Keresés

Részletes keresés

redfox22 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 38524

Nem azt jelenti 😉

 

"Posztjukban hozzáteszik azt is, hogy a szolgáltató által közzétett menetrend „külön rendeletre” megjegyzéssel lehetővé tette, hogy adott esetben (pl. jó hóviszonyok esetén) Bánkút több buszjárattal is elérhető legyen, ill. Bánkútról vissza is lehessen utazni Miskolcra."

Előzmény: NickUser (38523)
NickUser Creative Commons License 2024.02.25 0 1 38523

A külön rendeletre történő indulás azt jelenti, hogy csak akkor indul, amikor valaki külön kéri, mondjuk telefonon? Mint Miskolcon a ZOO járat?

Mert a szombati állandó induláson kívül naponta 3 külön rendeletre történő indulása is van a bánkúti busznak, csak épp nincs megemlítve a menetrendben, hogy ezt hogyan lehet kérni.

https://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=3753

Előzmény: Isubusz (38521)
431365 Creative Commons License 2024.02.24 -3 7 38522

Ha még valakit érdekel jelenlegi Ikarus kiadás:

HIV-468 Hidasnémeti NRL-928 helyett

JMN-864 Hernádpetri PIG-489 helyett

JMN-893 Fony PIG-499 helyett
GXD-417 pénteken a régi-régi Csenyétés fordáját csinálta, esélyes hogy azon lesz megint
FIY-468 Tolcsva LVN-785 helyett

JAN-506 Tolcsva KUC-547 helyett

FIY-459 02.08 óta nem mozdult
JSZ-375 02.19 óta nem mozdult

FIY-467 Tiszakarád LWA-388 helyett

HIV-471 02.22 óta nem mozdult

JMN-956 Baskó LVN-784 helyett

 

Isubusz Creative Commons License 2024.02.24 0 0 38521

A fordakocsi kezdettől NRL-902.

Előzmény: Eládi (38520)
Eládi Creative Commons License 2024.02.24 0 0 38520

Üdv az uraknak!
Most fedeztem fel hogy van olyan járatunk szabadnapokon hogy Miskolc(Tiszai)-Bánkút.

Nézem a menetrendet. Tiszai 08:45;Búza 08:55 Bánkút 09:55. Viszont fent Bánkúton áll több mint egy órát, mert csak 11:10-kor indul vissza. 

Milyen ennek a járatnak a kihasználtsága? Bükkszenti fordás kocsik végzik?

btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.24 0 1 38519

A kolléga képe alapján BOS-773 lehetett: https://flic.kr/p/2hhP2xR

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (38518)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.02.23 0 1 38518

Voltunk ott egy fotósmeneten valamikor korábban is, de nyilván nem találom még csak azt se, hogy melyik kocsi volt, nem hogy mikor.

Előzmény: 431365 (38502)
btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.22 0 6 38517

Igaz, hogy szegény vidék, de van egy óriási szerencséje: a fű még önmagától, belevetett mag nélkül is nő. Vagyis sok generáción át a helyben lakók tudták, hogy legelő állatokkal és szénagyűjtéssel, erdőgazdálkodással szépen életben lehet maradni (már ha nem veszik el a földjüket). Talán pont a nagyüzemi gabonabányászatra alkalmatlan természeti adottságok hatására maradt meg a táj és a paraszti gazdálkodással érintett falvak szépsége. De folyamatban van az intenzív pusztulás.

Előzmény: trizs77 (38516)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.22 -1 1 38516

Így a dombok közül idilli hely.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Egyszer egy encsi mg.-i tanár mondta nekem - épp zörögtünk Encsről Rakacára - hogy az a baj ezzel a vidékkel, hogy még a belevetett fűmagot se adja vissza.

 

Ezután hosszan magyarázott a helyi földfajták mibenlétéről, amiből egy szót sem értettem mert teli volt földtani meg mezőgazdasági szakszavakkal.

 

De lassan csorogtunk a busszal így volt idő megnézni, hogy nem csúnya az a vidék de roppant szegény.

Előzmény: btbtbtbt (38515)
btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.22 0 11 38515

Micsoda pezsgő élet volt ott a 70-es években!

Előkotortam egy 1973-as menetrendet, melyben nem csak a Tólápa, lakótelep, hanem Tólápa, újakna megálló is szerepel.

