OFF: Sziasztok, ki szerint mennyit ér ma egy a Camera kft által tökéletesnek ítélt 5D váz pár használati nyommal, sn matrica nélkül, újszerű Canon BG-E4 markolattal, 2 gyári, 2 utángyártott akkumulátorral, gyári töltővel, 3x4GB+1x2GB CF kártyával, kártyaolvasóval, utángyártott hálózati adapterrel, CD+magyar nyelvű, nyomtatott használati utasítással, kb 70e expoval?
A válaszokat előre is köszönöm itt a fórumon vagy a publikus e-mail címemen is! ON!
Nekem 5DmI-es van, szerintem nem az, amit te keresel. És olyan öreg, hogy én már nem szánok az exposzám kiolvasásra. :-D Használtan vettem, abszolút hobbi használatra. De amíg egy régi M42-es objektívvel ilyen jó képeket tud, mint a lent linkelt, addig azt hiszem nem is gondolkozom már az elherdálásán. :-D
Az enyémet viheted ennyiért, bár nem tudom az exposzámot, ezért alkudhatsz is! :-D
5DmkII lesz az, amit te keresel szerintem. De ha ennyire nem ismered, akkor kicsit olvass utána ezeknek a vázaknak, mielőtt kiadsz rá negyedmilliót. ;-)
5D-hez nem készült magyar nyelvű használati utasítás? A canon.hu honlapról csak az angol elérhető. Ha van esetleg magyar valakinek meg tudná osztani velem?
fogsz egy tesztábrát, vonalzót, mérőszalagot vagy bármit, amivel meg tudod állapítani, hova is fókuszáltál, leteszed az asztalra, majd állványról kb. 45 fokban, nyitott blendével kiválasztasz egy pontot rajta, és lefotózod... Ideális esetben a pont környéke éles lesz, előtte-mögötte elmosott. Ha ez az éles rész az általad fókuszált pont mögé esik, akkor back-, ha elé, akkor frontfókusz esetéről beszélhetünk. Ez ugyan kicsit sarkos így, de nagyjából ennyi. Szűkebb blende esetén az éles terület (DOF - Depth of Field) nőni fog, így nagyobb tered marad arra, hogy a témád a fotókon éles legyen. f1.4 környékén annyira kicsi ez a terület, hogy amennyiben pontatlan az AF, akkor a témád előtti, vagy mögötti terület-szelet lesz éles, nem pedig, amire fókuszáltál. Ez tipikusan portrénál látványos, ha a szemre fókuszálsz, de mondjuk az orra hegye éles, akkor sajnos annak a képnek annyi. Jó néhány topikban kivesézték már ezt nálam sokkal részletesebben, olvasgass utána.
a Canonoknál az AF egy különleges képérzékelővel van kialakítva, ami a kis segédtükörről meg egy rakás kis lencséről kapja a fényt.
a keresőben látható fókuszpontoknak megfelelő helyen erre a szenzorra esik a mérendő területről a fény.
az egyes pontokon több szenzor is van, mindegyik egy adott irányba eső kontasztos határvonal esetén "lát" jól. tehát van olyan, ami egy függőleges vonalra érzékenyebb, van ami egy vízszintesre.
Van olyan, ami anagy fényerejű F2,8, vagy jobb lencsék széléről jövő fényt hasznosítja ( geometriai okokból ezek a pontosabbak), illetve olyanak, amelyek az F5,6 -nál jobbakat tudják használni
Az 5d-nél eleve csak kevés pont tudja a f F2,8-at. ez azt jelenti, hogy hiába teszel fel egy nagy fényerejű lencsét, mégis a pontatlan szenzort használja - viszont a mélységélesség kicsi - vagyis jó eséllyel kívül kerülsz a mélységélességi tartományból
a használattal pedi berágódnak az alkatrészek, amit szoftverből utánállítani kell.
Nem akarok hülyének tűnni, de megkérdezhetem, hogy miben mutatkozik meg a pontatlan fókusz? Nagyon szembetűnő, vagy csak részletesebb szemrevételezés után érzékelhető? Esetleg példa képeket tudnátok rá mutatni?
