A TV2 ismét gyöngyöt szült a zajjal kapcsolatos riportjában. "Ez hallatszik amikor a repülőgépek bekapcsolják a sugárféket a második kerületi házuk felett."
Mit szólnak hozzá uraim az újabb szerencsétlenkedéshez?
A máltai katasztrófára gondolok.
Az egyik tv-n szegény Gábor Vargát a "hurokrepülés "világrekorderének tartják, a Retken pedig a bemondó a szemünkbe nézve elmondja az eseményt," az egyik gép szárny letört és lezuhant a másik gép pilótája katapultált". Valahogy így!
Közben megy film ahol a felső gép a szárnyával letöri az alatta repülő (Szu xx?) svancát, és az a vízbe zuhan.
A szlovák légvédelem vette célba a fapados járatot MTI 2006. augusztus 16., szerda 20:13 Riasztották a szlovák légvédelmet szerdán egy Boeing típusú utasszállító gép miatt, amely nem lépett rádiókapcsolatba a szlovák légügyi hatóságokkal; a gépnek a magyar légtérben javult meg a rádió-összeköttetése.
Frantisek Kasicky szlovák védelmi miniszter közlése szerint egy Lipcséből Bulgáriába közlekedő légi járat - amelynek útvonala több ország légterén haladt keresztül - nem válaszolt szerdán a szlovák légiirányítók utasításaira. A NATO németországi székhelyű Közös Légi Műveleti Központja ezután felkérte Szlovákiát, hogy küldjön az utasszállítóhoz egy vadászgépet, amely a riasztás nyomán hat percen belül a levegőbe emelkedett.
Az utasszállító 10 ezer méteres magasságban repült, tartva az irányt, így a szlovák légierő egységeinek nem kellett beavatkozniuk. MiG-29-es "vadászgépünk a szlovák légtér elhagyásáig követte" - mondta Kasicky, aki szerint csak Románia létesített kapcsolatot a géppel.
Boros-Leskó Géza dandártábornok, a Magyar Honvédség légierő parancsnokságának helyettese ezt az információt cáfolva közölte, hogy a repülőgép rádió-összeköttetése már Magyarország felett megjavult. Ismertetése szerint a Magyar Honvédség is tudott arról, hogy a Csehország, illetve Szlovákia felett megszakadt a "fapados" járat rádió-összeköttetése, ezért fokozták a magyar készültséget: egy MiG-29-es géppárban bent ültek a pilóták.
A légiirányítás figyelte a repülőgép útját, amely tízezer méter magasan, a repülési terv szerint repült, és egy pillanatig sem tért el útvonalától. A tábornok közölte, hogy ha a gép eltért volna a repülési útvonalától, akkor a MiG-29-esek azonnal felszálltak volna. A rádió-összeköttetés már a magyar légtér felett helyreállt - hangsúlyozta.
Update: Talán inkább 757-es volt az az ominózus gép. Én ugyan nem láttam, hogy mellette repült volna vki (még SK felett), de attól még történhetett így is. Pár mérfölddel a román határ előtt szólalt meg a gép a keleti top szektorunk frekijén.
A legújabb médiaszerencsétlenség a két vitorlázógép majdnem azonos szerencsétlenül járása. Ez komoly áltudomány, úgy hívják, hogy szinkronicitás.
Nyilván legnagyobb valószínüséggel véletlen egybeesésről van szó, kicsiny valószínüséggel lehetne találni valami hirtelen és erőteljes országos méretű szélirányváltozást. (Bár teljesen más természetű a két baleset.)
Viszont ha megkérdik a bulvársajtóban valamelyik asztrológust, vagy főtáltost, biztos fog tudni frankó magyarázatot.
Viszont a hatóság helyébe és kitiltanám a sajtótájékoztatásból azt a sajtóorgánumot, amelyik mégegyszer lezuhanást ír egy félresikerült leszállásra.
Egy gyanús Boeing miatt riasztották a szolvák légvédelmet
Riasztották a szlovák légvédelmet egy gyanús Boeing 575 típusú utasszállító gép miatt, amely nem lépett rádiókapcsolatba a szlovák légügyi hatóságokkal - közölte szerdán a szlovák védelmi miniszter.
Frantisek Kasicky szerint a Lipcséből Bulgária közlekedő légi járat - amelynek útvonala több ország légterén haladt keresztül - nem válaszolt a szlovák légiirányítók utasításaira. A NATO németországi székhelyű Közös Légi Műveleti Központja ezután felkérte Szlovákiát, hogy az utasszállítóhoz küldjön egy vadászgépet, amely a riasztás nyomán hat percen belül a levegőbe emelkedett.
Az utasszállító 10 ezer méteres magasságban repült, tartva az irányt, így a szlovák légierő egységeinek nem kellett beavatkoznia. MiG-29-es "vadászgépünk a szlovák légtér elhagyásáig követte" - mondta Kasicky. Csak Románia létesített kapcsolatot a géppel.
Szlovákiában most szállt fel először vadászrepülő egy gyanús repülőgép nyomában, egy nappal azután, hogy a hadsereg azt gyakorolta, miként válaszoljon, ha egy terroristák által eltérített repülőgép megsérti a szlovák légteret.
Újabb médiaszerencsétlenség az igen-igen szomorú (de médiaszemmel nézve persze újkeletű, azaz "frissen meglovagolható") őcsényi tragédia kapcsán:
Az idézet:
"Spitz S-12-es
A tragédiát okozó repülo egy amerikai murepülogép méretarányos, teljesen új fejlesztésu, igen biztonságosnak tartott modellje volt, melyet a német pilóta hat hete reptetett eloször, szintén Ocsényben, jelentette a HavariaPress hírügynökség. A német gyártmányú, Spitz S-12-es gép 2,7 méteres, 20 kilogrammos, legnagyobb sebessége pedig meghaladja az óránkénti 200 kilométeres sebességet."
