Hozz/hozass kintrol. En amit bontasra hoztam hdi-t kintrol, az is millioszor jobb allapotu volt, mint amiket itt arultak tobbszoros aron, pedig en csak a belter miatt vettem meg a kinti piac aljarol az egyik legolcsobbat.
A vegen ez is forgalomba kerult, mivel a javitasa (20 perc) utan kiderult, hogy szinte teljesen rozsdamentes es a szelvedo repedest leszamitva nincs is komoly hibaja. Csomagterben pl. a gyari szonyegen meg 2 vedoszonyeg volt, stb.
Véletlenül nem tudsz eladó 2010 után Berlnigót amit érdemes lenne megvenni???
Meglestünk egy jópárat már, de katasztrófa amik vannak. Törve, leamortizálva, széthajtva, stb. persze 200 ezer km körül mind... Nevetséges ahogy átbaszák az embereket... Szóval még nem találtuk meg az igazit. Persze nem adjuk fel... :)
híd témára
Hátsó híd felújítás dolog szép és jó helyben azonnal meg minden csak ott van elcseszve a történet amire mink sem gondoltunk annó a torziós rugók használtak kerültek vissza és ugye azokról nem lehet tudni mennyit és mit kaptak már. Így jó esélyekkel kinyúlt sz.rokat tesznek bele és a súlyt annyira már nem bírják. Szemünk előtt rakta össze a pocok csak eszünkben sem volt ez, mert ha igen mondani lehetett volna csak a jobb kinézetűeket tegye bele(festés csíkozás egyebekről azért meg lehet látni ami TALÁN kevesebbet kapott).
Sziasztok! Szeretnék venni egy kisteher berlingót. Valaki megtudná írni az L1-L2 csomagtér hosszát, kerékdob közti távot? Nagyon számítana a pontos méret a munkám miatt. Nem akarok házalni egy mérőszalagal hogy méregessek. 2011-18 ig nézegetem őket. Esetleg valami jótanács is jól jöhet a vásárláshoz!
8-ra vittem az autót a megbeszélt napon Kakasdra. Kiszerelték, felújították, visszaszerelték. Du. 2-re kész is volt. Átbuszoztam Bonyhádra, ott töltöttem el az időt. Azóta is tökéletesen megy.
Csak hát tolna megye..., de bevállaltam. 40+szerelés lett volna ha kezdődő bibi. De sajnos a tengelycsonkok már berágódtak, cserélni kellett. Így 80+szerelés ~110eFt lett akkor (kb 5 éve). Ha a tied beállt, akkor biztosan a drágább javítás lesz, ha csak el nem tört a torziós, mert akkor még drágább.
Tanácsot szeretnék kérni a Tisztelt Márkatársaktól. :) 2006-os évjáratú autóm 1.9 diesel motorral van szerelve és jópárszor felszalad a hűtővíz hőmérséklete 90 fok felé. Ventilátor megy, de csak 1-es fokozaton, volt mikor 100 fokot is elérte a vízhőfok, de még mindig 1-es fokozaton dolgozott a hűtőventilátor, ilyenkor már bekapcsoltam a fűtést, hogy lejjebb menjen a hőfok. Amikor a klímát bekapcsolom, akkor előfordul, hogy magasabb fokozatra kapcsol a ventilátor és stabilan tartja a 85 fokot. Autószerelőhöz nem jutottam még el, mert nem tudott fogadni, így elkezdtem keresni a probléma okát, de sajnos még nem jutotta eredményre. A termosztátra gyanakodtam, viszont azt az infót kaptam, hogy ha rossz a termosztát, akkor elvileg a ventilátor sem kapcsolna be. Az én esetemben bekapcsol, viszont csak 1-es fokozatban. Mi határozza meg a ventilátor sebességi fokozatát, milyen hőmérsékletnél kapcsolna magasabb fokozatra? A ventit mi vezérli, a központi vezérlőegység vagy attól függetlenül működik? (Van egy sanda gyanúm, hogy az ECU kapcsolja, mert ha a klíma be van kapcsolva, csak akkor szokott magasabb fordulatszámra kapcsolni, de az sem mindig.) Gyanakodtam a vízszivattyúra is, hogy lehet beállt, de az ékszíj nem csúszik, motor egyenletesen jár. Járt már valaki hasonló cipőben? Hol érdemes keresni a hibát?
