Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.16 0 0 1009

Én 1 méter széleset nem vennék, két mosógép férjen el egymás mellett.

Nem rég adtam el az enyémet az 92 es gyártás egytengelyes torziós 1,25 x 2,00 m 125 kg öntömeg  450 kg ösztömeg és a tengely max 550 kg terhelést bírt.

Torzios terheletlenűl nagyon pattog szerintem.

Amit én veszek a jövőben kéttengelyes 1,50x 2,00m külső kerekes fékezett 750 kg mos. A kéttengely szerintem jobb nem terheli annyira a vonófejet a súllyal. 750kg fékezettet meg a legtöbb kocsi eltudja vontatni.

Pl kis kategoriás autó nem vontathat max 600 kg-ot fékezetlenből. Egy 3,5 t nás teherautó meg b kategoriával max 750kg-ot vontathat.

 

 

Előzmény: kozso1 (1007)
Damask Creative Commons License 2019.08.16 0 0 1008

Szia,

 

A legjobbat amit az adott keretből ki tudsz hozni, kérdés mi a kereted.

2 méteres futót lehet venni forgalomba helyezve 200-ért és 500-ért is.

 

A barkácsáruházas futókkal régen az volt a gond, hogy a legolcsóbbak akartak lenni és az olcsó futókat kínáló gyártóktól extra olcsó legyengített kiviteleket rendeltek ennek érdekében.

 

Most ahogy látom az Alfa futókat árulják, őszintén szólva kétlem hogy azokból lenne csak barkácsáruházaknak szánt gyengébb olcsóbb kivitel.

A kis alfa futó kb a német Stema koppintása szinte 1 az 1-ben, szóval egynek bőven jó ezen az áron.

 

https://www.praktiker.hu/szerszam-gep-muhely/autos-termekek/utanfuto-garazs/251070-trailer-europe/alfa-utanfuto-alfa-ten-alacsony/750-kg-rakfel-2005x1080x270mm-13-kerek

 

https://www.hasznaltauto.hu/potkocsi/stema/stema_opti-13384117

https://www.hasznaltauto.hu/potkocsi/stema/stema_ft_750_kg-13383915

 

600kg-ot elbírnak megfelelő körülmények között, de pl rosszabb utakon rázkódva valószínűleg szegecsek szétmennek több kevesebb idő alatt, stb stb.

600kg-ot rárakva a tengelynek egy nagyobb ütés pl egy méretes kátyú, és van egy tengelycseréd.

Ez persze minden hasonló 200-as árban lévő futónál ez lesz, pl a fenti alfa és stema futó alatt is ugyan az a knott tengely van.

 

300-500 között már lehet erősebb kiviteleket venni, vagy egyedi gyártóval készíttetni, nyilván jóval túl lesz méretezve, sokkal erősebb váz, tengely stb mint amit a 750kg indokolna.

200 körül olyat fogsz találni, ami a minimális elvárásoknak megfelel, pl a fentiek.

 

torziós olcsóbb

laprugósnak minimálisan jobb a rugózása, de ritkább, nem sokan gyártanak már ilyen tengellyel, praktikerben nem hiszem hogy van.

Előzmény: kozso1 (1007)
kozso1 Creative Commons License 2019.08.15 0 0 1007

Sziasztok.
Milyen utánfutót érdemes megvenni újonnan?
Min. 2m. hossz.
Érvek ellen érvek torzió rugós, laprugós közt?
Valóban kibír egy 150.kg.os önsúlyú praktikeres, obis futó
600kg.ot?

Köszönöm.

Damask Creative Commons License 2019.08.15 0 0 1006

ez hasonló http://www.trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=629

 

bár nem egy gyakori kivitel az biztos, jobb a rugózása mint egy torziós vagy laprugós kivitelnek.

Előzmény: vega_fe (1005)
vega_fe Creative Commons License 2019.08.15 0 0 1005

Sziasztok. Használ valaki ilyen futóművel utánfutót? Annyi info találtam róla,hogy Turko márkájú utánfutóknál használják.Mennyire pattogós? Van hozzá alkatrész? 

mr braun Creative Commons License 2019.07.23 0 0 1004

Hátulnézetből:

 

Előzmény: mr braun (1003)
mr braun Creative Commons License 2019.07.23 0 0 1003

Hali, a legegyszerűbb megoldás, ha a rugó alatt átfúrod, és egy rossz hidraulikatömlőből vágsz oda egy csődarabot amit csavarral rögzítesz. Berugózáskor maradnia kell elég helynek a rugó és a csavar-tömlő között. Mellékelve egy fotó egy kicsit nagyobb "utánfutóról", de a leírtak így talán érthetőbbek.

 

Előzmény: tyityusz (999)
Damask Creative Commons License 2019.07.23 0 0 1002

Szerintem semmi akadálya, ha megnézed pl ezt a képet, itt eleve sokkal kevesebb helye van mozogni függőleges irányba, és valami csavar is van benne keresztbe.

