Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kasztorka Creative Commons License 2019.12.02 0 1 122469

Arról megbizonyosodtál már, hogy a hideg-meleg levegőválasztó terelőlapátok mozognak-e?

Előzmény: EAG E95 (122463)
E(n)nikő Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122468
grande645 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122467

Nagyon távol áll tőlem a bántó szándék,de ha ezt kérdezed,akkor lehet hogy célszerűbb lenne szakemberhez fordulni.

Én állítottam(lapkáztam)..de az egy Yamaha mkp volt. Az elv ugyanaz.Különösebb célszerszám nem kellett.(bár a célszerszám relatív) A 16 v-s Grandén nem kell állítani:))

De azért ez nem egy kerékcsere művelet...

Előzmény: Énvagyok148V (122466)
Énvagyok148V Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122466

Üdv! Állított már valaki szelephézagot lapkás motoron? Kell azt egyébként? Ha igen, akkor mennyire bonyolult? Célszerszám kell hozzá?

EAG E95 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122465

Minimálisan érezni hogy jön a hideg a fedélnélkül, de nem gondolnám hogy ennyit számít..

Előzmény: EAG E95 (122464)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122464

Megnézem, jó lenne ha csak ennyi lenne a baj :/

Előzmény: Airbag. (122462)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122463

Mindkét oldalra egyforma hőmérsékletűt fúj. :/

Előzmény: kasztorka (122461)
Airbag. Creative Commons License 2019.12.01 0 1 122462

tedd fel a ventilátor  sebességét magasabbra,és közben nyúlj le az anyósülésnél a kardánbox mellé,

ha ott hideg levegőt érzel,akkor a fedél nincs a helyén és ott jön be a kinti levegő..

valamelyik nap csináltam meg egy fiatosnak/ott is le volt törve a fedél tetejéről a rögzítő csap/,rögtönözve postás gumival fogattam oda a fedelet neki...

Előzmény: EAG E95 (122456)
kasztorka Creative Commons License 2019.12.01 0 1 122461

Szia!

 

Nekem is digites van és már szedtem szét.

Nézd meg, hogy mind a két oldalra egyforma hőmérsékletű levegőt fúj-e! Ha igen akkor nem valószínű hogy a hideg-meleg terelőlapátok mozgatómotorjai a hibásak, mert az jobbos-balos külön egység és egyszerre valószínűtlen a kipurcanásuk.

Hogy hová fújja, a leírásod szerint az rendben van.

Ha csak az egyik oldalra produkál hűvös levegőt (mint nekem), akkor valószínű, hogy az azoldali hideg-meleg terelőlapát állt meg egy pozícióban, amit a mozgatómotor hibája okoz. Rosszabb esetben eltörhetett a terelőlapát tengelye is (mint nekem), akkor meg nem csak motorcsere, hanem az egész ház bontása, ami rohadt egy meló:(

De remélem ennél kisebb a baj!

 

Előzmény: EAG E95 (122459)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 1 122460

Motortér fűtőradiátor be-kimenőcsöve tüzfalnál meleg mind a kettő??(üzemmelegen annak kell lennie ! ).

Vagy ha diaghoz hozzáférsz,kiolvasás.Működnek e a motorok és lapátok.

 

Vagy csak az ember hirtelen nem alkalmazkodott a 10fokról 0fokra való hőmérséklet eséshez.Motor sokkal lassabban melegszik be.

Előzmény: EAG E95 (122459)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122459

Megnéztem a felső füle nincs meg, de megpróbáltam rátartani, de így se jó... eddig egyébként volt benne jó meleg.. :( azt is váltja, hogy hova fújja, szélvédő,láb stb. Meg a ventilátor erőssége is valtozik.

Előzmény: Törölt nick (122458)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122458

Az egyik lehetséges ok,mint a mi nálam is van,hogy a pollensz.fedelének beakasztó füle letörött.Venti magasra állitásnál meg kinyomja a tetejét,lecsökken a meleglevegő beáramlás,ellenben a hideg levegő meg jön be alul.Fiatosok még nem küldtek sms-t,pedig leadtam a rendelést az uj fedélre.Ha már ott vagy,pollent is érdemes kihuzni nincs e tele kosszal.Meg a szabályzógombokat végigzongorázni,majd befeküdve ellenőrizni nyitnak-zárnak e rendesen a terelőlapátok.

Ha nem találsz megoldást elküldhetem Gyurci számát,ő ebben a főszaki.

