Keresés

Részletes keresés

lborli Creative Commons License 2006.08.17 0 0 186
Kicsit bulvárosan, de ez is itt ezt mondja:


A szlovák légvédelem vette célba a fapados járatot
MTI
2006. augusztus 16., szerda 20:13
Riasztották a szlovák légvédelmet szerdán egy Boeing típusú utasszállító gép miatt, amely nem lépett rádiókapcsolatba a szlovák légügyi hatóságokkal; a gépnek a magyar légtérben javult meg a rádió-összeköttetése.

Frantisek Kasicky szlovák védelmi miniszter közlése szerint egy Lipcséből Bulgáriába közlekedő légi járat - amelynek útvonala több ország légterén haladt keresztül - nem válaszolt szerdán a szlovák légiirányítók utasításaira. A NATO németországi székhelyű Közös Légi Műveleti Központja ezután felkérte Szlovákiát, hogy küldjön az utasszállítóhoz egy vadászgépet, amely a riasztás nyomán hat percen belül a levegőbe emelkedett.

Az utasszállító 10 ezer méteres magasságban repült, tartva az irányt, így a szlovák légierő egységeinek nem kellett beavatkozniuk. MiG-29-es "vadászgépünk a szlovák légtér elhagyásáig követte" - mondta Kasicky, aki szerint csak Románia létesített kapcsolatot a géppel.

Boros-Leskó Géza dandártábornok, a Magyar Honvédség légierő parancsnokságának helyettese ezt az információt cáfolva közölte, hogy a repülőgép rádió-összeköttetése már Magyarország felett megjavult. Ismertetése szerint a Magyar Honvédség is tudott arról, hogy a Csehország, illetve Szlovákia felett megszakadt a "fapados" járat rádió-összeköttetése, ezért fokozták a magyar készültséget: egy MiG-29-es géppárban bent ültek a pilóták.

A légiirányítás figyelte a repülőgép útját, amely tízezer méter magasan, a repülési terv szerint repült, és egy pillanatig sem tért el útvonalától. A tábornok közölte, hogy ha a gép eltért volna a repülési útvonalától, akkor a MiG-29-esek azonnal felszálltak volna. A rádió-összeköttetés már a magyar légtér felett helyreállt - hangsúlyozta.
Előzmény: lborli (185)
lborli Creative Commons License 2006.08.17 0 0 185
Update:
Talán inkább 757-es volt az az ominózus gép.
Én ugyan nem láttam, hogy mellette repült volna vki (még SK felett), de attól még történhetett így is.
Pár mérfölddel a román határ előtt szólalt meg a gép a keleti top szektorunk frekijén.
Előzmény: Törölt nick (183)
Vgyuri Creative Commons License 2006.08.17 0 0 184

A legújabb médiaszerencsétlenség a két vitorlázógép majdnem azonos szerencsétlenül járása. Ez komoly áltudomány, úgy hívják, hogy szinkronicitás.

 

Nyilván legnagyobb valószínüséggel véletlen egybeesésről van szó, kicsiny valószínüséggel lehetne találni valami hirtelen és erőteljes országos méretű szélirányváltozást. (Bár teljesen más természetű a két baleset.)

 

Viszont ha megkérdik a bulvársajtóban valamelyik asztrológust, vagy főtáltost, biztos fog tudni frankó magyarázatot.

 

Viszont a hatóság helyébe és kitiltanám a sajtótájékoztatásból azt a sajtóorgánumot, amelyik mégegyszer lezuhanást ír egy félresikerült leszállásra.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.16 0 0 183

Ez idevaló... :

 

Egy gyanús Boeing miatt riasztották a szolvák légvédelmet

 

Riasztották a szlovák légvédelmet egy gyanús Boeing 575 típusú utasszállító gép miatt, amely nem lépett rádiókapcsolatba a szlovák légügyi hatóságokkal - közölte szerdán a szlovák védelmi miniszter.

 

Frantisek Kasicky szerint a Lipcséből Bulgária közlekedő légi járat - amelynek útvonala több ország légterén haladt keresztül - nem válaszolt a szlovák légiirányítók utasításaira. A NATO németországi székhelyű Közös Légi Műveleti Központja ezután felkérte Szlovákiát, hogy az utasszállítóhoz küldjön egy vadászgépet, amely a riasztás nyomán hat percen belül a levegőbe emelkedett.

Az utasszállító 10 ezer méteres magasságban repült, tartva az irányt, így a szlovák légierő egységeinek nem kellett beavatkoznia. MiG-29-es "vadászgépünk a szlovák légtér elhagyásáig követte" - mondta Kasicky. Csak Románia létesített kapcsolatot a géppel.

