Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.15 0 0 4241
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.15 0 0 4240
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.15 0 0 4239
Előzmény: Doni_99 (4238)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.13 0 0 4238

Nem akarom nagyon szétOFFolni a topikot, ha küldesz egy emilcímet' erre, akkor dumálhatunk még a témában (gázos Volvo, egyéb érdemes márkák/típusok):

kovacsbokor.donatKUKACyahoo.com

Előzmény: beltline (4237)
beltline Creative Commons License 2012.11.13 0 0 4237

Uhh, ez nagyon sok pénz. Ne nagyon akard eladni.

 

Előzmény: Doni_99 (4236)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.13 0 0 4236

igen, abban is LT motor a szívó és a turbó D is

Előzmény: beltline (4234)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.13 0 0 4235

OFF

 

Igen, a 740esekből volt szívó dízel. Én felújjíttattam az enyém motorját, de így is volt már hengerfejtömítés-kiégés. A hosszú sorhatos motornak nem éppen ideális a termikus eloszlása (vagy mi): az első hengerek jóvel hűtöttebbek, mint a hátsók. A legtöbb (ha nem minden) hengerfej repedéses, ami előbb utóbb a pakolás kiégéséhez vezet. Ráadásul nagyon sokat futott a legtöbb dízel példány. Az enyémet 99ezerért vettem és inkább nem írom le, hogy ennek hányszorosát költöttem EDDIG rá úgy, hogy az alulról rohadó kasztnihoz még nem is nyúltam:)

Én szeretem ezt a motort, de lehet, hogy csak azért, mert vagy 250ezret költöttem a felújítására (pl. 6 Mahle dugó = 90ezer).

Felújítás után is eszi/ette az olajat, ez benne van a gyári normában, de nem keveset szürcsölt belőle. Most egy spéci olaj van benne, amiből 3-4000-ként iszik egy litert. És ez legendásan alacsony érték már...

 

Ha öreg autót akarsz/tudsz venni, az illúziókat jobb ha elfelejted és nem árt az sem, ha egy racionális autószerelő szakit is viszel a mustrára.

 

Megbízhatóság, illetve inkább tünetmentesség okán inkább a szomjasabb benzineseket javasolnám Neked, de ennek megfontolása nagymértékben függ attól, hogy hány km-t tervezel bele tenni évente. A benzinesekből ritkább a 2 literes, ami kevesebbet fogyaszt a 2,3-asoknál. Gázzal már megfontolandó alternatíva egy 2,3-as is, ha nem mindig akarod teljes mértékben kiaknázni a benne szunnyadó erőt:)

Nekem van egy 2,3-as benzines SÁRGA 245-ösöm is (131LE), Ő hűségesen várja sorsát a parkolóban:/

 

A dízel autóm rég frissített értékeléséről itt olvashatsz:

http://nepitelet.hu/autok/volvo/240_260_1974/a-cel_4_9-es_fogyasztas_90km_h_mellett.../

 

ON

Előzmény: beltline (4234)
beltline Creative Commons License 2012.11.12 0 0 4234

A biztonságos rész az nekem is fontos. Talán ezért nem bánom annyira ennek az 1 esnek a történetét. Mondjuk a 240 esnek elég korrekt a biztonsága. Idősebb járgányoknál nagyon fontos a nem korrodált karosszéria. A 740 is létezett turbo nélküli dízellel?Uye abban is az LT motorja volt , ha jól tudom.

Előzmény: Doni_99 (4233)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 4233

Hali!

Ha autót racionális gondolkodással vásárló személyt szeretnél kérdezni, rossz ajtón kopogtatsz:)

Én annak idején beleszerelmesedtem a 240-esekbe és leszállt a köd.

A totálcar-on tuti van olyan cikk, hogy autóvásárlásnál mikre kell figyelni. Talán 2 napja is olvastam rajta ilyet, de több korábbi is van (szokásos átverések, Nyíregyházáról, Békéscsabáról, BP környékéről ne, stb. Ezeket olvastam, nem én tapasztaltam!).

 

Cseklist' a vételhez:

http://m.cdn.blog.hu/be/belsoseg/file/tc-checklist.pdf?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2012_11_12&utm_campaign=totalcar

 

Örök szabály (lenne), hogy idősebb autónál nem a kilométeróra állást kell nézni, hanem az össz állapotot, benyomást. Ez utóbbi az eladó tekintetében is árulkodó: egy telefonos egyeztetés hangvételéből is sok minden kiderül az eladóról és így az autóról is.

És csak türelem, ne felindulásból vedd meg a Tiedet, mint én:)

 

Nekem leginkább az volt az eddigi vételeim legerősebb tényezője, hogy minél inkább kitűnjön a műanyag tömegből és biztonságos legyen (Citroen CX, Volvo 244 és céges SÁRGA MCV:) )

Előzmény: beltline (4232)
beltline Creative Commons License 2012.11.12 0 0 4232

Szia!Az van, hogy leértem Pécsre és előttem 10 perccel elvitte egy unokatestvér.Értsd kifizette, és már nem hozhattam el. Amikor Te a VoLVO-t vetted, milyen szempontokat vettél figyelembe?Mennyire van alkatrész a géphez? Gondolom az LT motorra gondoltál, ami 2.4 es?!

