Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
A tuz mindent feleget egy bizonyos hofokon. Ami eszreveheto hogy az inox test nem pusztult el, talan egy picit megnyult az anyag es a teto meghajlott. Ami roncsolt az az utokozes miatt. A terep elhagyatott es nem a szomszed utcabol erkeztek a tuzoltok.
Hirtelen nem látok gyúlékonyt, minden villanyról megy, a víz melegítés, a fűtés, a légkondi. De itt a középső rész ég, ezek meg a végén vannak. Azt nem tudom, milyen borítás van bent, ami ennyire ég. A másik két kocsira (coach 34033 és snack-coach 35006) meg erről terjedt át a tűz.
Coach 34033. A második képen bal oldalon felnyílt a kocsi oldala (ez a kocsi "B" vége), ott van az aux. és a main reservoir tank, a battery charger ill. a kocsi mindkét végén egy-egy air condition unit.
A középső rész a tippem szerint a teherautótól gyulladhatott ki, ennek a kocsinak az oldalát találta el. Amúgy meg a Superliner alsó szintjén a két végén mindenféle berendezések vannak, majd megnézem a leírásban, hogy van-e valami gyúlékony. Meg pacának úgyis teszek be ilyen rajzokat, csak idő. :-) Előbb az Amfleet-et folytatom neki.
Nem egy kocsi, hanem egy kocsitípus érdekelt volna. :-) Az égvilágon semmi leírás nincs, csak egy fotó (típusonként) meg a táblázat? Melyik coach-baggage-ről és transition sleeper-ről van kép és milyen dátummal? A coach-baggage már belemezelt ablakú?
"1835-ben a City of Portland vonat mozdonyának a Vapor-Clarkson gyártmányú generátora a mozdony hátuljában 800 font (363 kg) gőzt tudott előállítani óránként."
Erre utalás van az írásban: "A modern generátor sokkal több gőzt fejleszt, mint a régi, és alig foglal el nagyobb helyet. Nem is tehetné, mert egy dízelmozdony belül nagyon zsúfolt. " Érdemes olvasni is, nem csak a képeket nézegetni :-)
Ezek az uj Siemens Venture kocsik a MidWest festessel. Ez alhalmazaban lehet a Phase szamoknak, nem hiszem ez lesz az Amfleetek helyett a Keleti Part jaratain. California es a MidWest kulon szintervet szokott kapni az East Coasttol peldaul.
...éssssss igen! Picivel lejjebb egy másik videóban ott a 39008 jobb oldala, és fent ott az ablak! Azaz ez a kocsi a kettő keveréke - hacsak nem utólag alakították ki lent a kerekesszékes fülkét...
Amíg várok az infóra a 31000-series coach-baggage-al kapcsolatban, egy újabb kérdés...
Van ugyebár a 39000-series Superliner II transition-sleeper (39000-39046), ami az IC cikkedben a Chicago-ba érkező vonatban is van. Eddig abban a hitben voltam, hogy az alsó szint megegyezik a normál sleeper-rel, ahogy a képeden is, és a többi képen meg a Walthers modellnél is, és fent is van pár eltérés az ablakoknál.
Viszont most botlottam bele egy videóban, hogy a távolabb lévő szóló ablak (a kerekesszékes fülke ablaka) hiányzik. Elkezdtem nézegetni a fotókat, és tényleg, az alacsony pályaszámúak ilyenek. És ezeknél a magas átjárónál a jobb oldalon az utolsó ablak is megvan, ami a "normál" esetben nincs. Ráadásul egy kis plusz csavar, hogy a 39000-39011 ez az "újonnan talált" verzió, de a 39008 a "normál" - legalábbis az alsó szint, a fenti miatt kérdéses oldalról nincsen kép.
Érdekes, hogy Phase VI-nak nevezi. Elvileg a személykocsik mostani festése a Phase VI = Phase IVB, de ezt az átmeneti festést is annak nevezi - bár be is vették a Wikibe.
Köszi, végre van valami minimális adat az egyes kocsik építési évéről. A teljes Superliner I sorozat érdekelne, akár hónappal kiegészítve. Az azért meglepett, hogy az első étkező 1981-es. A coach-baggage-t is korábbra tippeltem. Azt hiszem a coach-ok jöttek ki először, meg talán a sleeper-ek.
És arra szeretnék nagyon de nagyon választ kapni, hogy miért jött ki az összes Superliner I Phase II festéssel?
A 70000-70049-esek eredetileg a SP számára készültek, ott Class B102-40 típusként. Oregonban, a portlandi Greenbrierben épültek át az Amtrak számára 1997-ben (ez volt a delivery). Aztán a dicsőség múltával SD (stored dead), 2003-ban [David C. Warner Elbert Simon: Amtrak By the Numbers]
Ezeket azért is a vonat végére sorolták, mert így könnyebb volt induláskor ráakasztani őket a vonatra, érkezéskor pedig a peronhoz beállás előtt leakasztani és elvinni a kirakodás helyére.
Magam láttam Los Angelesben egy chicagói expressz indulásakor, hogy a vonat két szakaszban állt a peron jobb és bal oldalán, a jobb oldali személykocsik mögött az expresszáru kocsik, a bal szakaszon pedig a mozdonyok, vagy három koporsó. A mozdonyos szakasz előrehúzott, aztán visszatolt a másik szakaszra, összeakasztották őket, és elindultak a hosszú útra.
Second were the standard-design express boxcars, numbered in the 70000- 71000- and 71200-series numbers. The express boxcars were delivered in 1997, and because they lacked HEP pass-through cabling, they were restricted to rear-of-train service.
Ilyeneket? Bár nem tudom, hogy ezek az express boxcar-ok mikortól vannak. És ez a logó csak 2000-tól. A bal szélen belógó MHC (Material Handling Car) 1986/88-tól van.