A lemezt még át fogják festeni zöldre, viszont a fényszórók mellett az a 2 piros színű csatlakozó/zárfény?? nem tudom eldönteni ennyiből, azok nem lehettek ott eredetileg. Gondolom még kap pályaszám illetve öntött táblákat is. Amúgy kifejezetten tetszik, és örülök, hogy egy ilyen kevésbé a figyelem középpontjában levő típusra is költenek, 5 évig volt üzemképtelen az 1001-es.
Eredetileg az M47.2000 -eseknek nincs "oldalszoknyájuk", mivel a fűtőgenerátor miatt a két forgóváz közé került az üzemanyagtartály. Az M47.1000-esek ilyen szempontból megegyeztek az M43-asokkal.
Az M43.1100-as psz. gépek M47.2000 -esekből lettek átalakítva a fűtőgenerátor kiszerelése által, ezeken az üzemanyagtartály maradt az eredeti helyen, ergo "oldalszoknyájuk" továbbra sem lett.
A fent leíirtak a mozdonyok mindkét oldalára vonatkoznak "szoknyailag".
Azt sejtem, hogy az összes M43-asnak van takarólemez kialakítva a két forgóváz között az alvázon, de az M47-nek hol van, hol nincs. Pl 1001, 1012 van. Ez mitől függ? Illetve ha az egyik oldalon van, akkor a másikon is?
Hány kisdácsia üzemel még és hol? Úgy értve, hogy több-kevesebb rendszerességgel róják valahol a síneket. Vagy csak nagyon eseti jelleggel dolgoznak, ha épp nincs más kéznél?
Hétfőn láttam egyet, talán a 1037-est(?), nagyon festékszagú gép volt a Keleti fűtőháza előtt.