Mert megrendelte és legyártották neki. Az FPW Invest közvetve egy állami tulajdonú cég és ezen megrendelésen át próbáltak némi pénzt pumpálni a H.Cegielski-FPS-be.
A kocsikat nem az Intercitynek gyártották, csak "reménykedtek" benne, hogy egy esetleges időközbeni beszerzés pont ilyen kocsikra fog szólni és akkor milyen jól jön ez a festés, de ez valamiért nem jött be, így most az FPW Invest máshol próbál gazdát találni a kocsiknak.
Lehet-e tudni valamit arról, hogy ez a cég milyen okból árulhat 156A...159A kocsikat? A PKP ICCC nem vette át őket a gyártól (miért?) vagy esetleg a Cegielski dolgozott készletre és most ezen a cégen keresztül akarja elsózni?
A PKP ICCC versenytárgyalást ír ki 10 darab dízelmozdony beszerzésére. A mozdonyok 140 km/h-s legnagyobb sebességre kell képesnek legyenek, tervezett bevetési területük:
Ełk – Korsze (jelenleg napi 2 pár TLK),
Białystok – Suwałki – Szestokai (jelenleg napi 1 pár MP),
Ełk – Olecko – Suwałki (itt ma részben egyáltalán nem jár személyvonat)
Rzeszów – Zamość (jelenleg napi 1 pár TLK jár Zamoscba, szezonban több is)
Rzeszów – Zagórz (jelenleg itt csak a PR vonatai futnak, már amikor éppen nincs vágányzár)
Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn,
Piła – Krzyż.
Megemlítik, hogy a jelenleg használt SU45-ös mozdonyok gazdaságosan már nem modernizálhatóak ezért is az új mozdonyok, illetve egyes területeken mozdonyokat kell béreljenek.
A beszerzés részben EU forrásból kerül finanszírozásra.
Hát mostanában egy szereplő vesz meg/bérel ki bármilyen útjába kerülő járművet, ez pedig a Koleje Śląskie, ami csúfosat bukott a menetrendváltáskor, nem lévén elegendő járműve, sem személyzete.
Gondolom a biznisz a Heros Railen keresztül bonyolódik, így a KS csak bérlő.
Lupków 3 héttel ezelőtt 20 hónapos szünet után újra benépesült, Muszyna és Zwardón egyszerre szenvedett vágányzáraktól, így 3 napig napig 2-3 tehervonat pár járt erre. Én sajnos 2 nappal lekéstem, így csak a nyomokat tudtam rögzíteni.
Króscienkoban láthatóan régóta nem járt semmi, Ukrajna felé tavaly január óta nincs forgalom, árurakodás nincs, élet a vonalon nincs. Útközben Uherce Mineralne az egyetlen állomás, ami 1-2 havonta generál némi forgalmat Zagórz után.
Van ott munka bőven, nagyon időszerű volt már, a vonatok szinte hátrafelé mentek. Mondjuk az elég egyéni, hogy pótlásként a párhuzamos menetrend szerinti buszokat ajánlják.
Ma én is nézegettem egy délutáni sulis Przemysl-Rzeszów régiós vonatot indulás után nem sokkal és a 3 részes motorvonaton összesen volt vagy 10 utas...