Jel 11.3-4
"Két tanúmnak meghagyom, hogy szőrzsákba öltözve ezerkétszázhatvan napig hirdessenek bűnbánatot.
Ők a két olajfa és a két gyertyatartó, amely a föld Urának színe előtt áll."
Zak 4.14
"Erre ő: Ez a két Fölkent, akik az Úr előtt állnak az egész földön."
Szűzanyánk, a Napba öltözött Asszony üzenetei.
A megméretés pillanata előtti pillanatban, a halálod pillanata előtti pillanatban, az a pillanat egy kicsit megnyitja a lelki szemeid, hogy mindent a saját értéke szerint szemlélj, hátha a szádra tódulnak a bocsánatkérés szavai
És az életedben teheted, hogy megkeresed a csendet, és belépsz
És úgy tekintesz vissza az életedre, mint abban a pillanatban
Hogy kitudódjon az értéktelen, és megtudd az értékeset
Attól még a föld megmarad a vonzásában
És abban az ég egy darabot megmutat a vonzásából
És ahogy megtudod az ég vonzását, meggyengül a föld vonzása
Nem elutasítva a földet, hanem az égbe vonzva
A föld szolgálja a földet, és szolgál téged, hogy ki tudd keresni az értékeset
Amikor felismerlek az teljesen természetes, hogy hálás leszek, elsősorban azért mert türelmes voltál, és a távolságomban elviseltél engem
Pedig mennyivel gyorsabban megérthetnék, ha a tagadásomban és az ellenállásomban a hálámmal kezdeném
Mert vannak kérdések, számos kérdések, amiben úgy járok el, mint a szomszéd, aki átszól a szomszédjának – átmegyek, és elindul az ellenkező irányba
És egész Földet körbejárva jut el a szomszédjához
És az nem kérdés, hogy egy ilyen út mennyi fáradtsággal, vesződséggel, és nehézséggel jár együtt
Ráadásul hegyet járok, és nem egyszerűn elindulok csúcsot támadva, hanem körbe körbe, hogy a lábam érje az egész hegyet, minden egyes morzsányi területét
És még azt teszem, akit látom, hogy csúcsnak jár, leszólom, és lenézem, hiszen én vagyok a non plus ultra, és egyáltalán nem értem, mért nem érti meg az „okosságomat”, és mért nem fordul vissza a tanácsomra
És nem gondolhatom, hogy köztünk lenne olyan kivétel, kezdve magammal, aki még soha nem kereste azt távol, ami ott volt mellette
Hogy hogyan tudsz kijönni Egyiptom földjéről, hiszen egészen pontosan megmondják az Írások
Hogy sétálva száraz lábbal tudj áthaladni a Vörös tengeren
Hiszen ketté van választva a tenger, a tenger, aminek a két oldala két különböző gondolat
Mint ahogy az égben is úgy van, hogy sem az egyik, sem a másik oldalról nem lehet átmenni a másik oldalra, miközben sem a pokol, sem a menny nem egy hely
Hiszen a paradicsom sem egy hely, ha azt mondod, megtaláltad a helyét, akkor a helyedet találtad meg a halálban
A templom keleti sarkán forrás fakad, és vize kettéválasztja a két tengert
És a forrásból folyó kerekedik, majd meglátod, tenger
És amikor választod az egyiptomi földet, az bevezet a pokolba, pokolból pokolba lépsz
És amikor választod az élet gondolatait és tetteit, akkor nem történik, nem történhet más veled, minthogy az életből az életbe lépsz
És aki Egyiptom földjéről jössz, és vissza akarsz hívni, ne fáradozzál, hiszen bejártam a földjét, és jól ismerem elhervadó virágait
Hogy amikor valami, ami van, tőlünk függetlenül van
Hogy hárman mit gondolunk róla három félét, attól még ugyanúgy van, egyféleképpen van
Hogy Isten Fia testet öltött, és feláldozta magát értünk a keresztfán, és ezzel megváltott minket, hogy mit gondolok erről, hogy egyáltalán gondolok Róla valamit, az nem változtat a tényén
Hogy amint hármunkat megváltott, és megváltott téged, az ajánlat, és egyben tény, de mégsem lesz az enyém, ha nem fogadom el az ajánlatát
