Augusztus 20-án sem ment 40-nél gyorsabban Sajóecseg és Edelény között a vonat.
Csak Edelényig utaztam, így nem tudom, hogy utána milyen gyorsan szokott menni.
Edelény felé Dácsia, visszafelé amúgy Bzmot volt.
Miskolc - Sajóecseg szakasszal nem is volt problémánk, de Sajóecseg után eléggé vánszorogva haladtunk, amit a pótkocsi sem kedvelt és időnként kicsit rázkódtunk.
Legközelebb Edelénybe inkább busszal megyünk... :(
A Miskolcon átszálló távolsági utasok utazási ideje így lényegében nem változik, plusz az északi vonalrész buszcsatlakozásait sem kell arrébb tologatni. Ebből ez a legtöbb ami így kihozható. :(
A "menetidő-korrekció" a tornanádaskai vonalon is megjelenik, vélhetően le lesz véve 40/40-esre a sebesség Sajóecsegtől felfelé. Jelenleg pár perc lazítás lenne indokolt Bz esetén, jövőre Dácsiával is tartható lesz a menetrend.
Hogy ez kinek jó, nem tudom.
Sajóecseg-Szendrő közé 10 perc plusz lett beépítve (a kereszt marad itt) Szendrő-Tornanádaska +3 perc lesz a jelenlegihez képest. Az ózdi után blokkra indul majd a Tiszairól páros 51-kor, 08-kor pedig érkezik. Ellenirányban szintén, eléggé kritikus keresztmetszet lesz, Sajóecseg 14 perc alatt fogad 4 vonatot, nem fognak unatkozni.....
Rákos és Hatvan A elág. között változatlan a menetidő.
3 perccel hosszabb a Keleti-Rákos (mert ugye az új 3. vágányon kell mennie Kőfelsőig, onnantól pedig az alsó pályán, hogy ne ütközzön a Z60-nal.) +1 percet kapott Hatvan A elágazás és Hatvan között, ami persze lehet vonali tartalék is, de sajnos a felújítás is pont itt ért véget.
Tehát 10 percel korábban indulnának az IC-k Pestről, de csak 6 percel Hatvanból a jelenlegihez képest. Ennyire bíznak az új pályában, netán a tervezett 160-as szakasz csak 80-as lesz addigra?
A vpe frissített ábrái szerint a személyek óra:22-kor indulnak majd Miskolcról és következő óra:12-kor (az IC előtt) érkeznek Füzesabonyba, ahonnan óra:46-kor (az IC után) fordulnak vissza és következő óra:34-kor érkeznek Miskolcra.
Budapestről az IC-k a már ismert elképzelés szerint óra:15-kor fognak indulni, de már óra:18-kor Miskolcra fognak érkezni, ahonnan korábban is indulnak tovább, aztán Szerencsen várakozni fognak öt percet (a kör IC is és a Zemplén IC is).
A személy Miskolcról Nyíregyháza felé a Zemplén IC után, óra:39-kor fog indulni.
Visszafelé a Zemplén IC továbbra is előzi a személyt Bőcs és a Tiszai között, Miskolcról Budapest felé - a júliusi ábrával egyezően - óra:33-kor fognak indulni az IC-k.
Fenn vannak a VPE oldalán a jövő évi menetrend ábrák:
IC-k indulási idejei:
TOKAJ személy HERNÁD
Budapest-Keleti pl:15 p:15
Hatvan 03/04 03/04
Füzesabony 42/43 :46 -------
Mezőkövesd ------- 56/57 49/50
Miskolc-Tiszai 18/22 34/39 18/36
Szerencs 50/55 01/06
A plusz menetidő nem a kritikus szakaszokra, hanem pl Miskolc és Szerencs közé lett betéve, ahol most 24 perc a reális. Erre a majmok beterveznek 28 perc menetidőt, amelyet még a 100-as Csörgők is tartani tudtak. Szerencsen meg álluk 5 percet a semminek....
Komolyan mondom, most már minden asztalról menetrendet szerkesztő húzzon el az anyja vérvörös f*szára!!! Kitalálták, hogy akkor most az IC után menjen a személyvonat Füzesabonytól, de a tetves HERNÁD-okat továbbra sem akarják megállítani. MISKOLCON KETTŐ!!!! perc átszállás lesz Sátoraljaújhely felé, így az Eger-80c forgalom végképp kinyírva. Ennyire fatökű balfasz menetrendszerkesztési módszert nem tudom milyen inkompetens banda fog jóváhagyni!!!!
Köszönöm, valószínű ez lesz az a körülmény, amit eddig nem vettem figyelembe.