A lakótelep megállótól Farkaslyuk, Csernely felé is el lehetett jutni. A Tólápa, újakna megálló pedig a klasszikus 3 műszakos járatokat indította Csokvaomány-Nekézseny-Sáta, valamint Csernely-Bükkmogyorósd-Szilvásvárad-Nagyvisnyó vá felé.

 

Külön izgalom a Sáta-Nekézseny-Csokva-Tólápa járatban a sátai bányászmelegedő, amely megálló nyilván ma már nem létezik. Egyszer megérne egy nyomozást, hogy merre volt ez a megálló, de a km adatok és a mai funkciók alapján szerintem itt lehetett: https://maps.app.goo.gl/BPZK7z2soEU3qTpX6

Külső és belső melegítés egyaránt.

Egy szép tólápai hangulat a 80-as évek végéből. Ha jól sejtem, még a kiskertek nyomait is lehet látni a házak mögött.

 

Nekünk már csak a végjáték jutott az egészből, a Barkó-vidék csodás dombjaival és az utolsó sárga Ikarusok példányaival.

Pl a jolly joker BOS-774

 

A HLD-893 nekem nem jött össze, de lett helyette reggeli HLD-894

 

Így a dombok közül idilli hely. Kellő távolságból nézve....

 

 

 

 

 

Előzmény: bodrostomi (38514)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.22 0 8 38514

Nekem 2011-ből van az első élményem Tólápáról. Akkor még a lakott volt mindhárom, ma is meglévő háztömb. Volt külön iskolás járat is. Aztán elfogytak a lakók, elfogytak az Ikarusok...

 

 

 

Egy 70-es évek végétől tartó hanyatlás utolsó fázisainak lehettünk tanúi.

 

Az elhúzódó végjáték első szakaszát kiválóan örökítette meg Stalter György.

 

https://index.hu/nagykep/2016/05/22/azokat_fotozza_akiket_legszivesebben_eltorolnenek/

 

 

Előzmény: timetable (38506)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38513

Az ózdiakat.

Előzmény: Volvo B9LA (38512)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38512

Ebből már ki tudom válogatni.

Előzmény: LSU 106 (38510)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38511

Köszönöm a választ!

Előzmény: LSU 106 (38510)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.21 0 3 38510

 

A Borsod Volán ráncajtós 260/280.06-osai, de ebből nem tudom, hogy melyik volt ózdi.

 

260.06:

GF-15-81 -> BV-96-47 -> AGX-073 1978-1991

GF-15-82 -> BV-96-48 -> CCX-020 1978-1993

GF-21-71 -> BV-94-50                    1978-1988

GF-21-72 -> BV-95-83 -> BPR-672 1978-1993

GF-21-73 -> BV-96-79                   1978-1988

GF-21-74 -> BV-96-80                   1978-1990

GF-21-75 -> BV-96-50                   1978-1987

GF-21-76 -> BV-96-51 -> AKD-962 1978-1991

GF-22-92 -> BV-94-51 -> BHR-366 1978-1993

GF-22-93 -> BV-95-84                    1978-1989

GF-22-94 -> BV-93-71                    1978-1991

GF-22-95 -> BV-93-25                    1978-1989

GF-22-96 -> BV-96-52                    1978-1990

GF-22-97 -> BV-96-53 -> BFJ-123 1978-1994

GF-20-54 -> BV-96-49 -> BHK-582 1979-1992

GF-20-55 -> BV-94-48                   1979-1987

GF-20-56 -> BV-49-94 -> BHR-365 1979-1993

GF-39-83 -> BV-96-81 -> BHK-793 1980-1992

GF-41-45 -> BV-97-45 -> BFA-340 1981-1996

GF-41-46 -> BV-95-85                   1981-1990

GF-41-47 -> BV-95-86 -> BPR-673 1981-1994

GF-41-48 -> BV-92-04 -> BPR-185 1981-1995

 

280.06:

GF-01-77 -> BV-92-83                   1976-1987

GF-01-79 -> BV-93-96 -> BHK-472 1976-1991

GF-01-80 -> BV-93-97                   1976-1986

GF-01-81 -> BV-93-98 -> BHK-471 1976-1991

GF-01-78 -> BV-92-84                   1977-1986 (1976)

GF-02-43 -> BV-92-85                   1977-1987 (1976)

GF-02-84 -> BV-92-86                   1977-1987 (1976)

GF-02-85 -> BV-95-38 -> BHR-341 1977-1991 (1976)

GF-02-98 -> BV-95-39                   1977-1986 (1976)

GF-02-99 -> BV-95-40                   1977-1989 (1976)