És amikor a szemem csillagokat lát az éhségtől, és valaki megkönyörül rajtam, és megterítet nekem a magaslaton, és azt mondja, megterítettem neked, menj el érte, és jól fogsz lakni
Ép a lábam, hogy felmenjek, és ép a kezem, hogy megfogja, az evés eszközeit, és a fogam is rendben van, nem mondhatom az ajánlatra, nem tettél értem semmit
Hogy az örök élet Igéjével tápláljam magamat, tehetem
És tehetem, hogy valóra váltom az Ige sorait
És ha azt nem teszem, nem vádolhatok senkit, egyedül magamat, ha a halál elragad a halálomkor
Mint ahogy magamat egészen eltérő módon szemlélhetem az alázatom függvényében, úgy másokat is
És Jézust is szemlélhetem egészen eltérő módokon
És azt a szemlélésemet is áthatja az, ahogy magamat szemlélem
Mintha Ő is önös lenne, holott nincs Benne önösség, hanem minden gondolata én vagyok, azaz te vagy
Mintegy megfogalmazva magamban, hogy hogyan gondolja, ami sokkal inkább lázadás, mint értés
Hogy magamat mércének használva szemléljem, ha fordítva ülök a lóra, az okosabb annál, mint a gondolataim
Hanem ha Jézust Krisztusban szemlélem, a Királyban
És abban, hogy rám gondolva vállalta fel azt, amit ember fel nem vállal, azt keresve, mit akar nekem mondani
Akkor már a szenvedéseimben is egészen mást keresek, keresve azokban a valódi okokat
Mitől akar az a szenvedés megmenti, ami nyilván elsősorban a eltévedt gondolatom
És mivel akar megajándékozni, ami megint csak gondolat, az élet gondolatai
És tudva a hosszantűrését velem szemben, azaz a hosszantűrését veled szemben, azt kellene felismernem, amit a jó sorsomban nem voltam hajlandó felismerni
Milyen a szereteted? - és ez nem a kérdésem feléd, hanem a kérdésed magad felé, és a kérdésem magam felé
Mondhatom, hogy betartom a törvényt, de ugyan a törvény tehet e bárkit is megigazulttá?
Hanem sokkal inkább a hit által tisztíthatjuk meg magunkat
A hit pedig térdelés, és izzadságcseppjeink a hátunkon
Térdelés, azaz alázat
Izzadságcseppek, azaz kiküzdés, miközben a föld az ellenkezőjére sarkall
És ugyan lehetünk e bölcsek?
Miközben a bölcsesség törvényt alkot, hogy karámba tereljen minket, amiben még nem a hit vezérel minket, hanem csakis a törvény
A bölcsesség forrása a szeretet, akire rá lehet mondani, hogy bölcs, az szeret
A bölcsesség meg a szeretet egymásban növekszik, egyik sincs meg a másik nélkül
És csak a föld gondolja, hogy az okosságból megfoghatja magának bölcsességet, hanem csakis a szeretetből
A bölcsesség korlátokat állít, hogy elveszett megkerüljön, és eszméljen, de az még nem a föld akarata, majd ha bölcs lesz, és szeretetet ad, abból ébred az élete
Örök élet meg nincs másban, mint a szeretetben a Szeretettől
Ami meg letérdelés, és izzadságcseppek a hátamon
A törvény meg miközben korlátot állít, avval szabadságot hoz, hogy kikerüljek a törvény lekötözöttségéből
És egyedül csak rajtam áll, hogy elfogadom amit hozott, vagy tovább tartom magam a törvényhez, miközben az élethez is tarthatnám magamat, hogy felébresszem magamban az élő hitet
Vannak világi kutatások, amelyek szellemi kérdéseket érintenek, szellemi érés kérdéseit, és az eredményeit ezeknek nem értik, nem is verik azokat nagydobra
Az meg teljesen elfogadott, hogy mint mércét használjuk valakire, hogy ember, kis vagy nagybetűvel írva
De annál a kategorizálásnál sokkal árnyaltabb a kérdés, hiszen lehet az embert nagybetűvel is kezdeni, vagy majd minden betűjét nagybetűvel írni
És még a kategóriájában használhatunk alsó vagy felső indexet
Amikor megégetjük a kezünket az fáj, ezért kerüljük, hogy megégessük, gyermekeinknek tanítjuk, hogy az égető meleg valóban éget
