Ó ezt ismerem,nos Ebay-es cucc de nálunk is forgalmazzák, nos igen sajnos jól gondolod a jelzések terén igen hiányos ez a lámpa és nem megfelelő ledekkel van szerelve ami a nem elégséges fényerőben mutatkozik meg, bár a ledek előtt van lencse ami erősíti a fényt de az édeskevés és a bekötése is túl egyszerű,sajnos. Bár a szabályzás azt írja hogy a gyújtászár indításra kész állapotában kell működie az utólagosnak azaz gyújtásra adva ez bizonyos esetekben problémás lehet, ezért jobb a modulos mivel az csak és kizárólag indítás közben kapcsolja fel a ledeket mivel a generátort már működteti a motor így érzékeli a feszültség emelkedését. A jó benne hogy ha simán az út szélén várakozni akarsz fűtés nélkül azaz jűró motor nélkül akkor elég helyzetfényt kapcsolnod a drl nemfog világítani de az általad linkelt a szükséges bekötés miatt igen,persze 1 modullal ezt is lehet indítózás közben működtetni de ahogy láttad a jelzések hiánya miatt kellemetlenséged lehet belőle és azt tudjuk hogy rendőreink könnyen rámondják bármilyen utólagos lámpaeszközre hogy szabálytalan. A sajnálatos gond hogy kínában még az EU-s jelzéseket is hamisítják persze így elképzelhető olyan is hogy fentvan minden jelzés de az engedélyező ország száma miatt nemjó.
Sajnos jól gondolod,bár a Mycarr oldalán a fekvő és kör 4 ledes Atu-Mycarr elérhető 26E körüli áron, elvben vannak akik 14E körül adják de persze jól meg kell nézni azért. A másik fő gond hogy sokan szeretnének mindenféle mondvacsinált lámpából szabályos drl-t és aki nem ért hozzá az "be is veszi" sajnos... ez is egy kedvelt "drl"-esített lámpa de már szemre is látszik hogy nem az. még ilyen kivitel vagy ezt mind Ebay-en és Vaterán is előszeretettel drl-nek tüntetik fel,pedig bár a jelzések majdnem jók de a fényerő kicsit ugyanis a szabályzatban bennevan hogy minimum 400lumen fényerőnek kell lennie lámpánként ahoz hogy drl-nek legyen minősítve, na most 1db 1w power led ami hűtőcsillagos az tud 90-110lument kb, tehát a sokledes lámpák nemvalószínű hogy hoznák a megfelelő fényerőt,pláne az elöző írásomban a teckós 8 ledes lámpa, a 8 ledre írnak 1w teljesítményt. A probléma hogy túl sok féle ledes lámpa van forgalomban és mindről lehetetlen megállapítani a fényerőt de az tény hogy önmagában a power ledes felépítés még nem garancia a nagy-megfelelő fényerőre a példa őt legalább 1w power leddel szerelik, ez nem kérdés látszik is a probléma ha belenézünk a tükrös részbe nem tükröződik a led fénykibocsátó része azaz nem sokszorozza működés közben a led fényét, így lehetne benne 5w led is kevesebb fény jön ki mint ennél ami én is használok itt ha "belenézel" a tükrös részbe látható hogy még a legszélső sarokban is a led fejrésze sárgállik és úgy mindenhol azaz korrekt módon megvan tervezve és kízárólag a minnél jobb fényszórást szolgálja a fröcsöntött tükör. Legfőképp a jelzéseken túl ez az ami elárulja hogy valóban rendes drl-el állunk szemben vagy silány utánzattal. Sajnos olvastam Vaterán is hogy sokan mindenféle jelzővel illetik ezeket a lámpákat, van aki egyenesen javalosja a ködlámpaként történő használatot is ami szabálytalan, és sajnos sokan a jelzésekkel nincsennek tisztában és csak az E4 00RL 87 kombinációt tüntetik fel mint megfelelőlégi jelzést, de nemjól. Engem is álítot meg már rendőr és simán díszfénynek-ködlámpának titulálta a drl-t és bár mutatni próbáltam a hivatalos jelzéseket nemnagyon foglalkozott velem,problémám nemvolt de önként mentem NKH szemlére hogy mondják ki szabályos a drl vagy sem, persze szabályos lett. A tudnivaló hogy ha 1 valóban normálist raksz fel sem forgalmiba nemkell jegyeztetni sem másképp mint ahogy a rendőr álítja majd esetleg, mivel Uniósok vagyunk így minden ami a területen van elfogadott, azaz például nálam bár fentvan hogy UK a jóváhagyási ország de még az NKH sem tudott belenézni a jegyzőkönybe, és el fogadta szabályosnak mivel a jelzések megfelelnek az itthoninak és működésileg is rendben van. A másik hogy az E jelzést és a számot a körben a rendőrnek műbizonylatként kell elfogadnia, mondjuk ezzel még maguk a rendőrők sincsennek tisztában. Remélem tisztábban látsz drl téren. ÜDV
Ez egy kínai gyártmány, próbálok betenni egy képet, de olcsósága miatt azt gondolom, csak megfelelőnek szeretne látszani (egyébként ára ellenére mechanikai paraméterei egész jók, látszik, hogy többé kevésbé átgondolt).
