Keresés

Részletes keresés

juxx Creative Commons License 2024.09.05 0 3 68149

Nekem Győr felé a vége idején 1 Bhv és egy posta meg korábban volt hogy egy poggyász kocsi volt meg. A bika a a két kocsit elég durván gyorsította 100-ra, nem kérdezett meg, hogy leülök-, hanem megkínált egy székkel...

Előzmény: SÜNÖCSKe (68147)
Atis57 Creative Commons License 2024.09.05 0 2 68148

Szia!

 Igen  másabb kocsik voltak , volt bennük Postás személyzet is. 

 

A 80-s vonalon volt éjszakai  szállitós posta vonat(Hatvan-Füzesabony-Miskolc-Szerencs-Saujhely táblás kocsikkal )Ennek a végén voltak a személykocsik, 2-3db.

ill volt a hajnali posta vonat --személyszállitás nélkül --Na ezekben ment a feldolgozás -zsákok leadása .Néha érdekes helyeken is megállt (Isaszeg, ? )

 

De az évek alatt ez is annyit változott , mindig szétvariálták magukat a MÁV--+aPOSTA is .

 

Bár akkoriban a Szentgotthárd-Záhony utat egy sima levél 2 nap alatt megtette ! Pl; Hétfő 17 óra előtt feladva , szerda  12 előtt kivitték a cimzettnek.

Előzmény: Zsivany3 (68145)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.09.05 0 1 68147

A 2000-es évek legelején kétszer utaztam postavonattal, egyszer Győrbe, egyszer Székesfehérvárra. A győri vonatösszeállítására már nem emlékszem, de talán két személykocsi volt az utasoknak és legalább két-három postakocsi volt rajta. A fehérvári pedig valahogy úgy rémlik, hogy két-három személykocsi és egy posta volt rajta. Akkoriban pont nem nagyon fotóztam a vasutat, és az emlékeim is erőst kopnak, szóval kezeld fenntartásokkal az írásom.

Előzmény: RhB (68141)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.09.05 -1 2 68146
Előzmény: legviszontabb (68110)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.09.05 0 0 68145

Volt különbség abban, hogy csak szállításra, vagy postahivatali "válogatásra" is használták a kocsikat? Nem ez volt a különbség a 00 és 90 kocsik között?

Előzmény: RhB (68139)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.09.05 -1 0 68144

Pl így: 1999. március Avala IC

Előzmény: RhB (68141)
legviszontabb Creative Commons License 2024.09.04 0 0 68143

Ebben igazad van, minden csak hasonlít :D

 

Köszi szépen! 

Előzmény: RhB (68141)
RhB Creative Commons License 2024.09.04 -1 2 68142

És én még finomítottam is rajta, a könyvben "(nicht) verwaltungseigene" kifejezés szerepel. :D

 

Többeknek:

 

- a 20-05-be most időhiány miatt nem szállok be. .DDD

 

- majd az autószállítókhoz jön még ez-az, csak nem jutok hozzá szkenneléshez meg fotózáshoz, na meg a Roco össze is zavart kissé...

 

Előzmény: Zolcsi67 (68140)
RhB Creative Commons License 2024.09.04 0 1 68141

Mivel a kocsi is csak hasonlít, ez a pályaszám tökéletes neki. :D

 

 

Ezek a vagonok hogy közlekedtek? Külön, csak több vagon egy postavonatként, vagy esetleg személyszállító vonatba is be lehet sorozni egyet? 

 

 

Voltak postavonatok is, de én nem láttam, mert éjszaka közlekedtek, majd a guruk írnak róla. Személyvonatba sorolva közlekedtek, mindig a vonat elején vagy a végén. Nekem csak egy fotó van, amint kihúznak egy ilyen vonatot két postakocsival (egy lengyel, egy kisposta), ill. a Wiener Walzer végén van egy lengyel posta 1988 február 27-én.

