Keresés

Részletes keresés

V43 1359 Creative Commons License 2017.03.12 -1 4 21820

Nyugi, a magyar LTE-nek kezd megjönni az esze, nemrég szereztek Romániából egy jövőbe mutató Končar gyártmányú vontatójárművet...

Állítólag azt hallani, hogy a románok látva a Bombi 187-es (Last Mile) mozdony sikerét, azt tervezik, hogy a legújabb Montánákba is rendelhető lesz ez a funkció, méghozzá olyan módon kivitelezve, hogy egy ARO-ból származó dízelmotor fog hajtani egy dinamót, ami majd táplálja a tetszőlegesen kiválasztható kettő vontatómotort. Ha pedig elromlana a dízelmotor, szükségmegoldásnak lesz egy Camping bicikli is a géptérben. :-)

Előzmény: nick na neeee (21813)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21819

Komám, ott a rajz!

Mutasd meg, mit nem használnak ma az uptodate zsírúj tervezésnek eladott forgóvázakon?

A gumi szendvicsrugót? A hidroteleszkópot? A flexicoil szekundert? Az üreges tengelyes, rugalmas hajtást?

 

A cucc jó kétszázra.

A bombi a saját göncét 160-ra már másik forgóvázzal adja!

 

Ne legyünk reklámzabálók, vesézzük ki a dolgot, és akkor van miről beszélgetni.

Így csak szóf.sás.

 

Van rajta sok necces cucc. Nevezzük meg azokat, és máris nem egy audis, meg egy béemvés izomagy kocsmai "deazenyémakkorisjobb" vonalánál vagyunk.

Nosza, szedjük szét a masinákat!

Előzmény: m40 117 (21818)
m40 117 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21818

nick na neeee 21812 Szerintem kezdünk elbeszélni egymás mellett! Vagy csak én nem értelek. 

 

segélyvonókészülék: Ha előhoztad az autókat, akkor nekem olyanok ezek az új csauruszok, mintha ha vennél a 60-as évekből egy autót és az alváz, fúvómű, és a kerekek kívül mindent modernizálsz rajta.  Nem hinném hogy élveznéd vele a kocsikázást, viszont el vinne A pontból B pontig. :)

Ennyi erőből sok ország megtehetné azt hogy a meglévő mozdonyaikat nem a vágóhídra viszik hanem modernizálják, és akkor a Simens meg Bombarider lehúzhatná a rolót. 

Előzmény: segélyvonókészülék (21810)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21817

Sok szerencsét,mindkettőhöz.

Előzmény: nick na neeee (21816)
nick na neeee Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21816

Nem múlt el még belőle egy perc sem, hogy legyen engedély. Aki üzletelt velük szerintem még senki nem bánta meg.

Előzmény: vasútikuruc (21814)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21815

Ostseite.

Előzmény: vasútikuruc (21814)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21814

Ja osteite gépnek vették mert westseite nem járhat,igaz a románok az elsőtől igérgetik az engedélyt.

De üzleteljen a románokkal aki akar,majd rájön.

Előzmény: nick na neeee (21813)
nick na neeee Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21813

Lesz lehetőség szinkronra, ha LTE lehívja a második Tramot, azok lesznek. Bár minek?! Na, de ők tudják akik ráadásul sajátjuknak vettek Tramot, a sok bérelt vectron mellé, a hülyék. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (21810)
nick na neeee Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21812

Csak mert tényleg román, mindenki azt hiszi mókusok hajtják a mozdonyt, pedig nem. Előrébb léptek két ló megy körbe-körbe a géptérben és úgy hajt. Elég vizet, meg zabot adni nekik. Miattuk kell hét naponta műhelybe menni, mert mégis ki kell almozni alóluk időnként, meg a csikorgó lánckereket megolajozni. 

 

Amiatt nem izgulok egy perecet sem, hogy mindenki tízesével fogja, az általatok magasztalt csodanyugatilajtántúliazértmégisképesvagyokelgurulnicsakúgy mozdonyokat vásárolni! 

Senki nem állítja, minden hyper űr technológia rajtuk, csak tudod mikor pl. keréktárcsát kell rajtuk cserélni nem mindegy lesz egy csóringer hazai társaságnak, hogy 1 Eurot, vagy 100 Eurot kell kiperkálni. Az ócsóbbik pedig nem fog ám hamarabb elkopni, mint a magasztalt nyugati (lásd start traxx). Mert biza ezekkel is kell ám tervezni aki a mozdonyok üzemeltetésébe kezd és nem bérlőként feszeng a Vectronon, Traxxon. Ám röhej, hogy bérleti díjban ezt megfizettetik előre és még csak nem is az övé a gép.

Előzmény: m40 117 (21804)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21811

az idő és a piac majd eldönti

 

A piac eldönti, nyilván.

És akkor az olcsó nyer (vagy az, aki révén több zseb telik meg a döntéshozói szinten).

