Jel 11.3-4
"Két tanúmnak meghagyom, hogy szőrzsákba öltözve ezerkétszázhatvan napig hirdessenek bűnbánatot.
Ők a két olajfa és a két gyertyatartó, amely a föld Urának színe előtt áll."
Zak 4.14
"Erre ő: Ez a két Fölkent, akik az Úr előtt állnak az egész földön."
Szűzanyánk, a Napba öltözött Asszony üzenetei.
A Szeretet egy és ugyanaz, és a Tanítása is egy, miközben az értelmezésünk annyi, ahányan vagyunk, abban, akik vagyunk, és amire nemigen lehetünk büszkék
Hogy magamat megkülönböztetem abban, hogy jónak gondolom magamat, az a gonoszságom, hiszen megkülönböztetek, sem magamat nem látom, sem azt, akit éppen hasonlítok
A Tanítás egy, és az értelmezése is egy a Lélekben
Ugyan a gondolatom lemarad, de a szívem helyére teszi az értelmezésemet, amikor rám tekint a Lélek
Minden megosztottságom azt mutatja, nem kértem a Lélektől, miközben panaszkodok Neki
Így az értelmem azt gondolja, helyén van, miközben megoszt
Rosszul gondolom, ha az értelmemre bízom a sorsomat, miközben a Lélek az alázatomat várja
Egy a Tanítás, a számos értelmezéssel mutatjuk, mik vagyunk
Egy a Tanítás, az értelme is egy, amint egy a Lélek
Hogy azzal gyötörjem magamat, hogy megértsek, miközben engem vár a Lélek, távol bolyongok
Ugyan megkeresztelkedek vízzel, de az nem más, minthogy megkeresztelkedjek Lélekkel
Az pedig a szeretetemből fakad, amit igazolok irgalmammal
A türelmem meg megvár engem, hiszen hátul vagyok
És hogy úgy értsek meg, hogy közben elutasítom a Lelket, az a lázadásom, ami pontosan az, mint az angyalok lázadása, siratni való az állapotom, nyugodtan felvehetek a földről egy követ, hogy abban szemléljem magamat, az értelmem sem több, mit a kő értelme
Hogy nincsenek véletlenek, azt magunktól is kezdjük felismerni, az évek bennünket felvilágosító áramlásában
De hogy mért nincsenek, azt nemigen akarjuk megérteni, hiszen feltűnik abban a felelősségünk kérdése
Sokkal inkább azon vagyunk, hogy mást ismerjünk fel, mint a valóság, mintha irányítanánk fotelből a sorsunkat
Miközben áldozatokká válunk
Minden mást próbálunk felismerni, ami babonaság
Pedig úgy van, amint felismerünk valamit, amit nem tudunk megmagyarázni, nem akarunk oda eljutni, hogyha van lelki, akkor Isten is kell hogy legyen, aki értünk tevékeny
Inkább azon vagyunk, hogy ragaszkodjunk olyan dolgokhoz, aminek nincs értéke, és az babonaság
Holott amikor felismerjük mindenben, amit véletlennek is gondolhatnánk, az összefüggéseket, akkor mehetnénk tovább az összefüggésekért
Abban meg nem hoz más világosságot, mint az Isten Szava
Ami felkelti bennünk a gondolatot, hogy keressek
Ha elzárom magam a kereséstől, akkor a megtalálástól is elzárom magamat
Igaz a keresés megnyitja a szememet a felelősségemre
Magammal és másokkal szemben, mint ahogy az Istennel szemben is felismerem a felelősségemet
Ugyan az igaz, hogy a Kegyelem akkor jön, amikor akar, és ahhoz, akihez akar, de az úgy van, hogy ahhoz nem akar, aki maga nem akarja az igazat
Így ugyan várom, hogy jöjjön, de a vágyammal, hogy jöjjön, ki is eszközlöm az eljövetelét
Így az ébredésem, ami az ébresztésem, megelőzi az eljövetelét
És bár az szép lenne tőlem, hogy már elsőre a Szavából megértsek, de valójában abban kezdek el megérteni, amit értem kapok
És az meredeken szemben áll azzal, amit elvesznek tőlem
És az a nagy fordulásom, hogy amikor elveszek másoktól, ráébredjek az igazságra, és másokhoz is úgy kezdek igazodni, ahogy magamhoz