Előzmény: EAG E95 (122456)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122457

Esetleg valami belső hőmérséklet érzékelő probléma? 

Előzmény: EAG E95 (122456)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122456

Az mitől lehet, hogy 2006-os GP-n dupla digit klímás autón nem fúj elég meleget? A radiátor és a rámenő két vízcső is meleg mégis langyosat fúj akkor is mikor jó magasra felveszem a kívánt hőmérsékletet.. Van valakinek ötlete? 

sanis_7 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122455

gss:

pont olvasgattam vissza a fórumot és láttam ide belinkelve ilyen képeket, hogy a kábelköteg egyszerűen elfárad. Igazából pont egy olyan autót keresek, ami könnyen szervizelhető, és akár otthon is elvégezhető pár alapvető karbantartás.

 

Airbag.:

Zala megyei vagyok, ez nem tudom mennyire elérhető táv.

Airbag. Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122454

sok szerelő nem teszi vissza a oldalsó doblemez takarókat,igy a vízet felveri rendesen a segédszíjhoz...

Előzmény: gss (122452)
Airbag. Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122453

Ha az segítség,és elérhető távon belül vagy akkor találkozhatunk és kipróbálhatod...

Előzmény: sanis_7 (122451)
gss Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122452

Ez eddigiekhez talán még az ajtó átvezetéseknél előforduló kábelszakadást lehet hozzátenni mint tipushibát,az ablakemelő hibát (bowden vizet kap szétrohad) és a generátor beázás miatti halálát.(a szélvédő előtti esőcsatorna gumi lefolyóját módositották is emiatt)

Alapvetően egy könnyen, otthon is és olcsón szerelhető,de néha azt igénylő autó szerintem.(grandepuntofan weboldalt érdemes megnézni)

A második 1.4 8v-m is elmegy alattam 5,5-6l országúti fogyasztással.

 

sanis_7 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122451

Köszönöm a válaszokat grande645 es Airbag.

 

Nem vettétek el továbbra sem a kedvem ettől az autótól, szóval valószínűleg ez a típus lesz, ha találok egy igazán jót, ami megtetszik.

grande645 Creative Commons License 2019.11.28 0 1 122450

Szia!

Nekem az általad kiszemelt típus van 2009-től.Első gazdás.123000-t mentem vele idáig,különösebb gond nélkül.

Amit cseréltem eddig,tulajdonképpen kopó-fogyó alkatrészek,nevezetesen ezek:

-stabilizátor rúd (kopogott)

-kipufogó flexibilis cső (elszakadt)

-hátsó ABS szenzor (megadta magát)

-termosztát(könnyezett)

-Generátor hosszbordás szíj (megelőzésképp)

-vezérműszíj feszítővel,vízpumpával (szintén megelőzés,látszatra semmi baja sem volt)

-első fékbetét,féktárcsa (a betét lekopott,de "illik " együtt cserélni.hisz nem úr aki nem pazarol :D

-első spirál rugó(állóhelyben eltört)

-féklámpa kapcsoló(letiltotta a gázpedált a tempomat előkészítés miatt)

-ablaktörlő lapát (csíkozott,nyikorgott)

-csomagtérzár műszerfali kapcsoló (megpusztult)

-és természetesen motorolaj,sebváltó olaj,fékolaj,fagyálló,légszűrő.pollenszűrő,gyertyák,néhány izzó,

-hátsó ablakmosó vezeték toldás(hajlamos a törésre)

 

Összességében jó választás,de nem egy erőművész a maga 95LE-jével.Ezt teljesítményt a 80 lovas PII-m is tudta.

Fogyasztása erősen jobb láb függő,mint minden más típus.

Az általad említett generátor,illetve kormány szervó hiba nálam nem jelentkezett.

Rozsdásodással nincs gond.Futóműve átlagos.

A kormánybőrözés hajlamos lekopni,akárcsak a sebváltó gomb.

Ha van lehetőséged,vigyél magaddal valakit,több szem többet lát alapon.

 

Nem árt megnézni az egyenesfutást(elengedett kormánynál)

A vezetőülés mennyire van "kiülve"

A motor nem lehet olajos,nem jellemző a szivárgás,max a sebváltó kulisszánál 

 

Nagyjából ennyi jutott eszembe,ha van kérdésed ne tartsd magadba,vannak itt nálam okosabb szakik ők is szívesen segítenek.

 

 

Ha van már konkrét "alany",akkor alapos nézelődést,jó vételt! 

