CLU-469-Ikarus 436! Mondtad, hogy van jellegrajzod Ikarus 412-esről. Nézd már meg nekem légyszíves! Gondolkoztam hogy építek egy makettet. És már lassacskán szedem össze az anyagokat hozzá! Ez lenne jelleg lenne a lényeg! Köszönöm előre is!
Az jó, hogy az első 435-ös még 22 évesen is jól megy :D A busztipusok oldaláról ismerem a gépet; nekem is tetszik :) Jut eszembe: mi a helyzet a salgótarjáni 417-essel és a két 411-essel? Bírják a strapát?
Rontják Budapest összképét! Én már most elküldeném őket a bontóba!
A négytizenkettesekről nekem az a véleményem, hogy azért nem molyan jó minőségüek mint a 200-asok, mert siettették a kifejlesztését, ezért egy s másra nem sikerült elég időt fordítani, ezért volt velük sok gond.
Egy jó összehasonlítási módszer jutott az eszembe.
Ha a Tököli út még macskaköves akkor oda mehet mind a kettő és majd ott eldől, hogy ki vigye a puskát!
At utolsó két sorra nekem is az a véleményem, hogy vagy nem. :-)
Biztos ott is átkozzák őket! 15 évet azok csak úgy bírnak ki, hogy vázcsere-futóműcsere-motorcsere-amit csak egy buszon cserélni lehet. Vagy addig sem bírják ki.
Sajna itt Salgótarjánban is közlekednek 2004-es volvók és az egyiket csak a jóisten tartja őssze, úgy ráz. A csuklóján feljött a linóleumborítás, Csavarok nincsenek benne, csak itt-ott, a motorhangja olyan mint a kávéfőző, oldala meghúzva, de a festék az lejött, rozdafoltokat is észrevettem rajta, a belső borításán, a plafonján a műanyag borítás úgy csörög, hogy nem lehet mellette kibírni. Ja meg a legszörnyűbb:
A KÉT RÉTEGŰ ABLAKÜVEG KÖZÖTT KB EGY LITER VÍZ VAN, MERT OLYAN SELEJT A SZIGETELÉSÜK, HOGY MIKOR ESIK AZ ESŐ AKKOR BEFOLYIK!
Ha majd sikerül a képet róla megtalálnom akkor felrakom.
Ozt a Volvo meg egy megbízható márka!???????
Itt ahol lakok nálunk közlekedik mind a két 435-ös prototípus, az első és a BKV prototípus is. az első példány 22 éves és az ember meg nem mondaná róla, hogy az annyi. Nem csörög, nem ráz és csendes! ...az én megítélésem szerint. Még tíz évet bírna, de minden jó buszt kiselejteznek. PL: A CLU-469-eset. (aki még nem látott róla képet az lapozzon vissza egyet kettőt ezen a topicon és ott lát néhányat róla. Hálás vagyok érte CTH-nak!
A BKV prototípusra már nem mondhatnám azt, hogy csendes, mert a belsejében a fémburkolatok, pontosan az ajtó feletti ,,dobozok" csörögnek rendesen. Úgy a motorjának nincs nagy hangja, meg a rázós érzés abból következik, hogy csörögnek benne a fém alkatrészek. Ja és az a kép ami a busztipusok.fw.hu-n van az már nem tökéletes róla, mert az ülései újra vannak húzva és a padlózatát kicserélték a hagyományos 435-ös csillogós linóleumra. Még ezik bírna 10 évet, csak...tudjátok!
No azt próbálja meg mind a kettő! A Volvo meg a BKV!
Lehet, hogy mikor a nagy Ikarus a fénykorát élte akkor ugyanígy haragudtak rá mint most mi a Volvora és szerintem ezért is zárt be ilyen hamar, mert valakinek szúrta a szemét vagy az útjába állt.
Ja hameg a BKV-nál kibuherálják, az biztos, hogy fogok fenni egyet-kettőt, de nem érdekel, hogy mennyiért. Már csak azért, hogy maradjon egy maroknyi busz az Ikarus több százezres szériájából. De ez még nem komoly!