Szlovákiában most szállt fel először vadászrepülő egy gyanús repülőgép nyomában, egy nappal azután, hogy a hadsereg azt gyakorolta, miként válaszoljon, ha egy terroristák által eltérített repülőgép megsérti a szlovák légteret.

 

 

http://www.fn.hu/index.php?id=4&cid=141158
szabipilota Creative Commons License 2006.05.15 0 0 182

Újabb médiaszerencsétlenség az igen-igen szomorú (de médiaszemmel nézve persze újkeletű, azaz "frissen meglovagolható") őcsényi tragédia kapcsán:

 

Az idézet:

 

"Spitz S-12-es


A tragédiát okozó repülo egy amerikai murepülogép méretarányos, teljesen új fejlesztésu, igen biztonságosnak tartott modellje volt, melyet a német pilóta hat hete reptetett eloször, szintén Ocsényben, jelentette a HavariaPress hírügynökség. A német gyártmányú, Spitz S-12-es gép 2,7 méteres, 20 kilogrammos, legnagyobb sebessége pedig meghaladja az óránkénti 200 kilométeres sebességet."

 

Az eredeti cikk:

 

http://index.hu/politika/bulvar/ocseny0515/

 

Az modell persze egy Pitts... és bizony nem is megy több mint 200-al... de 100 fölött azért igen.

Tudnám, hogy mi a haragnak kell pontosnak látszó adatokat írni, ha már egy egyszerű google keresés is felfedi a valóságot?! Újságírószobában nem lenni internet??

 

De ha már előkerült itt ez a szörnyű baleset, ez bizony akkora tragédia, hogy az egész világon alapjaiban rendült meg a modellező társadalom. Sajnos itt, mo.-n történt, de történhetett volna akárhol máshol is. A veszélyforrás egyszerű: "Rádió a földről" nemegyenlő "fogom a kormányt bent a gépben"-el. Más szavakkal, példával: Topi elvitte az égő gépet Kecskemét lakókörzetéből, itt viszont a modellező szemtanúk szerint elment az irányítás. A kettő nemugyanaz, természetesen. Belegondolni is rossz, hogyha akkor Topi az első (a videón hallható) "pattintsál,Topi, pattintsál" felszólításkor elengedi a gépet, hányan haltak volna meg Kecskeméten...

De annál az esetnél a bajban is megvolt végig az irányítás. Ennél az esetnél nem. Sajnos. A média meg... nna mindegy.

 

 

 

 

 

Airbus A320 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 181
A levegőben vált le egy magyar Boeing vészmentő csúszdája

február 23. csütörtök 23:01

[]

Levált a levegőben egy repülőgép egyik felfújható műanyag vészmentő csúszdája, feltételezhetően Budakeszi és Budaörs közötti térségben.

A Boeing 767 típusú repülőgépmagyarországi karbantartásról indult utasok nélkül Spanyolországba, amikor a felszállást követően mintegy 3 ezer méter magasságban eddig ismeretlen okból kinyílt, majd levált az egyik felfújható műanyag vészmentő csúszdája, feltételezhetően Budakeszi és Budaörs közötti térségben.

A repülőgép ezt követően visszafordult és a Ferihegyi repülőtéren rendben leszállt. A repülőesemény kivizsgálását a közlekedésbiztonsági szervezet megkezdte.

viricsi Creative Commons License 2006.02.19 0 0 180
Az már csak apró szőrszálhasogatás, hogy azt mondták(Tv2), hogy betolták a hangárba, miközben külső állóhelyen van a gép.( du. négykor még ott volt)
Előzmény: Törölt nick (179)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.19 0 0 179

A mostani esti félhetes hírblokkban az Airbus-kényszerleszállás kapcsán a TV2-n Várkonyi Andival az alábbi hibaokot olvastattak be: " a műszerek motorhibát jeleztek"  :-(((((

 

Az ertéel meg a kényszerleszállás kapcsán ugyanebben a hírben emlegette a bizonytalan műszaki hátterű légitársaságok feketelistáját.A mostanában haváriázó három török légitársaság között emlegették a Heliost... Ja és az sem volt szenzációhajhász snitt,hogy az athéni Helios-crash helyszinén készült film képsorai alatt végig kint volt a "kényszerleszállás Ferihegyen" felírat!

 

Szóval hozzák a szokásos formájukat!

Miocsó Creative Commons License 2006.02.17 0 0 178

 

 

  Tudom Gyurikám!