És bármennyire is óvjuk őket, de mégis az lesz, amikor majd megégetik a kezeiket, attól kezdve válnak óvatossá
És ez az első ébredésünk, hogy emberré váljunk, de még kis betűvel írva
Gyakran bűbájossá válunk, hogy azzal fejezzük ki a szeretetünket, de abban nincs szeretet
Majd akkor mondják ránk nagy kezdőbetűvel, hogy Ember, amikor a másikban szeretetet ébresztünk
Minden betűjét meg nagybetűvel írva, hogy EMBER meg ott kezdődik, hogy amit Isten ad nekünk szeretetet abból adunk, de úgy, ahogy adja
És meg kell ingatnod bennem a szeretetről alkotott véleményemet, hiszen ott kezdem érzékelni, amikor még az önszeretetem a domináns bennem
És le kell rombolnod bennem a szeretetről alkotott véleményemet, amikor a gyűlöletemet teszem a szeretetemmé
És persze megtévesztenek az ezekben hasonlók, hogy elfogadnak engem
Beteljesítjük a mondást akkor, vak vezeti a világtalant
Hogy a sakknagymesterek is belássák, milyen szegényes az előrelátó képességük, az belátás akár könnyen is elnyerhető
Vegyünk egy fikciót Noé idejéből
Ami időkből elég szegényes az elképzelésed, mind szellemileg, mint technikai előrehaladottságukat illetőleg
Mert tudtak az Istenről, de tudatukban és tetteikben lázadtak Isten ellen
Hiszen maguk idézték elő az áradatot, egyáltalán nem az ég esőivel, hanem a hegyek alatt lévő vizek felszabadításával
És tették azt annak ellenére, hogy az Isten figyelmeztette őket a prófétáiban
Ha vesszük Noé egy utódját, és veszünk száz emberöltőt, és felruházzuk azt az egyet, akár testi vagy szellemi egészséggel, vagy éppen betegséggel, és azt örökli minden egyes leszármazottja
Belátható, hogy az az egy olyan mértékben határoz meg, ami értelmünkkel fel nem fogható, miközben az Isten idő végtelenben szemlél
Viszonylag hamar eljutunk a felismerésbe, hogy amikor Isten tesz, akkor nem egy dologban hat
Értelmünk azonban jó ha eljut két-három felismerésre, ami a valóságot nézve szegényes
Mint ahogy amikor Izraelre nézünk, a kiválasztottságára, az érdemeit keressük, miközben az alkalmatlansága miatt lett alkalmas, a többiek érdekében
Mint ahogy amikor Isten kiválaszt, akkor nem a nagyot veszi, hanem kicsiket
Így amikor felébreszt az Isten, akkor ne nagyot keresd meg magadban
Igaz amikor ébreszt, azokat keresi, akikben már megvan a lehetőség, hogy kiküzdjék a szabadságukat
Segítése meg a Tanításai, és az ösztönzései, miközben a döntésünk megmarad
Első növekedésünk a jelenléte, majd az abból induló növekedésünk a jelenlétének a kiküzdése
Jelenlétének megadása összerakja a gondolatainkat, majd abból kialakítjuk az akaratunkat
És igen sok fájdalmat kell elszenvednie, hogy a helyzete meghozza a gyümölcsét
Az embernek meg arra vár a szelleme, hogy nemessé tegye a lelkét
És ugyan Isten Szava Világosság, de az embernek szembesülni kell azzal, aki, és azzal, aki nem vagyok
Mint ahogy Izrael fiaira és lányaira jellemző, hogy nagyon ragaszkodnak a föld kincseihez, és az érzéki örömökhöz
Mint ahogy a gyarmatosító országok is más kincseire büszkék
És nem gondolhatod, hogy nem tartozol ebbe a sorba
Hanem ha felébreszted a szellemedet, akkor válik a sorsod gyümölcsözővé
Felismerve ki nem vagy
És nem arra lettél meghívva, hogy ne ismerj, hanem juss el egy belső megismerésre, ami ugyanolyan bizonyosság, mint az egyszeregy, és amint a kezed és ujjaid tapintanak, és amint a lábad lép, és amint látsz, és hallasz
A belső megismerés meg ott kezdődik, hogy irgalom
Hogy az irgalmadban hozzád léphessen az Irgalom
Hiszen az irgalmad minden felismerésed és az értelmed summája, és eredményessége
Nem kevés munkával és küzdelemmel, és szabadságban
