Keresés

Részletes keresés

király2644 Creative Commons License 2022.01.20 0 5 6953

Sajnos arról nem is szólva, hogy a fő közlekedési irányra merőlegesen halad, egy Rétság-Vác busszal csak akkor lesz gyorsabb, ha Vác-tól minimum 100-a spálya, korszerű bizberrel lesz. (Az óránkénti Bp-i buszpkról nem is beszélve.) Az pedig nem lesz. 

Előzmény: Cserhát-vidéki HÉV (6952)
Cserhát-vidéki HÉV Creative Commons License 2022.01.20 0 9 6952

A Diósjenő - Romhánynak szerintem az égegyadta világon semmi realitása nincs.

 

Kábé az egész vonalat teljesen újjá kellene építeni.

Nyilván akkor már nem 20-asra, hanem minimum 60, de inkább 80 km/h-ra.

Új bizberrel, peronokkal meg minden, nyilván komoly költség lenne, szerintem erre belátható időn belül nem lesz pénz sajnos.

 

A Vác - Diósjenő fejlesztésében több fantázia van, bár azt nem tudom, hogy adott vonalvezetés és terepviszonyok mellett itt merre lehetne reálisan továbblépni...

Előzmény: t1a9m8a7s (6946)
Cserhát-vidéki HÉV Creative Commons License 2022.01.20 0 1 6951

Köszi, Tamás.

Kiváló összeállítás.

Előzmény: t1a9m8a7s (6942)
Cserhát-vidéki HÉV Creative Commons License 2022.01.20 0 1 6950

Köszi az infót, ez lehet, hogy engem is érdekelni fog.

Előzmény: Törölt nick (6947)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.20 0 2 6949

Köszönöm a többiek nevében is! :)

Előzmény: bz-n utazó (6948)
bz-n utazó Creative Commons License 2022.01.19 0 4 6948

Sok szerencsét hozzá! Remélem sikerül megvalósítani az elképzeléseiteket! Ha tudok segíteni valamiben, e-mail címem publikus.

Előzmény: Törölt nick (6947)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.18 0 8 6947

Kedves (nem csak) Nógrádi Vasútbarátok!

Bár még csak január van, de úgy gondolom, hogy érdemes a jövőre is gondolni.

Miért mondom ezt?

Baráti társaságunk ugyanis 2022. október elejére fotós különvonat szervezését tervezi a 78-as vonal bejárására.

Vonatunk Budapest–Aszód–Balassagyarmat–Ipolytarnóc és vissza viszonylaton közlekedne. Az eredeti elképzeléssel
ellentétben sajnos nem tudjuk a 75-ös vonalat is bejárni, miután kiderült, hogy a pályaállapotok nem éppen
kompatibilisek az elképzeléseinkkel. :D

Ajánlatot ugyan még nem kértünk járműre, de mindenképpen mozdonyos vonatban gondolkodunk.

Nagyjából ha minden jól alakul tavasz közepén-végén fog tisztázódni a pontos szerelvény (mozdony és kocsitíptus, hány kocsis lesz a vonat), valamint az utazás pontos napja.

A kért szerelvény díja alapján fogjuk meghatározni a részvétel árát, s hogy mennyi az a minimum létszám
amit el kell érnünk, hogy a különvonat leközlekedhessen.

Én mindenképp reménykedek a programunk sikerességében. Egyébként a csapatunknak ez lenne az első saját szervezésű különvonata.

A további fejleményekről mindenképp tájékoztatni foglak benneteket, illetve lesz egy Facebook oldalunk ahol szintén meg fogjuk osztani az infókat.

