avagy, YARWS - Yet Another Raw Workflow Software
Great news: Adobe® Lightroom™ beta* software 1.0 for Windows is now available. Download it today and discover an easier way to import, organize, edit, and showcase large volumes of digital images. Designed by photographers, for photographers, it's software that works the way you do. And with its new Windows compatibility, it's just waiting for you to try it.
Amikor valahol indián windows-ba futok (fehér ember nézni homokóra) akkor azonnal jobb klikk a tálcán és Task Manager. azon belől Performance fül és azon resource monitor. Na itt már lehet látni, mivel tölti napjait a processzor a hálókártya a memória stb.
1. Jól gondoltad, lehet dugig a winchester, akkor a temporary fájlok elkészítése is, meg mindn más is belassul. Azt is illik kideríteni, hogy pontosan melyik mappába is készülnek ezek, mert lehet másutt, mint a többi pluginé.
2. Lehet hogy a cpu izzik százzal és renderel, "lájbrörizik" előzetesen kifulladásig.
3. Lehet, hogy iszonyatos hálózati forgalom indul be.
4. Lehet, hogy a plugin (ez most minden szoftver mániája) AZONNAL kapcsolatba lépne a jó édes anyukája gépével, izé.. a fejlesztői szerverrel és naplózná az indítást, vagy keresné, hogy van-e frissítés. Erre esetleg várni kell.
5. Az is lehet, hogy csak próbálkozik hazakommunikálni, de a tűzfalad újra meg újra a lábára lép. Ilyenkor is várakozik a program az eredményre és próbálkozik. A tűzfal ne automata tanulásban, hanem interaktívban legyen, illetve nézd meg, töröld az eddig letárolt tűzfalszabályokat, lehet, hogy már "fogságba" esett.
6. Lehet, hogy "sérült" a platóról leesett program és éppen egy botnet tagjaként ddos-ol, vagy egyéb árulást végez. Aki "talált" cuccokat tesztel karitatív alapon, az ugye veszélyeztetettebb.... :-)
7. Ha ugyanaz a modul kerül meghívásra a PS alatt és a LR alatt is, akkor valami belső kommunikációs hibára gyanakszom. (ez már nehezebb terep, itt jön képbe az ámítástecnika. (a hiba okának felderítése nélküli elhárítás) Uninstall + install + ima + káromkodás, GOTO unistall megint, windows frissítés, google elmélyedés, fórumböngészés, install.....
Remélem találsz kapaszkodót a továbblépéshez. (a hatos pont természetesen elméleti megközelítés, sosem a kérdezőt gyanúsítgatom)
A kiinduló képeknél még nem állt fenn ez az expó különbség.
Egyébként ami ennél a műveletnél kiinduló kép (15000x15000pixel) már az is egy összerakás végeredménye volt. Itt több ezer darab, 36 megapixeles fotóból áll össze a végeredmény.
De ahogy írtam is, ha a görbékkel dolgoztam fel őket (egyforma beállításokat leszinkronizálva) akkor tökéletes lett.
Nekem csak annyi lenne a kérdésem, hogy biztos minden kiindulókép ugyan olyan beállításokkal készült a fényképezésekor? Tehát mindegyik ugyan olyan fényes, fehéregyensúly és expó helyes volt? Tudod, hogy ha így össze raksz képeket a legkisebb eltérés is kijön főleg ha még módosítod is őket.
Nem kioktatás (távol álljon tőlem) de ilyesmivel már szívtam meg panoráma esetén.
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék, mert nem tudom megoldani és nagyon zavaró:
LR CC 2015.4 alatt az Imagenomic Portraiture plugin használhatatlanul lassú, perceket kell rá várni. Eddig ment rendesen és PS alatt is hibátlan tempóval dolgozik. A lemezen van 50 Gb szabad hely, katalógust ooptimalizáltam, lemezt töredezettség-mentesítettem. Egyébként normális sebességgel megy a LR és más pluginok is (pl. Exposure, Silver és Color Efex).
A gépen Win7 64 bit van. Ezelőtt rendesen tudtam használni, most valamiért csigalassú és csak a Portraiture. Valakinek esetleg van vmi ötlete? Előre is köszönöm a segítséget!
Nekem az a tapasztalatom, hogy amikor az 1 valahányas Lightroom mellé felraktam az akkori legfrissebb DNG konvertert, akkortól a régi progi simán megnyitja a K5 raw fájljait, pedig van valami öt év a kettő között. Ja, és nem kell külön konvertálni, simán kezeli magától is.
Tökéletesen megértelek. Pontosabban a+b+c együtt teljesül, nem hiszem, hogy d, vagy e pont tudatosul.
Van egy olyan sejtésem, hogy Te (és én) nem az a generáció vagyunk, mint az ilyen tipusú kérdezők. Én a mai fiatalokból a jó értelemben vett precizitást nagyon hiányolom. Nincs idejük elmélyedni semmiben, viszont minden "azonnal" kell, mert egy perc múlva már más ingerek, más kérdések jönnek.
