Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2023.02.02 0 0 16164

Fogalmam sincs, csak HB oldalán láttam, hogy lesz (vagy van) egy ilyen átalakítás.

Előzmény: valya con dios (16163)
valya con dios Creative Commons License 2023.01.26 -2 4 16163

Újabb Tóth Zsolt-tákolmány?

Előzmény: alkotasu (16161)
Ep128 Creative Commons License 2023.01.25 -1 0 16162

Erre én is kíváncsi lennék...

Előzmény: alkotasu (16161)
alkotasu Creative Commons License 2023.01.21 0 0 16161

A 1314->7314-es kocsinak mi lesz a feladata - azon belül, hogy belszolgálati jármű?

Ennek a kocsinak a középrésze látható Kelenföldön az egyik épület előtt?

Ep128 Creative Commons License 2023.01.18 -1 2 16160

Ez olyasmi probléma, mint a HÉV járműcsere. (... meg a Dobos torta, meg a szaloncukor, stb. Egyszóval: Magyar sajátosság. :-D )

Előzmény: Il Leone (16159)
Il Leone Creative Commons License 2023.01.17 0 1 16159

Azért "ilyen magyaros vicckategória" a fenti problémák miatt nem lehet járműcsere, persze kedvelem az ICS-t de mégis mennyi ideig számítanak rá a BKV berkein belül így 2023-ban?

 

Ez nem a BKV-n múlik.

 

Majd ha valaki talál rá pénzt meg paripár, akkor el lehet dönteni, hogy lebontják-e és építenek egy teljesen új Szabadság hidat, ami elbírja a villamost, illetve a Viaduktot megerősítik és átépítik-e olyanra, hogy ott utasforgalomban üzembiztosan menjenek másfajta villamosok és lesz-e valaki, aki bevállalja, hogy a Vigadó téri megálló sosem lesz az egyik iránynak akadálymentes.

 

Vagy a másik lehetőség, hogy valamelyik gyártó előáll egy ultrakönnyű!!! alacsonypadlós 2300 mm szélességű villamossal, ami maximális utasterheléssel és pályára alkalmazott sebességgel maximum akkora dinamikus terhelést ad a Szabadság hídnak és a viaduktnak, mint most az ICS/KCSV-k.

Előzmény: DAttis (16158)
DAttis Creative Commons License 2023.01.17 0 3 16158

"...vehetünk ezer darab CAF-ot, több iparit akkor sem lehet velük kiváltani, mert azokon a helyeken, ahol ma iparik/KCSV-k járnak, ott nem közlekedhetnek CAF-ok. Ezek a problémás helyek (viadukt, Szabadság híd) ..."

Azért "ilyen magyaros vicckategória" a fenti problémák miatt nem lehet járműcsere, persze kedvelem az ICS-t de mégis mennyi ideig számítanak rá a BKV berkein belül így 2023-ban?

Előzmény: 4014 (16153)
4014 Creative Commons License 2023.01.17 0 1 16157

1401@49 ma először a felújítás után.

trophy Creative Commons License 2023.01.08 0 0 16156

Kedves Topiktársak, Kedves Szakértők! 
szeretném kérni tanácsotokat, segítségeteket. Ganz ICS műszerfal építéséhez, felújításához keresek egy háromállású forgókapcsoló típust, ami az ajtónyitás oldalválasztó szerepet tölti be a mai sztenderd, még nem felújított ICS típus műszerpultokon. Tudnátok segíteni ennek típusában, gyártójában, netán beszerzési forrásának megtalálásában? Fotót lásd alább.

(a fotó forrása BKV.hu)

4014 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 16155

1401: Ismerve az eddigi tapasztalatokat még egy hónapig biztos nagyban mennek majd a próbajáratok a Vjsz-ből, utána még pár hétig Kelenföldön is neki állnak picit nyúzni, aztán kidugja az orrát a 49-esre, persze az is folyamatos csetlés-botlás lesz, mire végre stabilan használható lesz.

Viccen kívül elvileg a kontaktor kerettel volt, valami probléma és, ezért húzódott el a felújítása.

 

A 1366 pedig múlt héten visszatért a hegesztésről a Vjsz-ből.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (16154)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.11.05 0 0 16154

Fuuuuuu, már vert a víz, nehogy véletlenül egy 1418-1419 legyen a következő. .D   Megnyugodhatunk szerencsére. Ha megy majd a következő is valamikor, biztos nem a 1365 lesz. :DDD

 

Amúgy jó sokáig készült ez a 1401, 2020.06.11 volt a bevonulás, majdnem 2 és fél év.....   A 1357,1400 gyorsabb volt, ezen ültek, mint a metrós kocsikon. Remélem nem 2024ben kerül elő a 349es....