 

  Pont ezért tettem a hangsúlyt  a kifutópályára.

 

  Üdv

Előzmény: Vgyuri (177)
Vgyuri Creative Commons License 2006.02.17 0 0 177

( a kanyargást hagyjuk)

 

Ne hagyjuk, mert azért tettem szóvá az egészet.

 

A kifutópálya kifejezés a magyar köznyelvben teljesen elfogadott, nem újkeletű, még ki sem tudtam mondani, amikor már így hallottam használni, amikor a nagybátyám kb 4 éves koromban kivitt megmutatni a repülő.

 

A "futópálya" a szokásos anglomániás sznobság, mert sokak szerint akkor lesz valami szakszerű, ha az angol szót fordítjuk le szolgaian, nem a fogalmat. Ha valaki a kifutópályát csak féligazságnak tartja, a pálya magában is megfelel, a szakma leginkább így használja, mert így a leszállópálya is belefér.

 

Előzmény: Miocsó (174)
viricsi Creative Commons License 2006.02.17 0 0 176
Egyébként a szakszerű futópálya kifejezés is tulajdonképpen egy marhaság, hiszen az egy fel-leszállópálya.Futópályák az atlétikai stadionokban szoktak lenni. :))
Előzmény: Miocsó (174)
viricsi Creative Commons License 2006.02.17 0 0 175
Na, akkor tisztázzuk, hogy  mit is írt az újságíró, azt hogy ultrakönnyű repülőgépével, vagy azt, hogy ultrakönnyű kategóriájú repülőgépével?
Előzmény: Miocsó (174)
Miocsó Creative Commons License 2006.02.17 0 0 174

 

 

   Üdv Vgyuri

 

  Köszi, de pont így hangzott el valamely híradóben ahogy nem is feltételeznéd.

   Igen mint már írtam a R. Regan anyahajóhoz (repülőgép hordozó- mi még a régi módon tanultuk) képest tényleg ultrakönnyű

 de a 450 kg súlyhatárt egy kicsit túllépi a gép max felszállósúlya. Ezt azért te is elismered - talán.

 az elfogadott listán a gép súlykategóriája M

  De igen hatóságilag szabályozott a súlykategória UL= 450 kg , VL=750 kg

 

  - valamely más témakörben szegény újságírót többszáz beírásban piszkáltátok a pontatlansága miatt. Akkor most mi van? Ő is csak relative tévedett.

 

  Igen Trwutkóval kapcsolatban igazad van a " kifutópálya" újdivatú megnevezés, de igen elterjedt. Ha jól tudom " futópálya " a helyes.

 

  Üdv

  ( a kanyargást hagyjuk)

Előzmény: Vgyuri (172)
Vgyuri Creative Commons License 2006.02.17 0 0 173
Viszont aranyos Vujity Tvrtko, aki szerint a brazzavilli repülőtér kifutópályája árnyas pálmafák között kanyarog. (A most megjelent Tvrtko könyve írja ezt)
Vgyuri Creative Commons License 2006.02.17 0 0 172

Most az a kérdés, hogy a megkritizált szöveg UL-ként, azaz az ultrakönnyűkategóriát megnevezve írt róla (kétlem, vagy mint sima mezei jelzőt mondta, pl. hogy "Fosset ultrakönnyű gépével repülte körül a világot" az ultrakönnyű jelző ugyanis nincs lekötve a repülő eszközök egy bizonyos hatóságilag szabályozott kategóriájához.

 

Fosset gépe a méreteihez képest igenis ultrakönnyű volt.

 

Előzmény: Miocsó (171)
Miocsó Creative Commons License 2006.02.17 0 0 171

 

 

  Üdv

 

  Sajnos az, hogy az UL kategóriának a max felszállósúlya = 450 kg. és nem több.

 

  Ha jól emlékszem csak keróból 17 ezer valamennyi librát tankolt.( ahogy elnézem felszállósúly szerint bizony egyszerűen M kategótiájú volt a gép.)

 

 Szóval csak ennyi

 

   A másik véleménnyek sem értek egyett, hiszen akkor a Titanic is csak egy vacak dunai sajka volt. Csak nagyobbra méretezték?

 

  Üdv.

