Mi több, 2 pár vonatpótló busz Kecskemét-Kelebia között jár majd.
Ha már balkáni vasutak:
Ebből a délutáni vonatpótló busz pár a mostani egyetlen közlekedő szabadkai vonatpárhoz csatlakozik, így végig vasúti díjszabással napi 1 alkalommal ki lehet utazni Szerbiába és onnan be lehet utazni:
A gőzkomp-pótlón a horvát menetrendben megvan a napi 2 pár vonat, de csak hétköznap.
A délutáni viszont a menetrendi tábla szerint nem Eszékről indul, hanem Osijek DG-ről.
Zágráb felől Bjelovaron át Osijek DG érk 13.07, ind Erdut felé 13.09.
Ehhez kapcsolódó másik horvát érdekesség:
A 21-es vonal Križevci-Zsémbesszentiván szakasza erősen kiritkult (3/2 vonat) és az új 22-es vonal Gradec és Zsémbesszentiván (Zabosszentiván esetleg?) a fő útirány Zágráb és Bjelovár között.
Kapronca-Kloštar között azért maradtak a zágrábi gyorsvonatok.
Építős hír: tavaly nyáron láttam a gyékényesi Dráva híd mellett egy új híd alapozását.
Mintha Križevci körül megállt volna a fejlesztés (egy évvel előtte is hasonló volt a készültség), de legalább elkezdik máshol is túrni?
Busz van, csak nem vonatpótló, hanem ami amúgy is jár a városok között...
Ez olyan balkáni megoldásnak tűnt.
Aztán már nálunk is olvasható a 150-es vonal pótlási rendje a menetrendek.hu - n, Volánbusz távolsági járatokkal. Igaz, legalább új távolsági járatok is indulnak, de Kiskőrös, Kiskunhalas esetében vonatpótlónak egyelőre nyoma sincs.
Belgrád-Bar éjszakai vonat elvileg van most is, csak a nappalit korlátozták le nyárra.
A szerbek most a zágrábi irányt szeretnék nagyon visszaszerezni, először kétnaponta járva Ljubljana-ig, aztán naponta... ami valószínűleg a korábbi vonat visszahozatalát jeleni. Az ottani közlekedési felsőoktatási intézmény dékánja nyilatkozott erről, ő nagyon hisz abban, hogy ezeknek a kocsiknak lehetne ismét Villach, sőt Zürich is a végállomása, (de ahhoz talán egy kicsit többet is kéne tenni), meg hogy egy második vonat is mehetne Szlovéniába, ami a Száva-Expressz fénykorát idézné meg. Azt hiszem, mindent elmond, hogy csak ennyit mernek álmodni, és ez is kb. azzal ér fel, mintha egy brüsszeli vagy párizsi járatról ábrándoznának...
Ja igen. Tehát ha jól értem, a Szabadka-Kelebia kishatár (abból is csak az egyetlen pár) az egyedüli ténylegesen közlekedő nemzetközi vonat most az egész országban. A többi mind "privremeno ne saobraća". Bar csak nyáron van, a Szkopje - Pristina szerepeltetésében pedig jobb nem állást foglalni. A román átmenetek már nyom nélkül el is tűntek a lapokról.
A teljesen üres magisztrálok (több is van) olyanok mint a félig töltött pohár. Csak 3-4-5 év kérdése és 120-160-as pályákként térnek vissza. Reméljük a legjobbakat. A Nis-Kursumlija vonalat sajnálom hogy nekem kimaradt. Többször tervben volt, többször füstbe is ment az akkori 1-2 órás fővonali késéseknek köszönhetően... Mikor nem volt tervben, akkor bezzeg elértem volna. Ha nem épp Szófián át Törökországba vezetett volna akkor az utam. Láttam is Nisben a Bobóval vontatott 1-2 személykocsis vonatot indulásra várakozni. Azoknak az időknek már rég vége.
A szerb menetrendben egy valami 10 év alatt sem változott: a vonatok jelentős részénél ott virít a kedves lábjegyzet, miszerint átmenetileg nem közlekedik.
Ez szuper hír, még anno voltunk itt fent francia motorkocsival. Viszont amikor leomlott a híd utána a Bodzafordulón parkoló inox vonatokat szétvágták. Volt értelme. :/
Mivel egy szárnyvonalról van szó (Bodzaforduló a vége, Moldva felé nem épült tovább, holott a '30-as években az volt a terv, hogy egy kétvágányos összekötő vasútvonal lesz), nem sok remény volt arra, hogy a hidat újjáépítsék. De mégis elkezdték:
Vajon merre dolgoznak? Pár éve a Daruvár-Pcelic szakaszt megcsinálták valahogy éppen járhatóra, de csak napi 1 pár vonat ment rajta, az is töksötétben. Asszem még a Sirac-Daruvár szakasz volt közepesen pocsék állapotban, onnan lefelé betonaljas hegesztett sínes.
Valaki tud valamit a daruvári vonalról? Láttam képeket, hogy betonaljak várakoznak a vonal mentén, de arról nem tudok, hogy felújítás kezdődött volna ott? Július óta nincs is vonatközlekedés rajta, legalábbis ablakos.
Sziasztok! Egy amatőr kerékpáros amatőr túrafilmjét ajánlom figyelmetekbe. Ahol a film első felében valóban a kerékpározásé a főszerep. De nem akárhol, a Fekete hegyek országában, Monteneroban. A film első fele a Rijeka Crinojevica csodás panorámájába kalauzolja a nézőket, ám a film második felében igazi látvány vonatozás látható Podgoricától Mojkovacig. Hegyeken, völgyeken és számtalan alagúton csodás látványban vezet a vasút nyomvonala.
Nem mai felvétel, saját kommentárral fűszerezve. Köszönöm a megtekintéseket.