És a ráébredésem az, amikor önzetlenül kapok
Így nem mondhatom, hogy nincs feladatom, mint ahogy nem mondhatod, hiszen várnak ránk az utánunk érkezők
És az nem lehet a büszkeségem, hogy előbb értek, hisz abban az egyedüli érdem a Kegyelemé
Aki megelőzte az értelmemet azzal, hogy kaptam
De az, hogy a szemem meglát, az még nem akarat, hanem a kezemben van az akaratom, hogy már lemondok arról, hogy elvegyek, és inkább megosztom azt, amivel bírok
Lelked menekül a hazug nyelvtől, az ártatlan vért ontó kezektől, a gonosz terveket szövő szívtől, attól, aki belső kényszert érez arra, hogy rosszat tegyen, a hamis tanútól, aki minden lélegzetvételével hazudik, aki széthúzást szít felebarátai között
És ne feledjétek, hogy félelemből felajánlani magatokat, abban nincs érték
Ezért ha félelemből tennétek, álljatok meg, és kezdjetek el szemlélődni, mert a szemlélődés az egy kérdés is
És akkor már tapasztalhattok, és az majd elűzi a félelmeteket
És akkor a távoltartás akarata szertefoszlik, és a helyét átveszi a vágy, hogy megismerjetek, hiszen amikor megérzitek a lány illatát, és meglátjátok a szemében a tükröt, az már vonz titeket
Mikor meglátjátok, hogy rész vagytok az egészből, hogy az egészben érkezik el hozzátok az érték
Nagyon egyszerű, hogy mi fog történni a Földön, mert az egyrészt az akaratod, másrészt az, amit kérsz az Istentől
Csakhogy az akaratodat legkevésbé sem ismered, mert az nem a tested vágya, hanem az, amit cselekszel másokkal, hiszen lélek vagy
Így az a leggyakoribb eset történik veled, hogy azt gondolod, hogy jó vagyok, ami köszönőviszonyban sincs azzal, amit cselekszel a másikkal, és amit érzékel tőled
És ha nem engesztelnének érted, imádkozva érted az Atyához, már egyáltalán nem biztos, hogy még élnél
És az nem lenne az Isten akarata, sőt nagyon nem, sőt ellentétes az akaratával, hanem az a cselekedeteid következménye lenne
És ugyan mondhatod, hogy ne beszéljünk arról, ami nem történt meg, de nem tetteid miatt nem történt meg
És gondolod, hogy mért is imádkozzak, mért is kérjek az Istentől, amikor alapvetően minden rendben van
És mit is fogsz cselekedni, amikor ez a minden rendben van elmúlik nálad?
Hogy kérjek az Istentől az engem szolgál, mint ahogy arra vár, hogy szolgáljon téged
Mert abban ismerem meg, mint Irgalmat, a valódi lényegében ismerjük meg
És abban belépsz oda, ahol lélek szerint a legfőbb vágyad, hogy legyél
Csakhogy azt nem tudod kívülről felismerni, hanem csakis közvetlenül, ami pedig abban kezdődik, hogy kérek, ami pedig nem más, mint imádság
És ugyan nem tudod meghálálni az érted imádkozóknak az áldozatait, de mégis megszolgálhatod imáddal azokban, akik még úgy gondolnak magukra, mint mondják, hogy jó vagyok
És ha belegondolsz, az okos elé megy a bőségben az eseményeknek az imáival, hogy azok bőségből bőségbe torkoljanak
Hogy melyik a nagyobb lépésem, hogy felismerjem az Istent az Ő Szavában, vagy felismerjem élő jelenlétét a Szavából, és elkezdjem az igazodásomat
Ugyan aki nem ismer fel, az olyan, mintha testbe sem öltözött volna, hogy elérhesse az életet, és így amit mond, és amit gondol, annak sincs semmilyen értéke, hiszen maradt a lekötözésben, ami valójában nem több mint az állatok szabadsága
Ugyan a sors megpróbálkozott vele, de semmibe sem vette a sorsot