GF-08-99 -> BV-97-32 -> BHK-768 1977-1991

GF-09-00 -> BV-97-33 -> BHK-758 1977-1992

GF-09-01 -> BV-94-01 -> BHK-473 1977-1991

GF-22-19 -> BV-94-02                   1978-1986

GF-22-20 -> BV-95-51 -> BHR-342 1978-1992

GF-22-21 -> BV-94-03                    1978-1986

GF-22-22 -> BV-94-05                   1978-1987

GF-22-23 -> BV-94-06 -> BHK-474 1978-1992

GF-23-75 -> BV-94-07                    1979-1988

GF-23-76 -> BV-94-08                   1979-1987

GF-23-77 -> BV-95-52 -> BHR-343 1979-1993

GF-23-78 -> BV-95-53 -> BHR-344 1979-1992

GF-34-25 -> BV-94-10 -> BHK-475 1980-1993

GF-34-48 -> BV-94-11 -> BHK-476 1980-1993

                   BV-99-00                    1987-1990 (1975)

                   BV-99-40 -> BPR-204 1987-1992 (1975)

 

Sorrend: forgalombaállás éve, rendszám.

Zárójelben a gyártási év van, ha nem a forgalombaállás évében gyártották.

Előzmény: Volvo B9LA (38509)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38509

Rendszám szerint?

Előzmény: LSU 106 (38508)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 38508

Az 1984 előtt gyártottak.

Előzmény: Volvo B9LA (38507)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38507

Nem tudja valaki, hogy az ózdi Ikarus 260.06-osok és 280.06-osok közül melyek voltak ráncajtósak?

timetable Creative Commons License 2024.02.21 0 3 38506

Az 50'-es években a farkaslyuki bánya munkatáboraként létesült, majd sima bányászkolónia lett belőle. A nők foglalkoztatása miatt volt ruhaipar is. 

Előzmény: trizs77 (38503)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.21 0 2 38505

Az 1967 évi Magyarország Helységnévtára könyv 197. oldala szerint:

 

 - Csokvaomány Borsod Abaúj megyei, Ózdi járású község.

 - Területe 2617 kateszteri hold,

 - Népessége 1923 fő, akik 497 lakóházban élnek.

 

Belterületén 1399-en élnek, 378 lakóházban.

 - Külterületei :

 - Gárdony tanya 7 fő, 3 házban,

 - Gőzmalom 11 fő 6 házban,

 - Kismezőpuszta 58 fő, 4 házban,

 - Kisomány 5 fő 1 házban,

 - Tólápa bányatelep 443 fő, 15 házban.

 

diamond way Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38504

MISKOLC-ALACSKA SWR:579!😮

trizs77 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38503

Eredetileg mi volt ott ?

Üzem?

Lakó kolónia ?

Más ?

 

431365 Creative Commons License 2024.02.20 0 13 38502

Emlékét szépen megőrizzük, igaz csak nekünk fotósoknak volt fontos hogy hú Tólápa..

Emlékszem, még Borsodos időkben 12:20 Ózd-Dédestapolcsány járat csak péntekente (mint valami kolis hazahordó) felment Tólápára (papíron). Gyakorlatilag Csokvaomány, sportpálya megálló után elkezdett tolatni a kredenc, majd mivel én direkt csak amiatt mentem "vonalat bejárni" jeleztem igényem és megmutatták szépségét. Ez kb 2018 lehetett nagyjából, már akkor is csak a reggeli és a délutáni közvetlen ózdi járatokon voltak utasok.

2020-ban fényképeztem a HLD-893-at a délutánival, talán 7-8 gyerek-felnőtt ment haza vele.

Sokszor volt, hogy nem jutott ide busz, sokszor volt hogy lerobbant, vontatni kellett, voltak innen nyugdíjba menő kocsik, talán azt merem mondani a SEF-372 és az RLT-912 kivételével minden járt Tólápán legalább egyszer.

 

Aztán személyesen utoljára tavaly nyáron jártam itt, amikoris egy fain bandával megkirándultattuk a JSZ-375-öt és hát persze, ide fel kellett menni!

Ekkoriban már nagyon gazos volt minden, nem nagyon mutatta ember létezését a terület. 

 

29.-én még meglátogatom tervezetten, mégha az NRL-931 is lesz a HLD helyett de utoljára Tólápa!

 

BT kérlek emlékezz te is :)

 

 

Előzmény: NickUser (38498)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 38501
Előzmény: LSU 106 (38500)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.20 0 2 38500

Az utolsó járat 02.29-én, 16:26-kor indul Szilvásváradra.