Mikor ateistaként gondolkozok, a gondolataimat betölti a föld, és a gondolataim központja, és mérlege én vagyok
És amint a földet lekorlátozza a látóhatár, úgy a gondolataimat is lekorlátozza
Így ami jellemzi a gondolataimat, az a gondolat hiánya
És attól kezdve, hogy befogadom az Isten gondolatait, és mérlegét, kilépek a lenézésből a felnézésbe, ahol a látóhatár már a végtelen
Így ami a gondolataimat jellemzi az az örök élet, és a végtelen távolság
Amikor majd ateistaként halok meg a halálba, a gondolataim is elszenvedik a halálomat, hiszen mindenem ami volt, az elvész, és mivel nem marad gondolatom, így gondolat nélkül maradok, szegényen
Ellenben ha úgy halok a halálba, hogy részessé váltam a végtelennek, a gondolataim eltelnek a végtelen gazdagságával
És amint a gondolatom a föld, a lelkem is megtelik földdel
És amint a gondolatom az ég, a lelkem is megtelik az éggel
Így amikor majd az Isten megítél, nem szenvedek el mást, mint a saját ítéletemet saját magam felett
Ugyan adhatna gondolatot a szegénységemben, de nem teszi, hiszen az a szabadságom halála lenne, hanem megvárja, hogy elteljek gondolatotokkal
És életté tehetem a kérdésemet, hogy hol van az Isten, azt kérdezve, hol vannak a gondolatai?
És arra még a koldus is meg tudja adni a helyes választ
Senki sem jön más hozzám csak az, akit az Atya hozzám küld
És teljesen felesleges bő rábeszéléssel hozzám jönnöd, hogy megértsek
Mert az, hogy megértek, az még nem az, hogy Hozzád megyek
Hanem amikor felkelted az élet kérdését bennem, és az megmozdít bennem valamit, ami arra késztet engem, hogy menjek megkeresni az igazságot, onnét kezdődik, hogy lehet velem kezdeni valamit, hogy fel lehet lebbenteni a fátylat előttem
Addig meg, ha hozzám jöttök, és ellenállok, és elkezdem mondani az igazamat, ami olyan lesz a szemetekben, mint egy por, ami éget, rázzátok le a sarutokról a ráragadt port, ami a vélt és megzavaró bölcsességem, ami a ragaszkodásom az elmúlóhoz
Ha meg lehengerlő rábeszéléssel megelőzitek az érésemet, annyit értek el, hogy ugyan többet megértek, de mégis visszavonz engem magához a föld, és ezért több ítéletben lesz részem
És gondolhatom, jobb nekem nem megértenem, hiszen az a felelősségem, és bukásom esetén az a halálomat okozza
De abban nem történik más, minthogy halálból megyek a halálba, ami meg azt jelenti nincs igazam, amikor a felelősség felismerése visszatart engem
Hanem sokkal inkább rakjátok rám a felelősségem felismerését, hiszen más nem juthat be az Isten országába, csak az, akiben semmi ragaszkodás nem maradt a földhöz
Ugyan mondhatom, akkor az a számomra lehetetlen, de mégis az van, hogy az Istennek lehetséges, képes a hajókötelet áthúzni a tű fokán
Ha nem találkoztál az Istennel, az értelmed is abból indul ki, amit nem tapasztaltál
Ha megtaláltad, mindenben megtalálod, és mindenben mindenből merítesz, és az értelmed is mindenből indul
És amikor abból indulok ki, amit nem tudok, és avval mérem össze a tudásomat, aki tud, egy darabig eltart, amíg valójában meghallgatom, és elkezdek rá figyelni
Nehézségem, hogy be kell látnom, mihez kevés a tapasztalásom, és tudásom, így nyilván az összefüggéseket sem tudom
Így hogy bizonygass az Isten ellen, az a bizonygatásod Isten ellen nem igazol, hanem egyedül a tapasztalatlanságodat bizonyítod
Ha értelmed tagad, az abból indul ki, hogy a tetteid tisztátalansága is tagad
Ha a tetteid tisztasága igazol, akkor az értelmed is közelebb kerül a megértéshez
Az meg a számodra is természetes, hogy meghallgass egy zongoraművészt, aki a művészetének a mestere
