Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2025.05.03 0 0 34698

De, igen.

Előzmény: Zsivany3 (34697)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.05.03 0 1 34697
Előzmény: gumidani (34695)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.05.03 0 0 34696

A cseh gyártású 676 Fad - 656 Fal ( - 666 6 Fals) kocsiról kérdeznék:

 

A 676 Fad kocsik szürkék voltak eredetileg. A kérdés: meddig? 

Az átszámozással kaptak vagonvörös színt? Mikor?

Mikor volt a 656-á számozás?

 

Van valakinek fotója a cseh gyártású 656 Fal kocsikról? 

A neten egyet sem találtam. 

gumidani Creative Commons License 2025.05.02 0 1 34695

 

Itt meg a másik

Előzmény: fed-2 (34694)
fed-2 Creative Commons License 2025.05.02 0 1 34694

A '67-es jellegrajzalbum első képei között itt van:

https://vasutikocsi.hu/jelleg/j1967(027).jpg

 

Előzmény: Gábor Nyéki (34690)
fed-2 Creative Commons License 2025.05.02 0 0 34693

Szia, nem tudom milyen méretaráynban dolgozol, de az általad linkelt első két vagon H0-ban elérhető Roco vagy Klein Modellbahn gyártásban - persze más vasutak szinezésében. Meg a szellőző nyilások variálódnak az eredeti képekhez képest.

Előzmény: Gábor Nyéki (34690)
György barát Creative Commons License 2025.04.30 0 0 34692

Szia! 

 

Az első két vagon benne van az 1967-es jellegrajz albumban (Gye és Gze). A modell pedig idegen erefetű, talán DR (Grs Oppeln). 

 

Előzmény: Gábor Nyéki (34690)
Gábor Nyéki Creative Commons License 2025.04.30 0 0 34691

Nagyon köszi a képeket !!! Én csak arra emlékeztem, hogy zöld színű, talán Res, alacsony oldalfalú kocsikat húz. Akkor ezt benéztem, mert a képen nincs oldalfal ... :)

Előzmény: Atis57 (34689)
Gábor Nyéki Creative Commons License 2025.04.30 0 0 34690

Sziasztok !

 

Valami ilyesmi zöld, zárt teherkocsit szeretnék építeni modellben:

 

A hossz és a magasság kellene mm-ben.

Elég sokat keresgéltem a jellegrajzok között, de ezt nem találtam sehol .. :(

 

http://users.atw.hu/aloevmk/kepek/nagyvasut/Specialis/Ypl%2044%2055%20941%208638-6(godollo).jpg

 

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kecskem%C3%A9t_H-M%C3%81V_Ypl_4455_9418_420-9_teherkocsi_2017-0.JPG

 

https://modellgyar.hu/en/product/h0-mav-track-maintenance-set-2-pcs-two-axle-cars/

 

Előre is köszönöm !

 

Atis57 Creative Commons License 2025.04.30 -1 1 34689

Szia!

 

Ezt Vámosgyörkön  látni......M61 020   .Mindig ezeket a kocsikat huzza.

Előzmény: SÜNÖCSKe (34686)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.04.30 0 0 34688

Oké, a múlt időt arra vonatkoztattam, hogy egy időben a PMLI kezelésében állt a mozdony, de momentán nem tudom, hogy melyik szervezeti egységhez ( vagy melyik céghez: MÁV Zrt. vagy MÁV PM Zrt.) tartozik.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (34687)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2025.04.30 -1 0 34687

"... használta, hanem a KFV (Központi Felépítményvizsgáló) az FMK-007 mérőkocsi továbbítására."

 

Ahogy használja is mind a mai napig. Jb 2025.04.16.

Előzmény: SÜNÖCSKe (34686)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.04.30 0 1 34686

"Illetve azt tudja valaki, hogy a pályafenntartó Nohab is szokott ilyet húzni magával?"

 

Nincs olyan, hogy "pályafenntartó" Nohab, ez közkeletű tévedés. A 17-es valóban egy időben a MÁV Zrt. Pálya- és Mérnöki Létesítmények Igazgatóságára (PMLI) fennhatósága alá tartozott, de nem a pályafenntartás használta, hanem a KFV (Központi Felépítményvizsgáló) az FMK-007 mérőkocsi továbbítására. Ezt megelőzően 1998-tól pedig Rákoson állt folyamatos készenlétben a baleseti segélyszerelvény továbbítására:

 

http://gigantclub.hu/gigant_club/pic/hu/diesel/m61/m61017bt.jpg

Előzmény: Gábor Nyéki (34684)
gumidani Creative Commons License 2025.04.29 0 0 34685

Pályafenntartó zöld, zárt teherkocsi, az Ypl méretadatait meg tudja valaki mondani ?

