Az egyik ismerősömnek van 17-40-e, mindenképpen kipróbálom majd ha kezemben a 6D. A 16-35 2.8 II obi ultrabrutál élességre... Viszont van egy álom objektívem a 85 1,2 II-es, nos Ő lenne az igazi portréra.... :) A megvételéhez kell a lottónyeremény. :)
A 16-35 4IS még megfizethető áron van sőt szerencse esetén jó állapotú használtat is ki lehet fogni.
Semmikép sem szeretném elkapkodni a megfelelő objektív vásárlást, mindenképpen olyan kell ami több cél, portré, épület és táj... később rendszerezem majd az obiparkot.
Igen, ez egy elég "furcsa" obi, vagyis inkább a felhasználók várnak el mást, mint amire kitalálták. Az F4-es fényerő szinte csak azért van, hogy el lehessen adni L-esként. Bután nézne ki, hogy max. rekesz 5.6 egy rövid L-esen. :)
DE! Ez egy tájfotó obi, amit rekeszelve "kell" használni, és úgy már mindjárt más.
Egyébként ff-en teljesen mást mutatnak az obik, ne indulj ki az 50D-n szerzett tapasztalatokból.;)
"ami árban és minőségben is megfelelő lehet majd."
Én próbáltam neked nagyjából a 17-55-höz belőni :) A 24-70 2,8-ra, vagy a 24-105 4IS-re azért csinosabb árcetlit ragasztanak.
Mi a gond a 2.8 IS fixek árával... a 24 1.4L ugorhatott be, nemde?
(a templomtornyokhoz, ritkán sporthoz, stb-hez megtartanám az 50D-t, ha nincs más "kropposod", mivel 200*1,6=320mm F4L IS-t kihozni FF-en már megint más kategória)
Szia, aki uwa obit szeretne, annak érdemes szerintem kipróbálni a Tokina 16-28/2.8 AT-X PRO objektívet. Nekem nagyon bevált, nagyon szép, éles, kontrasztos rajzolata van, színei is szuperek, minden. 1 hátránya van csak: nem szűrőzhető (valójában de, csak nagyon drágán). Aki kíváncsi rá, az Gyöngyösön kipróbálhatja az enyémet :) Nem eladó, tehát ajánlatokat nem várok, de aki tapasztalatot szeretne vele szerezni, az írjon, mailem publikus :)
FF-en 17-40 is élesebb. Ha tudsz még gyűjteni akkor általános és eseményfotózásra 16-35 2.8 II, tájkép és épület/beltérfotzózásra 16-35 F4 IS.
Portrézni meg mondjuk egy Sigma ART F1.4 ;) Vagy Canon 100 F2 (attól függően milyenek a fotózási szokásaid távolság kompozíció tükrében). Nálam a 70-200 2.8 (sima) és a 85 1.8 van erre a célra.
A 24-105 biztosan veri a 17-40-et és ugye jobban ki is lehet használni a 24-105-öt. Sőt, nem is drága használtan. Úgy vagyok vele, ha tehetem akkor fényerősebb objektívet választok ha kell inkább várok vele és összegyűjtöm a rávalót. Az FF váz esetén azért már drágul az objektív választék. Most hirtelen nem is tudom milyen a 24-70 2.8 még nem próbáltam soha, 24-105 már megvolt. A 24-70-el lehet portrézni, esküvőre ami bár ritkán előfordul ott a 24-105-öt jobban kilehet használni. Néztem a 220V-nál a 6D esetén is visszatérítés van, az 50D-t ami jelenleg van (kb 17ezer expó) már lenne is vevőm, a 17-55-öt is gyorsan el lehet adni. Már csak a határozottság kell az eladás meghozatalához. :)
Köszönöm válaszod! 17-40-em volt az volt életem első L-es obija, nekem lágy volt a vele készült képek, nem nagyon tudtam szép éles képeket lőni vele. A 17-55-el nincs ilyen gond 2,8-on is éles, de ha jobban megnézzük akkor a 17-55 kiváltója FF vázon a 24-70 lenne, nos abból is a II-es változat amire azt mondjár, hogy borotva éles csak ugye az ára..... a síma 24-70 2,8 250 körül mozognak használtan. A 24-70 2.8 és a jelenleg is lévő 70-200 4 IS jó páros lenne. Bár nagyon vágyom a 70-200 2.8 IS II-re, de majd 1x. Legtöbbet portrézok, táj és ritkán sport. Nem egyszerű a döntés, másokat is megkérdeztem, hogy melyiket választanák a 7D II és a 6D közül és azt mondták az FF váz azért csak FF. :)
Vagy egy 24-105 F4. FF-en tökéletesen működik, és szélesebb is, meg hosszabb is, mint a 17-55 az 50D-n. :) Az 1 fé megvan ISO-ból, a háttérelmosás meg amúgy is "jobb", mint az APS-C-n. Én nagyon kedvelem ezt az obit, és képminőségre is talán jobb, mint a 17-40 (széleken, nyitva). Az IS-es 70-200-al tökéletes párost alkotnának szerintem.
Én 17-40-t használok hozzájuk jelenleg a 70-200/2.8 mellett zoomnak. Van mellette két nagy fényerejű fix is (nagylátó/kistele) és egy halszem. Nem érzem, hogy más is kellene. Videózáshoz gondolkodok még néha 24-105-ön (stabilizátor és átfogás miatt), de egyelőre nem léptem meg (lehet hogy nem is fogom).
Egy bajom van, ha megveszem a 6D vázat vajon milyen objektívet válasszak majd, eddig az 50D-hez a 17-55 2.8 IS használtam és van is még mellette még a 70-200 4IS-em van. AZ utóbbi maradhat is az FF vázhoz de a 17-55-nek mennie kell.... de mi legyen helyette ami árban és minőségben is megfelelő lehet majd.
Szomorú jelenséget tapasztaltam ma, egyes gombok néha nem működtek. Konkrétan a menü és a visszanézőgomb. Akkukivétel nem segített. Most éppen jó. Nemrégen egyszer már valamin fennakadt a gép, akkor a lencse kivétel-visszatétel után nem jelentkezett a probléma - de hát kérdés, az volt-e a baj.
Ha más nem lesz???? :) Miután Sztrogoff bácsi felhívja a figyelmedet a 970-esre, amelyben az évszázad legolcsóbb akkumulátoráról van szó, amit már több 6D tulaj is bedugott a gépébe, és megelégedésére működik, mi legyen még? :)
Kapcsolja ki, majd kapcsolja újra be a fényképezőgépet.
Ha a fenti megoldás nem szünteti meg a problémát, akkor az oldal tetején található hivatkozásra kattintva lépjen kapcsolatba a legközelebbi hivatalos Canon márkaszervizzel."
Canon 17-40, Tokina 10-17 (15mm F4), s pár kép Sigma 30 1.4, s így is sok volt sokszor a záridő
Azt hiszem beszerzek majd egy F2.8-as Sigma halszemet (15mm) is, mert sokszor szinte 0 a fény, s akkor a két Sigma lesz a favoritom ilyen helyszínekre.