet kaptam a helyi informatikustól, hogy megkeresi, és elküldi nekem.

Na azóta is várom...

Előzmény: yamahajoe10 (815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!