 

 

Előzmény: legviszontabb (68110)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.09.04 0 0 68140

Ennyire szépen nem tudtam volna megfogalmazni, de volt egy ilyesmi érzésem :-)

Előzmény: RhB (68139)
RhB Creative Commons License 2024.09.04 0 1 68139

Közben utánanéztem, és igen, ez a különbség a 00 (nem vasúti tulajdonú postakocsik) és a 90 (vasúti tulajdonú postakocsik) között, a német postakocsis könyvben benne van - a sorozatjelre nem tudom a választ, mert ott vegyesen van (00 Postm és Fmo, 90 Fmo).

 

Ahogy néztem döntően 00-ások a postakocsik (pl. ÖBB, DB, DR, SBB), a 90-est csak pár DR-es kocsinál találtam (régi átépített kocsi meg a 3-tengelyes Rekowagen - és van pár 09-es is), meg az olaszoknál, náluk mind 90-es, nincs is 00-ás.

Előzmény: Zolcsi67 (68102)
RhB Creative Commons License 2024.09.04 0 1 68138

Na, ő georgie. :DDD

 

Már folyamatban az ő és novoka alapján a komfort kocsik is, de még nincs meg a "vége".

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (68135)
RhB Creative Commons License 2024.09.04 0 2 68137

Én már semmin nem lepődök meg. :D

 

Itt egy nem túl jó fotó 1986-ból (valószínűleg a Facebook-ról), azért látszik az Fmo.

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (68111)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.09.04 0 0 68136

84-41 00 komfortkocsi

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (68135)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.09.04 0 2 68135

Itt azt írják, hogy a 19-41 005-ből lett a 84-41 000:

 

https://epa.oszk.hu/04900/04981/00044/pdf/EPA04981_belvedere_2002_07-08_041-056.pdf

Előzmény: M41 2180 (68133)
RhB Creative Commons License 2024.09.04 0 0 68134

Nálam - pontosabban georgie és novoka listájában is - a 4/5 pont fordítva van:

 

88-67 004 WRR <- 92-47 004 D

88-67 005 WRR <- 92-47 001 D

 

Előzmény: szivats (68132)
M41 2180 Creative Commons License 2024.09.04 0 0 68133

Hmm. Érdekes, hogy ezeket az alacsonyabb pályaszámú 19-41-eket mi lelte.

 

Előzmény: szivats (68132)
szivats Creative Commons License 2024.09.03 -1 2 68132

"A 19-41 000, 002, 004-008 kocsikkal mi lett? 

Lehetséges hogy ezek lettek a 88-67 002-007 kocsik?"

 

Nálam nem:

88-67 002 WRR selejt 2010. október 30. <- 92-47 023 D (Da)

88-67 003 WRR selejt <- 92-47 000 D (Da)

88-67 004 WRR selejt 2014. augusztus 25. <- 92-47 001 D (Da)

88-67 005 WRR selejt 2014. augusztus 25. <- 92-47 004 D (Da)

88-67 006 WRR selejt <- 92-47 003 D (Da)

88-67 007 WRR selejt <- 92-47 005 D (Da)

Előzmény: M41 2180 (68131)
M41 2180 Creative Commons License 2024.09.03 0 0 68131

Még1 kérdésem lenne a magas Rábákhoz mindenkihez aki benne van a témában :-)

A 19-41 000, 002, 004-008 kocsikkal mi lett? 

Lehetséges hogy ezek lettek a 88-67 002-007 kocsik? Ha igen, melyekből melyik?

 

Előzmény: MTU-890 (68090)
M41 2180 Creative Commons License 2024.09.03 0 0 68130

Hálás köszönet a listáért! 

Összeszedem egy táblázatba. 

Még egy adag hiányos, a 88-67 002-007. 

 

 

 

Előzmény: RhB (68116)
Balázs1a Creative Commons License 2024.09.03 0 0 68129

"Eredetileg 11 darab került a MÁV-Start tulajdonába, azt most mennyi van a H-Start -nál, azt sajnos nem tudom."