Ahogy a vektronnal a szímensznek a traxx2 ára alá kellett mennie, hogy mutassanak valamit a piacon.

Ez nem feltétlenül a "jó mozdony" dolog irányába mutat.

 

Motorvonatos példa: az ML dezső megoldásai azt vetítik elém, hogy minden centi réz számít, minden darab gomb/kapcsoló számít, spórolunk mindenáron, sebaj, ha ez a masina kezelhetőségének a rovására is megy!

 

Azt hittem, hogy a butus tempomatot nem lehet alulmúlni (már majdnem jó lett, mire kijött a következő sw módosítás, és elb...zták). De, alul lehet, ott a ML.

És a kettő együtt sincs a fasorban sem a negyvenéves, fázishasítós-tirisztoros szabályzásból előállított 4020 AFB-hez.

 

Fejlődünk, ugye?

Előzmény: vasútikuruc (21809)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21810

Ez egy másik szempont, erről eddig nem volt szó.

Azt hajtogatták sokan, hogy marokágyas, meg elavult. Se nem marokágyas, se nem elavult.

 

Mindemellett épp a vektronnal példálózni vezetőállás ügyben, hát... Szóval annál a géppuskafészeknél az elődei azért sokkal jobbak, ES, ER, akármi.

Hovatovább a vektron hajtása félmilliót sem futott gépeken vadul felhangosodik, sok kolléga panaszkodik rá.

 

Egyébiránt, ha eltekintünk a vonattovábbítástól, a Siemens család kiszolgálása (tandem, leállítás, hidegmenet, előfűtés, stb.) a legegyszerűbb, 1216-ig. Onnan indul újfent a kevercölés, és a korábban szuperül felépített kompatibilitás porig rombolása (na jó, nem egészen, de ahhoz képest, amit az ES-ER modellek tudnak, elég sovány).

Nyilván a TraMo hidegreszerelése egy lapon sem említhető ezekkel (agyfrászt kaptam, mikor elolvastam a rögzítőfékről szóló részt), és ugye a szinkron sincs a lehetőségek között.

Ellenben érdekes, hogy a kisasszonyos elektronikája - mit ad isten? - Siemens gyökerű. :)

 

Olyan ez, mint az olasz autós közhely. "Szar az Alfa, mert olasz, és megbízhatatlan az elektronikája." Az Alfa kérdéses modelljében történetesen Bosch elektronika szabotált. A kortárs Mercedes-ben meg Magnetti-Marelli...

 

Szóval ennyit az "általános és örökérvényű igazságokról".

 

Ja, még ajánlom ezt az ábrát tanulmányozásra, ez még az ős LE5100 forgóváza:

http://trainz.uv.ro/draw/bog/images/boghiu_loco_060_ea_5100.jpg

Előzmény: vasútikuruc (21809)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21809

Kinek a pap kinek a papné,az idő és a piac majd eldönti.

Mozdonyvezetői szempontból inkább üldögélnék 12 órát egy VECTRONON mert azon legalább el lehet férni,ellentétben a LEMA CSAUVAL.

Előzmény: segélyvonókészülék (21807)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.12 0 1 21808

Ez csak agyalás, általánosságokból, közhelyekből merített agymenés.

 

Úgy a keleti- mint a nyugati hálózatokon gurulnak ércszállító-, és konténeres szerelvények.

 

A Siemens 152-es, és a tehervonati Traxx marokágyas hajtásúak. Az ASEA sosem volt az.

A svéd forgóváz jelenleg is elég jónak számít, alapvetésekben pl. a tauruszé sem mutat fel semmi különöset hozzá képest (primer rugózás, hidraulikus csillapítók, flexicoil szekunder lépcső), tök ugyanabból van felépítve.

Nyilván, lehet egy újat tervezni, de minek, ha drága, és nem tud lényegében semmivel sem többet?

A hattengelyes megldást meg éppen most rendelte meg (de kiírni biztosan kiírta) az óbb, tehervonati mozdonyok esetében.

 

Azt se tudjátok, miről beszéltek, csak megy a román=elavult, nyugati=ultramodern közhelybörze.

 

Bődület olcsójánoskodás megy a két nagy nyugati gyártónál is, épp az árverseny miatt.

Előzmény: HBweb hu (21803)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.12 0 1 21807

A helyenként silány kivitelezés nem a konstrukció hibája.

A rögzítőfék, meg a tuskós fékberendezés tényleg nem valami fényes megoldás a mai üzemeltetési környezetben, de ezek azért apróságok.

 

Nem mellékesen láttuk, hogy a vektron rögzítőféke "mennyire jó".

 

Harmadrészt egy példát hoznék a szímensz háza tájáról, a Dezső ML motorvonatban nincs segédlégsűrítő. Tudod, mi van helyette? Egy lábpumpa. Nem vicc!

