Másnak meg nem adják úgyse (maximum bérbe csilliárdokért), mint ahogy az eddigi gyakorlat is jól mutatja. Máskülönben nem lennénk Európa mozdonylerakata, amennyi kinti lomot hajtanak itt a maszekok.
" A Start lassan de biztosan az összes tolatási feladatát elveszíti, leszámítva azt a kevés állomási tartalékot aminek egy jelentős része nem adható ki villannyal."
Meg ami kiadható vele arra nincs jármű.
Nem csak állomási tolatási feladatot végez bérben a tulajdonos.
Volna igény a bérlésükre és a vételükre is.
"Ellenben vonali gépből komoly hiány van,"
Darabszámilag nincs,sőt jelentős többlet van,csak az a nyűg karbantartás ne volna,meg a szakmaiatlan gépfordulók!
A hasonló nagyságrendű,sokkal kisebb átlagéletkorú Szöcske állomány is majdnem teljes,mégsem üzemképes még a fele sem.Ráadásul modernizálni se kell azon a téren.
xxxx
Bocsánat, hogy beleugatok de az összehasonlítás nem egészen jó. A Start lassan de biztosan az összes tolatási feladatát elveszíti, leszámítva azt a kevés állomási tartalékot aminek egy jelentős része nem adható ki villannyal. Minek kellene a Szöcske?
Ellenben vonali gépből komoly hiány van, tehát tenni kell valamit. Emiatt vannak képben vita tárgyát képező gépek is
Abszolút indokolható! Az UFC -s gépek eddig csapnivaló, az áttervezés után viszont sokkal jobb üzemeltetése apró tört részébe sem került egy új gépnek! Így mind anyagilag, mind a gép, mind pedig a vezér Urak szempontjából helyes döntés volt! :-)
"Összefoglalván: Az az ukász volt kiadva, hogy a Gigantok maradnak, nem selejtezünk egyet sem. "Ebből" az utasításból kellett a legtöbbet kihozni. A 004, 006 (folyamatban), 007 (következik) épp ezért lett áttervezve és átalakítva, lévén az eddigi állapotuk szörnyű volt."
A hasonló nagyságrendű,sokkal kisebb átlagéletkorú Szöcske állomány is majdnem teljes,mégsem üzemképes még a fele sem.Ráadásul modernizálni se kell azon a téren.
"Amit kitaláltak és megvalósítottak velük az 5*!"
Mégis azt írod,hogy farigcsálni kell,de még így sem jelenti azt,hogy nem késett 40 évet,hogy a hátralévő életkorukra teljesen felesleges és gazdaságilag sem indokolható.
Mondjuk nem sokat tudsz a háttérről. Ha az illetékes marad, akkor sem menne még a gép, mivel az alkatrészt le kell hozzá gyártani. A megállaskor tudott volt, hogy ez min. fél év.
Köszönöm válaszodat. A "szárazon futása" alatt gondolom a marokágyra gondolsz. Az nem komoly probléma? Ha cserés nem kell kiszedni a forgóvázat, vontatómotorokat?
Innen (is) látszik, hogy nem látsz az események mögé... Még bőven állományban volt az illető, de akkor már erősen "korlátozottan volt cselekvőképes". Így tenni sem nagyon tudott mit.
"Így van,ezért ne tedd!"
Részemről csak a tényeket írom, így nem én teszem...
"Ez értelmezhetetlen az esetében."
... ha nem akarod értelmezni...
Összefoglalván: Az az ukász volt kiadva, hogy a Gigantok maradnak, nem selejtezünk egyet sem. "Ebből" az utasításból kellett a legtöbbet kihozni. A 004, 006 (folyamatban), 007 (következik) épp ezért lett áttervezve és átalakítva, lévén az eddigi állapotuk szörnyű volt. Amit kitaláltak és megvalósítottak velük az 5*!
Csak a MÁV lentebb írták, valóban "jó szokás szerint") azt rúgta ki, aki értett hozzá és szívvel-lélekkel végezte a dolgát. Így bármiféle kritikád volna, a céghez fordulj vele...
Minél dilettánsabb, minél impotensebb valaki annál tovább maradhat, mivel az egész cég dilettáns és impotens. Kiváló emberek százaitól váltak meg, de panaszkodnak hogy nincs szakember.
"A Hófehérke óta tudjuk,hogy mindig a tükör a hibás."
A tükör nem hibás. A görbe tükör igen!
