Utánfutót szeretnék venni, az érdekelne, hogy hol tudok ehhez szerződésmintát találni, amivel autót veszek az a szerződés jó?
Minek számít, jogi, adózási, stb. szempontból az utánfutó. Milyen adók, illetékek terhelik?
Előre is kösz!
Vezso
Én 1 méter széleset nem vennék, két mosógép férjen el egymás mellett.
Nem rég adtam el az enyémet az 92 es gyártás egytengelyes torziós 1,25 x 2,00 m 125 kg öntömeg 450 kg ösztömeg és a tengely max 550 kg terhelést bírt.
Torzios terheletlenűl nagyon pattog szerintem.
Amit én veszek a jövőben kéttengelyes 1,50x 2,00m külső kerekes fékezett 750 kg mos. A kéttengely szerintem jobb nem terheli annyira a vonófejet a súllyal. 750kg fékezettet meg a legtöbb kocsi eltudja vontatni.
Pl kis kategoriás autó nem vontathat max 600 kg-ot fékezetlenből. Egy 3,5 t nás teherautó meg b kategoriával max 750kg-ot vontathat.
A legjobbat amit az adott keretből ki tudsz hozni, kérdés mi a kereted.
2 méteres futót lehet venni forgalomba helyezve 200-ért és 500-ért is.
A barkácsáruházas futókkal régen az volt a gond, hogy a legolcsóbbak akartak lenni és az olcsó futókat kínáló gyártóktól extra olcsó legyengített kiviteleket rendeltek ennek érdekében.
Most ahogy látom az Alfa futókat árulják, őszintén szólva kétlem hogy azokból lenne csak barkácsáruházaknak szánt gyengébb olcsóbb kivitel.
A kis alfa futó kb a német Stema koppintása szinte 1 az 1-ben, szóval egynek bőven jó ezen az áron.
600kg-ot elbírnak megfelelő körülmények között, de pl rosszabb utakon rázkódva valószínűleg szegecsek szétmennek több kevesebb idő alatt, stb stb.
600kg-ot rárakva a tengelynek egy nagyobb ütés pl egy méretes kátyú, és van egy tengelycseréd.
Ez persze minden hasonló 200-as árban lévő futónál ez lesz, pl a fenti alfa és stema futó alatt is ugyan az a knott tengely van.
300-500 között már lehet erősebb kiviteleket venni, vagy egyedi gyártóval készíttetni, nyilván jóval túl lesz méretezve, sokkal erősebb váz, tengely stb mint amit a 750kg indokolna.
200 körül olyat fogsz találni, ami a minimális elvárásoknak megfelel, pl a fentiek.
torziós olcsóbb
laprugósnak minimálisan jobb a rugózása, de ritkább, nem sokan gyártanak már ilyen tengellyel, praktikerben nem hiszem hogy van.
Sziasztok. Milyen utánfutót érdemes megvenni újonnan? Min. 2m. hossz. Érvek ellen érvek torzió rugós, laprugós közt? Valóban kibír egy 150.kg.os önsúlyú praktikeres, obis futó 600kg.ot?
Sziasztok. Használ valaki ilyen futóművel utánfutót? Annyi info találtam róla,hogy Turko márkájú utánfutóknál használják.Mennyire pattogós? Van hozzá alkatrész?
Hali, a legegyszerűbb megoldás, ha a rugó alatt átfúrod, és egy rossz hidraulikatömlőből vágsz oda egy csődarabot amit csavarral rögzítesz. Berugózáskor maradnia kell elég helynek a rugó és a csavar-tömlő között. Mellékelve egy fotó egy kicsit nagyobb "utánfutóról", de a leírtak így talán érthetőbbek.
Szerintem semmi akadálya, ha megnézed pl ezt a képet, itt eleve sokkal kevesebb helye van mozogni függőleges irányba, és valami csavar is van benne keresztbe.
Vízszintesen tud mozogni, csak amikor rúgózik a jó magyar utakon akkor kopog elég rendesen mert föl le ütődik a "tok" alsó felső részéhez. Csak azért kérdeztem, hogy lehet oda berakni valamit ami csökkentené a függőleges mozgását a tokban a rugó végének, de vízszintesen tudna mozogni, tehát a rúgózás meg maradna.
Ha vízszintes irányban érted, akkor nem, vízszintesen "előre - hátra" mozognia kell tudni, különben nem rugózna, elől fix csavar, hátul valamilyen tokba becsúsztatott vég.
Függőleges irányba nem nagyon kell tudnia, de a gravitáció miatt többnyire nem is tud, kivéve ha éppen repül a pótkocsi.
Esetleg nem széltében szoros az a tok amibe belecsúszik a hátulja, és az adja esetleg a zajt hogy súrlódik a tok falán a laprugó?
Sziasztok! Van egy futóm aminek a laprúgója az egyik vége rendesen csavarral van felfogatva, a másik viszont mint a képen is látszik mintha csak egy házban lenne. Menet közben rúgózásnál nagyon hangos mert szabadon mozog a házban. Nem kellene ott benne még valaminek lennie?