További szép napot!

t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.01.13 0 1 6946
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.12 0 0 6945

Sziasztok! Jó pár felújított Bzx-szel találkoztam már Balassagyarmat környékén, viszont úgy tudom, hogy 117-es motorkocsiból még nincs ilyen. Van/vannak már készülőben?

f_k Creative Commons License 2022.01.09 0 2 6944

Január 9, Vasárnap

 

NÓGRÁD MEGYEI HÍRPORTÁL

Helyi sportSínen

2022.01.07. 13:49

Érdemesnek látják a vasút felélesztését Romhány és Diósjenő között

A tavaly október végén, Balassagyarmaton rendezett vasútmentő konferencia záró jegyzékének egyik pontjában fogalmazták meg az aláíró szervezetek képviselői, hogy érdemes lenne újraindítani a közlekedést a tizenöt éve „átmenetileg” szünetelő Diósjenő–Romhány vonalon.

Facebook megosztásTwitter megosztásElküldöm emailben

Forras: MTI

 

Az utolsó személyvonati szerelvény 2007. március 3-án zakatolt be a romhányi állomásra. A MÁV helyi dolgozói búcsúztatót tartottak, a fekete zászlót is feltűzték az épületre. Sokan fejezték ki sajnálkozásukat, hogy a vasúttársaság ideiglenesen a közlekedés szüneteltetése mellett döntött, az utasok azonban kevésbé lelkesedtek amiatt, hogy a sínpár állapota miatt Diósjenőig ötvenöt percig tartott a menetidő a húsz kilométeres távon. Azóta a vágányok minősége mit sem javult, nyári időszakban rendszeresen felverte a gaz az állomások területét, különösen Rétságon mutatkoztak elszomorító körülmények. Ráadásul a 2-es főút és a vasútvonal találkozásánál lévő kereszteződésben az aszfalt is megsüllyedt, emiatt pedig az autóstársadalom tagjai tiltakoztak. 

Menet közben eltelt szűk tizenöt esztendő, senki nem lépett a szakasz megmentése érdekében, és rövid vagy középtávú elképzelések sem születtek az esetleges fejlesztést tervezve. Gere József, a balassagyarmati csomópont korábbi főnöke egy beszélgetésben felvetette, hogy talán Diósjenő és Rétság között lenne értelme a szakasz újranyitásának, mondván, a Budapestre tartó autóbuszjáratok igen zsúfoltak, míg vasúton jóval kényelmesebben – igaz, hosszabb ideig utazva – lehet eljutni a fővárosba. 

Ekkor jött a képbe a tavaly októberi vasútmentő konferencia, amelyen szóba került a Diósjenő–Romhány vonal helyzete, mi több, a résztvevők a záró memorandumban is megfogalmazták, hogy a megváltozott gazdasági, közigazgatási és demográfiai körülményekre való tekintettel kérik ezen az úton a személyszállítás újraindítását. A tárgyalások után hangzott el, hogy az érintett települések önkormányzatai részéről Tolmács, Rétság és Bánk polgármestere szeretné, ha a falujában újra megállnának és áthaladnának a szerelvények, ám többen úgy vélekedtek, Romhány nem partner az ügyben, hiszen a kiürült állomás helyén állítólag kamionparkolót szeretnének létesíteni. 

Tavaly októberben több pontból álló memorandumot fogadtak el a konferencián 
Forrás: L.B. / NMH

– Félreértés, hogy nem támogatjuk a vasút újraindításának ötletét – reagált a hírre Vezér Attila, Romhány polgármestere. – Ha az illetékesek ezt alkalmasnak látják, mindenképpen támogatjuk a vonalszakasz forgalmának visszatérését. Ráadásul a kerámiagyár komoly fejlesztéseket tervez az üzemegységben, és nem mindegy, hogy a megnövekedő közúti szállítások mekkora mértékét terelhetik át a vágányokra. Annak idején, hétvégente népszerű volt a turisták körében ez a szakasz, sokan jöttek el hozzánk vagy éppen Bánkra a vonattal. 