Nem. Számtalan különféle leselejtezett fedett teherkocsi lett ilyen célra átminősítve. Ha kiválasztott darabról van fénykép, akkor nagy valószínűséggel felismerhető a típusa és akkor van remény a méretek megismerésére is.

Előzmény: Gábor Nyéki (34684)
Gábor Nyéki Creative Commons License 2025.04.29 -1 1 34684

Sziasztok !

Pályafenntartó zöld, zárt teherkocsi, az Ypl méretadatait meg tudja valaki mondani ?

Ütközők közötti távolság és magasság kellene mm-ben.

 

Illetve azt tudja valaki, hogy a pályafenntartó Nohab is szokott ilyet húzni magával ?

 

Modell építéshez kellene valami élethű vonatösszeállítás. Ami eddig megvan: Nohab, zöld Res 2 sárga emelőgerendável, Yp zöld tartálykocsi.

Ez után szeretnék még építeni egy zöld zárt vagont.

 

Előre is köszönöm !

E-lok Creative Commons License 2025.04.18 0 0 34683

Köszönöm a válaszokat! 🙏🏼

V63-017 Creative Commons License 2025.04.14 0 1 34682

A tartályos félpótkocsi nem daruzható, így kizárt.

Előzmény: E-lok (34680)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.04.09 -1 1 34681

"a képen látható ÖBB Sdgkkms zsebeskocsik meddig közlekedtek a vonatban?"

2006-ban is még többségében ebből. 

 

"tartály félpótkocsija, azt szállítják/szállították vonaton?"

 

Azt még nem láttam, csak tartály konténert. Itt a topicon találsz róla fotókat.

 

"lehetséges hogy Gysev kocsikat is használtak a vonatban?"

 

Nem gondolnám, ritka lehet, mint a fehérholló.

Alapvetően ÖBB Sdgkkmss (458 9), ÖBB Sggmrss (496 1) és AAEC (ÖKOMBI) Sdggmrs (499 3) voltak benne, én mást még nem láttam.

Előzmény: E-lok (34680)
E-lok Creative Commons License 2025.04.08 -1 2 34680

Üdv 

 

Lenne pár kérdésem a T. szakértő urakhoz. Egy Gartner vonatot akarok összerakni modellben, ehhez kapcsolódóan kérdezném, hogy a képen látható ÖBB Sdgkkms zsebeskocsik meddig közlekedtek a vonatban? Kétezer környékén emlékeim szerint még többségében ezekből állt, akár konténerrel, akár félpótkocsival, de mostanában használják még őket? Youtubon főleg iker-konténeres és iker-zsebeskocsikat látok. 

 

Ilyen hűtőkamionokat már láttam benne, de pl van a Gartnernek tartály félpótkocsija, azt szállítják/szállították vonaton? Tartályos konténert szintén láttam már a vonatban bár elég ritka. 

Régebbi fotón láttam Sgns kocsin is Gartner konténert, lehetséges hogy Gysev kocsikat is használtak a vonatban? (zöld volt, de nem láttam a pályaszám táblát).

fantal Creative Commons License 2025.04.05 0 3 34679

 

A Kcn kocsik 15 tonnás koksz szállító kocsik voltak, vagyis emelt oldalfalú szénszállító kocsik. Az emelt oldalfal 800-900 mm-rel volt magasabb ("toldat") a normál K kocsik oldalfalánál, a 800-900 mm-es toldat deszkái nem értek egymáshoz, hanem a deszkák között 50 mm-es rés volt, így a könnyebb kokszból a kocsi raksúlyának megfelelő mennyiség volt berakodható.

 

A Fortepanos képen vastagabb gallyakat, kisebb darabolt faágalat dobálnak le az emberek, akik a ruhájuk alapján részben munkára kivitt világháborús orosz hadifoglyok (jellegetes "kosovorotka" inget - bebújós, de a nyak baloldalán a hónalj magaságáig kigombolható -ing; és orosz tányérsapkát viselnek).

Előzmény: kanizsella (34671)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.04.05 -1 1 34678

176 300-?

Zsivany3 Creative Commons License 2025.04.05 -1 0 34677

Egyéb fotók alapján próbáltam a típust valamennyire beazonosítani:

 

- 5142677 / SL. 18.3.66 / 14000 Kg  (mondjuk ezt pont nem sikerült)

- 5153388 / SL. 20.4.66 / 9200 Kg   Idegen eredetű Gu (Bremen, G10?)