Az modell persze egy Pitts... és bizony nem is megy több mint 200-al... de 100 fölött azért igen.
Tudnám, hogy mi a haragnak kell pontosnak látszó adatokat írni, ha már egy egyszerű google keresés is felfedi a valóságot?! Újságírószobában nem lenni internet??
De ha már előkerült itt ez a szörnyű baleset, ez bizony akkora tragédia, hogy az egész világon alapjaiban rendült meg a modellező társadalom. Sajnos itt, mo.-n történt, de történhetett volna akárhol máshol is. A veszélyforrás egyszerű: "Rádió a földről" nemegyenlő "fogom a kormányt bent a gépben"-el. Más szavakkal, példával: Topi elvitte az égő gépet Kecskemét lakókörzetéből, itt viszont a modellező szemtanúk szerint elment az irányítás. A kettő nemugyanaz, természetesen. Belegondolni is rossz, hogyha akkor Topi az első (a videón hallható) "pattintsál,Topi, pattintsál" felszólításkor elengedi a gépet, hányan haltak volna meg Kecskeméten...
De annál az esetnél a bajban is megvolt végig az irányítás. Ennél az esetnél nem. Sajnos. A média meg... nna mindegy.
A levegőben vált le egy magyar Boeing vészmentő csúszdája
február 23. csütörtök 23:01
[]
Levált a levegőben egy repülőgép egyik felfújható műanyag vészmentő csúszdája, feltételezhetően Budakeszi és Budaörs közötti térségben.
A Boeing 767 típusú repülőgépmagyarországi karbantartásról indult utasok nélkül Spanyolországba, amikor a felszállást követően mintegy 3 ezer méter magasságban eddig ismeretlen okból kinyílt, majd levált az egyik felfújható műanyag vészmentő csúszdája, feltételezhetően Budakeszi és Budaörs közötti térségben.
A repülőgép ezt követően visszafordult és a Ferihegyi repülőtéren rendben leszállt. A repülőesemény kivizsgálását a közlekedésbiztonsági szervezet megkezdte.
A mostani esti félhetes hírblokkban az Airbus-kényszerleszállás kapcsán a TV2-n Várkonyi Andival az alábbi hibaokot olvastattak be: " a műszerek motorhibát jeleztek" :-(((((
Az ertéel meg a kényszerleszállás kapcsán ugyanebben a hírben emlegette a bizonytalan műszaki hátterű légitársaságok feketelistáját.A mostanában haváriázó három török légitársaság között emlegették a Heliost... Ja és az sem volt szenzációhajhász snitt,hogy az athéni Helios-crash helyszinén készült film képsorai alatt végig kint volt a "kényszerleszállás Ferihegyen" felírat!
A kifutópálya kifejezés a magyar köznyelvben teljesen elfogadott, nem újkeletű, még ki sem tudtam mondani, amikor már így hallottam használni, amikor a nagybátyám kb 4 éves koromban kivitt megmutatni a repülő.
A "futópálya" a szokásos anglomániás sznobság, mert sokak szerint akkor lesz valami szakszerű, ha az angol szót fordítjuk le szolgaian, nem a fogalmat. Ha valaki a kifutópályát csak féligazságnak tartja, a pálya magában is megfelel, a szakma leginkább így használja, mert így a leszállópálya is belefér.
Egyébként a szakszerű futópálya kifejezés is tulajdonképpen egy marhaság, hiszen az egy fel-leszállópálya.Futópályák az atlétikai stadionokban szoktak lenni. :))
Viszont aranyos Vujity Tvrtko, aki szerint a brazzavilli repülőtér kifutópályája árnyas pálmafák között kanyarog. (A most megjelent Tvrtko könyve írja ezt)
Most az a kérdés, hogy a megkritizált szöveg UL-ként, azaz az ultrakönnyűkategóriát megnevezve írt róla (kétlem, vagy mint sima mezei jelzőt mondta, pl. hogy "Fosset ultrakönnyű gépével repülte körül a világot" az ultrakönnyű jelző ugyanis nincs lekötve a repülő eszközök egy bizonyos hatóságilag szabályozott kategóriájához.
Fosset gépe a méreteihez képest igenis ultrakönnyű volt.
Ráadásul most már kezdenek kiderülni a leszállás körülményei, megdöglött a generátora, nem volt szélvédőfűtés, lefagyott, úgyhogy nem látott előre, ehhez képest az, hogy két köpenye durrant csak el, - a pilótabravúr egyértelmű jele.
Vettem, értem. Köszönöm. Ez esetben nem nagyon háborognék a kifejezésen(nem is háborogtam), de facto, valóban UL gépről van szó, az egyéb gépekhez viszonyítva. Mindettől függetlenül hatalmas teljesítmény, amit a jóember és természetesen a csapata véghezvitt. Le a kalappal. Nem egy feladós fajta ez a manusz. A ballonnal is próbálkozott néhányszor, meg is csinálta amit akart.
Az "ultralight" hülyeség - ha a kategóriát nézzük. Ha nem hivatalos megnevezésként kezeljük, hanem annak kifejezéseként, hogy a 40 ezer km körüli repüléshez képest ultrakönnyű a gép - úgy igaz. A nagyközönség az ultralight kategóriát nem ismeri.