Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Nekem Győr felé a vége idején 1 Bhv és egy posta meg korábban volt hogy egy poggyász kocsi volt meg. A bika a a két kocsit elég durván gyorsította 100-ra, nem kérdezett meg, hogy leülök-, hanem megkínált egy székkel...
Igen másabb kocsik voltak , volt bennük Postás személyzet is.
A 80-s vonalon volt éjszakai szállitós posta vonat(Hatvan-Füzesabony-Miskolc-Szerencs-Saujhely táblás kocsikkal )Ennek a végén voltak a személykocsik, 2-3db.
ill volt a hajnali posta vonat --személyszállitás nélkül --Na ezekben ment a feldolgozás -zsákok leadása .Néha érdekes helyeken is megállt (Isaszeg, ? )
De az évek alatt ez is annyit változott , mindig szétvariálták magukat a MÁV--+aPOSTA is .
Bár akkoriban a Szentgotthárd-Záhony utat egy sima levél 2 nap alatt megtette ! Pl; Hétfő 17 óra előtt feladva , szerda 12 előtt kivitték a cimzettnek.
A 2000-es évek legelején kétszer utaztam postavonattal, egyszer Győrbe, egyszer Székesfehérvárra. A győri vonatösszeállítására már nem emlékszem, de talán két személykocsi volt az utasoknak és legalább két-három postakocsi volt rajta. A fehérvári pedig valahogy úgy rémlik, hogy két-három személykocsi és egy posta volt rajta. Akkoriban pont nem nagyon fotóztam a vasutat, és az emlékeim is erőst kopnak, szóval kezeld fenntartásokkal az írásom.
Volt különbség abban, hogy csak szállításra, vagy postahivatali "válogatásra" is használták a kocsikat? Nem ez volt a különbség a 00 és 90 kocsik között?
Mivel a kocsi is csak hasonlít, ez a pályaszám tökéletes neki. :D
Ezek a vagonok hogy közlekedtek? Külön, csak több vagon egy postavonatként, vagy esetleg személyszállító vonatba is be lehet sorozni egyet?
Voltak postavonatok is, de én nem láttam, mert éjszaka közlekedtek, majd a guruk írnak róla. Személyvonatba sorolva közlekedtek, mindig a vonat elején vagy a végén. Nekem csak egy fotó van, amint kihúznak egy ilyen vonatot két postakocsival (egy lengyel, egy kisposta), ill. a Wiener Walzer végén van egy lengyel posta 1988 február 27-én.
Közben utánanéztem, és igen, ez a különbség a 00 (nem vasúti tulajdonú postakocsik) és a 90 (vasúti tulajdonú postakocsik) között, a német postakocsis könyvben benne van - a sorozatjelre nem tudom a választ, mert ott vegyesen van (00 Postm és Fmo, 90 Fmo).
Ahogy néztem döntően 00-ások a postakocsik (pl. ÖBB, DB, DR, SBB), a 90-est csak pár DR-es kocsinál találtam (régi átépített kocsi meg a 3-tengelyes Rekowagen - és van pár 09-es is), meg az olaszoknál, náluk mind 90-es, nincs is 00-ás.
"Eredetileg 11 darab került a MÁV-Start tulajdonába, azt most mennyi van a H-Start -nál, azt sajnos nem tudom."
Pár éve került ki több startos állománylista (adatigénylésre válaszként, széleskörben közzétéve), azok egyikében se szerepelt már AcBc.
A 009 és a 011 távozott Szolnokról 2020. 08. 27-én, akkor azt írták ide a Topiktársak, hogy ezek voltak az utolsó darabok. (Mármint persze a két nosztalgiáson és az előbb említett 001 és 008 kivételével, de azok már akkor sem szerepeltek startos állagban.)
43-80 005 AcBc -> 56 55 44-80 005-7 AcBc -> ? (itt nekem nincs meg a védettségéhez tartozó nyilvántartási száma sem, de gondolom, kapott)
Ha úgy tetszik, a 001 is kormányzati, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitánysághoz került, és a szegedi rendészeti szakgimnázium udvarán áll, gyakorlatozásra használják. (Azt már nem tudom, hogy a tulajdonjog is átvándorolt-e, de úgy emlékszem, igen.)
A 008 pedig a jászberényi kutyakiképzőknél áll, szintén gyakorlatozásra kapták, de pár éve láttam, csalódást keltő volt az állapota.
Mármint Győrben ülőhelyes kocsiként készültek, nem csak vegyes osztályú hanem fekvő is Dunakeszin lett. Úgy tudom AcBc már nincs a Startnál, kettőt használt a Nosztalgia de azok is már csak IVT-n enyésznek, a Bc változatot kipróbáltam a retro Adriában, nagyon kellemes feltéve ha nincs 39 fok odakint.
Lánykori neve Kusettkocsi, amúgy Fekvőhelyes kocsinak is hívhatod.
AcBc 43-80-as eredetileg Győrben készültek, de az igények miatt 1985-ben Dunakeszin átépítették vegyes osztályúra. 160 Km/h -val közlekedhet RIC forgalomban.
Eredetileg 11 darab került a MÁV-Start tulajdonába, azt most mennyi van a H-Start -nál, azt sajnos nem tudom.