"Ezért érthetetlen,hogy miért nem dolgozik,több,mint 4 hónapja!"
Ezt kérdezd azoktól, akik kirúgták azt, aki által már rég dolgozna...
"Ne nevezzünk egy 40 évet késett átalakítást modernizálásnak!"
Szőrszál hasogatni persze lehet, de értelme nem sok van... Önmagához képest modernizálták. Nem is keveset!
"Ez is azt bizonyítja,hogy felesleges volt,főleg ha elkezdenénk boncolgatni,hogy mennyi idős járművet,mennyi ideig farigcsálnak,mennyi hátralévő időre.(Az olvasottak alapján a gyártáskori tudásszintet el sem érve.)"
"Ez így ebben a formában nem igaz." (Copyright néha Dr. Torgyán)
"Ezek szerint a gyártó a Vectronokat ingyen adja a MÁV-nak!"
Nem írt senki ilyet,főleg,hogy a MÁV nem is szerződött Vectronra.
"Nem szép dolog folyamatosan ilyen tiszteletlen, lekezelő stílusban beszélni azokról a szakemberekről, akik mindent megtesznek azért, hogy a V63-asok és a V43-asok a jelen körülmények között is működőképesek maradjanak. "
Semmi tiszteletlenségről nincs szó,főleg azok felé akik tényleg azt csinálják,nem alibiliznek.
Az elhalasztva,javítva opció használata az ámítógépen nem az a kategória.
Biztos ismerik is azt a szakmai anyagot,koncepciót ami alapján bezárták az Északit és le merték írni,hogy 2017. december 31.-vel valamennyi Szili eltűnik az állagból.
Azért van klímás,zárlámpás,alacsony pályaszámú,gyári fülkefűtésű példány,hogy a magas pályaszámú,zárlámpa/klíma nélküli gépeket el lehessen adni vagy selejtezni.A 431 001-be is azért került úgy ahogy a GSM-R rádió,mert mindent megtettek,egy védett példány esetén.
A probléma azokkal a döntéshozókkal van, akik miatt a VM14 és társai még mindig a vonatatójármű-park gerincét alkotják, és akik miatt úgy tűnik, hogy ez még sokáig így is marad.
1963-as konstrukció. 2023. van!
Sajnálom, ha nem látsz ki a fű fölé, és nem érzed, hogy mivel van problémánk, és hová irányul a kritika és a cinizmus.
Ezek szerint a gyártó a Vectronokat ingyen adja a MÁV-nak! Már csak egyetlen aláírásodra van szükség, és az első 50 darab forgalomba is állhat....
Nem szép dolog folyamatosan ilyen tiszteletlen, lekezelő stílusban beszélni azokról a szakemberekről, akik mindent megtesznek azért, hogy a V63-asok és a V43-asok a jelen körülmények között is működőképesek maradjanak.
"Ez (is) egy igen rosszindulatú hozzászólás volt Tőled..."
A Hófehérke óta tudjuk,hogy mindig a tükör a hibás.
"Amivel most áll, annak semmi köze a modernizálásához."
Ezért érthetetlen,hogy miért nem dolgozik,több,mint 4 hónapja!
Ne nevezzünk egy 40 évet késett átalakítást modernizálásnak!
"Mivel kísérleti példányról van szó (a forgóváz átalakítás tekintetében) és ennek ki kellett forrnia magát (többször újra hozzányúltak, tökéletesítették a felmerült ötletek alapján) így teljesen természetes, hogy sokat állt."
Ez is azt bizonyítja,hogy felesleges volt,főleg ha elkezdenénk boncolgatni,hogy mennyi idős járművet,mennyi ideig farigcsálnak,mennyi hátralévő időre.(Az olvasottak alapján a gyártáskori tudásszintet el sem érve.)
Ez (is) egy igen rosszindulatú hozzászólás volt Tőled...
Mivel kísérleti példányról van szó (a forgóváz átalakítás tekintetében) és ennek ki kellett forrnia magát (többször újra hozzányúltak, tökéletesítették a felmerült ötletek alapján) így teljesen természetes, hogy sokat állt. Amivel most áll, annak semmi köze a modernizálásához. (... és igen, ha az értékes embereket nem rugdosnák ki, akkor már működne.)
Az Indóház újság friss számában olvastam, hogy jelenleg 52db Gigant van állagban, ebből 48 db fenntartásban. Melyik 4 mozdony van fenntartásból kivonva?