Egy átszállással 17 óra körüli idők jellemzőek mindkét város (BUD-HKG és BUD-CAN)esetében a legtöbb légitársasággal, ha nem találsz ilyen csatlakozást májusra, akkor valamit nagyon rosszul csinálsz.
Ha HK-ban és Kantonban is el akartok tölteni 4-4 napot, akkor jobb HK-ba repülni és onnan vonattal, hajóval (vagy esetleg busszal, repülővel) átmenni.
Rákerestem a BUD-CAN repjegyekre, és átszállási idővel együtt 40 órás utazások jöttek ki.
BUD-HKG 15-17 óra. Érdekes, hogy most már ide is 17-26 órás útidők vannak, lehet az adott dátum nem tetszett neki, vagy összeborult a cache-e a keresőnek.
Egyébként megtaláltam a megoldást: HKG-CAN között kb. óránként van vonat.
Igazából ami kötött: 4 napos programunk van Guangzhou-ban (Pazhou, május 21-24), de ha már ott vagyunk, akkor szétnézünk a környéken. Hongkong pedig csak egy köpésre van, így adja magát. Utóbbiban már jártam, de legalább 3-4 napot elbóklásznék újra ott. Guangzhou-n csak átszaladtam, azt sem tudom, mit érdemes ott megkukkantani. Semmi egyéb megkötés nincs.
Hirtelen 4 lehetőség van:
1. BUD-CAN, 3-4 nap nézelődés + 4 nap program -> HKG, 3-4 nap bólkászás -> CAN -> BUD
2. BUD-HKG, 3-4 nap nézelődés -> CAN, 3-4 nap bóklászás + 4 nap program -> HKG -> BUD
3. BUD-CAN, 3-4 nap nézelődés + 4 nap program -> HKG, 3-4 nap bólkászás -> BUD
4. BUD-HKG, 3-4 nap nézelődés -> CAN, 3-4 nap bóklászás + 4 nap program -> BUD
Az 1. necces a dupla vízum miatt. A 2. talán költségesebb. Szerintem a 3. variációt célzom meg.
In the Airports Ground Transportation Centre Bus Terminus, take Airport Bus A11or E11 that stops at Hennessey Road near Tonnochy Road, walk around 5 minutes from the bus stop to the Hotel.
The A11 fare is HK$40 per adult / HK$20 per senior or child. The E11 fare is HK$21 per adult / HK$10.5 per senior or child.
Ha taxival mentek be a városba, akkor ráérsz megvenni az Octopust a városban, az állomáson amikor először metróztok. 3 főnél nyilván megéri taxizni, azért megemlítem, hogy a reptéri expressnél olcsóbban járnak buszok is a reptérről, esetleg nézd meg, hogy pont a szállásotok közelében van-e reptéri járat buszmegálló.
Egy kicsit nehezen érthető amit írtál. Miért lenne negyven órás az út Magyarországról Guangzhouba? Ugyanúgy egy átszállással érhető el Magyarországról mint Hong Kong, így repülési időben nincs eltérés. Árban olykor van, de ha amúgy nincs dolgod HK-ban, akkor pont így lenne sokkal hosszabb az út, ahhoz meg elég jelentős árkülönbség kell HK javára, hogy megérje a minimum plusz 3 órás további utazás és plusz költség mellett is oda repülni. Szóval ha HK-ban nem akarsz bemenni a városba, hanem egyből utazol tovább Guangzhouba, akkor busz, komp vagy metró+vonat jön elsősorban szóba, a lehetőségeket a HK-i reptér honlapján és számtalan helyen megtalálod. Konkrét tippet akkor tudok adni, ha megírod, hogy milyen napszakban és a város melyik részére utaznál. Érdemes visszaolvasnod, a két város közötti közlekedés többször szóba került már itt.
Május végén lenne egy pár napos programunk Guangzhou-ban. Mivel nem túl kedvezőek oda a repülőjáratok Magyarországról (40 órás út), így arra gondoltam, hogy Hongkongba megyünk (oda "emberi" járatok vannak), onnan pedig átszaladunk arra a pár napra. Egy CAN-HKG már sikerült (más szervezte), akkor Guangzhou-ból mentünk Csuhaj-ba busszal, onnan a határon átgyalogoltunk Makaóba, onnan pedig hajóval HK-ba.
Hol és hogyan érdemes ezt az utat előre megtervezni/leszervezni?
Visszatérő kérdés HK-al kapcsolatban, a válasz nem elég 1 kártya több embernek, mindenkinek saját Octopus kártya kell. Kártyát praktikusan ott árulnak, ahol szükséged lehet rá, szóval a reptérre érkezés után, mielőtt felszállsz mondjuk a reptéri expressre, tudsz venni.