Előre is köszönöm (ilyen téren még zöldfülűvagyok)
Szerintem jó az a teljes tartományban. Igaz én kisebb érzékelős vázakat (4/3, micro4/3) használok mellette, azoknak törvényszerűen zajosabb az érzékelője. 3200 a plafon az 5D-nél, ott már ráfér egy kis szűrés a színzajra, de emiatt szerintem nem kell képet kidobnod soha. Mondjuk én toleránsabb vagyok a zajjal az átlagnál, szerintem igenis része a képeknek, és sokkal kevésbé szeretem a nagyon steril, zajmentes képeket.
A fókuszálással kapcsolatban talán már itt is írtam: az eladó azt mondta, hogy neki jól működött a váz. Én kipróbáltam az ő 17-40-ével, és szerintem is pontos volt. Az előző vevője azért nem vitte, mert szerinte backfókuszos. Kipróbáltam egy 50/1.8-al, rettenetesen backfókuszos volt. Vettem egy 100/2-t, lélekben felkészülve, hogy viszem Jánoshoz kalibrálni, de lekopogom, egyelőre semmi gondom vele! A tévesztett képek aránya elenyésző, az sem biztos, hogy nem az én hibám már. Persze középső fókuszponton. A szélsőkön kicsit vadászósabb eleve, nem is mindig talál célt.
Nemrég játszottunk vele a Városligetben, egy M42-es Takumar 135/3.5 volt rajta ezeknél a képeknél, én szeretem a képeit:
Sziasztok, egy ígéretes 5d mark II vásárlása előtt állok.
Az oké, hogy az expószámot tudjuk, de azt, hogy a kiszemelt kamerával vajon mennyit videóztak arra van bármi
mutatószám? - Gondolom egy elfáradt érzékelő cseréje legalább négyszer annyiba kerül mint egy tükörmozgató mechanizmusé.... így talán egy 60e expós szétkamerázott gép rosszabb vétel lehet egy műtermi 200e expósnál nem?
Csak a középsőt használom, a többivel még rosszabb a helyzet :/ Még a Canon 100/2.8 objektívvel szokott pontatlankodni, a Tokinával és a Tamronnal szinte soha.
Szia, én 350D-ről azért váltottam 5D-re, mert sokan írták, hogy iso 1600, akár 3200 is használható, nem zavaró, vagy csak kicsit (És látok is fent sok képet, ahol tényleg nem zavaró ilyen érzékenységen sem). Lehet hogy csak velem van a baj, de én ha lehet iso 400 fölé nem engedem, iso 800-nál pedig már sírok. Camera kft átvizsgálta, szerintük teljesen patika állapotban van, így nem valószínű, hogy az érzékelő kezd elfáradni és ezért zajosabbak az én képeim, mint másoké. AF szendszere nagyon gagyi, nekem csak fényerős objektívekkel fókuszál pontosan. Illetve nagyon hajlamosak a csúcsfények a kiégésre.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy van-e valaki, aki használ 5D-vel 70-200/4L IS USM obit? Ha van, mik a tapasztalatai? 5D-n használtam 70-200/2.8L IS USM (mkI) obit, amivel kb 100%-ban pontos fókusz, éles kép volt, f2.8-4 között CA-val. Sokan mondták hogy cseréljem le az f4 IS verzióra, mert pénzt spórolok vele, de szebbek lesznek a képeim. Így is tettem, mert vázat szerettem volna váltani, de végül nem lett rá elég pénz, így maradt az 5D a 70-200/4L IS USM obival, amivel kb sosem tudok pontosan fókuszálni. Át lett vizsgálva az objektív is és a váz is, a Camera kft szerint mindkettő patika állapotban van, nekem mégsem működik a 2 együtt. Nem front/back fókusz a baj, mert egyszer ide, egyszer oda fókuszál. Mi lehet a probléma?
a vele készült fotók szubjektíven értékelve nagyon szépek, az emberi bőrt pl szépen tudja rögzíteni
ISO 1600-ig teljesen jó
autofókusz: nagyon gyenge. egyedül a középső fókuszpont megbízható. nincs benne microadjustment (mondjuk, az a 60d-ben sincs), vagyis (főleg kopottan) előbb-utóbb minden optikával tévedni fog :) (ez utóbbit külső programmal lehet korrigálni)