Balla Mihály országgyűlési képviselő még 2021-ben nyilatkozott a témában, elsősorban a Vác és Diósjenő közötti résszel kapcsolatban, kiemelve, ezen a vonalon érdemesebb lenne korszerűbb és gyakrabban forduló motorkocsikat szolgálatba állítani, hiszen sok az ingázó, a diák és a munkás, nem beszélve arról, hogy egyre többen vásárolnak ingatlant a Pest megyei nagyváros agglomerációjában, amelynek szerves területe a délnyugat-nógrádi térség.

bz-n utazó Creative Commons License 2022.01.03 0 1 6943

Köszi Tamás, megint egy jól sikerült össze állítás! :-)

Előzmény: t1a9m8a7s (6942)
t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.01.02 0 7 6942

Kedves vasutasok, vasútbarátok!

 

Engedjétek meg, hogy az elmúlt 7 év képanyagából kiválogatott kedvenc felvételeimmel kívánjak mindenkinek egészségben és sikerekben gazdag, boldog új esztendőt!

 

Éljen a nógrádi vasút!

 

Varázslatos tájakon, különleges vonatozás a nógrádi vasúton! - www.galbacstamas.hu

 

Üdv,T

t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.12.30 0 3 6941
t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.12.17 0 4 6940
t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.12.15 0 3 6939

Hallo, itt a Nóóógrááádkövesd. ;)

t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.12.12 0 1 6938
t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.12.07 0 3 6937
t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.12.07 0 3 6936
balint36 Creative Commons License 2021.10.30 0 0 6935
balint36 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 6934
balint36 Creative Commons License 2021.10.24 0 1 6933

Ügye most Pécsett és Nagykanizsán csinálják az elsőket, és úgy jönnek ide, de ezek nem gyarmatiak, úgyhogy passz. Az első gyarmati a 261 lehet.

Előzmény: galervin93 (6931)
t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.10.23 0 3 6932
galervin93 Creative Commons License 2021.09.17 0 0 6931

Wow. Melyik gép lesz az első fecske?

Előzmény: balint36 (6930)
balint36 Creative Commons License 2021.09.12 0 3 6930

Eddig van 4. Motorok is készülgetnek-készülgetnek, első körben ezek is gyarmati honállomásúak lesznek.

Előzmény: ms30 (6929)
ms30 Creative Commons License 2021.09.11 0 0 6929

Mennyi van eddig Gyarmaton? Én kettőt láttam az állomáson, jól néztek ki :) Kérdés, mennyire fogják bírni az aszódi vonalon a rengeteg belógó faág karcolásokat... A motor egységek is sorra kerülnek? 

 

A héten jött betonalj 'Kövesdre, ha jól láttam Face-en. Be is lesz esetleg építve majd? 

Előzmény: balint36 (6923)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.03 0 0 6928

Nincs már rajtuk WC. 

Előzmény: Rájen153 (6927)
Rájen153 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 6927

WC működik ezeken, vagy azt kivették az átalakításkor? Mondjuk nem lesz sz.r ügy, ha nem lesz ezen a szép körúton mosdó :)

Előzmény: Fizolti (6926)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.01 0 2 6926

HÉV-es BZ-s különvonat közlekedtetését tervezik a 75-ös és 78-as vonalakon: 

https://www.facebook.com/vasparipak/photos/a.780983185320218/4301266699958498 

Előzmény: galervin93 (6925)
galervin93 Creative Commons License 2021.08.30 0 0 6925

Milyenek ezek a kék mellékek, beltérben, műszakiakban történt változás, vagy csak fényezés?

Amúgy lehet eretnekség, de szerintem jól áll, meg ráfér már egy kis frissítés a Bz-kre. Bár a tiritarka szerelvények elég murisak.

Remélem azért a 343 meg a paklik megmaradnak pirosnak.

t1a9m8a7s Creative Commons License 2021.08.29 0 0 6924

Bizony lesz lesz. Legalábbis ez a hír járja. ;)

Előzmény: balint36 (6923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!