Nyugi, a magyar LTE-nek kezd megjönni az esze, nemrég szereztek Romániából egy jövőbe mutató Končar gyártmányú vontatójárművet...
Állítólag azt hallani, hogy a románok látva a Bombi 187-es (Last Mile) mozdony sikerét, azt tervezik, hogy a legújabb Montánákba is rendelhető lesz ez a funkció, méghozzá olyan módon kivitelezve, hogy egy ARO-ból származó dízelmotor fog hajtani egy dinamót, ami majd táplálja a tetszőlegesen kiválasztható kettő vontatómotort. Ha pedig elromlana a dízelmotor, szükségmegoldásnak lesz egy Camping bicikli is a géptérben. :-)
nick na neeee 21812 Szerintem kezdünk elbeszélni egymás mellett! Vagy csak én nem értelek.
segélyvonókészülék: Ha előhoztad az autókat, akkor nekem olyanok ezek az új csauruszok, mintha ha vennél a 60-as évekből egy autót és az alváz, fúvómű, és a kerekek kívül mindent modernizálsz rajta. Nem hinném hogy élveznéd vele a kocsikázást, viszont el vinne A pontból B pontig. :)
Ennyi erőből sok ország megtehetné azt hogy a meglévő mozdonyaikat nem a vágóhídra viszik hanem modernizálják, és akkor a Simens meg Bombarider lehúzhatná a rolót.
Lesz lehetőség szinkronra, ha LTE lehívja a második Tramot, azok lesznek. Bár minek?! Na, de ők tudják akik ráadásul sajátjuknak vettek Tramot, a sok bérelt vectron mellé, a hülyék. :-)
Csak mert tényleg román, mindenki azt hiszi mókusok hajtják a mozdonyt, pedig nem. Előrébb léptek két ló megy körbe-körbe a géptérben és úgy hajt. Elég vizet, meg zabot adni nekik. Miattuk kell hét naponta műhelybe menni, mert mégis ki kell almozni alóluk időnként, meg a csikorgó lánckereket megolajozni.
Amiatt nem izgulok egy perecet sem, hogy mindenki tízesével fogja, az általatok magasztalt csodanyugatilajtántúliazértmégisképesvagyokelgurulnicsakúgy mozdonyokat vásárolni!
Senki nem állítja, minden hyper űr technológia rajtuk, csak tudod mikor pl. keréktárcsát kell rajtuk cserélni nem mindegy lesz egy csóringer hazai társaságnak, hogy 1 Eurot, vagy 100 Eurot kell kiperkálni. Az ócsóbbik pedig nem fog ám hamarabb elkopni, mint a magasztalt nyugati (lásd start traxx). Mert biza ezekkel is kell ám tervezni aki a mozdonyok üzemeltetésébe kezd és nem bérlőként feszeng a Vectronon, Traxxon. Ám röhej, hogy bérleti díjban ezt megfizettetik előre és még csak nem is az övé a gép.
És akkor az olcsó nyer (vagy az, aki révén több zseb telik meg a döntéshozói szinten).
Ahogy a vektronnal a szímensznek a traxx2 ára alá kellett mennie, hogy mutassanak valamit a piacon.
Ez nem feltétlenül a "jó mozdony" dolog irányába mutat.
Motorvonatos példa: az ML dezső megoldásai azt vetítik elém, hogy minden centi réz számít, minden darab gomb/kapcsoló számít, spórolunk mindenáron, sebaj, ha ez a masina kezelhetőségének a rovására is megy!
Azt hittem, hogy a butus tempomatot nem lehet alulmúlni (már majdnem jó lett, mire kijött a következő sw módosítás, és elb...zták). De, alul lehet, ott a ML.
És a kettő együtt sincs a fasorban sem a negyvenéves, fázishasítós-tirisztoros szabályzásból előállított 4020 AFB-hez.
Azt hajtogatták sokan, hogy marokágyas, meg elavult. Se nem marokágyas, se nem elavult.
Mindemellett épp a vektronnal példálózni vezetőállás ügyben, hát... Szóval annál a géppuskafészeknél az elődei azért sokkal jobbak, ES, ER, akármi.
Hovatovább a vektron hajtása félmilliót sem futott gépeken vadul felhangosodik, sok kolléga panaszkodik rá.