És annak a fiatalnak a kezdődő művészetét is szívesen meghallgatod, aki közel áll hozzád
Így az teljesen természetes talajon áll, hogy meghallgasd a Bölcsességet
Különös akkor, amikor megérted, milyen közel áll hozzád
Ugyan a pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve, de a mennybe vezető út is
Ami a különbség, hogy önösséggel, vagy alázattal, és az, hogy magunkból kivett gondolatokkal, vagy Isten bennünket vezető gondolataival
Felvállalt felelősséggel, vagy a nélkül
A pokolra jellemző, ott is a gondolat, az önösség, és a szeretetük eltévedt gondolatai
Mint ahogy a Földön is az első tévedésünk a szeretet magunkból kiinduló kérdései
Hiszen a szeretetünk megkérdez minket
Így a szeretetünk igen szoros összefüggésben van a gondolatainkkal
Mint ahogy a mennyben a szeretetünk mellett ott van az alázat, aki képes befogadni Isten szeretetéből, ezzel megtisztítva a szeretetünket és a gondolatainkat
A menny, mint gondolat végtelen, térbeli
A pokol meg mint gondolat sík, hiszen az önösségünk miatt az egyik iránya korlátos, a végtelenhez mérve a mértéke annak az iránynak egy pont
Ha pedig a földi létünk utáni életünk egyik legfontosabb tényezője a gondolat, akkor földi létünknek is
A Földet meg nem járt lelkek, függetlenül attól, hogy tiszta angyali lelkek, vagy lázadó lelkek, mintegy gondolat, érzelem, akarat világot építenek
És ha tévedés van a gondolataikban, abból nagyon nehezen lehet őket kiemelni úgy, hogy közben a szabadságuk megmaradjon
A Földön meg egy hatás és ellenhatás világban élünk, ahol a körülmények meghatározzák a gondolatainkat és az érzelmeinket, miközben azokat magunk is építjük
Így a Föld ezerszer és ezerszer alkalmasabb arra, hogy tisztába kerüljek a gondolataimmal, és az érzelmeimmel, és így egészen közel kerülhetünk az igazsághoz
Jézusban az Isten közvetlenül adta a Tanítását, hogy tisztává válhasson a gondolatunk
És egészen addig nem adhatta, amíg az ismeretből merített félelem nem engedte a szabad gondolatot
Mint ahogy a mostani gondolatunk, hogy mi jobban tudjuk az Istennél, megadja a mérlegelés szabadságát
És ahogy Jézus idejében alkalmassá vált az idő, úgy most is alkalmassá tettük az időt, hogy szabadon mérlegelhessünk
És bár máshogy gondolod, de nem a tökéletes beszéd a lehetőséged, hanem éppen a töredékes a töredékességedben
Felismerve a hasonlót
És az ébresztésed is egészen más, mint amit várnál, hiszen az nem lesz más, mint Isten Házának egységben újjászületése, visszatalálva születésének tisztaságához
Felismerve, a Házára bízta az érdekeit, ami meg a megmentésed
Felismerve, a Házában van a megmenekülésed, Isten templomává válva
Ha látókörödbe kerül valaki, aki szereti az Istent, és tesz is érte, akár magadat is szemlélheted benne, annak ellenére, hogy úgy érzed, távol vagy tőle
Hiszen jó eséllyel onnét jött, ahol vagy, és jó eséllyel még nagyobb ellenállást kellett önmagában legyőznie, mint ami benned az ellenállás
És ugyan az természetes, hogy a hasonló kedveli a hasonlót, mégha oka sincs annak, hogy kedvelje, akkor is
De az ugyanúgy természetes, ha valaki tesz érte, akkor megkedveled, és ha teszel érte, akkor megkedvel téged
És mennyivel inkább úgy van, ha a hasonló tesz érte, akkor még határon túl is megkedveled
És mennyivel inkább úgy van, hogy megkedveled az Istent, amikor felismered, hiszen a lényeged Belőle van merítve
És mennyivel inkább úgy van, ha felismered a tetteit, mindenen túl megkedveled, hiszen mindenen túl tesz érted
Így azon nincs csodálni való, ha valaki szereti az Istent, inkább az marad a kérdésem, hogy mért tartom meg a távolságomat Tőle, amikor mindenen túl előnyömmé válik, ha megismerem