Ha csak valóban annyi amit leírtál akkor igen, a mellékelt képen jól látható mi mindennek kell lennie ahoz hogy teljesen szabályos legyen. az RL okés a 00 is mert az utólagos drl számsor így kezdődik de már többektől halottam ezt a 0087 számsort is elvben lehet ez a lámpa saját sorszáma bár már más is jelzett ilyen számsort a 87 viszont a honi utólagos menetfények szabály száma EGB 87 tehát elvben ha csak a 87 szám van az utalhat a szabályra de édeskevés. De az hogy egy műszaki vizsgán mit fogadnak és és mit nem ezt nemtudom, ha alaposak akkor dokumentálják a jelzéseket és összevetik a honi szabályzással, de amit leírtál adatokat azok ténylegesen kevesek a hivatalossághoz. ha tudnál berakni 1 képet a drl lámpádról mivel sajnos kínából már vanak hamisítványok amiket nehéz felismerni de már vannak sajátságos jellemzőik. pár kép a teljesen szabályos drl-ekről. ezek a teljesen szabályosak. Dectane-Mycarr-Devileye-Atu neveken forgalmazzák őket. és vannak a Philipsek és vannak a Philips utánzatok. És van 1 másik típuskör ez a kör alakú bár külsőre teljesen egyezik a dobozos kivitellen ha ki tudod nagyítani és megnézed nincsennek fent a feszültség és teljesítmény adatok,tegát amúgy bár valószínűleg fényerőre megfelelne de hiányos a jelzése. És ezeket a kiviteleket véletlen se ezt egy hazai tuningcég reklámozza mint hivatalos menetfényt,gondolom nem kérdés hogy alkalmatlan a feladatra. ez az Ebay -es cucc semmilyen jelzés sincs rajta. ezt a Vaterán reklámozzák mint ugyancsak szabályost,persze nem az a másik kedvenc kör kivitelre, itt ugyan csak hiányos az infó. és a sajnos nagy kedvenc pedig csak helyzetfény hivatalosan mégis drl-nek reklámozzák, és így van csomagban. és ő se szabályos, sajnos vigyázni kell ha veszünk utólagos drl-t mit is veszünk mert a jelen állás szerint a rendőr könyne rámondja a lámpára hogy ködlámpa vagy bármi más de nem drl és nehéz bizonyítani az ellenekezőt ha nemvagyunk kiokosodva. A gond hogy sokan használnak ledcsíkokat amik teljesen szabálytalanok és zavaróak. Bocs a hosszúságért igyekeztem teljes betekintést nyújtani a témában. Üdv
Tehát, ha egy DRL-nek eladott lámpába, csak annyi van írva, hogy RL 00 0087 E4 akkor azt konkrétan ívelhetem is meg, mert nem fogják elfogadni vizsgán szabványos DRLként?
az E jelzés önmagában igen kevés ahoz hogy utólagos drl-ként használjunk1 lámpatestet,miért? A válasz egyszerű mert egyrészt országonként különböznek az előírások drl ügyben és mert nembiztos hogy menetfény funkcióra van kitalálva,az EBAY-es cuccok többsége itthon nem engedélyezett lámpa mint drl mert nem felel meg a szabályosságnak.minden lámpának megvan a hivatalos jelölése a tompítottnál külön a működésre is van jelzés C R CR ezek a tompított távolsági illetve a 2 funkció 1 lámpában kiegyészítve a HC HR HCR jelzésekkel amik egyértelműen halogén fényforrásra utalnak vagy DC DR DRC ami gázkisülésesre. a ködlámpa B hivatalosan és a drl RL leginkább de fel kell lennie tüntetve a gyártónak, a gyártási számsornak, a típusszámnak, az engedélyezési országnak E4 Hollandia E11 UK. a névleges működési feszültségnek 12v vagy ha duálos 12-24v a névleges teljesítmény adatnak lámpánként a ledes össz teljesítménye. de a valóságban így néz ki mindez. az ilyen kivitel teljesen szabályos minden tekintetben. ha mindezek jelölések adottak a renddőrnek el kell fogadnia az E betüt és számot műbizonylatnak.
44. § ... (8)Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek120
55/A. §121(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek122
55/B. §123(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)124 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Ennyi a "köhém6".
Sztem:
1. nem
2. igen
3. csak kikapcsolva (kivéve a gyári, mert ott csökkentett fényerővel helyzetjelzőnek hívják)
Nos az tény hogy a gyári ledes lámpák esetében fröcsöntött műanyag tükör szórja a led fényét a megfelelő irányba mivel nem látnánk kellőképen. A Passat esetében smd ledek vannak és alaposan megtervezték a tükrös részt, de mindnél 1 bizonyos irányba világítanak a ledek erőssen,lehet hogy nálad ennek hiánya miatt kevésbé.