És ugyan amikor felismerem az Istent, de annál maradok, hogy magam távol tartom magamat Tőle, ugyan mit lehet rám mondani, amikor karnyújtásra vagyok, de mégsem veszem el, a nekem szánt ajándékokat, hiszen a sorsom azon van, hogy elárasszon engem felismerésekkel
Felmentem, de fentről nem néztem körbe, nem vettem ecsetet, hogy lefessem, amit látok
Felmentem, és lejöttem, és nem érem fel, hogy én jöttem le
Inni kértem, és nem poharat tartottam, hanem a kezemet, és kifolyt mindaz az ujjaim közül, amit kaptam
Isten Szava ott van a prófétákban, és a szentekben, és az evangélistákban
Ahol nincsenek szentek, ott hiány van, ahol sok szentet találok, ott van a bőség
Hogy a szentektől várok, végül is várhatnám azt magamtól is, hiszen oda lettem híva, ahova beléptek a szentek
Isten pontosan ott áll veled szemben, ahol szentek előtt várta őket
Isten eléjük ment, és felismerték, most pedig eléd lépett
A szentek azt mondják, hogy én hűtlen és rest szolga, azaz felismerték önmagukat a test lényegében
Én meg ajnározom a testemet, a hűtlent
A testemet tartom magam és az Isten közé, nem csoda az, amit nem gondolok
Ugyan csodát várok, amikor csodát tehetnék, hogy közvetlenül az Istenre nézzek
Még akkor is, ha egyáltalán nem gondolsz Istenre, és nem gondolsz magadra úgy, mint Isten gyermekére, akkor is be kell látnod, hogy a mindenségben nincs más, mint egy gondolat
Azaz semmi sem két különböző gondolat szerint tevékeny
Mint ahogy Isten Tanítása is egy, a tartalmában is egy, egy benne a gondolat
Hogy a gondolataid csaponganak, attól magad nem vagy másban, mint egy gondolatban
És ha az időt nézem, az semmit sem változtat azon az egy gondolaton, hanem szolgálja azt
És amikor megosztjuk az Isten egy gondolatát, amit nyilván szolgálnak a gondolatok, attól az a gondolat egy
Így, hogy megtaláljuk a különbséget, amiben mi vagyunk, amik mi vagyunk, ahhoz megnézzük a célt, ami egy, hogy onnét visszanézzük, mi az, amit elferdítettünk
Ami pedig nyilván az első két törvény, ami valójában egy törvény
Amit átformálhatunk a lényegében megmaradva, és mondhatjuk úgy is, hogy hűség és barátság
Ami láthatóvá teszi, mit rontunk el
Hogy mi is beléphessünk oda, hogy egy lehessünk az Atyában, barátságot kötve Vele, ahol magam vagyok az, aki abban a képletben a változó
Azaz magam vagyok a sorsom kovácsa
Nyilvánvalóvá kell tennem magam előtt, hogy a megosztottságom bűn
Ami a mindenséget átölelő egy gondolatban teljesen idegen
És az érésem sem más, minthogy befogadom az egy gondolatot, és elkezdek abból építkezni, lemondva arról, hogy az önös gondolatok tömegében csapódjak minden irányba
Olyan gyakran vagy azt mondjuk, hogy sújtsál le a bűnösökre, és láthatóan nem teszed
Vagy olyan gyakran azt állítjuk rólad, haragtartó és bosszúálló Isten
Miközben nem fogalmazódik meg bennünk, hogy erőszakkal nem lehet szabadságra senkit sem nevelni, hiszen az erőszak gépeket nevelnek, önálló döntés nélküli robotokat
Mi az igazság ebben a kérdésben
Nyilván nem az erőszak, és nyilván nem a magunkra hagyásunk
Hanem Isten szeretetének, és elhatározásának a komolysága, amelyik el akar minket vinni a szabadságba, az örök és boldog életbe, ami nem történhet másban, mint az önálló döntésünkben
Komolyságát beleszőtte a Rendbe, ami a Földre vonatkozik
Hogy amit adok, az beleszőve a hosszantűrésbe visszahat
És beleszőve abba, aki megszólítja az Istent, az választ kap