Bár van tervezve egy hasonló eset: az ábra szerint a Tisza-Tó sebesvonat 7:50-kor fog indulni a Keletiből, ami úgyanígy problémát jelenthet Rákoson a 3259 érkezése miatt, de talán ez csak arra példa, hogy amit egy vonatnál meg lehet csinálni, azt nem biztos, hogy rendszerszinten is meg lehet csinálni.
Valószínű visszafelé is hasonló a helyzet a Keletibe óra:40-kor érkezéssel (ami az óra:20-as indulás fordítottja lenne), mivel akkor a vonat óra:29-kor haladna Rákoson, tehát ha az S76 nem érkezik teljesen pontosan, akkor valamelyiknek várni kellene. Tehát 1-2 vonatnál esetleg tervezhető, de óránként rendszerességgel nem lenne szerencsés.
Ha meg egyszerre óra:20-as indulás és óra:40-es érkezés lenne tervezve, akkor a vonatok még egymást is zavarhatnák Rákosnál.
Csak még egy kérdés, amire egyelőre nem találom a választ:
Ha a miskolci IC tud a Keletiből óra:15-kor a Z60-nal egyszerre indulni, akkor lehetséges lenne az is, hogy óra:20-kor az S60-nal egyszerre induljon és/vagy a Keletibe óra:45 helyett óra:40-kor az S60-nal azonos időpontban érkezzen?
(A 80-as vonal távolabbi részeitől most eltekintve.)
A kör-IC-re sem igaz, amit írtál - de eddig sem szoktak zavarni a tények, tudjuk, Rákos bejáratán is MINDIG 5 percet állnak az IC-k, meg most már azt is tudjuk Háry János méltó utódjától, hogy Nyíregyházán is 10 percet állnak.
(Az pedig, hogy mi az, és miért kell menetrendi tartalék, továbbra sem vagy hajlandó tudomást venni, de sebaj...)
Annyit még ehhez - további lehetőség felvetéseként - , hogy mivel vélhetően a személyvonatok esetében a legkevesebb átutazó utas Mezőkövesd állomáson van, egy ottani IC előztetés több szempontból is célszerű lenne:
A személyek Miskolcról óra:25-kor indulva Mezőkövesden következő óra:02-10 között állnának félre a páratlan IC elől, és óra:21-kor érkeznének Füzesabonyba (illetve az IC 5 percnél nagyobb késése esetén bemehetne előtte Füzesabonyig).
Ezzel elkerülhető lenne, hogy a személy Füzesabonyba késve érkezve rendszeresen elverje Budapest felé induló Agriát, mivel Miskolcról nem - a sok esetben késő - páratlan IC után indulna.
80-ra korlátozott személyvonati szerelvény esetén az előztetést át lehetne tenni Mezőkeresztesre.
Visszafelé Füzesabonyból óra:37-kor indulna a személy - vagyis 6 helyett 16 perc lenne itt a fordulásra - Mezőkövesden óra:47-55 között állna félre a páros IC elől, és következő óra:33-kor érkezne Miskolcra.
Így Miskolcon lenne egy kis idő a Nyíregy felé óra:37-kor továbbindulásig, ami 80-ra korlátozott szerelvény esetén fontos lenne.
Bár Mezőkövesd állomás nem szerencsés az előztetés szempontjából, de a páros személy 2-es vágányra, és a páratlan személy 1-es vágányra kihozásával talán megoldható lenne.
Viszont a páros, illetve a páratlan irányú előztetés viszonylag kis időkülönbséggel kellene történjen itt egész óra előtt, illetve után.
A vpe 2023/2024-es ábrái szerint Füzesabonyban a kassai IC-k óra:42-kor haladnak majd, a kör-IC-k pedig óra:43/44-kor állnak meg.
Nem tudom, hogy ott 3 vagy 4 percre tud ráindulni a személy Miskolc felé, aszerint óra:47-kor vagy :48-kor tudna indulni, és akkor következő óra:35-kor, vagy :36-kor lenne Miskolcon, és innen a jelenlegi menetrend szerint óra:37-kor tudna indulni.
A 8. vágányra érkezéskor talán nem zavarná a 3. vágányról Füzesabony felé óra:33-kor induló IC-t és a 6-dikról óra:36-kor induló személyt.
De ha részben az indokolja a gondolkodást, hogy a személyek gyakran csak 80 km/h-s vontatást kapnak, akkor ez sem megoldás, mert ilyen esetekben késve érkezne Miskolcra, ahol így a páros óra:40-kor induló Zemplén IC-nek várnia kellene a csatlakozásra, a személy pedig csak utána tudna továbbindulni.
