Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de ha már szóba kerültek ezek az "E" kocsik, akkor ide írom, hogy 1966-ban kiadtak egy rendeletet, katonai szállítmányok kísérői részére átalakított "E" sor. kocsik és berendezési tárgyainak kezelésével kapcsolatban.
Ebből annyit jegyzeteltem ki, hogy 1963-tól a MÁV - az addig használatos Gub sor. kocsik mellett - a szovjet katonai ... rendelkezésére bocsátotta a kizárólag erre a célra átalakított "E" sorozatú 755, 757, 768, 774, 776, 796, 824, 863, 869, 915, 916, 925, 937, 975, 985 pályaszámú kocsikat.
Megtörtént - lásd 2-es és 4-es metróvonalon az Alstom kocsikat! Annyi különbség van, hogy az üléseken van egy kis bolhás szövet, meg talán 1 cm szivacs.
KI
(Az első szériás orosz metrókocsik - 100-149 - sokkal kényelmesebbek voltak: nem volt függőleges a háttámla, és puha volt az ülés. A későbbi szériáknak már kemény volt az ülése, de a támla dőlésszöge legalább még mindig jó volt.)
A korábbi előírásokban ('25 után) nincs nyoma a "h" használatának. (Azt hiszem, ezek az oldalak a Csiba-féle könyvből lehettek kimásolva.)
Viszont egy későbbi helyen van egy említés a "h" jelzésről, ami a megoldás lehet.
"Hosszú, vagy helyi forgalmú." Nyilván a "helyi forgalmú" a Bah kocsik jelére vonatkozott. Az Eh esetében meg nem gondolnám a helyi forgalmú jelölést, mert a sima E kocsik sem készültek kifejezetten távolsági forgalomra, így inkább arra gondolok, hogy a hosszabb E kocsikat jelölték így.