Előzmény: NickUser (38498)
timetable Creative Commons License 2024.02.20 0 2 38499

A települési képviselő-testület jegyzőkönyvei alapján az egykori kolóniát a múlt év végével kiürítették, a területet pedig egyben szeretnék értékesíteni, turisztikai célú beruházás céljára. 

 

Megj.: első körben a pályázat eredménytelen, volt ugyan rá jelentkező, de alacsonyabb vételáron tett ajánlatot. Most járt le a második kör határideje, kíváncsi vagyok, mi lesz az ügy vége...

Előzmény: NickUser (38498)
NickUser Creative Commons License 2024.02.20 0 2 38498

Bár nem tudom, hogy a Csokvaományhoz tartozó Tólápán élnek-e még és mennyien, viszont ha jól értelmezem, akkor ezen településrész jövő hónap elején csatlakozni fog a Volánbusz által NEM érintett települések és településrészek táborába. :(

 

"3486 Szilvásvárad – Csernely – Lénárddaróc – Csokvaomány

A Tólápig/Tólápától közlekedő járatok a jövőben csak Szilvásvárad és Csokvaomány között közlekednek. Továbbá minden járat minden érintett megállóhelyen megáll.

A 6:12-kor és 7:22-kor Szilvásváradról induló járatok két perccel korábban, a Csernelyről 7:35-kor induló autóbusz 1 perccel később indul.

 

4160 Ózd – Csernely – Csokvaomány – Dédestapolcsány – Mályinka
4161 Ózd – Bükkmogyorósd – Csokvaomány – Dédestapolcsány – Mályinka
4193 Putnok – Sajóvelezd – Csokvaomány – Tólápa
4195 Putnok – Királd – Lénárddaróc

A Tólápig/Tólápától közlekedő járatok a jövőben rövidített útvonalon Csokvaománytól indulnak, illetve addig közlekednek."

Forrás: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42103

 

Bár elnézve a Google Utcaképet és műholdat, eléggé majdnem lakatlan terület lehet, vagy egy kisebb gettó.

Ben00 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 38497

Én értelek, de eddig bármilyen új típus érkezett a volánhoz ott előbb-utóbb elkezdtek típushibát emlegetni.

Én erre írtam h elég fura.

Eltudom képzelni h lehet típushiba, de a volán műszaki háttere és üzemeltetési környezete nem átlagos.

Az egész megye egy nagy tesztpálya. Mindenre ajánlott,csak éppen közlekedésre nem.

Előzmény: félinfós (38495)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 38496

IKARUS FAN CLUB (Képek, hozzászólások)................110.127,

                                                                              110.129,

                                                                              110.130

                                                                              110.135

                                                                              110.136

 

Mindez az ex Jósvafői valamikori "zászlóshajóról" azaz a GC 43-00 frszú Ikarus-311-rúől szóé.

Mely életét (19171-1982) ott élte végig.

Állandó személyzettel, közel állandó fordával.

félinfós Creative Commons License 2024.02.18 0 1 38495

OFF

Nem véletlenül vannak ezek a buszok "jóárasítva". Nagyon nem mindegy ki rendeli meg, és mennyiért. Azt is tudják, hogy garancia idő lejárta után is nagy eséllyel a szakszervíznél fogják őket javítani, mert sem a tudás, sem a technikai háttér nincs meg a Volánbusznál a javításokra. (Hozzáteszem nem is törekednek rá fent.) 

 

A Credo egy külön téma, mert annak idején minden nagy telephely megkapta a "szakszervíz" minősítést, így csak nagyon indokolt esetben avatkoznak be a Kravtex "szakemberei" a garancia idő alatti munkálatokba. (Amiből rengeteg van, sokkal több, mint bármely más típusnál.)

 

Egyébként a Neoplanoknál ugyanolyan problémák lépnek/léptek fel, mint az MAN teherautóknál (váltóvezérlés, AdBlue-szivattyú, tűzjelző-hiba), amikről az anyacég is tud, de nem éri meg nekik komolyabban foglalkozni vele, mert nem a kisebb megrendelőkből élnek. A garancia idő alatt kicserélik, amit kell, mindenből van készleten, így a kocsi nem esik ki sokáig a termelésből, utána meg majd szép vastagon fog a toll. Tőlünk nyugatabbra azért nyilván, ez nem így működik...

 

ON

Előzmény: Ben00 (38494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!