Trapezlemez kerités felrakas elott allunk,és szeretnek segtseget kerni,hogy mire figyeljek? az also betonreteg elege nem egyenes,es kb 15 cm fogok elhagyni alul a felrakasnal(keseobb vmivel kiegyenlitem),valoszinu csunyan fog mutatni valahol hol az alja. 18 m hosszu a kerités plusz a 2 vegen 2,5 m beugrás,egyik ajto lesz. Lesz U alaku zaro is. a tetejét vegyem alapul a felrakashoz? még nem tettem soha.
Ha van normális vízelvezetés, akkor nem olyan fontos a kerítés vízszigetelése.
Ebben nem értünk egyet. A kerítésépítés költségéhez képes olyan kicsi a szigetelés anyag és költségigénye, hogy azon már nem érdemes, nem szabad spórolni.
Ha csak egy kicsit is nem normális az a vízelvezetés, akkor az valahol jelentkezni fog és innentől kezdve már egy kicsit mélyebben a zsebbe kell nyúlni.
Ha van normális vízelvezetés, akkor nem olyan fontos a kerítés vízszigetelése.
Ha pangó vízben áll a lábazat, akkor ott elindul felfelé a nedvesség, és gondot okoz.
Az említett példa esetén vélhetően a feltöltött oldalon összegyűlik a víz, mert nincs hova mennie.
Ilyenkor áteresszel és draincsövezéssel szokták megoldani, hogy ne legyen "víztározó" a feltöltött oldalon.
(Az építőiparból a szakemberek már rég eltűntek, az elmúlt pár évben olyan dolgok épültek, amiknél a hetvenes években kalákában épült kádárkockák is sokkal jobban sikerültek.)
Lehet akár abszolút tökéletes a vízszigetelés a csapódó esővel mit csinálsz ? Az a vízszigetelés felett áztatja a kerítést... aztán ha nem fagyálló vakolat van rajta, lefagy !!!
A fenti okfejtés nem igazán tökéletes:
A csapódó eső lefolyik a felületről, ami nedvesség marad az jó esetben le is szárad. Ha nem tud leszáradni a felület akkor azt már nem csapódó eső éri...
A nemesvakolatok vízállóak, műgyanta alapúak. Ezek ellensége nem a csapódó víz, hanem a mögéjük kerülő nedvesség, ami általában a szigetelés hiánya miatt felszívódik a lábazatba.
Példa: Szegeden nemrég láttam egy idén nyáron épült ikerházat, ahol a kert térszintje magasabban van mint az utcai járdaszint. A kerítéslábazat támfalként funkcionál. A kerítéslábazatot az alaptól ugyan elszigetelték, de a feltöltött talajtól már nem. Már meg is van az eredménye: a gyöngykavicsos nemesvakolat már több tenyérnyi felületen felpúposodott és hamarosan le is fog esni. Nyilván ez még javítható egy belső oldalon elhelyezett szigeteléssel, de akkor is pluszköltség.
XPS-t nem kell tenni a kerítéslábazatra! Pontosan kell rakni a zsalutéglát, aztán pedig lehálózni és ragasztóval lehúzni. Ha mégis egyenetlen lenne, akkor le kell vakolni.
Nagy "szakértő" az a kőműves! Valóban nem köt össze az alap a lábazattal vagy a kerítésfallal. De erre találták ki a vízszintes és függőleges vasalást. Nem véletlenül kell már az alapozáskor a tüskézést megcsinálni, (alapból kiálló betonvasak) elég mélyre és sűrűn leszúrva őket. Ha a vasalás nincs kispórolva és alulméretezve, (pld. egy 40x40-es oszlopba illik beletenni négy szál 10-es betonvasat, természetesen nem egy "csokorban") akkor az szilárdan fog állni. Ugyan ez érvényes a kerítésfalra is. Azt is be kell vasalni rendesen.
A vízszigetelés nem a csapódó, hanem a felszívódó nedvesség ellen kell! Nem szabad kifelejteni. Hiánya utólag rengeteg bosszúságot fog okozni.
Itt felénk egy kerítést szigetelés nélkül építettek meg. Először ledobta a vakolatot. Kitalálták, hogy akkor barkácsáruházas falburkoló elemeket ragasztanak rá. Most már azok is potyognak lefelé. Soha nem lesz tartós a rajta lévő burkolat, akármilyet is tesznek rá.
Egy kivitelező, egy mester azt csinálja amit a megrendelő kíván.
Amúgy egy alapos, jó betonból és a rajta lévő beton zsalukövekhez minek vízszigetelés ?
Maga a beton vízszigetelő és fagy álló- is.