Előzmény: 4014 (16151)
4014 Creative Commons License 2022.11.05 0 2 16153

Számtalanszor leírtam, de akkor még egyszer: vehetünk ezer darab CAF-ot, több iparit akkor sem lehet velük kiváltani, mert azokon a helyeken, ahol ma iparik/KCSV-k járnak, ott nem közlekedhetnek CAF-ok. Ezek a problémás helyek (viadukt, Szabadság híd) pedig nem a közeljövőben lesznek átépítve...

Előzmény: Ep128 (16152)
Ep128 Creative Commons License 2022.11.04 -2 0 16152

Na meg lassan realizálódik, hogy az opciósan lehívható CAF -okból nem lesz semmi, (a 20 db. röviden kívül) így még mindig szükség lesz rájuk.

Előzmény: 4014 (16151)
4014 Creative Commons License 2022.11.04 0 2 16151

1349 > Vjsz

Rendes felújítás lesz elvileg. Már megint bejött ez a nyomógombos meg kell csinálni elv. :D 

Előzmény: ICS MÁNIÁS (16148)
4014 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 16150

Jut eszembe, ha már itt tartunk: a 1366 a Vjsz-ben van, nem kell megijedni nem újítják fel, csak hegeszteni kell rajta valamit. 

Előzmény: 4014 (16149)
4014 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 16149

Ez a 6-7 évvel ezelőtti mentalitás volt, hogy nyomógombost nem lehet selejtezni, most meg hála a kicentizett kiadásnak vagy megcsinálják vagy lassan nem marad mit kiadni. Mondjuk kapásból jobb lenne a helyzet, ha 2016-ban a hosszútávú 38 maradó kocsit sikerült volna úgy összeszedni, hogy 5 éven belül abból ne halálozzon el 2 kocsi is, vagy nem erőltetik a 2B-t és nem kell még több iparit áttenni a Fradiba. Hiába ilyen a felelős jármű gazdálkodás a BKV-nál.  

Előzmény: ICS MÁNIÁS (16148)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.10.13 0 0 16148

NYOMÓGOMBOS meg kell csinálni. :D

Előzmény: 4014 (16147)
4014 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 16147

Kelenföldön neki álltak a 1318-ast rendbe tenni még kérdés mikorra lesz kész, de a dolgok jelenállása szerint nem lesz selejtezve. Munka viszont lesz vele bőven mind kívülről, mind belülről is több helyen is korrodálódott a tető környékén. 

Ep128 Creative Commons License 2022.08.13 -1 0 16146

Ez jó hír, köszönöm! :-)

Előzmény: korpi41 (16145)
korpi41 Creative Commons License 2022.08.13 0 0 16145

Egy-két apróság az alján, de már el is készültek a jvaítással.

Előzmény: Ep128 (16144)
Ep128 Creative Commons License 2022.08.12 -1 0 16144

1301 siklott 2 tengellyel... :-( (Nem tudom, mennyire sérült.)

4014 Creative Commons License 2022.08.11 -1 1 16143

1407, 1419, 1427, 1450 Kelenföld > Ferencváros.

Ezzel a mai naptól 8 db Ipari van a Fradiban. Hétfőtől a 2-esen 11-ből 7 forgalmit iparival fognak adni, a 2M és a 2B pedig teljes egészében KCSV lesz.

4014 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 16142

Tető hossztartó törése van. Kelenföldön félreállítva egyelőre, elvileg csak a dekorit van megbontva ott, ahol a törés van, amúgy egyben van.

Előzmény: MIHI (16125)
Ep128 Creative Commons License 2022.06.10 -1 3 16141

Idézet Fb. -ról:

"A tegnapi nappal egy 25 éves korszak zárult le stílusosan a 1325-ös psz. kocsi főműhelybe szállításával. Bár az utolsó Ansaldo (olasz) elektronikás kocsi már tavaly elbúcsúzott, most azonban az utolsó klasszikus zöld kapaszkodós, lila üléses kocsi is megkapja az új sárga színvilágot és arculatot. Illetve nem utolsó sorban az utolsó táblás / Fok-gyemes KCSV-k sorát is ez a kocsi zárja. A 1325-ös kocsi egyike volt azon 6 kocsinak amely még az ezredforduló elején megkapta a sokak által csak magyar szaggatóként emlegetett hajtásvezérlést. Mivel a kocsi a 90-es évek végén sokat volt leállítva így csak 2013-ban került először a VJSZ-be. Tulajdonképpen ez a kocsi volt akkor a mostani kocsik prototípusa legfőképpen az új ajtóvezérlést illetően. Működését tekintve pár dologban eltért a többi kocsitól a felújításnál ezek is a széria kocsikkal azonossá lesznek alakítva"

Ep128 Creative Commons License 2022.06.02 -1 0 16140

Kérdés, hogy ezeket főműhelybe zavarják e még... (Ha nem lesz új beszerzés, kénytelenek lesznek meglépni a 2006, 2007, (stb.) felújítottak újbóli felújítását.)