Na igen, valóban nem fair középmagas padlószintű buszt alacsonypadlóssal összehasonlítani. 435-ösből eddig ritkán fogtam ki igazán rázós példányt; nyilván azért, mert mostanában nem jártam olyan vonalakon, ahol gyakoriak a rázós kocsik (a 159-esen csak egy-két ilyen van). 412-essel már régen utaztam, de csak egy-két alkalommal fordult elő, hogy majd' kirázta a vesémet. Ami a vázát illeti: abban valóban a Volvo lehet a nyerő - hacsak a 412-esek nem kapnak komplett vázcserét.
Járnak 7700-asok Lengyelországban, de csak elenyésző mennyiségben az ottani piacvezető Solaris-okhoz képest :) Jó kérdés, hogy meddig fogják bírni; mindenesetre a rossz utak miatt nem jósolok nekik 10-15 évnél többet. Egyik nap a 61-es buszon kifogtam az egyik legidősebb Volvo-t, az FJX-201-est; az a busz 3 éves kora ellenére annyira rázott, hogy azt hittem, szétesik :( Egy 435-ös nem ráz ennyire, pedig már 12-13 évesek (a BKV-s kocsik); kivéve akkor, ha nagyon szakadt...
Sajnos, ha majd Lengyelországban is kihalnak kedvenceink átveszik a helyüket más márkák, lehet, hogy éppen a Volvo. Azért meg kellene nézni, hogy 20-25 évesen mely márkák járnak még az utakon-rendszeresen, persze Nyugat-Európában nincsenek rákényszerülve, hogy idősebb buszokat közlekedtessenek. Szomorú, hogy néhány év múlva a BKV-nál is eltűnnek a 200-asok. -((((
Szevasztok! Nincsen valakinek részletes jellegrajz Ikarus 412-ről? Akinek van, küldje már el mélbe! Lehetőleg olyat, amin a méretek is jól látszódnak! A www.busztipusok.fw.hu oldalon van, de nehezen lehet elolvasni a méreteket.
Túl sok van belőlük, de tényleg. Én úgy hallottam, hogy a 7700-as gyártósorát a Volvo áthelyezte lengyelországba, de ott alig-alig, sőtt nem is közlekedik belőle egy db sem.
Szerintetek ezek a buszok meddig bírják a strapát? Mert szerintem az Ikarus 260/280-as típus bíztos, hgy egy tízessel tovább húzza mint a Volvo. De ez csak az én megítélésem. Ha valakinek más a véleménye az is nyugodtan írja ki. De akkor is az Ikarus/Ikarus Eag a legjobb buszmárka, hiába, hogy már nem gyártják.
Én ezzel nem azt akartam mondani, hogy az Ikarus Agorát az Ikarus fejlesztette ki. Azt tudom, hogy az Agora a Renault busza, amiből készült csuklós, szóló, és mind a kettőből troli. Ebből láttam is Romániában egy párat. De aki egy buszra rámondja, hogy gagyi az inkább tervezzen meg egyet és ha az Irisbus tervezőgárdája azt mondja rá, hogy oké ez tényleg jobb, mint a mi Agora típusunk, az akkor már mondhatja, hogy irgalmatlanul gagyi! Én még azt szeretném hozzáadni, hogy véletlenül egy papírgyűjtésen találtam egy Autó-Piac újságot és pont benne van az Ikarus Agora tesztje. Csak a karosszéria érkezett Franciao.-ból és az alváz. A többit ami benne van azt Székesfehérváron pakolták bele. A BKV-nál azon a típuson jelent meg először az EURO 3-as motor.
De igazad van. Attól, hogy az Irisbus rányalt a homlokfalára egy Ikarus emblémát attól tényleg nem lesz a mi típusunk. De a busz ide tartozik a topicba, mert bizony Ikarus a márkajelzése. :-)
Nekem is az a véleményem, hogy valamilyen rejtélyes okból nagyon nyomják a Volvo-t. Pár évvel ezelőtt hasonló volt a helyzet, csak akkor a török gyártású MAN-okat és Mercedes-eket vették mindenhol. Nekem úgy semmi bajom nincs egyik márka buszaival sem, csak jó lenne, ha nem szaporodnának el nagyon. Ami az Agorá-t illeti, abban Fzolee-val kell egyetértenem: őt nem itthon, hanem Franciaországban tervezték, mivel a Renault busza. Csak annyiban Ikarus, hogy Fehérvárott gyártották. Az ARC buszokkal én is kiegyeznék, ha már Ikarus és EAG nem lehet.
valaki azt mondta az egypéldányos Ikarus Agorára, hogy irgalmatlanul gagyi. Már nem azé, de aki egy ilen kijelentést tesz az gondoljon már bele, hogy vajon ő maga MILYEN BUSZT BÍRNA TERVEZNI ÉS GYÁRTANI.