Hogy aki komolyságban keres, keresve az igazságot, az találjon
És abba, hogy aki tisztaságot ad, az megérezhesse Isten átölelő jelenlétét, tanúsítva az Igazat
Amikor visszatér a tisztaságba a nemzedék, azzal megszüntet háborúkat, betegségeket, járványokat és ínséget
Amikor hiába mondod nekem, hogy éljek, és azzal fenyegetőzöl, hogy meghalok, ugyan ha meghalok, mégsem történt velem semmi, hiszen az történt, hogy nem léptem ki a halálból
Nem értettem, hiszen nem is érthettem, mert nem érintett meg engem az élet, hiszen elfordultam az élettől, számonkérésem sem lehet az ismeretemből
Viszont amikor életre keltesz, és abból lesz a halálom, hogy visszafordulok a halálba, százszoros és ezerszeres a vétkem, hiszen amit tettem, tudatosan tettem, és amit nem tettem, tudatosan nem tettem
Mert úgy akarom megőrizni az életem, hogy nem teszek semmit, nehogy amit teszek, az a halálommá váljon, és ezzel választom azt, hogy visszafordulok a halálba
A halál egy küzdelemmentes állapot, az élet az küzd az életért
És abban nincs olyan, hogy megszereztem, és megvan, hanem minden nap kiküzdöm
Mint ahogy az imádás nem egy passzív állapot, hanem elsősorban figyelem, majd megértés, és mozdulat
Mint a szeretet sem egy passzív állapot, hanem lemondásokban megkérdezett és válaszolt állapotom
Nem a kőfalat ébresztetted arra, hogy maradjon kőfal
Hanem a kőből formáltál mozgó életet
Kőből, amelyik azon van, hogy magamért
A szeretetem nem passzív, hanem kutató, kutatja a nap kérdéseit
És mint ilyen, találó, és a válaszokra is válaszol
Mint ahogy egy rózsafüzér sem passzív, és egyáltalán nem unalmas
Az ismétlés benne az a kötél, ami állva a tart, a gondolat meg azon van, hogy megértsen, hiszen minden nap az újabb közlés
Mint ahogy a bűnbánat sem passzív, hanem sokkal inkább a hátamon izzadó
Ha a bűnbánatom nem talál, az azt jelenti, passzívvá váltam, hogy szükségemmé vált a bűnbánatom
Az élet egy kötél, és egy teher, hiszen küzdök a halállal
Aki él, annak az egyik szeme sír, de a másik nevet, a bensője meg kacag
Aki halott, az azon van, hogy kifelé nevessen minkét szemével, miközben az egész bensője zokog
Mikor egy földet megjárt lélek kilép a testéből, többé már nem törődik avval, még csak rá sem igen tekint, hiszen az itt hagyott teste az enyészeté
És mivel úgy lát amint van, ezért semmi vagyon sem érdekli, amit itt hagyott
A bukott lélek meg egészen máshogy van, nem tudja felfogni, hogy elhagyta a testét, és még azon van a tudata, hogy a testében él
Látása megfelel az ő állapotának, csak annyit lát, ami megmutatja magát neki, és nem a helye szerinti állapotot látja
Mikor szenvedésében inkább azon van, hogy meghaljon, rá kell döbbennie, hogy nem tud kárt tenni magában, hiszen az örök halálban kell élnie
Amit a Földön egy pillanat alatt elérhetett volna a bűnbánatában, megszabadulva avval a haláltól, azt most a sötétségében ugyan hogyan tehetné? Senki sem mondja neki, ne tedd
A tisztítótűzben szenvedő lelkeknek a legnagyobb fájdalma Jézus hiánya
Kinti áldozatom semmit sem ér a bent áldozata nélkül
Mint ahogy kint keresni az teljesen eredménytelen
Majd amikor bent találok, akkor találok kint is
És aki azt gondolja kint talált, anélkül, hogy bentre nézett, az eltévedt
Hogy az értelmem felismer, az nem több, mint egy irányjelző
De honnét is ismernék fel az értelmem nélkül?