Dobj alá egy Citroen C15 futóművet, ha kiadja a szélessége a doblemezek közötti távolságot (1340mm-es nyomtávval rendelkezik). Kúpgörgős csapágya van, tekercsrugós,1000kg-ot is bír.
Nyilván ezen már túl vagyok, a méretet is tudom, csak túl sok mindent nem találtam. Autoflex -et hívtam, ők saját felhasználásukra gyártanak, de el nem adnak.
Az egy hajliott menetes szár ráhegesztett anyával. Ha van ismerösöd aki tud hegeszteni megcsinálja, amúgy legolcsobban úgy jársz hogy veszel egy csavart meg hordasz egy villáskulcsot.
Ez a fogyasztóidtól függ. Ha ledes lámpák vannak akkor kisebb keresztmetszet kell, ha sima égők és semmi extrát nem akarsz akkor bőven elég a 1mm. 8 amper *12v kb 96 W per szál.
Milyen keresztmetszetű vezetékkel szoktak vezetékezni utánfutót?
Illetve, hogy miért is kerül olyan sokba egy jó használt, főleg felujított futó?
Mert sajnos még ha a munkaórát nem is számoljuk a felhasznált anyagok ára is ott tart. Amennyiben egyszer az én futóm eladó lesz lehet leadom a rendszámot, feldarabolom és beviszem a méhbe. Marha sokat dolgozok rajta költök rá és nem fogja tudni értékelni a vásárló :)
És ha már itt tartunk, akkor jó drágán meg is hirdetem az enyémet:
belméretek: 145x104cm (alapterület kicsit több, mert befelé áll a szögvas-keret. Lecsukva a belmagasság 90cm. A felépítmény levehető, jár hozzá egy görgős kerék is. önsúly: 100kg, össztömeg: 350kg. 4db sreklis rögzítőpont a sarkokban.
irányár: 220eFt
műszaki 2020.január-ig (ha jól emlékszem)
Trabant laprugós, új Wartburg lengéscsillapítókkal.
Többnyire a már korábban tárgyalt laprugós dolog miatt is: az új futók laprugóval drágábbak. Több anyag/alkatrész, bonyolultabb gyártás stb. Ez csapódik le a békebeli használt laprugós futóknál. A másik, az előttem említett egyedi méret/forma/teherbírás dolog. Illetve egy harmadik tényező: a régi egyedi vagy kisszériás utánfutók műszaki paraméterei kisebb eséllyel ismertek a hatóság előtt részletesen (vagy elég körülményes előguberálni a 70-es 80-as években házilag készült doksikat), ezért itt több a lehetőség utólagos alakítgatásra. Bár csak mértékkel, mert a kpm-es sem hülye, ha azt látja, hogy a járű jellege megváltozott.
Ha egy az egyben ugyan azt a használt futót árulja drágábban, akkor hülye.
Ha valami egyedi futót nézel, akkor nagyban attól függ hogy lett megépítve.
Egy mostani sorozatban gyártott kis futó 750kg össztömeggel 750kg-ot bír el, egy régebbi egyedi valami lehet úgy lett építve, hogy 2000kg-ot is elbír, de annak ára is volt annak idején és gondolom most sem akarja áron alul eladni, szóval nagyban attól függ, hogy pontosan milyen az a használt és milyen az az új amit összehasonlítasz.
Illetve nem sok jó állapotú használt futó van a piacon, szóval nem nagyon mennek le az árak.
Sziasztok!Sürgősen keresek forgalomból esetleg kivont,szürke forgalmis egyedi gyártású utánfutót. Akár utánfutóval együtt... (a többit privátban: mercury5@citromail.hu)
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudna-e segíteni egy egytengelyes, 1300kg-os hajószállító utánfutó rendszámoztatásában. Az utánfutót egy vitorlással együtt vettem, papírjai nincsenek, csak az adattáblákon található adatokkal rendelkezem. Nem egyedi gyártású, egy angol cég (R&M Trailer) gyártotta őket. Előre is köszönöm a válaszokat, elérhetőségem: ketszeri.mate@gmail.com
1, vizsgáztasd le így, és utána alakítsd át, ha 2 év múlva is akarod még használni, lehetőleg úgy hogy az újabb vizsgához vissza alakítható legyen eredeti állapotra.
2, vizsgáztasd le és használd így, nem látom okát hogy miért ne lehetne vele így is motort szállítani.
Az a baj, ha a hosszát változtatod, az már átalakítási engedély köteles, egy mérnökkel le kell papíroztatni (pénz), engedélyt megkérni (12e illeték), utána vizsga. A csörlő meg a motortartó nem számít. Mivel általában az egyedi futókat fényképezik a vizsgán, ha a műszakin megnézik a képet, már látszik, ha rövidebb lett, és bukta.