Tudja esetleg valaki, hogy csütörtökönként és péntelenként melyik busz fogja csinálni a 11:30-as Zalaegerszeg - Pécs, illetve a vasárnapi 14:30-as Zalaegerszeg - Pécs járatokat? (Tanév közben közlekedő járatok)
A keszthelyi telepen "megjelent" két ITK Reform 501 LE, shuttle bus felirattal, meg talán az atlétikai VB is szerepel rajtuk. Ezekről tud valaki valamit?
Nyugodjál meg, máshol is vannak érdekes dolgok. Pl. 10 éves gyerekemnek nem fogadták el júliusban a kajla igazolványt, jegyet vezettek vele. Veszprém-Pécs járaton. Visszafelé már egy másik sofor elfogadta.
Az országban SEHOL nem tapasztaltam az alábbiakat CSAK Zala megyében:
Feleségem MÁK igazolvánnyal +VAGYOSZ igazolvánnyal is rendelkezik a súlyos látássérültsége miatt.
Rendszeresen beszólogattak nekünk a sofőrök, szájhúzás, fintorgás volt amikor a 90%-os jegyeket kértük.
Egyszer Csácsban ültünk fel a 2-es buszra, majd a jegyet vagy bérletet követelte tőlem a sofőr. Mondtam neki hogy kísérőként én is díjmentesen utazhatok a feleségemmel.
A válasz: milyen jó egyeseknek, hogy csak úgy ingyen utazhathatnak.
Mire én: igen, tényleg remek, hogy a feleségem beteg. De tudja mi a legjobb? Hogy a menetdíjat az ön adójából fizeti nekünk az állam! Erre bedugult.
Szóval én nagyon szeretem Zala megyét, és Zalaegerszeget(a feleségem is egerszegi)is, de népességarányosan igen sok tahó található arrafelé.
Ezzel senkit sem akarok megsérteni ezek az én tapasztalataim
Most Törökszentmiklóson, Jász-Nagykun-Szolnok megyében lakunk. Ha nagy ritkán buszra ülünk a sofőr még külön figyelmet szán ránk, volt aki megkérdezte kell e segíteni valamiben.
Lentiben az RLT-921 Tourliner kifekudt, vagy el is kerult a megyebol? Mar 2-3 hete az MRA-459 csinalja a Bp-i fordulokat pentek, szombat, vasarnsp, hetfo.
"jelenleg a hetek utolso munkanapján esti 18:00 (1185) Bp-Sarmellék-Zeg jarat miota van?"
Szűk értelemben június óta.
Tágabb értelemben valamikor 2022-ben állandósult a másodrész péntekenként a 18:00 mellett, azzal a budapesti telephelyes kocsival, ami a lefelé 8:00, vissza 13:24 járatpárt végzi, jelenleg PSJ-014. Hévízen szép együttállásokat lehetett fotózni a két Setrával 20:30-kor. Idén júniustól ez a másodrész bekerült a hivatalos menetrendbe, de már Sármelléken át, így az egerszegi utasok nyertek negyed órát.
"Most lattam PSJ-014 csinálta, vissza a pihenoido kivétele után rezsiben megy vissza Bp-re?"
PSJ-014 az állandó kocsi rajta. Gondolom visszamegy még éjjel, hiszen budapesti telephelyes a kocsi.
jelenleg a hetek utolso munkanapján esti 18:00 (1185) Bp-Sarmellék-Zeg jarat miota van? Most lattam PSJ-014 csinálta, vissza a pihenoido kivétele után rezsiben megy vissza Bp-re?
A zalai kocsik PSJ-019,020,021 fordait le tudja valaki írni?
A Bp-i forduloik megvannak, azok kívul meg csinalnak helykoziket nem?
PSJ-021 Hetfo-Csut csinál delutan egy Pethohenyet azt tudom, a tobbi kocsi mit csinal, gondolom csak Bp mar ott sem jatszik, porgetik oket.
"Addig jogos, hogy nem enged oda ülni, amíg nincs tele a többi ülőhely, és nem szállt fel vak/gyengénlátó utas"
Nem, akkor sem jogos. Az üzletszabályzatban ez áll:
"A fogyatékossággal élő személyek számára megjelölt elsőbbségi üléseken, valamint a kerekesszékkel utazók részére kijelölt helyen elsősorban ezen személyek utazhatnak."
Gyakorlati értelmezésben ez mindössze azt jelenti, hogy ilyen személy jelentkezése esetén részére ezt a helyet át kell adni.
A sofőr mögötti üléspár a vakok és gyengénlátók elsőbbségi helye, ezt általában már piktogramokkal is jelölik. De elővételes járatokon sem foglalható. Addig jogos, hogy nem enged oda ülni, amíg nincs tele a többi ülőhely, és nem szállt fel vak/gyengénlátó utas (ami extrém ritka, én 18 év alatt 1 esetre emlékszem).