 

http://www.trailermax.hu/admin/trailerimg/1427893969.JPG

Előzmény: tyityusz (1001)
tyityusz Creative Commons License 2019.07.23 0 0 1001

Vízszintesen tud mozogni, csak amikor rúgózik a jó magyar utakon akkor kopog elég rendesen mert föl le ütődik a "tok" alsó felső részéhez. Csak azért kérdeztem, hogy lehet oda berakni valamit ami csökkentené a függőleges mozgását a tokban a rugó végének, de vízszintesen tudna mozogni, tehát a rúgózás meg maradna.

Előzmény: Damask (1000)
Damask Creative Commons License 2019.07.22 0 0 1000

Ha vízszintes irányban érted, akkor nem, vízszintesen "előre - hátra" mozognia kell tudni, különben nem rugózna, elől fix csavar, hátul valamilyen tokba becsúsztatott vég.

Függőleges irányba nem nagyon kell tudnia, de a gravitáció miatt többnyire nem is tud, kivéve ha éppen repül a pótkocsi.

 

Esetleg nem széltében szoros az a tok amibe belecsúszik a hátulja, és az adja esetleg a zajt hogy súrlódik a tok falán a laprugó?

Előzmény: tyityusz (999)
tyityusz Creative Commons License 2019.07.19 0 0 999

Sziasztok! Van egy futóm aminek a laprúgója az egyik vége rendesen csavarral van felfogatva, a másik viszont mint a képen is látszik mintha csak egy házban lenne. Menet közben rúgózásnál nagyon hangos mert szabadon mozog a házban. Nem kellene ott benne még valaminek lennie?

mr braun Creative Commons License 2019.07.11 0 0 998

Dobj alá egy Citroen C15 futóművet, ha kiadja a szélessége a doblemezek közötti távolságot (1340mm-es nyomtávval rendelkezik). Kúpgörgős csapágya van, tekercsrugós,1000kg-ot is bír. 

 

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1680&bih=936&tbm=isch&sa=1&ei=yT0nXe-6EJLkgwfowoGADw&q=citroen+c15+rear+suspension&oq=citroen+c15+rear+suspension&gs_l=img.3...105528.108866..109029...0.0..0.96.1194.15......0....1..gws-wiz-img.......0i19j0i30i19j0i8i30i19j0i8i30j0i24.X8gq5CLIr8U#imgrc=_

Előzmény: CattMutts (997)
CattMutts Creative Commons License 2019.07.09 0 0 997

Nyilván ezen már túl vagyok, a méretet is tudom, csak túl sok mindent nem találtam. Autoflex -et hívtam, ők saját felhasználásukra gyártanak, de el nem adnak.

Előzmény: Törölt nick (996)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.09 0 0 996
Google torzios gumi, és a méretet tudni kellene.
Előzmény: CattMutts (995)
CattMutts Creative Commons License 2019.07.09 0 0 995

Nem tudjátok torziós gumit hol tudnék venni? Lisz-300 -hoz lenne egyébként.

Törölt nick Creative Commons License 2019.07.08 0 0 994
Az egy hajliott menetes szár ráhegesztett anyával. Ha van ismerösöd aki tud hegeszteni megcsinálja, amúgy legolcsobban úgy jársz hogy veszel egy csavart meg hordasz egy villáskulcsot.
Előzmény: vega_fe (993)
vega_fe Creative Commons License 2019.07.08 0 0 993

Sziasztok 

A képen látható rámpa rögzítőt hol tudok vásárolni? Vagy mi a pontos neve? 

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.16 0 0 992

Ez a fogyasztóidtól függ. Ha ledes lámpák vannak akkor kisebb keresztmetszet kell, ha sima égők és semmi extrát nem akarsz akkor bőven elég a 1mm. 8 amper *12v kb 96 W per szál.

 

Előzmény: kozso1 (991)
kozso1 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 991

Sziasztok.

Milyen keresztmetszetű vezetékkel szoktak vezetékezni utánfutót?

 

 

Illetve, hogy miért is kerül olyan sokba egy jó használt, főleg felujított futó?

Mert sajnos még ha a munkaórát nem is számoljuk a felhasznált anyagok ára is ott tart. Amennyiben egyszer az én futóm eladó lesz lehet leadom a rendszámot, feldarabolom és beviszem a méhbe.  Marha sokat dolgozok rajta költök rá és nem fogja tudni értékelni a vásárló :)

 

 

 

mr braun Creative Commons License 2019.06.13 0 0 990

És ha már itt tartunk, akkor jó drágán meg is hirdetem az enyémet:

 

 

belméretek: 145x104cm (alapterület kicsit több, mert befelé áll a szögvas-keret. Lecsukva a belmagasság 90cm. A felépítmény levehető, jár hozzá egy görgős kerék is. önsúly: 100kg, össztömeg: 350kg. 4db sreklis rögzítőpont a sarkokban.

irányár: 220eFt

műszaki 2020.január-ig (ha jól emlékszem)

 

Trabant laprugós, új Wartburg lengéscsillapítókkal.