Igen küld és jön az Üdvözli a levélküldő bla bla... Na mindegy akkor hadjuk. Nemrégen lett behozva külföldről... Nézünk valami mást. Azt vagy összejön vagy sem, nem lesz egyszerű... Mindenképpen 2010 utánni kellene...
Az üveghang közelében pörgetni egy dieselt sosem szerencsés, de ha ezt mindig üzemmeleg motornál teszed csak, azért elmegy egy jó ideig úgy is. A 120 körüli tempo mindenféleképpen jobb lenne neki. Esetleg lehetne beletolni egy hosszabb váltót vagy csak egy 5. sebességet és akkor nem pörögne annyira.
Az AX-em anno kb hasonló tulajdonságokkal ment, bírta a 130-at, de annyira nem esett jól neki és nekem sem, a hangja miatt. Én beálltam aztán vele a tartós 120-ra , néha előzéseknél toltam csak feljebb. Így elautóztam vele több mint 100e km-t hibátlanul, azt tartósan bírta.
Elküldtem volna a linket mailben, de ez a szutyka nem mutatja meg úgy ahogy nekem kellene a címed(parasdztba hogy láthassam :) ). Fejből meg már nem vágom mi volt a címed...
most olvastam, hogy a szívódízeleket tönkreteszi amikor autópályán padlógázzal közkelednek vele
márpedig a Berlingónak amit megvettem, a gyári végsebessége 145 km/h, én meg a lehetséges 130-al próbálok vele közlekedni, amiben benne van pár előzés is 140 körül
szóval erről inkább tegyek le, és maximalizáljam 120-ban a sebességem..? :(
autóvásárláskor az egyik szempont volt, hogy üzemszerűen tudjak vele 130-al menni autópályán
Az újabb 1,6-osok kevésbé problémások, mint a régebbiek, de évjárat szerint most nem vágom kapásból, hogy ez melyik lehet. A régebbiek is lehetnek jók nagyon hosszú távon, csak kezdetektől pár dologra oda kell(ene) figyelni, amit a tulajok nem feltétlenül tettek meg. Láttam már 500e km-es 1,6 HDi-t eredeti motorral, de sokkal többet, amiben meg kifingatták azt. :-(
Amúgy amikor, vagy ha jók, akkor elég jók, jól mennek és kellemesen is fogyasztanak. Én is vettem volna magamnak adott esetben, csak nem volt akkor, amikor én kerestem.
Első lépésben a vízhőfok jeladót érdemes kicserélni, annak a hibája is okozhat ilyen jelenséget és nem nagy tétel, ha esetleg blattra cseréli ki az ember. Ha marad a jelenség utána is, akkor a ventilátor áramköreit kellene megnézni, mert ha az egyik sebességfokozat nem működik, azt is jelezheti így.
Lenne itt nem messze egy 2013 1.6Hdi 75Le eladó ezek mennyire megbízhatók (nem szeretném a szervízben tárolni :) )? Mi a véleményed? Vagy esetleg tudsz egy tuti megbízhatót eladót?
Ma bevásárlókörút közben a vízhőfokmérő órában lévő piros lámpa elkezdett villogni, meg a ventillátor is bekapcsolt, de a mutató a csak második vonalnál volt. A vízcső megfogva nem volt forró, a fűtés bekapcsolásakor sem fújt túl forró levegőt. A következő bolttól való elindulás után ez a jelenség megszűnt, a vízhőmérő mutató a harmadik vonalig felmegy, ventillátor meg áll. Hűtővízszint rendben, vízpumpa tavaly nyáron volt cserélve fagyállóval együtt. Érzékelő vagy jeladó hiba lehet, vagy légbuborék volt valahol?
Abban már nincsen külön hőgomba a hűtőben (külön érdekesség, hogy a Bárdinál mégis tudtak neked adni :-P ), hanem a motor hőgombája adja a jelet és a motorvezérlő (vagy a klíma elektronika) kapcsolja a hűtőventilátorokat. Diaggal le kellene tesztelni, hogy működik-e a ventilátor(ok) összes sebességfokozata és a motor vízhőfok jeladóját.