Keresés

Részletes keresés

_karika Creative Commons License 2013.08.13 0 0 830

Mondjuk nem árt némi szakági, mérnöki ismeret sem hozzá, amikor meg kell küzdeni a szépségért a "mérnökökkel" :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (827)
V63 026 Creative Commons License 2013.08.13 0 0 829

Kicsit OFF, de mégsem: az IC+-projekt kapcsán van erre a témára némi rálátásom. Szerencsés esetben a formatervező nagyon is figyelembe veszi a műszaki korlátokat, már ha nem csak álmodni akar, hanem tényleg terméket létrehozni. Ebből a szempontból az angol emeletes megálmodói mindenképpen elrugaszkodtak a valóságtól, brit viszonylatban azért az űrszelvény sajnos (?) mindennek az alfája és omegája. :) Lehet, hogy csak álmodni akartak egy szépet. De azt meg minek is?

Előzmény: manhattani (828)
manhattani Creative Commons License 2013.08.12 0 0 828

Van építőmérnök és van építészmérnök. Az építőmérnök tervezi a célszerű épületeket, az építészmérnök a szépeket :-)

 

Az ipari formatervezés művészi és mérnöki tevékenység, mert hiába szép az a kávéfőző, ha nem jön ki belőle a kávé. Ilyesmi igaz autóra is, pl.

Előzmény: SÜNÖCSKe (827)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.08.12 0 0 827

Egyik ismerősöm azt mondta, hogy az iparművészet (építészet, formatervezés) kevéssé mérnöki, mint inkább ténylegesen művészi szakirány :)

Előzmény: V63 026 (826)
V63 026 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 826

"De tényleg érdekelne, hogy hogy tudnak egy ilyen szerelvényt beszuszmaszogni az angol űrszelvénybe"

Sehogy, ezért is lamentáltam korábban az érintett vonalak űrszelvényén. A HS2-t már építhetik értelmes, izé, nagyobb űrszelvénnyel, ám az nem fog Skóciáig elérni, és a régi pályára érve máris bukik az ötlet. All-in-all, döglöttnek tűnik ez a vonal, csak akkor minek rajzolnak ilyet egyesek? Vagy fogalmuk sincs az űreszelvény mibenlétéről?

Előzmény: nazareth (822)
V63 026 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 825

Szerintem én is ezt láttam valamelyik Railvolution-ben 2010-ben, csak valamiért japán gyártóra emlékeztem. A képek erősen ismerősek... :)

Előzmény: IST (819)
manhattani Creative Commons License 2013.08.09 0 0 824

>már-már kontinentálisnak is elmennének.

 

Már-már japánnak is túl futurisztikusak! :-)

Előzmény: nazareth (822)
manhattani Creative Commons License 2013.08.09 0 0 823

Az igazi gond a magasság.

 

Van olyan megoldás, hogy a kocsiban nincs végig középmagasan padló. A fönn ülők galériaszerűn ülnek, a két fal mellett, két kettes-négyes csoportonként van lépcső. Aki föllép, ott már görnyed egy kicsit, de nem baj, úgyis hamar leül.

 

E megoldás másik előnye, hogy a kalauz az egyetlen, lenn lévő padlón sétálva ellenőrzi a lenn és a fenn ülők jegyét is, mert azok betűzik az ülésük oldalán lévő résbe, a kalauz kiveszi, ellenőrzi és visszateszi.

 

Ilyen a chicagói elővárosi villamos Metra is, pedig ott van hely fölfelé :-)

Előzmény: nazareth (822)
nazareth Creative Commons License 2013.08.09 0 0 822

: )

 

Nagyon király látványtervek, meg kell hagyni, már-már kontinentálisnak is elmennének. De tényleg érdekelne, hogy hogy tudnak egy ilyen szerelvényt beszuszmaszogni az angol űrszelvénybe - leszámítva azt a lehetőséget, hogy minden méretet 20-25%-kal kisebbre vesznek :)

Előzmény: manhattani (821)
manhattani Creative Commons License 2013.08.08 0 0 821

Egyforintost vagy gyufásskatulyát? Ez nem N-es modell, te! :-)

Előzmény: nazareth (820)
nazareth Creative Commons License 2013.08.08 0 0 820

Azért odarakhattak volna a képekre egy egyforintost, vagy gyufásskatulyát, vagy valamit, csak hogy a méreteket érzékelhessük...