Nos értelek van 1 kis bökkenő azért ha jól tudom kis hazánkban tilos a villogós kivitelű féklámpák használata közlekedésbiztonsági okokból, mundjuk öszintén megmondom hogy bár én eléggé ledtechnikás beálítású vagyok de villogós féklámpát nemtudnék mire vélni, azt tudom hogy a BMW-nél létezik 2 fokozatú féklámpa ami hirtelen és erőteljes fékezésnél villogtat 1 fénykoszorút de annak vezérlése van,gondolom esetedben simán villogás van csak. Végül is saját döntésed a féklámpád működési kivitele de simán büntetnek érte ha igaz,ha rosszul tudom sory...Amúgy jól néz ki az egység
Kedves ÓÓÓZSSSÉÉÉ ahogyan felénk mondják: amilyen a mosdó, olyan a törölköző...
Csak hogy segítsek neked egy kicsit, mert én ugye véggenyó vagyok, azok a ledek világítanak. Annyit kell megtenned, hogy megfigyelsz jobban egy komolyabb autós ledes lámpatested, Te is rá jösz, hogy miért nem látod világítani a fényforrásokat.
Amit latsz az effekt, ahogyan elol is a strobi. Szep a feltunosegi viszketegseg, csak ezzel a megvalositassal nem megy semmire mert ezek a ledek nappal halottak....
Hali, nos így videó alapján valóban érdekes a működése. A villogós lámpa a féklámpa? a valóságban is villog vagy csak a kamera látja így? Sajnos megsaccolni sem tudom a "működés" okát. mondjuk ennyira gyári ledekkel még nem találkoztam de úgytünik nincs semmi hiba nélkül. remélhetőleg meglesz a hiba azért,tutin néz ki a fénykavalkád azért...
Most, hogy nem csak a garázs mélyén lett próbálgatva derült ki, hogy ha rásüt a nap a hátsó lámpákra akkor a felső része a lámpának (ami az irányjelző is) egyszerűen nem világít pirosan!
És nem azért, mert nem látszik, hanem egyszerűen kialszik...
Ha beárnyékolom a kezemmek egyből teljes fényével látszik... nagyon szkájenszfiksön :)
Amint árnyékba gurulok, vagy beesteledik szintén tökéletes...
A VW 5. generációs Jetta és Passat lámpákból ismert sárga-piros kettős színű LED dolgozik ott.
Hali, nos ha az álltalad felsorolt izzó típusok ledes megfelelőjét szeretnéd használni úgy mint a halogén kivitelt inkább ne. 1ik fő ok h. amíg az izzószál esetében 1 központi fókuszpont van a ledes izzók esetében ez meghatározhatatlan mivel túl sok a fényforrás.ennek a hátránya h. mivel nincs konkrét fókuszpont nemlehet "rendesen" használni. a ledes izzókat max gyári izzós menetfény helyébe lehetne rakni ahol a szórás a fő szempont. még ködlámpa izzónak se rakj ledest mert nemlesz jó a szórás. a másik nagy gond az mellet h. a ledeseknek nincs fókuszpontjuk h.igencsak eltérő méretben és kivitelben vannak,ilyen azért nincs az izzók esetében. és persze igazából nincsennek teljesen pontos adatok a teljesítményről,azt h.mit írnak 1 dolog és más mikor bevan rakva és működik. a másik igen nagy gond velük a túl 1xrű felépítés. a többséget 1-2 előtét ellenállással kötik be így túl nagy feszt kapnak,annak sem szabad hinni ha ilyen olyan stabilizátort raktak rá,nem garancia az sem. a jobbaknál már csoportokra vannak osztva mint a ledcsíkok esetében. első lámpánál az alapvető probléma amivel sokan találkoznak h.1 idő után ez lehet kevés de évek is simán kiég az izzó,ennek oka az h.lámpa kapcsolásakor a kapcsolóban a réz érintkezők közt 1 mini szikra ugrik át ami feszültség impulzusként végigmegy a + vezetéken és idő elötti elhasználódáshoz-kiégéshez vezet. elég sokan küzdenek ezzel a problémával. azért az első lámpák vannak veszélyben mivel azok közelebb vannak a generátor-akksihoz, a hátsók a hosszabb vezetékek miatt védve vannak mivel az impulzus elveszik a hosszú vezetékben. a ledes izzónak elég komoly problémát okohat az ilyen feszültség impulzus,az izzó még ideig-óráig elbír vele de nem sokáig.
méghozzá azszem poén E3 jelölése van ami Olasz hon. az én időmben 1E-vel olcsóbb volt még :))) szerintem a 28 ledes pont jó a 36 már túl nagy lehet. nálam így néz ki a 28 ledes és úgy h. rásüt a nap.
teljesen rendbenvan h.nemjársz teckóba,énsem bár vannak ilyen jó dolgok azért,ha nem is sok. autósboltban sokkal drágább lenne ilyen pótféklámpa.nekem mondjuk volt a gépben utólagos de az 1részt 7db 5w izzóval ment,had ne mondam mennyire kérte a feszültséget szóval igen hamar kidobtam pláne h.a ledes már megvolt.
azon nem is csodálkozom,de miért nem mentél be 1 teckóba inkább lehet 3x annyi let volna de E jeles,az tuti.mondjuk azért lehet h.nem foglalkoznak majd vele