 

+36harminc48869ötvennégy

mr braun Creative Commons License 2019.06.13 0 0 989

Többnyire a már korábban tárgyalt laprugós dolog miatt is: az új futók laprugóval drágábbak. Több anyag/alkatrész, bonyolultabb gyártás stb. Ez csapódik le a békebeli használt laprugós futóknál. A másik, az előttem említett egyedi méret/forma/teherbírás dolog. Illetve egy harmadik tényező: a régi egyedi vagy kisszériás utánfutók műszaki paraméterei kisebb eséllyel ismertek a hatóság előtt részletesen (vagy elég körülményes előguberálni a 70-es 80-as években házilag készült doksikat), ezért itt több a lehetőség utólagos alakítgatásra. Bár csak mértékkel, mert a kpm-es sem hülye, ha azt látja, hogy a járű jellege megváltozott.

Előzmény: azotobakter (987)
Damask Creative Commons License 2019.06.13 0 0 988

Ha egy az egyben ugyan azt a használt futót árulja drágábban, akkor hülye.

Ha valami egyedi futót nézel, akkor nagyban attól függ hogy lett megépítve.

Egy mostani sorozatban gyártott kis futó 750kg össztömeggel 750kg-ot bír el, egy régebbi egyedi valami lehet úgy lett építve, hogy 2000kg-ot is elbír, de annak ára is volt annak idején és gondolom most sem akarja áron alul eladni, szóval nagyban attól függ, hogy pontosan milyen az a használt és milyen az az új amit összehasonlítasz.

Illetve nem sok jó állapotú használt futó van a piacon, szóval nem nagyon mennek le az árak.

Előzmény: azotobakter (987)
azotobakter Creative Commons License 2019.06.11 0 0 987

Sziasztok! Miért kerülnek ugyan annyiba vagy gyakran jóval drágábbak a használt utánfutók, mint az újak? Köszi!

Yamaha20 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 986

Sziasztok!Sürgősen keresek forgalomból esetleg kivont,szürke forgalmis egyedi gyártású utánfutót. Akár utánfutóval együtt... (a többit privátban: mercury5@citromail.hu)

mr braun Creative Commons License 2019.05.20 0 0 985

Hali, igen eladó. Ha érdekel: küldök képet, ímélcímem:

 

bnidab@freemail.hu

Előzmény: Andrá$ (973)
Damask Creative Commons License 2019.05.17 0 0 984

Magáról a vásárlásról gondolom egy adás-vételi elég.

 

A pótkocsiról egy COC papír kell, írj a gyártónak egy e-mailt hogy szükséged van COC papírra az EU-n belüli forgalomba helyezéshez, tudnak-e küldeni.

Ha nem tudnak, akkor nem fogod tudni forgalomba helyezni.

 

Ha nem terveztek az exporttal, akkor nem csináltak rá EU jóváhagyást és nem fognak COC-t sem adni hozzá.

Szerintem ez lesz a helyzet és nem fogod tudni forgalomba helyezni, de egy e-mailt megér.

Előzmény: K.Mate.89 (983)
K.Mate.89 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 983

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudna-e segíteni egy egytengelyes, 1300kg-os hajószállító utánfutó rendszámoztatásában. Az utánfutót egy vitorlással együtt vettem, papírjai nincsenek, csak az adattáblákon található adatokkal rendelkezem. Nem egyedi gyártású, egy angol cég (R&M Trailer) gyártotta őket. Előre is köszönöm a válaszokat, elérhetőségem: ketszeri.mate@gmail.com

Damask Creative Commons License 2019.05.13 0 0 982

1, vizsgáztasd le így, és utána alakítsd át, ha 2 év múlva is akarod még használni, lehetőleg úgy hogy az újabb vizsgához vissza alakítható legyen eredeti állapotra.

2, vizsgáztasd le és használd így, nem látom okát hogy miért ne lehetne vele így is motort szállítani.

Előzmény: vega_fe (980)
nzst Creative Commons License 2019.05.13 0 0 981

Az a baj, ha a hosszát változtatod, az már átalakítási engedély köteles, egy mérnökkel le kell papíroztatni (pénz), engedélyt megkérni (12e illeték), utána vizsga. A csörlő meg a motortartó nem számít. Mivel általában az egyedi futókat fényképezik a vizsgán, ha a műszakin megnézik a képet, már látszik, ha rövidebb lett, és bukta.

Előzmény: vega_fe (980)
vega_fe Creative Commons License 2019.05.11 0 0 980

Előzmény: vega_fe (979)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!