Előzmény: IST (819)
IST Creative Commons License 2013.08.08 0 0 819

Na ja, de ezeket már több mint 4 évtizede kivonták a forgalomból. Viszont találtam képeket egy tervezőirodától akik a britekhez álmodtak meg nagysebességű emeletes vonatot: http://www.techthefuture.com/mobility/high-speed-double-decker-train-design-mercury/

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (818)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.08.07 0 0 818

A Southernnek volt a 4DD típusú emeletes vonata. Bár így a képek alapján jó szűkös lehetett...

 

http://www.railfaneurope.net/pix/gb/electric/emu-dc/4DD/pix.html

Előzmény: IST (817)
IST Creative Commons License 2013.08.07 0 0 817

Megnéztem a Hitachi brit oldalát, ott háromféle vonatról írnak, az AT-100-asról (elővárosi), az AT-200-asról (regionális) és az AT-300-asról (nagyseb). Utóbbi közlekedik egyedül Class 395 sorozatként, az első kettő nincs piacon, gondolom nem tudták (még) eladni. Egyikről sem írnak, mint opcionális emeletes vonat.

Valahol máshol olvastam, hogy a brit űrszelvény 4 métert enged magasságként, míg emeletes vonathoz 4,5 méter kell, így a vonalak átalakítása nélkül gondolom akkor nem járathatók emeletes vonatok a hagyományos hálózaton.

Ettől függetlenül ha mégis kezedbe akadna az anyag én szívesen látnám.

Előzmény: V63 026 (816)
V63 026 Creative Commons License 2013.08.07 0 0 816

Sajnos azóta sem találom... Félő, hogy a 2012-es InnoTrans-os anyagok úgy csináltam helyet, hogy a 2010-esek közül egy csomót selejteztem. :(

Előzmény: manhattani (815)
manhattani Creative Commons License 2013.08.06 0 0 815

Szerintem ne fogd vissza magad! :-)

Ha a fórum nem alkalmas a szkennelt cikk közzétételére, küldd el, fölteszem a honlapomra és küldöm a linket. Még fussa a 2 GB-ból :-)

Előzmény: V63 026 (814)
V63 026 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 814

Megpróbálom előkeríteni és beszkennelni a cikket holnap, szerintem érdekes adalék.

 

Űrszelvény: a vonatkozó Sectional Appendix-ek végén a tehervonati route availability-ből nekem úgy tűnik, W7-es a szűk keresztmetszet Skócia felé. Annak pont nem találom a specifikációit, de a többiből következően valószínűleg jóval kisebb, mint amibe pl. a TGV Duplex befér. Szóval ez egy izgalmas meccs lesz...

http://www.networkrail.co.uk/browse%20documents/sectional%20appendix/scotland%20sectional%20appendix.pdf

http://www.networkrail.co.uk/browse%20documents/sectional%20appendix/london%20north%20western%20north%20sectional%20appendix.pdf

Előzmény: IST (813)
IST Creative Commons License 2013.07.29 0 0 813

Szerintem Hitachi lehetett most, hogy megvetették brit földön a lábukat a Class 395-ösökkel. Nem mellesleg az IEP-t is ők szállíthatják le ha végre sikerül befejezni a tragikomédiát a vonatok körül (legyen benne dízel hajtás a villamos mellett vagy sem). Érdekes módon amúgy én emeletes vonatokkal nem találkoztam nagyon brit magazinokban, egy-kétszer előfordult mint kósza tipp. (Kedvencem a cseréljük le a motorvonatokat mozdonyos-kocsis vonatokra, mert az úgy jobb, forgalomtól függően remekül lehet a kocsikat hozzáadni, elvenni. Bár azt valahogy sohasem gondolták végig, hogy a londoni fejpályaudvarokon mit okozna mindez, ahol hely nincs a tolatgatásra, mozdonyok tárolására, stb.)