Igaz, meg kell értenem a távolságomat Tőle, hogy az miből adódik
És meg kell értenem a közelségemet, annak az okait
És megpróbáljuk paradicsomba tenni a földi létünket, szolgálva kényelmünket és nemtörődömségünket
Miközben ami paradicsomot teremtett a Földre az Isten, az nem egy hely
És folyamatosan kísér minket a Szavával, hogy azt megragadva belépjünk a Paradicsomba, ami ugyan Ádámtól és Évától elvétetett, de amit felkínált nekünk Jézus áldozatában
És amikor mások kárára megteremtjük magunknak fizikailag a paradicsomot, nem teszünk mást, minthogy már a Földön belépünk a pokolba
És amikor lemondásokban és áldozatokban felvállaljuk az irgalmat, akkor az Irgalom beemel minket a paradicsomba, már a Földön megtalálva az Eget
A mennyország nem ott van, és nem emitt, hanem amikor a lélek egyesül a szellemével, függetlenül a helytől, kezdve már az Eget a Földön
Az Isten Lélek, mégpedig a legtisztább, és legtevékenyebb Lélek, és nincs máshol, mint az Ég felhői közt, de nem távolságra a Földtől
Hanem ott van, és abban, aki felemelkedik az Ég felhői közé, mint lélek, az egy akaratban
Fizikailag ott, ahol van
És ugyan úgy szolgálnám magamat, hogy földi kincsekben bővelkedjek, de azokkal nem tudom az Eget kifizetni
Hanem csakis irgalommal
Ami meg nincs máshol, mint az önmagam nagyságáról való lemondásomban a másikért
És ugyan az minden mást megelőz, hogy szeressem az Istent, de az még sincs másban, mint a másikat emelő irgalmamban
Amiben az első az Eucharisztia előtti könyörgésem a másikért, nem elhanyagolva az irgalom fizikai jegyeit
Magamért is könyörögve, az önösségem jó mértékében, és jó kéréseiben
Istenben egy angyalnak teremteni, azaz Istennek teremteni, az nem kihívás az Istennek
De az Tőle is nagy türelmet, és kitartást követel, hogy a bűn rabszolgaságába lekötött, és a törvénybe kötözöttekből, törvényből kiszabadult gyermekeket neveljen, mégis megerősítve a törvényt
Istent senki sem láthatta, és senki rá sem nézhetett, mégis azok a gyermekei, akiket kiszabadít, már rá nézhetnek
És a kiszabadítás az ösztönzés, hogy eggyé válhasson a felismerésben az akarat
És amilyen mértékű abban a nehézség, olyan mértékben adta meg a segítségét a keresztáldozatában
Hogy a gyermekei fel tudják emelni a keresztjeiket, ami ellene mondása a bűnnek, és felvállalása a tisztaságnak
Hiszen a test uralkodni akar a lelken, és avval megteremti a jó szolgálatát, megteremtve avval az ellenpontot
Test, lélek és szellem, ahogy a lélek felülemelkedik a testi vágyakon, úgy egyesül a szellemében az Istennel, és eggyé válik az akaratuk
Már nem törvénnyel vezetve, hanem egy akaratba lépve
És egyáltalán nem rákényszerítve az akaratot, hiszen az lekötözné a lelket
Hanem felismerésben választva a tisztaság akaratát
Hűségbe és barátságba lépve, hiszen ezek ketten választottak, és megtartottak
És ahogy eggyé válik a lélek a szellemében, úgy lesz a test is a béke részesévé
Önként engedelmességbe lépve, már egyáltalán nem bánkódva a lemondásaiért, hanem részessé válva, maga is átszellemesedik
„Drága gyermekeim, a kegyelemnek ebben a kegyelmi idejében, amikor megtérésre hívlak benneteket, bátorítalak benneteket, gyermekeim: ajánljátok fel nekem imáitokat, szenvedéseiteket és könnyeiteket azoknak a szíveknek a megtéréséért, amelyek távol vannak Fiam, Jézus Szívétől. Imádkozzatok velem, mert, gyermekeim, Isten nélkül nincs jövőtök és nincs örök életetek. Szeretlek benneteket, de nélkületek nem tudok segíteni; ezért mondjatok igent Istennek. Köszönöm, hogy válaszoltatok hívásomra."