Talán nem csak nekem égett az emlékezetembe az 1-es út mentén ácsorgó öreg repülőgép valahol Győr után . Amikor először jártam arra, még nem volt ott, aztán a tévéhíradóban mutatták, ahogy odaszállítják , onnantól kezdve mindig vártam, mikor látom meg, amikor[...] Bővebben!Tovább »
Így van. Nagyon tetszik a kassai múzeum. Széles a skála, igazán irigylésre méltó az egész reptér, az egész környezet. Lehet így is hozzáállni a repüléshez.
34.ik pályázó.....Hmmm..
Igen. Magyarország.
Ha bárhol is van de gondját viselik az öreg vasainknak, azt tiszteljük.
A MOI egy magánszemély tulajdonában volt. Csak érdekes történelmi adalékként jegyzem meg, hogy a gép eladása idején ő a 34. pályázó volt, amikor elérkeztek a tényleges adásvételhez az előtte sorban lévő 33 pályázó visszalépett a vásárlástól. Egyetlen megkötés volt az eladáskor, kohóba nem kerülhet. Tényként rögzíthetjük, hogy ez a gép a körülményekhez képest elég jó állapotban maradt meg, ellentétben például a MOGézával. Az ember, amikor ezekkel az öreg vasakkal foglakozik, mindig rájön, hogy verbálisan mindenkinek nagyon fontos minden, de amikor ténylegesen tenni, áldozni kéne valamire, akkor furcsa módon eltűnik a lelkesedés. Mindenki lájkol, megoszt, de azt hogy tegyen valamit...( Természetesen szerencsére vannak szép számmal kivételek is, ezért sikerülhet mindig egy kicsit menteni a menthetőt.)
A személyes véleményem az, hogy ezerszer inkább legyen bármelyik gép a kassai repülőmúzeumban felújítva és kiállítva, mintsem elrohasztva látni egy hátsó udvarban.
Az öreg vas kinek a tulajdona volt? Netán műemlék kategória? Esetleg megvette valaki kilóra anno? Esetleg a Közlekedési Múzeum kihelyezett tulajdona? Ahhoz képest, hogy kis híjján szétvágták ez most pozitív fejlemény. Csak persze a körítés volt undorító.
No, azért nem egészen. Ebből eredhet ez a remek félreírás.
"...Az Új Szó beszámolója szerint Schuster viccelődve megjegyezte, hogy egy repülőgépet, egy Il-18-ast kapott ajándékba születésnapjára Orbán Viktortól, ám a gép óriási méretei miatt csak darabokban kapja azt meg..."
Valaki felhomályosíthatna, hogy ha ez az a gép, amit "kölcsön adunk", akkor hogy a ferde farokban lett belőle ajándék? Lehet én vagyok nem normális, de ha valami ajándék, akkor hogy lehet kölcsön, ha meg (pl egy csereprogram keretein belül) kölcsön gép, akkor miért ajándék???
Ha az előbbi, akkor milyen értékmentés is ez!???
Ha az utóbbi, akkor >hogyismondjam< elég illetlen dolog így ajándékozni nem!???
Hehe, 1 év +-szal később kaptam választ a kérdésemre, ilyet még anyám se tud. :) Méghozzá milyen jó választ! Én is nagyon örülök neki, a lényeg, hogy megmarad, és remélhetőleg vigyázni fognak rá (az eddiginél mindenképp jobban), főleg, hogy Szlovákiában asszem egyáltalán nem is maradt Il-18-as. Nos az tényleg sajnálatos, hogy nem marad -D, de mégis hogy képzelted volna? MOI a skanzenbe, MOG meg Kassára? Szerintem elégedjünk meg ezzel, és örüljünk annak, hogy egy ilyen múlttal rendelkező gép (emlékezzünk a híres near miss-re) http://iho.hu/hir/damaszkuszi-dobbantas-egy-majdnem-katasztrofa-111223 biztonságba kerül.
Micsoda hatalmas otlet... oszinten? Rohej, amit ez az LKK csinal.
Hogy miert? Mert a MOI az egyetlen Il-18D, ami magyar szinekben repult valaha. Persze nem sajnalok Kassarol repulot, hiszen van mar ott egy Gobe (HA-5392) , megy egy Szu-22 (05-os harci), de nem azt kene odaadni nekik, amibol tobb van? (Ok is ugy ajanlottak fel Szolnok szamara egy Szu-7-est, hogy naluk abbol annyi van, mint a szemet. - Tobb, mint 60 gepet rendszeresitettek.)
Ez is tetszik: "Az LKK birtokába került HA-MOI magyar lajstromban marad" :D Nem is tudtam, hogy a HA-MOI meg mindig lajstromban van... ezek szerint a legialkalmassagi bizonyitvanya kevesebb, mint 5 eve jart le? :D
Megemlékezést szerveznek a leállt légitársaság emlékére a ferihegyi kettes terminálnál.Február 25-én délután 5 órától gyertyagyújtással emlékeznek a Malévra a cég egykori dolgozói és azok, akiknek fontos volt a cég. Az eseményt Slihoczki László, a légitársaság egykori ügyeletes forgalmi irányítója szervezi a Facebookon. A szervező az iho.hu kérdésére elmondta: a kettes terminálhoz vezető úton a rendőrségi őrkonténernél ő maga kezdi majd a mécsesek elhelyezését az út mentén. Eddig 160-an jelezték, hogy legalább egy gyertyát gyújtanak majd a február 3-án leállt légitársaság emlékére, de a szervezők mindenkit várnak az eseményre. Slihoczki László arra kéri a csatlakozókat, hogy autóval ne akadályozzák az utasforgalmat, ha szükséges, akkor a repülőgép-emlékpark, vagy a catering porta körül álljanak meg, a busszal érkezők pedig a Repülőtér E porta nevű megállónál szálljanak le.