Előzmény: Doni_99 (4212)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.11 0 0 4231

Y.E.I.S. - szívóoldali gázlengések miatt, igen hasznos, én is használok 2T, motor nem torpan azóta a gázadásra a szegénykeverékes beáll. Jikov karbival

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4230)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.11 0 0 4230

Ilyet sem láttam még:

Vákuumdob szívócsőre.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4229

Hahun néztem: 400-700e km-es 1.6D motorok. 200D Merci 1000 000km feletti futásteljesítménnyel... ide a motorját! :-)

Előzmény: Doni_99 (4226)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4228

Az elegendő, mert 10-20kW-ot használunk úgyis.

Suzi 1.0, Vw 1.6D, Audi 1.6D 40kW-os, kb. 140km/h-t tudnak ezzel a teljesítménnyel.

Előzmény: Doni_99 (4225)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4227

Épp belefér.

 

A leállított motor, vagy a Trabi/Warnyú szabadonfutója is erősen Eco.

Előzmény: Doni_99 (4224)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4226

Más csinál ilyet (pl Totalcaros cikk a "mi mindennel megy el egy öreg Merci") én nem.

Étolit is csak max 20-30%-ban bekeverve.

A Mahle dugós felújítás miatt azért kár volna eröltetni ilyen dolgokat:)

Azóta úgy 50K km van benne.

Előzmény: Malaguszti (4222)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4225

Nem, a Volvo-nak a 80-as évek elején (sem) nem volt dízel motorja, így a VW LT-kben használt, robusztus motort vásárolta meg a volksburgi márkától. A 700-as, 900-as sorozatokban turbó motorral is szerelték (109, 116, 122LE-vel)

A szívó kemény 82 ló és 140Nm:)))

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4221)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4224

Ha nem az eco módhoz, akkor Te hova sorolod a forgalmi viszonyokhoz igazított, motorféket/kigurulást a piros lámpáig, szemben a végig, 50-et tartó gázpedálállással, stb-t?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4218)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4223

Motorból motorba.

 

A korom, és a csapágyfémek?

Előzmény: Malaguszti (4222)
Malaguszti Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4222

Most már ideje leengedni a motorolajat ,és hogy gazdaságos legyen mehet egyből a tankba :)

Előzmény: Doni_99 (4216)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4221

Motorcsere?

Előzmény: Doni_99 (4217)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4220

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9131662

 

Beltline már meg is találta :-)

Előzmény: Doni_99 (4216)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4219

Mennyi a Golf ára, és merre lakik?

Előzmény: beltline (4205)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4218

"Na, azért nemcsak max 80-at jelent az eco mode:)))"

 

A jármű alakjának áramvonalasra  alakítása nélkül a légellenállás növekedése miatt 50-70km/h max. az eco mód.

 

Építhetjük az Opel Calibrába a BMW 116d motorját. :-)

Előzmény: Doni_99 (4213)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4217

VW LT motor evolúciós előélete:)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4215)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4216

Milyen tünetei vannak, ha az étolis üzem már szétb.zerálta a motorolaj állagát?

Nyúlik?

Az étolihoz hasonló állagú? (itt elsősorban nem az úszó rántotthús szigetekre gondolok:)  )

Ezt tényleg nem tudom.

Szóval mi?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4214)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4215

Légy szíves az 1.6-ból 2,4-et bővebben kifejteni.

Előzmény: Doni_99 (4212)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4214

"

Ha kopott a motor akkor az étolajról már most tegyél le. Ismerősnek evégett volt már húzós motorfelújítós-sz.p.s tapasztalata. Lecsorgott a lé a henger falán, be a blokkba és ott szépen meg(t)ette, amit csak tudott..."

 

Minden motorban gyakran érdemes ellenőrizni az olaj állapotát.

Előzmény: Doni_99 (4208)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4213

Na, azért nemcsak max 80-at jelent az eco mode:)))

pl.

ecomodder.com

Előzmény: beltline (4211)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4212

Nekem se a diszkó elé kellett az 1,6D VW motorból fejlesztett 2,4D motoros autóm, mégis sikerült hengerfejessé tennem (120 felett még nem járt).

Amit még röviden tanácsolhatok:

- új hűtő (ha teheti az ember, 10 évente cserélni kellene: lerakódások, vízkő, toldozgató korábbi javítások)

- termosztát ellenörzése

- műszerfali vízhőfokmérő (jó) legyen:)

- olajfogyasztásra és időbeli cserére hangsúlyozottan figyelni (az enyém motorfelújítás után is csipeget, ami a tempó emelkedésével nő)

Előzmény: beltline (4209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!