Itt tartunk az olcsósítással, minden szinten, bármely gyártónál.

Előzmény: vasútikuruc (21802)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.12 0 1 21806

A visszatáplálásnak semmi köze a forgóvázhoz.

Nem mellékesen az Asea csőtengelyes hajtású. Már kezdetben is az volt.

Előzmény: m40 117 (21792)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.12 0 0 21805

A 185-ös is marokágyas.

Előzmény: HBweb hu (21797)
m40 117 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21804

Esetleg olcsó Román munkaerő, a meglévő konstrukció, persze hogy olcsóbb mint egy mai modern mozdony. Ha nem lenne az mindenki Vectron, vagy Traxx-ot venne. 

Előzmény: nick na neeee (21800)
HBweb hu Creative Commons License 2017.03.11 -1 0 21803

Attól függ, mire.

Ha begyógyult siklócsapágyas, degeszre pakolt teherkocsikból rakunk össze több, mint ötezer tonnát hegymenetben, akkor kell oda dögivel a vonóerő, akár a rugózatlan tömegek általi pályagyilkolás árán is.

Ellenben, ahol max ezer tonnát rakunk össze hajszálpontos illesztésű, patent hordógörgős csapágyazású kocsikból, akkor oda a kardánhajtás is bőven elég.

Előzmény: nick na neeee (21801)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21802

Szerinted.Jó kárpát medencei gondolkodás szerint occsó,ja hogy 7 naponta vizsgál,meg bármi komolyabb nyűggel mehet Craiovába.De mindenkinek szíve joga mit tart jónak.Hagy ne soroljam, de például egy mozdonysorozaton sem találkoztom tartalék akkutöltővel csak ezen.

Én ha ennyit költenék mozdonyra, egy nagy szériából választanék egy stabil gyártól,de az én vagyok.

Előzmény: nick na neeee (21799)
nick na neeee Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21801

Mire alapozod, hogy elavult? Van üzemeltetési tapasztalatod velük?

Előzmény: HBweb hu (21795)
nick na neeee Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21800

Többek között emiatt tud megfizethető lenni ezen a piacon. Vajon miért nincs mondjuk nálunk elterjedve pl. a Vectron, új Traxx (akár régebbi is) saját tulajdonban egy társaságnál sem. Ne gyere a PZS Vectronjával, mert az is jócskán lefutott gép.

Előzmény: m40 117 (21792)
nick na neeee Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21799

Ennek fele sem igaz! 

Előzmény: vasútikuruc (21791)
m40 117 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21798

Erről hallottam én is! 

Még a Krupp forgóváz licensét is megvásároltuk hozzá. 

Már neki akartak állni a prototípusnak mikor fentről megérkezett az infó hogy spórolni kell.

Előzmény: vasútikuruc (21796)
HBweb hu Creative Commons License 2017.03.11 -1 0 21797

A marokcsapágyasdi pályaromboló és idejétmúlt. Bár tény, hogy bitang vonóerőt át lehet vele nyomni. 

Előzmény: vasútikuruc (21796)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21796

Sok mindent leporolhatnánk de nem porolunk csak dumálunk.

 

Előzmény: m40 117 (21794)
HBweb hu Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21795

Vadonatúj. 

 

Nem az első eset a civilizációnkban, hogy újonnan gyártunk ezer sebből vérző, elavult technikát. 

Előzmény: m40 117 (21789)
m40 117 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21794

Igazad van Svéd. Asszem teljesen Román mozdonyuk nincs is, ami nem licensz alapján készült volna. 

 

Ennyi erővel leporolhatnánk a gigant terveit és kis mennyiségbe magán vasutaknak mi is csinálnánk simens elektronikával megújult külsővel. :) 

Előzmény: vasútikuruc (21793)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21793

Nem  román,svéd konstrukció,és igazad van.

Előzmény: m40 117 (21792)
m40 117 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21792

60-as évekbeli forgóváz konstrukció, 50 év elteltével már sokkal komolyabb fórgovázakat gyártanak, mint fékhatás, rugózás, visszatáplálás szempontjából. 

 

Lengyelek az új 6 lábú mozdonyukat teljesen 0-ról kezdték.

 http://mchudek.linuxpl.info/miastoiwies/wp-content/uploads/2011/05/E6ACT-001_022.jpg

 

Románok meg fogták a saját régi konstrukciójukat, kicserélték az elektronikáját erősebbre, meg a külsőt megváltoztatták és  újként árulják.  

 

Előzmény: segélyvonókészülék (21790)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.03.11 0 0 21791

Softronic LEMA mozdony természetesen az eredeti EA-60 svéd licenz gépen alapul járműszerkezetileg,a változások,aszinkron motorok a forgóvázakban,más rögzitőfék,a főkeret mimimálisan módosítva a szekrényen pedig látszik mit barkácsoltak.

Előzmény: m40 117 (21789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!