"Már nem azé" de az "ikarus" Agora nem magyar tervezésű, és jópárszáz darab fut belőle főleg Csehországban és Franciaországban. Az, hogy az Irisbus rányalt négy ikarus matricát egy Renault Agorára, attól az még nem lesz ikarus...
Az első kint volt a Tököli autóbuszfesztiválon. Én magam nem láttam, de megnéztem volna szívesen. Egy régebbi internetes oldalon azt olvastam, hogy megkezdődik a gyártás Kínában és M.O.-n, de szerintem semi nem lett az egészből. Ha tévedek kérlek javítsatok ki nyugodtan! Arról, meg, hogy ki fogja vásárolni, szerintem itt magyarországon senki-semmi. Ahogy észre lehet venni, a Volánok csak azt a Volvót vásárolják, csak mert olcsóbb volt 5 millió forintal, mint az Ikarus 417. Az ARC meg a Volvónál ia olcsóbb, de az nem kell senkinek. Én nem akarok célozgatni, de szerintem a ,,Volvót istenítik és az többi gyártó mehet csomagolni". Inkább most nem adok hangot annak, hogy a volvót mennyire gyűlölöm, inkább azt mondom, hogy az ARC és az EAG legyen a világ vezető márkája! Hallottam olyat, hogy az ARC 187/134-et az Ikarus volt tervezői készítették, és ezért szerintem tekinthetnénk egy ún. Ikarus utódjának. És olvastam valamelyik buszos fórumon (nem index), hogy valaki azt mondta az egypéldányos Ikarus Agorára, hogy irgalmatlanul gagyi. Már nem azé, de aki egy ilen kijelentést tesz az gondoljon már bele, hogy vajon ő maga MILYEN BUSZT BÍRNA TERVEZNI ÉS GYÁRTANI. Van olyan érzésem, hogy a vázszerkezetnél megbukna. Nameg a formatervezésnél nem bírna egy 553-asat sem rajzolni, pedig azt még nem is nehéz!
Nem olyan régen kezembe akadt egy kicsit régebbi újságba! És elolvasom a buszos részét, ahogyan szoktam. És egyhatalmas böszmeségre lettem figyelmes benne:
Ki az aki össze mer hasonlítani egy vadonat új MERCEDES BENZ TRAVEGO-t egy 80-as évek elején gyártott Ikarus 256-ossal!
Pl.: -Komfort
-Féktáv
-Motorisztikus állapot
-Karosszéria állapot??????????????????????
Az bisztos, hogy a kettőötvenhat mindenben alul marad!
Ti mit szóltok ehhez?
Én azt mondom, hogy egy időben el kellene kezdeni gyártani egy MB travegót és egy 256-ost és meglátni, hogy melyik bírja tovább a strapát. Én a kettőötvenhatosra szavazok! ÉS TI?
Kényelem szempontjából lehet, hogy a MB jobbnak bizonyulna, de szerintem nem bírja még megközelíteni sem azt az érzést, hogy egy ízig-vérig magyar gyártású és tervezésű autóbuszon utazok. Az Ikaruson legalább lehet huzatot csinálni, az MB-n ablakot nem lehet nyitni.
FÉKTÁV: mellékesen megjegyezném, hogy a két busz gyártásának ideje között kb 25 év van és mikor a magyar járgányt elkészítették, még nem volt olyan technológia és szabály, hogy a féktáv a lehető legrövidebb legyen!
Ha valaki nem ért velem egyet az nyugodtan kijavíthat én nem sértődök meg.
És mégegyszer TI MIT SZÓLTOK HOZZÁ?
Ezzel a kis összehasonlítással nem azt akarom mondani, hogy az MB az szar.
A mercedes is nagyon jó buszokat gyárt és nekem tetszenek is a buszai. Főleg a CITARO, de abból is a hidrogénüzemű!