Előzmény: sanis_7 (122446)
Airbag. Creative Commons License 2019.11.28 0 0 122449

Üdv..

 

Idén most sokat mentünk a 1,4 8V Puntóval..

semmi hátránya nincs városon kívűl..

szépen megy.jól fogyaszt,és előzni is lehet vele szépen..

Előzmény: sanis_7 (122446)
Airbag. Creative Commons License 2019.11.28 0 0 122448

"A váltó az más: váltókulissza szimering csere barnára a feketéről sokat segít."

 

na,ez vár rám is..

csak eddig még nem találtam rá iparost...

ma megtaláltam a bal első kerék felől jövő cicergő hangot

a müanyag doblemez rögzítő csavarokon húztam egy kicsit...

öröm-bódogság most...

:-)

Előzmény: subcy (122445)
EAG E95 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 122447

Köszi a választ. :)

 

Előzmény: subcy (122445)
sanis_7 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 122446

Sziasztok

 

Használtautó vásárlása előtt állok, és szeretném kikérni a véleményeteket. Fiat Grande Puntok tetszenek a legjobban, volt már egy mk2-es puntom, ami remekül szolgált, ezért is gondolkodok Fiatban ismét.

 

1,4-es szívó motort nézegetek, abból is inkább a 16 szelepes érdekel jobban. 8V-től kicsit tartok, hogy városon kívül túl sokat forog a motor 100-110-nél már.

 

Ha elmegyek autót nézni, akkor mik azok a sarkalatos dolgok, amiket mindenképpen nézzek meg, kérdezzek meg? Generátort és a kormányszervót olvastam néhány helyen, hogy hajlamos beadni a kulcsot. Rozsdásodni szokott valahol? Futómű mennyire kényes?

 

Köszi előre is.

subcy Creative Commons License 2019.11.27 0 0 122445

Kicsit csipegeti mint bármelyik belső égéső motor...

 

4 Literből marad még a 15.000 km csereperiódus alatt, szerintem ez teljesen rendben van.

 

Olaj nem folyhat a motorból, max a szimeringeknél ha sokat futott, merevekek már. Esetleg szelepfedél tömítés ha valaki szétszedte és lusta volt cserélni. Vagy mire gondolsz? Senki nem írta még hogy ez a motor olajfolyásos lenne :)


A váltó az más: váltókulissza szimering csere barnára a feketéről sokat segít.

Előzmény: EAG E95 (122444)
EAG E95 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 122444

Sziasztok! 1.4 8v re mennyire jellemző az olajfogyasztás? Valamint milyen sarkalatos pontjai vannak a motornak ahol szivároghat a motorolaj ?

subcy Creative Commons License 2019.11.27 0 0 122443

ha ő volt az alkatrészes akkor mennyiben tartott volna ellenőrizni a gépen a cikkszámot?

Előzmény: Törölt nick (122442)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.26 0 0 122442

Na megfutottam a helyi fiatot.Zárás előtt épphogy beestem.Vittem a cikkszámot(jót) amit adtál.Gyerek értetlenkedve nézett,mi az a pollensz.fedél.Elvileg ő az alkatrészes,őhozzá küldtek.Mondtam mindenképp ez a cikkszámu alkatrész kell.Képet nem tudott mutatni,forgalmiért meg nem mentem vissza kocsihoz.Erre ő ...megrendeli,de visszaküldeni nem tudja....mondja nekem.Én meg magamban ha jó átveszem,ha nem otthagyom neki ugyis.Abban egyeztünk meg,ha a napokban megjön sms-t küld.Hát jó kis fiatos kálvária keveredett számomra....totál analfabéták(lehet hentesből lett alkatrészárus ).

Jaa a lényeg 4100lesz gyári original ricambi. (csak aztán azt is hozassák).

 

Előzmény: subcy (122441)
subcy Creative Commons License 2019.11.26 0 0 122441

Mondanám h vidd be a gyári cikkszámot egy Bárdiba, de a rendszerük erre a cikkszámra -hibásan- pollenszűrőket hoz le, így félő hogy azt is hoznának helyette :( Mondjuk max a postát tudnád megspórolni velük.

Előzmény: Törölt nick (122440)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.26 0 0 122440

Köszi-köszi!

3900+990posta....muszály lesz.

Helyi fiatba futok egy utolsó kört,ott mennyiért dobják.Kettőben nem is hallottak ilyen alkatrész rendelésről.

Előzmény: subcy (122439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!