Pár éve került ki több startos állománylista (adatigénylésre válaszként, széleskörben közzétéve), azok egyikében se szerepelt már AcBc.

A 009 és a 011 távozott Szolnokról 2020. 08. 27-én, akkor azt írták ide a Topiktársak, hogy ezek voltak az utolsó darabok. (Mármint persze a két nosztalgiáson és az előbb említett 001 és 008 kivételével, de azok már akkor sem szerepeltek startos állagban.)

Előzmény: róbertke (68124)
Balázs1a Creative Commons License 2024.09.03 0 0 68128

"a 000 és a 005 zöld kormányzati"

 

Nálam a "bezöldülés" után így folytatódik:

 

43-80 000 AcBc -> 56 55 44-40 001-5 AcBcS -> 80 55 117 9281-6

43-80 005 AcBc -> 56 55 44-80 005-7 AcBc -> ? (itt nekem nincs meg a védettségéhez tartozó nyilvántartási száma sem, de gondolom, kapott)

 

Ha úgy tetszik, a 001 is kormányzati, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitánysághoz került, és a szegedi rendészeti szakgimnázium udvarán áll, gyakorlatozásra használják. (Azt már nem tudom, hogy a tulajdonjog is átvándorolt-e, de úgy emlékszem, igen.)

 

A 008 pedig a jászberényi kutyakiképzőknél áll, szintén gyakorlatozásra kapták, de pár éve láttam, csalódást keltő volt az állapota.

Előzmény: RhB (68116)
C50 Creative Commons License 2024.09.03 0 2 68127

Mármint Győrben ülőhelyes kocsiként készültek, nem csak vegyes osztályú hanem fekvő is Dunakeszin lett. Úgy tudom AcBc már nincs a Startnál, kettőt használt a Nosztalgia de azok is már csak IVT-n enyésznek, a Bc változatot kipróbáltam a retro Adriában, nagyon kellemes feltéve ha nincs 39 fok odakint.

 

Előzmény: róbertke (68124)
róbertke Creative Commons License 2024.09.03 -1 1 68126

Ha arra gondolt, akkor már a kérdésében megadta a választ: - Közvetítő kocsi. 

Előzmény: Szőcsényi Z. (68125)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.09.03 -1 1 68125

A kérdező szerintem a vonókészüléket látva tette fel a kérdést. A válasz egyébként engem is érdekelne.

Előzmény: róbertke (68124)
róbertke Creative Commons License 2024.09.03 0 0 68124

Lánykori neve Kusettkocsi, amúgy Fekvőhelyes kocsinak is hívhatod. 

AcBc 43-80-as eredetileg Győrben készültek, de az igények miatt 1985-ben Dunakeszin átépítették vegyes osztályúra. 160 Km/h -val közlekedhet RIC forgalomban.

Eredetileg 11 darab került a MÁV-Start tulajdonába, azt most mennyi van a H-Start -nál, azt sajnos nem tudom. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (68121)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.03 0 0 68123

Nekem valahogy ez ugrott be, leginkább a héves vagy záhonyi dolgok alapján.

Előzmény: RhB (68122)
RhB Creative Commons License 2024.09.03 -1 0 68122

Az a rádiónak meg a TV-nek van. :D Na jó, csak viccöltem. :D Nem tudom mi a hivatalos neve...

Előzmény: Alexander Pistoletov (68121)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.03 0 0 68121

Közvetítőkocsi?

Előzmény: RhB (68120)
RhB Creative Commons License 2024.09.03 0 3 68120

H-START 51 55 43-80 011-1 AcBc, Bp Keleti/Bp Keleti, Rev Dk. 14.11.06, átmenő kocsi Dunakeszi Jjü, 2012.05.01.

 

 

Előzmény: division by zero (68117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!