Ha valamire kapásból tudom a választ, akkor segítek, vagy ha olyan a kérdés, ami engem is érdekel, de nem tudom a választ. Röhely, de ha a fórum helyett a gugliba írnák a kérdésüket (ahogy én is teszem ilyenkor), akkor a válasz ott van az első oldali találatok között, csak hát ugye végignézni, szűrni és szintetizálni kellene.
Szóval maradjunk annyiban, hogy én "önző" vagyok segítségnyújtás tekintetében. Adni jó (tudást is), és ezért néha elnéző vagyok a kérdezővel. A világmegváltás, tömegnevelés már nem célom.
Ezek speciel TIF-ek voltak. A másik teszt amit a D90-ben írtam, az egy jpg tesztábra. Amúgy a RAW is így működik szerintem, de azt még nem teszteltem. Majd ha lesz időm, lövök valamire tesztképet és kipróbálom.
Haha, kérem, ezer év intenzív lájtrúmolás után most kellett rájönnöm, hogy hogy működik a program. Ha azt hiszed, hogy a kontraszt, shadow, highlights, black, stb csúszkák egyforma hatással vannak különböző képekre, tévedsz (!) Egy baszott nagy orthofotót dolgoztam föl, az volt a cél, hogy szebb legyen, kontrasztosabb, színesebb a kész kép. Mivel nem fért volna bele egyben a LR-ba, föl lett darabolva 15000*15000-es részekre. Ezeket beimportáltam, rájuk toltam ugyanazokat a korrekciókat, export, majd összeraktuk őket, és az eredmény (egy része) ilyen lett. Feltűnő, hogy azok a négyzetek, ahol fekete rész is volt benne, világosabbak lettek az egyforma korrekciók ellenére is. Próbából megnéztem, valóban, a tartalom alapján működik a csúszkák zöme. Az expó az nem, de a többi az alapbeállítások közül majdnem mind igen. Nyilván akkor sem lesz egyforma a hatása, hogyha ugyanazt a beállítást egy esküvő anyagára alkalmazzuk, csak ott nincsenek ilyen extrém különbségek, mert nem tűnik fel... Nekem legalábbis ez így eddig nem tűnt fel.
Tutibiztos megoldás? Nekem csak az jutott eszembe, hogy a curves-el állítottam be őket. Szemre így jó. Most megy az export, majd ha egymás mellett lesznek, beszámolok.
Vagy ez a dolog mindenkinek nyilvánvaló volt, csak nekem nem?
Csak próbálgattam a Capture One 9-et. Az élesítési algoritmusa sokkal kifinomultabb az LR 6.1-nél (ez utóbbié sztem kimondottan rossz), ezért érezhető talán részletgazdagabbnak. (ezt a műveletet ezért a PS-re bízom)
Színkezelésben valóban kicsit jobbnak láttam a Capture One végeredményét (kicsit telítettebb, intenzívebb minden csatornán) . Szerintem.
Nem tudhatod. Lehet hogy cicológus és reakciókat gyűjt a doktorijához. Majd beleírja, hogy kötekedők száma: X :-)
Meg aztán tuggyuk, hogy usb-s Canon. Ha van hozzá gyári tethering sw, akkor valószínűleg nem a szappantartó kategória. A szóbajöhető "maradékok" pontos típusát majd Holmes megfejti az írásképből :-) Feltéve, hogy azok nem egyformán vezérelhetők. Mert ha igen, akkor elégséges volt az infó.
A fényképezőgépet összekötöttem USB-n keresztül a számitógépemet,mert szeretném az exponált képeket rögtön a számítógép monitorján látni.A gyári canon utilíty progival müködik is a dolog,de nekem az lenne a célszerű ha a képek a Lightroomba landolnának.Ha valaki tudja a megoldást kérem ossza meg velem.Lightroom verzio:5,7
Mekkhez nem értek, de az elv ott is működik. Persze tudom, az oktatóvideókban mekkes külső drájvon dolgoznak a híresemberek. Én vesztettem már el teljes külső USB-s HDD tartalmat, csak néztem mint a boci. Szerencsére nem saját adatok voltak, hanem netről újragyűjthető anyagok.
e-Sata -s dokkolót is használok a NAS mellett, azzal még soha nem volt gond.
Ha meg van az lrcat fájl és a RAW (vagy jpg) fájlok ugyanolyan jelű meghajtón elérhetőek, akkor nincs jelentősége, hogy másik lemezt használsz. Ennek Windowson mennie kell, persze lehet, hogy Macen másképp van.
Egyébként én a notebook lokális winyóján tartom a fotókat, és mellé teszem a lrcat mentéseket. Ezt a könyvtárat a Cloud Station programmal automatikusan szinkronizálom egy két diszkes Synology NAS-ra. Így nem kell külső winyót dugdosni, nem kell hálózati meghajtóról dolgozni, mégis biztonságban vannak a fotók és a LR munkám.