Egyébiránt, ha eltekintünk a vonattovábbítástól, a Siemens család kiszolgálása (tandem, leállítás, hidegmenet, előfűtés, stb.) a legegyszerűbb, 1216-ig. Onnan indul újfent a kevercölés, és a korábban szuperül felépített kompatibilitás porig rombolása (na jó, nem egészen, de ahhoz képest, amit az ES-ER modellek tudnak, elég sovány).
Nyilván a TraMo hidegreszerelése egy lapon sem említhető ezekkel (agyfrászt kaptam, mikor elolvastam a rögzítőfékről szóló részt), és ugye a szinkron sincs a lehetőségek között.
Ellenben érdekes, hogy a kisasszonyos elektronikája - mit ad isten? - Siemens gyökerű. :)
Olyan ez, mint az olasz autós közhely. "Szar az Alfa, mert olasz, és megbízhatatlan az elektronikája." Az Alfa kérdéses modelljében történetesen Bosch elektronika szabotált. A kortárs Mercedes-ben meg Magnetti-Marelli...
Szóval ennyit az "általános és örökérvényű igazságokról".
Ja, még ajánlom ezt az ábrát tanulmányozásra, ez még az ős LE5100 forgóváza:
Ez csak agyalás, általánosságokból, közhelyekből merített agymenés.
Úgy a keleti- mint a nyugati hálózatokon gurulnak ércszállító-, és konténeres szerelvények.
A Siemens 152-es, és a tehervonati Traxx marokágyas hajtásúak. Az ASEA sosem volt az.
A svéd forgóváz jelenleg is elég jónak számít, alapvetésekben pl. a tauruszé sem mutat fel semmi különöset hozzá képest (primer rugózás, hidraulikus csillapítók, flexicoil szekunder lépcső), tök ugyanabból van felépítve.
Nyilván, lehet egy újat tervezni, de minek, ha drága, és nem tud lényegében semmivel sem többet?
A hattengelyes megldást meg éppen most rendelte meg (de kiírni biztosan kiírta) az óbb, tehervonati mozdonyok esetében.
Azt se tudjátok, miről beszéltek, csak megy a román=elavult, nyugati=ultramodern közhelybörze.
Bődület olcsójánoskodás megy a két nagy nyugati gyártónál is, épp az árverseny miatt.
Esetleg olcsó Román munkaerő, a meglévő konstrukció, persze hogy olcsóbb mint egy mai modern mozdony. Ha nem lenne az mindenki Vectron, vagy Traxx-ot venne.
Ha begyógyult siklócsapágyas, degeszre pakolt teherkocsikból rakunk össze több, mint ötezer tonnát hegymenetben, akkor kell oda dögivel a vonóerő, akár a rugózatlan tömegek általi pályagyilkolás árán is.
Ellenben, ahol max ezer tonnát rakunk össze hajszálpontos illesztésű, patent hordógörgős csapágyazású kocsikból, akkor oda a kardánhajtás is bőven elég.
Szerinted.Jó kárpát medencei gondolkodás szerint occsó,ja hogy 7 naponta vizsgál,meg bármi komolyabb nyűggel mehet Craiovába.De mindenkinek szíve joga mit tart jónak.Hagy ne soroljam, de például egy mozdonysorozaton sem találkoztom tartalék akkutöltővel csak ezen.
Én ha ennyit költenék mozdonyra, egy nagy szériából választanék egy stabil gyártól,de az én vagyok.
Többek között emiatt tud megfizethető lenni ezen a piacon. Vajon miért nincs mondjuk nálunk elterjedve pl. a Vectron, új Traxx (akár régebbi is) saját tulajdonban egy társaságnál sem. Ne gyere a PZS Vectronjával, mert az is jócskán lefutott gép.
60-as évekbeli forgóváz konstrukció, 50 év elteltével már sokkal komolyabb fórgovázakat gyártanak, mint fékhatás, rugózás, visszatáplálás szempontjából.
Lengyelek az új 6 lábú mozdonyukat teljesen 0-ról kezdték.
Softronic LEMA mozdony természetesen az eredeti EA-60 svéd licenz gépen alapul járműszerkezetileg,a változások,aszinkron motorok a forgóvázakban,más rögzitőfék,a főkeret mimimálisan módosítva a szekrényen pedig látszik mit barkácsoltak.