Ma szóltam egy elővárosi vonat 🚆 jegyvizsgálójának, hogy ez a 28 fok körüli levegőtlen utastér kibírhatatlan, és ha nem akar utasrosszullét ügyben eljárni, akkor legyen szíves, szóljon a vonatvezetőnek, hogy állítsa hidegebbre.
Megfogta a telefonját, és onnan felhívta, hogy"csavarjon rá", mert legyezik magukat az utasok. 5 perc múlva már sokkal jobb volt a helyzet.
Van ez a mentalitás, és van egy másik, a tiétek, ami viszi vissza a Balkán felé ezt az országot.
Megfelelő használat, hogy legyezik magukat az utasok?
Mindig lesz olyan utas, akinek melege van, meg olyan is, akinek nem..
Nos, a tény az, hogy a szabványos utastéri belső hőmérséklet 22 Celsius fok.
A tény az, hogy az a kiindulási (alap) hőmérséklet. Ami Flirtön egyébként 21 Co nem 22. A külső hőmérséklet emelkedésével ez emelkedni fog egy programozott szabályzási görbének megfelelően úgy, hogy a külső hőmérséklethez képest ne legyen nagyon nagy a különbség (kb. 8 fok maximális különbség van 35 fok külső hőmérsékletnél, ez 27 fokos utastéri hőmérsékletet jelent kb.. Ennek a görbének eltolására a Flirtön van lehetőség plusz/mínusz irányba. Nem fix hőmérsékletre történik a szabályzás. Ez nem itthoni sajátosság, hanem nemzetközi szabályozás az alapja.
Amitől az általad említett országok eltérnek.
Az, amire előírják, hogy nem lehet több a hőmérséklet különbsége (külső - belső) 7-8 foknál, az a gyakran ki- és beszálló járműveknél áll fenn.
A Flirt egy ilyen jármű, átlagosan 4-5 percenkét van ajtónyitás. Gyakorlatban van amikor sűrűbben is.
A lényeg, hogy mi magyarok klímát használni nem tudunk.
Szerinted. Mások szerint meg így jobb.
Sem a hőmérséklet, sem a cserélendő levegő mennyisége nem éri el a kívánt színt alsó határát sem,
Ezt mégis mi alapján állítod ilyen magabiztossággal? Talán méred a légcsere mértékét vagy csak a hasadra ütsz? A beépített klímaberendezések a nemzetközi szabvány szerint végzik a dolgukat és cserélik a levegőt.
Fuh bammeg ezt kár volt itt elejteni.....aztan hogy kepzeled el a szituaciot? Jön a kalauz s szol a mozdonyvezetönek hogy ebben s ebben a kocsiban meleg van akkor a mozdonyvezetö feltekeri a potmétert? Milyen klimahasználati kultura lehet egy vonaton, öszintén?
Megfelelő használat, hogy legyezik magukat az utasok?
Ne haragudj, de te egy nagyon buta ember vagy. Gondolkodni kéne néha, de neked - több éven keresztül több száz kommentedet olvasva - sem sikerült sokszor. Persze emberek vagyunk, hibázunk, tévedünk, de amikor rólad kiderült, sosem ismerted el.
Utánanéztem ennek a klímahasználatnak, a nemzetközi előírásoknak, és a mediterrán szokásoknak (ők ehhez kicsit jobban értenek, bár szerinted nem biztos).
Nos, a tény az, hogy a szabványos utastéri belső hőmérséklet 22 Celsius fok. Az, amire előírják, hogy nem lehet több a hőmérséklet különbsége (külső - belső) 7-8 foknál, az a gyakran ki- és beszálló járműveknél áll fenn. Ha a külső hőmérséklet 35 fok fölé megy, a mediterrán országokban akkor 24 fokra állítják a hőmérséklet szabályozót.
Barcelona környékén nem alkalmazzák, mert ott mindig 18 fok a járművek utastéri hőmérséklete, de ez szerintem is durva túlzás.
A lényeg, hogy mi magyarok klímát használni nem tudunk. Sem a hőmérséklet, sem a cserélendő levegő mennyisége nem éri el a kívánt színt alsó határát sem, de amíg a mentalitás olyan ebben az országban az emberek többségének, mint a tiéd, nem is leszünk élhetőbb ország.
Szerencsére mindennapi utazásaim alkalmával egyre többször tapasztalom, hogy a fehér-kék Flirt-ök hűtése is javul (a pirosoké mindig jó volt, sőt néha túlzás is). És még egyszer: nem minden a hőmérséklet, ha van elég levegő, akkor jó a 25-26 fokos utastér is, de egy klímát használni nem tudó országban (és a nálunk több tapasztalatot szerzett országokból nem tanulva) a kettő összefügg.
Az nyilvánvaló elírás, ha egyszer a cím is 2021-es és a cikk idén jelent meg, a darabszám is idénre stimmel. De ehhez nem google fordító kell hanem kis belátás talán. Mindegy.
"Az egyetlen személyszállítással foglalkozó belorusz vasúti jármű gyártója és exportőre csak hat éve működik a köztársaság területén. Ilyen rövid idő alatt azonban olyan vonatokat gyártottak itt, amelyek ma Fehéroroszországban, Oroszországban, Azerbajdzsánban, Grúziában, Norvégiában és más országokban közlekednek. És arról, hogy mi lesz az üzem 2020-ban - mondta a vállalkozás igazgatója, Philip Brunner az Union State portálának tudósítójának."
A cikkben valóban ott a márciusi dátum, de a Google így fordítja...
Köszönöm! Amire a cikkből nem igazán jöttem rá : gyártás alatt vannak? A cikkben szerepel egy márciusi dátum, viszont a google fordításból az jött le, hogy mégiscsak tavalyi a cikk és akkor a kép sem mostanában készült...
Az a helyzet, ha a napsütötte oldalon ülők jól érzik magukat, az árnyékos oldaliak fáznak. Fordított esetben a napsütötte oldaliak elolvadnak. Sztem erre nincs jó megoldás. illetve a kétzónás klíma lenne az.