A jobb első üléspár négykezes járatokon a váltó sofőr szolgálati helye, de ez országosan is pár járatot érint csak.
Olyat ia hallottam még, hogy a sofőröket zavarják a vezetésben az első sorokban felkapcsolt olvasólámpák, de ez nyilván csak esti vagy téli hajnali járatokon releváns, és az okostelefonok elterjedésével amúgy is sokkal kevesebben használnak olvaaólámpát, mint 10-15 éve.
2007. január, csütörtök esti csúcs, 17:00 Bp-Zeg. kintalvós Volánbusz:
Rutintalan utasként a Sasadin szállok fel, folyosón állnak vagy tízen. Sofőr mögöttti üléspáron meg táskák utaznak. Kint vagyunk az M7-en, mikor megkézdezem a sofőrt, hogy kinek vannak ezek az ülések foglalva, ha 120 km múlva Balatonföldvár a következő megálló?
Ja, senkinek, pakoljanak el...
Mondjuk lehet, hogy csak a passzív dohányzás ártalmaitól akarta megóvni az utasait, mert út közben vagy fél doboz cigit elszívott.
Egerszegen az elektromos buszok elég jól szerepelnek, bár 6-os szenterzsébethegyi vonalra elég ritkán jutnak el! A Citaro mozog ott elég sokat, nem úgy volt, hogy az tartalék busz lesz?
Az Ikarus Jdy-t lkz 125 váltotta, hát elég szakadt busz lett az Ikarus helyett, gondolom a statisztika miatt kellett, de elég gáz az a Volvo ,a selejtsorról hozták vissza?!
A 3. észrevételem a buszsofőrök viselkedésével kapcsolatos. A Covid óta az első sorokban nem lehet leülni, lepakoljál a cuccaikat oda, tisztelet a kivételnek, ez egyébként Pest megyét leszámítva mindenhol elég jellemző, nem értem, miért viselkednek úgy, mintha, az ő buszuk lenne és nem a Volán-é. Elég bunkó és primitív dolognak tartom, kicsit olyan, mint amikor a kutya körbe vizeli a területét. Volt olyan, hogy több álló utas is volt, de az első sor 2X2 ülése tele volt pakolva! Múltkor egy srác megkérdezte, leülhet-e előre, a válasz az volt, hogy az szolgálati hely, mégis kié: a kalauzé? Buszos találkozókon, ha a tulaj nem enged fel mindenkit, mert már visz előre lebeszélt utasokat, ismerősöket, vagy megmondja, hová ülj, az rendben van, mert az a sajátja, de itt ez az állam tulajdona, miért viselkednek így, és miért hagyják ezt a Volánnál! Azt, hogy mondjuk nincs levegő a buszon, mert gyakran nem kapcsolnak klímát, már nem is írom! Vagy mondjuk Zeg. helyijáraton Országbérlettel beszólnak, pofákat vágnak, ha a végállomásról visszajössz, mert kíváncsi vagy az új buszokra!
Régen szinte minden sofőr normális, barátságos volt, de sajnos mára ez lett a ritkább! Kár!
ZVR-100 sárga-fekete busz volt, de nem Setra, hanem egy ipari hulladék E98, sok éve selejt, fix budapesti járata sosem volt neki
ZVR-101 szintén sárga-fekete E98 volt, csak ezt nyugdíj előtt Lentibe dugták el, és onnan pár évig volt péntek-vasárnapi rásegítő fordája is Budapestre (2006-tól kb. 2011-ig)
ZVR-102 már tényleg Setra volt és sárga-fekete, sőt miután kiöregedett a nemzetközi különjáratokból, még fixen Budapestre is járt, 2007-től kb. 2011-ig, már ha épp tudott menni, gyakorlatban inkább a keszthelyi telepen állt javításra várva. Aztán mikor onnan is nyugdíjazták, már csak a szomszéd megyébe járt ki, de talán csak pár hónapig, mielőtt járat közben rommá égett.
ZVR-103 is Setra, de nem sárga, hanem szürke-fekete. Fix budapesti járata sosem volt, különjárati pályafutása után utoljára talán a székesfehérvári szüttyögősön járt, de onnan is nyugdíjazták már, jelenleg nem tudom, hol van, megvan-e még egyáltalán.
ICE-568 volt még sárga-fekete Setra, emblematikus fix Zalaegerszeg-Budapest járatos kocsi 1999-2008 között, utána még pár évig beugrósként lehetett vele utazni, míg szét nem rohadt, egyébként meglepően fiatalon
IAB-865 volt a harmadik sárga-fekete Setra, Budapestre fix járata sosem volt, ezer éve nem láttam, valószínűleg rég selejt lehet
Nem ZVR-es szürke-fekete Setrát egyébként ki lehet még fogni budapesti járaton, főleg Keszthelyről IAB-863-at és LOY-452-t, de teljesen random, beugrósként.