- 5176301 / BP. 2.7.68/ 13470 Kg   Ez lehet az ex német hűtőkocsi, ami azon a Fortepanos képen is látszik vagy 2 db?

- 5176377 / BP. 15.8.67 / 13160 Kg  detto.

- 5153774 / BP. 11.3.66 / 8500 Kg   Idegen eredetű Gu (Bremen, G10?)

- 5195127 / BP. 23.6.66 / 16620 Kg  Ez olasz hűtő lehet.

- 5146247 / SL. 5.11.65 / 10720 Kg Ez idegen eredetű, talán Bremen.

Előzmény: BTJ (34676)
BTJ Creative Commons License 2025.04.01 0 3 34676

Eljutottam a levéltárba egy hete.

Sajnos nem tudtam másfél óránál többet maradni, így arra volt jó a 

látogatás, hogy megismerjem a körülményeket, lehetőségeket.

Dobozt sem kértem ki, pedig felírtam előre néhányat, csak a számítógépeken kotnyeleskedtem.

 

Annyit szedtem össze hírtelen, hogy az Országos Söripari vállalat 1969 V. 22-én az

alábbi bérelt tehervagonokat adta vissza a MÁV-nak:

 

Pályaszám / Revízió / Raksúly

- 5142677 / SL. 18.3.66 / 14000 Kg

- 5153388 / SL. 20.4.66 / 9200 Kg

- 5176301 / BP. 2.7.68/ 13470 Kg

- 5176377 / BP. 15.8.67 / 13160 Kg

- 5153774 / BP. 11.3.66 / 8500 Kg

- 5195127 / BP. 23.6.66 / 16620 Kg

- 5146247 / SL. 5.11.65 / 10720 Kg

A járműjavító (Landler?) selejtezésre javasolta a visszavett kocsikat.

 

Legközelebb sátorral és hideg élelemmel kell odamennem.

Előzmény: BTJ (34623)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.04.01 -1 0 34675

1000-1499 ASJ Falun 1964-1965  -  ex Sy 406 000-

1500-1999 Niesky 1955-1956 - ex Sy 405 000- 

?

Előzmény: Zsivany3 (34674)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.04.01 -1 0 34674

Nagyon köszönöm!

 

Még az lenne a kérdésem, hogy ez a lista hogyan viszonyul a MÁV Hungáriás 6 jegyű számokhoz?

 

Pl. Volt-e különbség az 1500-1999 és 3000-3080 pályaszámú kocsi között? Mert az átszámozáskor még nem léteztek a 2500-2999 számú kocsik, miért nem oda számozták be őket? Az a rész nekem fura.

Előzmény: Zsoltikarus (34672)
gumidani Creative Commons License 2025.03.31 0 0 34673

Ha mindezt jól adtam össze, akkor 4921 db. jött ki. Valóban ennyi volt összesen a MÁV birtokában, vagy ezek csak a kijelölt számcsoportok?

Előzmény: Zsoltikarus (34672)
Zsoltikarus Creative Commons License 2025.03.31 0 1 34672

1000-1499 ASJ Falun 1964-1965

1500-1999 Niesky 1955-1956

2000-2499 TEXMACO India 1967-1968

2500-2999 Székesfehérvár 1970

3000-3080 Niesky 1956

3100-4099 TEXMACO India 1971-1972

5000-6620 Székesfehérvár 1971-1975

7000-7219 Tunézia (Szkesfehérvár összeszerelés) 1985-1986

 

Az indiaiak kraljevoi összeszerelése nem rémlik, de MTU topiktárs belém verte a szöget, ennek majd utánanézek egyszer.

Előzmény: Zsivany3 (34668)
kanizsella Creative Commons License 2025.03.31 -1 0 34671

Az 1912-es sorozatjelek ismertető lista szerint a Kcn 15 tonnás pirszénszállító kocsi lenne.

Előzmény: Sosuke (34670)
Sosuke Creative Commons License 2025.03.31 -1 0 34670
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.03.27 0 2 34669

Szerintem (de csak tippek, a belejavításokat kiemeltem):

 

1000-1499 (1964-1965) svéd

1500-1999 (1955-1956) Niesky

2000-2499 (1967-1968) India (+ Maribori összeszerelés)

3000-3070 (1966) Német

3100-3409 (1971) india (Kraljevo összeszerelés) ez valami garanciális elszámolás ez a pár darab?

.... - 4039 (1972) Kraljevo

5000-6620 (1971-1975) Szfvár (1-1 hiányzó darab)

7000-7219 Szfvár + Tun.?

 

A Tun. az lehet mondjuk Tunézia?

Előzmény: Zsivany3 (34668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!