Loading gauge terén nem nyilatkoznék, ehhez maximum annyit tudnék hozzászólni amit a Wikin olvasok, de azt meg minek. :-)))

Előzmény: V63 026 (811)
exmv Creative Commons License 2013.07.29 0 0 812

Kisebb forgalmú állomáson érdemes próbálkozni a station managernél, de kísérő nélkül nem fog elzárt területre engedni.

Előzmény: V63 026 (810)
V63 026 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 811

"A tökéletes megoldás az emeletes, nagysebességű vonat :-)"

 

@ IST & manhattani: láttam valamelyik szaklapban még a 2010-es InnoTrans idején egy látványtervet és belső formatervet angoloknak szállítandó emeletes, nagysebességű motorvonatról - talán Mitsubishi Heavy Industries vagy Hitachi volt az elkövető (valamelyik japán, az biztos). A kényes kérdés gondolom az űrszelvény, ismerve a brit vasút ezen rákfenéjét.

Ha maradunk a TGV-nél, az TGV Duplex, a magassága 4.32 méter, és az UIC B űrszelvénybe befér a cucc, tehát elvileg a brit W10 route availability-n mennie kell (?). De vajon az érintett, HS2-höz csatlakozó brit fővonalak vajon milyen W-értékűek? Úgy tudom, annak idején a WCML és ECML villamosításának számos régi műtárgy esett áldozatul az űrszelvény miatt, de vajon mennyivel bővültek a lehetőségek? Utaztam egyébként Duplexen, és a magasságból szerintem már nem sokat lehet csalni.

Előzmény: manhattani (788)
V63 026 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 810

"Angliában nem létezik valamiféle engedély az üzemi területekre belépéshez?"

 

Régebbi a poszt, és félig OFF leszek a válasszal, de a Network Rail nyitott területre vonatkozó irányelveit láttad már? http://www.networkrail.co.uk/aspx/777.aspx Szerintem értelmes dokumentum.

 

Amúgy ha azóta van tapasztalatod valamelyik vasúttal, az érdekelne szerintem többeket is a topic-ban - engem pl. feltétlenül! :)

Előzmény: atidas (790)
V63 026 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 809

Király kép, köszi!

Előzmény: Denis a komisz (807)
manhattani Creative Commons License 2013.07.22 0 0 808

Jaj de brit kép ez! :-) És marha jó.

Előzmény: Denis a komisz (807)
Denis a komisz Creative Commons License 2013.07.22 0 0 807

Mult hetvegi esemeny.

 

 

Hatha megmoccan a topic.

obb 1014 fans Creative Commons License 2013.06.15 0 0 806

Class 86-os modell egy áramszedös változat http://www.youtube.com/watch?v=NUiboFHknEA 

manhattani Creative Commons License 2013.05.31 0 0 805

Én két brooklyni nyelvjárást tudok.    :-))

(Bár ez speciel ausztrál.)

Előzmény: SÜNÖCSKe (804)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.05.31 0 0 804

Jó. Nekem szlengre nincs nyelvvizsgám :)

Előzmény: manhattani (803)
manhattani Creative Commons License 2013.05.23 0 0 803

A chuffa itt kb. időtrabló, időt elvevő, az életet lassító [játékvasutazást] jelent :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (802)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.05.23 0 0 802

Szabad fordításban kb. "Ez történik, ha felnőtt emberek nekiállnak játékvasutazni."

Előzmény: Hófehérhajó (801)
Hófehérhajó Creative Commons License 2013.05.23 0 0 801

Köszi

Néztem párszor, de nem tudtam rájönni. Persze mert érteni sem értek a vasuthoz

 

""Grown men playing with chuffa trains, this is what happens""

Ez mit jelent?

Előzmény: SÜNÖCSKe (797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!