Előzmény: viricsi (167)
Foltos Creative Commons License 2006.02.12 0 0 170
Ráadásul most már kezdenek kiderülni a leszállás körülményei, megdöglött a generátora, nem volt szélvédőfűtés, lefagyott, úgyhogy nem látott előre, ehhez képest az, hogy két köpenye durrant csak el, - a pilótabravúr egyértelmű jele.
Előzmény: viricsi (169)
viricsi Creative Commons License 2006.02.12 0 0 169
Vettem, értem. Köszönöm. Ez esetben nem nagyon háborognék a kifejezésen(nem is háborogtam), de facto, valóban UL gépről van szó, az egyéb gépekhez viszonyítva.
Mindettől függetlenül hatalmas teljesítmény, amit a jóember és természetesen a csapata véghezvitt. Le a kalappal. Nem egy feladós fajta ez a manusz. A ballonnal is próbálkozott néhányszor, meg is csinálta amit akart.
Előzmény: Foltos (168)
Foltos Creative Commons License 2006.02.12 0 0 168
Az "ultralight" hülyeség - ha a kategóriát nézzük. Ha nem hivatalos megnevezésként kezeljük, hanem annak kifejezéseként, hogy a 40 ezer km körüli repüléshez képest ultrakönnyű a gép - úgy igaz. A nagyközönség az ultralight kategóriát nem ismeri.
Előzmény: viricsi (167)
viricsi Creative Commons License 2006.02.12 0 0 167
Mi a bajod a hírrel?
Előzmény: Miocsó (165)
Vgyuri Creative Commons License 2006.02.12 0 0 166

Végülis igaz :-)

 

Előzmény: Miocsó (165)
Miocsó Creative Commons License 2006.02.12 0 0 165

 

 

   Üdv az Uraknak

 

  Mit szóltok hozzá Steve Fosset  ultralight ( UL) géppel repülte körbe a Földet a tv-k

  kommentárja szerint.( Sőt egyszer sem szállt le üzemanyagot vételezni! Sic!

 

 

Üdv

 

mpx Creative Commons License 2006.01.31 0 0 162

Nem csapódott. Csak készült csapódni.

De meggondolta magát....

Előzmény: Miocsó (161)
Miocsó Creative Commons License 2006.01.31 0 0 161

 

 

  Bizony rémes!-nek tűnik amikor a balfék a messzi távolból lát valamit és azt hiszi milyen okos, éber, a hatóság meg hülye korrupt és eltitkol mindent.

 

  Ráadásul a hozzá írt körítés!

 

  Mesélje el nekem valaki mostanában miért csapódik a repülőgép, szgk stb és nem ütközik? Valami félelmetes divat lett a nem megfeleő szavak használata.

  ( a múltkor olvastam valaki  cikkében hogy valaki hőlégballont ÉPÍTETT (SIC) )

 

  ÜDV

 

Előzmény: mpx (160)
mpx Creative Commons License 2006.01.31 0 0 160

Az egyik setét lelkű lefotózott két  gépet  (valszeg holdingban). A másik meg cikket írt.

Úristen, ha ezeknem lennének micsoda dolgok sikkadnának el....

Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.01.27 0 0 159
Nyertél, a KET-ről megfeledkeztem, és ez legalábbis az elején tényleg közig. eljárás a mi fogalmaink szerint, valószínűleg a szlovák jogban is.
Előzmény: doncike (156)
Foltos Creative Commons License 2006.01.27 0 0 158
Ok, bár azt hiszem a legfontosabbakat a média, a katasztrófa, a repülés, valamint a médiakritika és jómagam bonyolult rendszerében viricsivel tisztáztuk, de ettől még diskurálhatunk tovább, kellemes sielést, sajna nekem alkalmatlan már a térdem rá.
Előzmény: doncike (157)
doncike Creative Commons License 2006.01.27 0 0 157

Foltos,

 

Függőben maradt diskurzusunk nem múlik, csak késik.

Most sajnos kénytelen vagyok néhány napot síeléssel tölteni, de utána térjünk vissza rá.

doncike Creative Commons License 2006.01.27 0 0 156

OFF

 

Büntető- és polgári eljárásban: kihallgatás.

Közigazgatási eljárásban: meghallgatás.

 

Legalábbis a vonatkozó törvények ezeket a szavakat használják.

Előzmény: Égensétáló Lukács (155)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.01.26 0 0 155
Kénytelen leszek ellenekezni, de szigorúan a bikfanyelv frontján. Eljárásilag a tanút is kihallgatják. A meghallgatásnak vannak esetei, ha épp nem lenne hányingerem tőle, akkor kigyűjteném :-) Persze ettől a cím még írhatna meghallgatást, de akkor lehet, hogy jönne egy hülye jogász, aki azt mondaná, hogy ha a repülőgép fordul és nem kanyarodik, akkor a tanút ki- és nem meghallgatják :-)
Előzmény: Újlaki (147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!