Előzmény: 4014 (16139)
4014 Creative Commons License 2022.06.02 0 0 16139

Van egy csomó 2005 és 2006-os is Kelenföldön, azok már esztétikailag is kezdenek lepukkanni pl. 1407, 1418. De, amik 2009-2010-ben lettek felújítva azok is erősen megfuthatták már a kilométer, kb 2-3 évvel túl lehetnek már azok is üzemeltetve.

Előzmény: Ep128 (16138)
Ep128 Creative Commons License 2022.06.01 -1 0 16138

(... mondjuk a 4db. 2007 -ben felújított Ferencvárosi kocsi erősen felújítás érett lehet...)

Előzmény: 4014 (16135)
Ep128 Creative Commons License 2022.06.01 -1 0 16137

Köszönöm! :-)

Előzmény: 4014 (16135)
4014 Creative Commons License 2022.06.01 0 0 16136

Elgépeltem 7676 > 7476

Előzmény: 4014 (16135)
4014 Creative Commons License 2022.06.01 0 7 16135

Kelenföld kocsiszín 

1301 felújítva: 2016 ősz – 2020 (leendő BKV-s múzeumi kocsi, utolsó forgalmi állapot szerint)

1313 felújítva: 2010

1318 felújítva: 2010 (hónapok óta nem volt forgalomban, ha valaki tudja mi van vele ne tartsa magában)

1342 felújítva: 2010

1349 felújítva: 2006

1357 felújítva: 2020-2021

1360 felújítva: 2006

1361 felújítva: 2016 év vége – 2021

1363 felújítva: 2006

1365 felújítva: 2006

1366 felújítva: 2006

1369 felújítva: 2009

1400 felújítva: 2020-2022

1401 felújításon

1402 felújítva: 2010

1404 felújítva: 2018 év vége – 2022

1407 felújítva: 2006

1418 felújítva: 2005

1419 felújítva: 2005

1427 felújítva: 2006

1433 felújítva: 2010

1434 felújítva: 2006

1437 felújítva: 2007

1440 felújítva: 2009

1441 felújítva: 2016 ősz – 2018 december

1442 felújítva: 2009

1443 felújítva: 2007

1445 felújítva: 2010

1448 felújítva: 2009

1450 felújítva: 2005

1461 felújítva: 2009

7671 (ex 1323) tanulókocsi

7676 (ex 1476) pályamérő villamos

 

Ferencváros kocsiszín:

1438 felújítva: 2007

1439 felújítva: 2007

1444 felújítva: 2007

1451 felújítva: 2007

 

Hivatalosan állományban: 37 db, ebből üzemképes 35 db, 1 db felújításon (1401), 1 db erősen megbontva (1367).

 

Tartósan leállítva: 1367, királycsap töréssel megállt, közben meg alkatrészbányának használták a többi kocsihoz, erősen hiányos állapotban Ferencváros kocsiszínben leállítva, papíron még állományban van, de nem valószínű, hogy fog még menni önerőből.

1341: tavaly ősszel elbontásra került

 

Megmaradó kocsik

1302 Mavite

1303 (KCSV5) Mavite

1305 BKV, leendő nosztalgia kocsi a tervek szerint gyártáskori állapotúra lesz visszaalakítva

1310 Közlekedési Múzeum megvette jelenleg még a BKV tárolja (nem tudom milyen állapotban akarják megőrizni)

1314 leendő belszolgálati jármű. A „C” részét eltávolították, hamarosan szürkére fényezik és 7314-re változik a pályaszáma

1468 BKV, leendő nosztalgia kocsi, körúti csatolt nosztalgia lesz

1469 BKV, leendő nosztalgia kocsi, körúti csatolt nosztalgia lesz

1480 meg van és amennyire tudom nem lesz bontva

1481 meg van és amennyire tudom nem lesz bontva

Angyalföldön mintha még meg lenne a 1435 meg a 1475, Fefében 1457 magántulajdonban, szintén magántulajdonban a 1463.

 

 

 

Előzmény: Ep128 (16134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!