A kinézett helyek egymástól való távolságot, a bejárás sorrendjét szerintem a legjobb Google Mapsen megnézni vagy Maps.me-n ha offline leszel útközben. Utazásra vannak ugye a kaszinók és a határátkelők között járó ingyenes buszok, használható a városi buszhálózat is abban a pár alkalomban, amikor sétatávolságnál nagyobb a megteendő út.
MIvel HK-ból tervezel átmenni, adja magát, hogy HKD-t használj Makaón is, nem kell külön helyi pénzt váltani.
Én nem általánosságban írtam a vonatokról, hanem konkrétan a Guangzhou South-West Kowloon relációról. Azóta utaztam ezen a másik irányban is, így biztosra merem mondani, hogy egyféle vonatok járnak, nincs rajtuk töltési lehetőség jelenleg.
Magánforgalom nem engedélyezett, személyszállító buszok járnak a hidon. A netes visszajelzések alapján egyelőre lassabb és kényelmetlenebb busszal utazni mint hajóval, utazás előtt néz rá neked melyik jobb.
"Ami furcsa, hogy a másodosztályú üléseknél nincs se hálózati csatlakozó, se USB töltési lehetőség (az elsőosztályon van)..." - Mondjuk ez típustól is függ, mert pl. az MTR járművein másodosztályon is többféle aljzat is van.
Végül úgy alakult, hogy már a járat megnyitása utáni harmadik napon, szept. 25-én kipróbáltam az új Guangzhou-Hong Kong nagysebességű (CRH) vasutat.
A jegypénztárnál külön ablak van a kantoni déli vasútállomáson a West Kowloonba induló vonathoz, de nem veszik szigorúan. Nincs különválasztva a többi induló vonattól semmilyen szempontból, nincs plusz ellenőrzés, a szokásos jegy- és igazolvány/útlevél ellenőrzésen át kell bemenni. Akinek útlevele van, annak eleve csak a kézi ellenőrzés játszik, de ami furcsa, hogy a kínai személyivel rendelkezők is csak itt tudnak bemenni, az automata kapuk nem engedik be a kínaiakat se ha HK-ba szól a jegyük (ez persze változhat, meg amúgy se érinti a külföldi utazókat).
Ami furcsa, hogy a másodosztályú üléseknél nincs se hálózati csatlakozó, se USB töltési lehetőség (az elsőosztályon van), mivel ennek megléte teljesen megszokott dolog a CRH vonaton. Persze 47 perces menetidőnél ennek nincs túl nagy jelentősége. West Kowloonba érkezés után kellően gyors volt a szárazföldi kínai kiléptetés és a HK-i beléptetés (így néz ki a két területet elválasztó vonal). Valószínűleg csak kezdeti bénázás, de a szárazföldi kínai oldalon nem volt toll kitéve a papírok kitöltéséhez.
Még ezzel a 47 perces menetidővel sem lehet általánosságban kijelenteni, hogy mi a leggyorsabb közlekedési eszköz Guangzhou és Hong Kong, ennek a két elég nagy kiterjedésű városnak 1-1 tetszőleges pontja között, mert nagyon nem mindegy, hogy pontosan honnan és hova igyekszik valaki. Az irodájuk és a Taikoo Hui közöttre csinált egy tesztet az SMCP, érdemes elolvasni., 3:41 és 4:10 közötti időket kaptak, pedig használtak repülőt és buszt is. Mondjuk ha limuzinnal mennek háztól házig, az gyorsabb lett volna és az se került volna többe mint a repülő.
Hat évnyi kínai tanulás után, idén tavasszal végre sikerült eljutnom Kínába, amivel egy nagy álom vált valóra.
Shanghaiba repültünk, egy innen egy 19 napos körút keretében megmásztuk a Sárga-hegyet (Huangshan), láttuk az Agyaghadsereget Xi'an-ban, eltöltöttünk másfél napot a Ming-korabeli városkában, Pingyaóban, majd Peking felé vettük az irányt. Tiltott város, Ég temploma és a Kínai Nagy Fal felkeresése után Suzhou híres kínai kertjeit néztük meg.
Az élményeket, látnivalókat, fotókat útinaplóba gyűjtöttem, úgyhogy ha valaki esetleg érdekelne a téma, itt találja meg:
Igen, akkor már vége a Tet-nek. Ebben az időszakban ez mozgatja az árakat, a Holdújévkor mindenki utazik. Szóval sajnos igen, most már valószínűleg mindegy hogy mikor veszed, elég kicsi az esélye hogy olcsóbb legyen.