(Amellett, hogy a kör-IC-re Nyíregyháza felé történő átszállási lehetőség megszűnne).
Visszafelé még összetettebbnek látom a helyzetet: a Nyíregy felől Miskolcra óra:16-kor (másik órában óra:18-kor) érkező személy mondjuk óra:20-kor továbbindulna Miskolcról - itt már rögtön rendezni és tudatni kellene valahogy, hogy az óra:19-kor Kassa felől érkező Hernád IC-re (de csak arra) nem vár.
Így Füzesabonyba következő óra:09-kor érkezne Miskolc felől a személy, ahol csatlakozna a páratlan óra:13-kor Tiszafüred-Debrecen felé induló IR-hez. De szintén páratlan órában pont óra:09-kor meg indulna a másik irányú IR Egerbe, az csatlakozik vagy nem?
És ha 80-ra korlátozott a Miskolc felől érkező személyvonat szerelvénye, akkor az IR-t is elverné, ami vár a csatlakozásra.
Na meg szinte ugyanekkor, páratlan óra:10-kor még a vámosgyörki személyvonatnak is érkeznie kellene Füzesabonyba...
Persze az is igaz, hogy 6 perc alatt nem tud visszafordulni a személy Miskolc felé (még akkor se nagyon, ha minden pontos).
Ezen minden második vonatnál segíteni lehetne azzal, ha a Miskolc felől érkező személy menne tovább Vámosgyörkre, ahol 16 perc van a fordulásra a jövő évi ábra szerint. De a páros órában még így is 6 perc alatt kellene fordulni...
Dehogy nem. De ha annyira nem, akkor mehet az Ic 35kor. Szerencsig van benne 3 perc, zomboron mindig vár a keresztre, ha meg nem késik akkor meg Tokajban van hamarbb 2 perccel.. De nyiregyen is hamarabb van és ott is áll vagy 10 percet. Szóval nyugodtan lehetne finomítani rajta ha kellene.
A Füzesabony - Nyíregyháza személynek annyira laza a menetrendje, hogy azzal bármit lehetbe csinálni.
Füzesabonybol csak az Ic után kéne indítani alapból. Így megallhatna a Hernád is és nem cammog és áll mögötte Emődon meg Nyéken. Bőven, bőven belefér a menetrendbe. Nem kellene 10 perc alatt fordulni se így neki.
csak munkaerő tartalékkal van tele! ...bár nem hiányszakmák, sinfelszedő, épületbontó, vasut szétverő?
Az a baj hogy ha valós dolgot le mer írni az ember akkor le fasisztázzák,pedig több vonalon arra(meg máshol is) sokan nem azért nem ülnek vonatra mert bz,vagy bhv... hanem drogos cigók és balhék miatt,felszállnak csapatostul,ordítanak,kötekednek és még a kaller is baszhat.a a kamerát ezeket az állatokat semmi nem érdekli. Ezen a téren sincs javulás...mindenkori kormányzatnak potenciális szavazóbázis.
Ezek bármit csinálhatnak... nem mind1 mekkora büntetést szabnak ki rájuk????ugysem fizetik ki.
Az esztergomi vonalon egy olyan menetrendi struktúrát látnék jónak, amelyben a Z72-es vonatok órás ütemben közlekednének, és ezekhez lenne Piliscsabától vagy Pilisvörösvártól olyan S72-es vonatcsatlakozás, amely elmegy a Nyugati pályaudvarra, és visszafele ugyanígy. Emellett lennének G72-es gyorsított személyvonatok, amelyeket egy Rákosnál értelmesebb állomásig járatnék: akár a 80-as vonalon Pécel, Gödöllő felé, akár Ferencvároson át Délegyháza felé, vagy Budapest-Kelenföld felé, természetesen ezekhez is lenne P.csabán vagy P.vörösváron S72-es személyvonati csatlakozás. Azt vizsgálnám, hogy első körben erre az utóbbi két vonatnemre szükség lenne-e munkanapi csúcsidőn kívül és hétvégén. Ez így nyilván nem jelentene kevesebb vonatot, kivéve ha csak az utóbbi a csúcsban közlekedne.
Sajnos azonban ehhez állítólag az infrastrukturális korlátok nem járulnak hozzá (olyan helyeken találkoznának a vonatok, ahol nincsen két vágány az esztergomi vonalon, ill. ehhez Angyalföld elág és Nyugati között is több járható vágány kéne).
Az meg, hogy az általad javasolt vonatcsökkentés mennyire eredményezne több munkaerő és eszközkapacitást a 80-as keletebbi részén, jó kérdés, pont azok miatt a dolgok miatt, amiket az előttem írok leírtak.