Azért "ilyen magyaros vicckategória" a fenti problémák miatt nem lehet járműcsere, persze kedvelem az ICS-t de mégis mennyi ideig számítanak rá a BKV berkein belül így 2023-ban?
Ez nem a BKV-n múlik.
Majd ha valaki talál rá pénzt meg paripár, akkor el lehet dönteni, hogy lebontják-e és építenek egy teljesen új Szabadság hidat, ami elbírja a villamost, illetve a Viaduktot megerősítik és átépítik-e olyanra, hogy ott utasforgalomban üzembiztosan menjenek másfajta villamosok és lesz-e valaki, aki bevállalja, hogy a Vigadó téri megálló sosem lesz az egyik iránynak akadálymentes.
Vagy a másik lehetőség, hogy valamelyik gyártó előáll egy ultrakönnyű!!! alacsonypadlós 2300 mm szélességű villamossal, ami maximális utasterheléssel és pályára alkalmazott sebességgel maximum akkora dinamikus terhelést ad a Szabadság hídnak és a viaduktnak, mint most az ICS/KCSV-k.
"...vehetünk ezer darab CAF-ot, több iparit akkor sem lehet velük kiváltani, mert azokon a helyeken, ahol ma iparik/KCSV-k járnak, ott nem közlekedhetnek CAF-ok. Ezek a problémás helyek (viadukt, Szabadság híd) ..."
Azért "ilyen magyaros vicckategória" a fenti problémák miatt nem lehet járműcsere, persze kedvelem az ICS-t de mégis mennyi ideig számítanak rá a BKV berkein belül így 2023-ban?
Kedves Topiktársak, Kedves Szakértők! szeretném kérni tanácsotokat, segítségeteket. Ganz ICS műszerfal építéséhez, felújításához keresek egy háromállású forgókapcsoló típust, ami az ajtónyitás oldalválasztó szerepet tölti be a mai sztenderd, még nem felújított ICS típus műszerpultokon. Tudnátok segíteni ennek típusában, gyártójában, netán beszerzési forrásának megtalálásában? Fotót lásd alább.
1401: Ismerve az eddigi tapasztalatokat még egy hónapig biztos nagyban mennek majd a próbajáratok a Vjsz-ből, utána még pár hétig Kelenföldön is neki állnak picit nyúzni, aztán kidugja az orrát a 49-esre, persze az is folyamatos csetlés-botlás lesz, mire végre stabilan használható lesz.
Viccen kívül elvileg a kontaktor kerettel volt, valami probléma és, ezért húzódott el a felújítása.
A 1366 pedig múlt héten visszatért a hegesztésről a Vjsz-ből.
Fuuuuuu, már vert a víz, nehogy véletlenül egy 1418-1419 legyen a következő. .D Megnyugodhatunk szerencsére. Ha megy majd a következő is valamikor, biztos nem a 1365 lesz. :DDD
Amúgy jó sokáig készült ez a 1401, 2020.06.11 volt a bevonulás, majdnem 2 és fél év..... A 1357,1400 gyorsabb volt, ezen ültek, mint a metrós kocsikon. Remélem nem 2024ben kerül elő a 349es....
Számtalanszor leírtam, de akkor még egyszer: vehetünk ezer darab CAF-ot, több iparit akkor sem lehet velük kiváltani, mert azokon a helyeken, ahol ma iparik/KCSV-k járnak, ott nem közlekedhetnek CAF-ok. Ezek a problémás helyek (viadukt, Szabadság híd) pedig nem a közeljövőben lesznek átépítve...
Ez a 6-7 évvel ezelőtti mentalitás volt, hogy nyomógombost nem lehet selejtezni, most meg hála a kicentizett kiadásnak vagy megcsinálják vagy lassan nem marad mit kiadni. Mondjuk kapásból jobb lenne a helyzet, ha 2016-ban a hosszútávú 38 maradó kocsit sikerült volna úgy összeszedni, hogy 5 éven belül abból ne halálozzon el 2 kocsi is, vagy nem erőltetik a 2B-t és nem kell még több iparit áttenni a Fradiba. Hiába ilyen a felelős jármű gazdálkodás a BKV-nál.
Kelenföldön neki álltak a 1318-ast rendbe tenni még kérdés mikorra lesz kész, de a dolgok jelenállása szerint nem lesz selejtezve. Munka viszont lesz vele bőven mind kívülről, mind belülről is több helyen is korrodálódott a tető környékén.