Lehet akár abszolút tökéletes a vízszigetelés a csapódó esővel mit csinálsz ? Az a vízszigetelés felett áztatja a kerítést... aztán ha nem fagyálló vakolat van rajta, lefagy !!!
Köszi, elég sokat visszaolvastam a napokban, de a vízszigetelésre rákeresve, illetve szigetelés, részekre sem volt egyértelmű.
Pl. XPS szigetelést is akarok tetetni a kerítésre, de egyik hsz-ban "XPS mi a francnak?"
2 évvel régebbi hsz-ban meg igen is kell az is.
Szóval igazából a lényeg, hogy elvileg GV 45-ös lemez kell mindenképpen a sávalapra, és utána a zsalukő.
Mert nálunk a kőműves azt mondta, hogy nem kell, mert, hogy akkor min fog állni a kerítés? Nem köt oda az alaphoz, mert ott lesz a szigetelés. De szerintem ez is hülyeség, mert a már megkötött betonhoz alapból se kötne oda a friss beton...
De józan ésszel végig gondolva szerintem is kell vízszigetelés alá.
A kőműves erre is azt mondta, hogy ott van az XPS, minek vízszigetelés?
De szerintem ez csak a hibák eltakarása.. alatta ugyanúgy vizesedni fog.
Szóval erősködjek csak azért is, hogy legyen vízszigetelés?
20 éve "épített" zárt gyalult deszkás fenyőkerítésem (lucc) felett sajnos eljárt az idő, hiába kentem át 2 évente lazúrral.
A közeljövőben aktuális lesz cirka 42 m hosszan a csere, az alábbiak jöhetnek számításba:
- Vörösfenyő gyalult deszka - ezt elég lenne pár évente valamilyen teraszolajjal lekenni? (10 liter cirka 50 ezer ft. ) Nem szükséges rá lazúr? Megoldanám sajátkezűleg, bár a kenegetésért nem rajongok. :)
- WPC - drágább valamivel, de mellette szól, hogy nem szükséges ápolni, így a kezdeti hátrányt hamar "ledolgozza". Magam összerakom ezt is. Nem tudom a valóságban, hogy fogja bírni a forró nyarakat...
- Betonelemes kerítés. (előnye a gyors telepítés, viszont az összerakást nem vállalom, 80 kg-os elemeket 2 sérvvel nem emelgetnék :( Meg igaz, hogy mintás, de nekem picit olyan laktanya feelingje van a mai napig. Ha cég telepíti, ezzel se igazán jövök ki olcsóbbra, mint a wpc-vel, ahol csak az anyagot kell megvennem.
- Épített kerítés zsalukőből, ez a leghúzósabb, 10m3 beton alap+ 20m3 a zsalukőbe, ez cirka 800 ezer + a zsalukő. Ha olyat veszek amit nem kell vakolni semmivel azok pedig jóval drágábbak.
Vagy épített kerítés Barabás kőből, ez tetszik, csak beton alap kell, viszont nem értem a szisztémát, ha 1,8 magasan kötőanyag nélkül egymásra pakolom a blokkelemeket, nem tud eldőlni, ha van sík beton alapja?
betonozz be egy kisasztalt. tenyérnyi 5ös vaslemez ráhegesztett betonvas lábakkal. kiszintezve berakod, aztán ehhez majd olyan oszlopot hegesztesz amilyet akarsz. a magasságát kell eltalálni, hogy a fedőlapot majd ne zavarja.
Zsalukőből építenék kerítést a zsalukőoszlopok 2.3mre lennének,mivel vizstintes kerítés elemek lennénel ezért középre kell még egy plusz tartó oszlop.ezt elég fúrni?vagy betonozzuk be a zsalukőbe?
Zsákos előrekevert habarccsal szokták összerakni a zsalukövet, ha pontos munka kell, mert a zsalukő nem annyira pontos, mint ahogy gondolná az ember, és korrigálni kell.
Amikor kicsit kell vele játszani, hogy szépen álljon, akkor jó a habarcs ágyazásnak, vagy a kis faék, korrigálni az anyag a pontatlanságát.
Ha beöntötted betonnal, akkor meg már nem mozdul semerre - ha jól raktad össze.
Mindenképp olyan laza rögzítéssel tenném fel, ami centis mozgás enged neki. téli -20 nyári 80 fok között egy kétméteres panel már több mm-t változik méretre.
Ovális lyuk, vagy 10es furatban 6os csavar nagy alátéttel, ilyenek.
Az alábbi hivatkozáson is látható lézervágott design kerítéspanelek felszerelésével kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
Valakinek van tapasztalata a felszereléssel? Mik a buktatói egy ilyen lézerkerítés felszerelésének? Mivel fémből készülnek, és jellemzően fekete/sötét színre porfestve, nyári melegben mennyire befolyásoló tényező a hőtágulás?