Ugyan a szívem megelőzheti az értelmemet, de mégis az értelmem segít az úton
A Kegyelem úgy jön, ahogy akar, és ahhoz, akihez akar
És ha azt gondolod, felismered, rosszul gondolod
Mert először ösztönzésekkel közelít, hogy vedd a Szavában
Majd megmutatja neked a világ lényegét
És az tele van szenvedtetésekkel
Hogy felismerd, amint szenvedtetsz, és megundorodj attól
Ha nincs részed szenvedésben, az azt mutatja, szenvedtetsz, és abban nem vagy méltó a kegyelemre
Hogy nem ismered fel azokat, az mutatja, hogy teljesen érzéketlen lettél
Az már egy szeretetben magasabb állapot, ha már szenvedhetsz a világ szenvedtetéseiben
Ha már nem begubózol önmagadba zárkózva, hanem kinyílsz az igazság keresésére
És amikor a tested még ragaszkodik, de az akaratod már a tisztaság felé törekszik, akkor majd panaszkodsz, hiszen nem kis fájdalommal jár legyőzni a világot magunkban
És hogy az mennyi idő alatt megy benned végre, az az engedelmességedtől függ az Isten Szavához
És ami megerősít és vonz téged, az az Isten békéje, amiben részesít
És a békétlenségeddel szemben a legjobb gyógyír a bűnbánat
Hogy megszabadulj az éjszaka rád szakadó, felébresztő keserű gondolatoktól
És amikor még nem ismerem az Istent, amikor még nem érintett meg a szeretete, ami mindent tisztába tesz nálam, addig legegyszerűbben a testvéremben tudom szeretni
A szeretet messze áll a majomszeretettől, hiszen az inkább összezúz, a szeretet sokkal inkább közel áll az áldozathoz, a szeretetem olyan értékű, mint az áldozatának a mértéke
És amikor mást adok, az előbb utóbb elfogy, de amikor szeretetet adok, akkor több marad nálam annál, mint amit adtam, hiszen abban növekszik, ha adom
Ha pedig így növekszem benne, akkor előbb, mint utóbb Isten jelen lesz nálam, sőt már jelen is van
És őt is egyszerűségben szeretem, szerethetem
És nem mindenféle furfang fog engem megértetni, hanem az istenfélelmem, amint közeledek felé egyszerűségben
És az istenfélelmem is egyszerű, hiszen az egyszerű szeretetemből építkezik, meg ne bántsam, és szomorúságot ne okozzak Neki
Félelmeim abból táplálkoznak, aki vagyok, így le tudom őket győzni Istenben
Istenfélelmem meg abból ered, aki nem vagyok, azokból az ajándékokból, amivel eláraszt engem
Hogy hogyan tudom szeretni az Istent, majd felépül az a hálámban
Mint ahogy az áldozataim is hálát ébresztenek másokban
És hogy helyhez kössem az Istent, azt ugyan azért teszem, hogy Hozzá menjek, vagy azért, hogy el tudjam hagyni
Hogy azért tegyem, hogy Hozzá menjek, akkor már Hozzá mentem volna
Istent akarnám megismerni, holott először magammal kell, hogy tisztába jöjjek
Szentlelked elmenekül a hazug nyelvűektől, a kezektől, melyek ártatlan vért ontanak, a szívtől, mely gonosz terveket sző, azoktól, akik arra éreznek késztetést, hogy gonoszat cselekedjenek, a hamis tanúságtevőktől, kik szüntelenül hazudnak, azoktól, akik széthúzást szítanak a testvérek között
Akik megszentelődött állapotban halnak meg, azok feltámadnak az örök életre
Földi életben meghaltak a halálnak, ezért az élet fogadja be őket
Ahogy levetik a testüket, nem törődnek többet avval, meghozta a jó szolgálatát a test a számukra
Akik ragaszkodtak a földi életükben a szolgasághoz, hogy a testük uralja őket, azok nehezen válnak el a testüktől, nem értettek az életükben, ezért nem is érthetnek a halálukban, ragaszkodásuk megmarad, de a test nem marad meg a számukra, ugyan kit hibáztassanak, ha nem önmagukat
Halál állapotába kerültek, kénytelenek elszenvedni önmagukat