Ezzel a mai naptól 8 db Ipari van a Fradiban. Hétfőtől a 2-esen 11-ből 7 forgalmit iparival fognak adni, a 2M és a 2B pedig teljes egészében KCSV lesz.
"A tegnapi nappal egy 25 éves korszak zárult le stílusosan a 1325-ös psz. kocsi főműhelybe szállításával. Bár az utolsó Ansaldo (olasz) elektronikás kocsi már tavaly elbúcsúzott, most azonban az utolsó klasszikus zöld kapaszkodós, lila üléses kocsi is megkapja az új sárga színvilágot és arculatot. Illetve nem utolsó sorban az utolsó táblás / Fok-gyemes KCSV-k sorát is ez a kocsi zárja. A 1325-ös kocsi egyike volt azon 6 kocsinak amely még az ezredforduló elején megkapta a sokak által csak magyar szaggatóként emlegetett hajtásvezérlést. Mivel a kocsi a 90-es évek végén sokat volt leállítva így csak 2013-ban került először a VJSZ-be. Tulajdonképpen ez a kocsi volt akkor a mostani kocsik prototípusa legfőképpen az új ajtóvezérlést illetően. Működését tekintve pár dologban eltért a többi kocsitól a felújításnál ezek is a széria kocsikkal azonossá lesznek alakítva"
Kérdés, hogy ezeket főműhelybe zavarják e még... (Ha nem lesz új beszerzés, kénytelenek lesznek meglépni a 2006, 2007, (stb.) felújítottak újbóli felújítását.)
Van egy csomó 2005 és 2006-os is Kelenföldön, azok már esztétikailag is kezdenek lepukkanni pl. 1407, 1418. De, amik 2009-2010-ben lettek felújítva azok is erősen megfuthatták már a kilométer, kb 2-3 évvel túl lehetnek már azok is üzemeltetve.
1318 felújítva: 2010 (hónapok óta nem volt forgalomban, ha valaki tudja mi van vele ne tartsa magában)
1342 felújítva: 2010
1349 felújítva: 2006
1357 felújítva: 2020-2021
1360 felújítva: 2006
1361 felújítva: 2016 év vége – 2021
1363 felújítva: 2006
1365 felújítva: 2006
1366 felújítva: 2006
1369 felújítva: 2009
1400 felújítva: 2020-2022
1401 felújításon
1402 felújítva: 2010
1404 felújítva: 2018 év vége – 2022
1407 felújítva: 2006
1418 felújítva: 2005
1419 felújítva: 2005
1427 felújítva: 2006
1433 felújítva: 2010
1434 felújítva: 2006
1437 felújítva: 2007
1440 felújítva: 2009
1441 felújítva: 2016 ősz – 2018 december
1442 felújítva: 2009
1443 felújítva: 2007
1445 felújítva: 2010
1448 felújítva: 2009
1450 felújítva: 2005
1461 felújítva: 2009
7671 (ex 1323) tanulókocsi
7676 (ex 1476) pályamérő villamos
Ferencváros kocsiszín:
1438 felújítva: 2007
1439 felújítva: 2007
1444 felújítva: 2007
1451 felújítva: 2007
Hivatalosan állományban: 37 db, ebből üzemképes 35 db, 1 db felújításon (1401), 1 db erősen megbontva (1367).
Tartósan leállítva: 1367, királycsap töréssel megállt, közben meg alkatrészbányának használták a többi kocsihoz, erősen hiányos állapotban Ferencváros kocsiszínben leállítva, papíron még állományban van, de nem valószínű, hogy fog még menni önerőből.
1341: tavaly ősszel elbontásra került
Megmaradó kocsik
1302 Mavite
1303 (KCSV5) Mavite
1305 BKV, leendő nosztalgia kocsi a tervek szerint gyártáskori állapotúra lesz visszaalakítva
1310 Közlekedési Múzeum megvette jelenleg még a BKV tárolja (nem tudom milyen állapotban akarják megőrizni)
1314 leendő belszolgálati jármű. A „C” részét eltávolították, hamarosan szürkére fényezik és 7314-re változik a pályaszáma
1468 BKV, leendő nosztalgia kocsi, körúti csatolt nosztalgia lesz
1469 BKV, leendő nosztalgia kocsi, körúti csatolt nosztalgia lesz
1480 meg van és amennyire tudom nem lesz bontva
1481 meg van és amennyire tudom nem lesz bontva
Angyalföldön mintha még meg lenne a 1435 meg a 1475, Fefében 1457 magántulajdonban, szintén magántulajdonban a 1463.