Földi állapotukban saját maguk volt az, aki elérhette volna az életet, halálukban ki hozhatná el nekik az életüket, amikor az egy elhatározás, amit nem akarnak
Saját akaratuk vitte őket a halálba
Ami éltette őket, amiben bíztak, azzal nem lehet kifizetni az életet, egyedül csakis a tisztasággal
A földi élet minden szakasza egy kérdés, az ifjúság is egy kérdés, és az öregség is egy kérdés
Mint ahogy a bőség is egy kérdés, és az ínség napjai is azt teszik, hogy megkérdeznek
Ugyan nem én ébresztem fel az életet, hanem az élet ébreszt fel engem, csakhogy az életnek vannak számos kérdései, amelyeket feltesz, mielőtt életre keltene
Mivel nem ismerem az életet, de az élet ismer engem, ezért ő tudja megmutatni önmagát nekem
Az élet türelmes velem szemben, addig kérdez, amíg meg nem értem, hogy azok a kérdések az életre vezetnek
Most van ideje a megtérésnek, és abban a felszólításban ne nézz másra
Hiszen egy korszak lezárul, és egy új kezdődik
Amit gondoltál a világról, az már nem úgy lesz, és amit gondolsz az égről, az a helyére kerül
Addig meg a gonoszság azon van, hogy elragadjon téged, mégpedig az örök halálba
És valójában nem az van, hogy te akarsz megismerni, hanem az az Isten vágya, hogy megismertessen téged
Így ne úgy gondolj a megtérésre, mint amit a végével lehetne kezdened, hanem úgy, ami elkezdődhet benned
Ezért emeld fel a figyelmedet, hogy megengedd, hogy tapasztalhass
És amint négy fal között nem lehet arra a lányra rátekinteni, aki az utcán jár, úgy aki kimegy, annak már megakadhat a tekintete, és semmi sem lesz benne, ami megbánja, hogy kijött a fényre
Így ami tagadás és elutasítás van benned, az nem ered másból, mint az elfordulásból, abban, hogy meg ne láss, hogy meg ne érts, nehogy azért lépned kelljen, hiszen eléd áll akkor a felelősséged
Először nem fogsz egyetérteni, de mégis másodjára elgondolkozol
Mert ugyan sokféle okból alakul ki félelem, de a legfőbb ok azok között a tevékenységtől való félelem
Akik nem léptek tevékenységbe az életükben, azok csak nagy fájdalmak között tudják elhagyni a testüket testük halálakor
Ugyan ismered a Teremtés történetét, de hol járnak a gondolatai?
Mert a Paradicsom sem egy hely, és nem itt vagy ott volt, és a kiűzetés sem azt jelenti, hogy egy helyről lettél száműzve
És a paradicsomi állapot sem azt jelenti, a legkevésbé sem jelenti azt, hogy minden az öledbe hull
Hogy csak leszakítod a gyümölcseit, majd megpihensz
Hanem sokkal inkább azt jelenti, hogy az téged tevékenységbe von, és a tevékenységedet Isten áldása kíséri
És a menny sem az elpihenés helye, legkevésbé sem juthatunk be oda henyélve, és legkevésbé sem a henyélő élet vár minket, hanem sokkal inkább a tevékenység
Aki tevékeny, annak nem fárasztó a tevékenység, annak az eredmény nem a tevékenységbe való belefáradás
De aki még nem indult el rajta, az még zsörtölődik, és legszívesebben nem tenné
Igen, a Föld egyik célja, hogy kezdj el tevékenykedni
Ahhoz meg szükséges az ínség
Aki már tevékeny, annak az már nem a szüksége, nem is érzi jól magát a henyélésben
A tevékenységnek célja van, és eredménye, és az eredménynek a velejárója az a jó érzés, ami nincs meg a henyélésben, így a tevékeny további érthető célja, a tevékenység
A henyélés meg a megpihenés az két különböző fogalom
A henyélésben kikeményedsz, a megpihenésben erőt merítesz a tevékenységre
Hogy meg félsz a haláltól, annak nagyobb részt véget vethetsz a tevékeny életeddel
És hogy valójában mitől alakult ki benned a haláltól való félelmed, ahhoz a szíved tudja a válaszokat, igaz, hogy megtudd, ahhoz bele kell hallgatnod a csendbe, ami meg megint nem a környezeted