Köszönöm a tippet! Találtam itthon is ennyiért, így, hogy már tudom mit kellett keresnem. A jövőhéten megjön, meglátjuk. Az ablaktörlőhöz találtam egy valeo egységet de más a csoki (kevesebb vezetékkel van) a motort megpróbálom összekombinálni.
Köszönöm a segítséget! . Semelyik fokozat nem reagált, bizti ok, a relékre gyanakszom.... Hátha. Csatlakozók, szénkefék, csapágyak ellenőrizve. Bontottal már megjártam, az új Valeo 80ezer... Cserélem a vezérlést, ha nem jó, megyek a kapcsoló, szabályzó felé.
Xmbela topictárstól pedig vehetsz komplett motort is olcsón.
Ablaktörlőmotor nekem akkor csinált ilyeneket, amikor beázott a csatlakozó vagy elromlott maga a motor, első körben a stekkert nézd meg a motor tetején, nincs-e teljesen beoxidálódva.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, 605 srd ablaktörlője megbolondult. Lekapcsolt állapotban os töröl, és nem a helyén áll meg, hanem ahol épp gondolja. (szélvédő közepén leggyakrabban) a motor tehát működik, lehet a vezérlőkar (fokozatállítós) hibája?
A szellőző rendszer motorja egyszer csak megállt. Szénkefék rendben, csapágy rendben. Egyik fokozat sem megy. Vezérlés lehet a hiba?
Javítatnám őket, ha adtok tanácsot, hogy lehet e, de ha van eladó Valakinek bármelyik egység, szívesen megveszem.
A gyári hártyavastagságú anyaghoz hasonlót (amikor beüléskor hozzáért a hajamhoz, azt hittem először, hogy pókháló ) még a kárpitosnak is gond lett volna felragasztani, de nyilván mindenki olyan anyagot választ, amit talál és ami megy a kocsihoz is...
Mindenesetre nem irigyellek, mert eléggé kacifántos így utólag megoldani, gyárilag valszeg könnyebb lehetett.
Szia!
Köszi, a tiedet láttam élőben is, maga az anyag tetszett, szerintem vastagabb mint a gyári. Akkor a gombokat túlzásnak tartottam, de most hogy én is ilyen cipőbe járok, megértem hogy mégegyszer nem akarsz ilyennel foglalkozni. :)
Emlékeim szerint az összes ajtógumi, lámpa, tetőfogantyú, stb, leszerelve...A tetőlemez úgy van beillesztve, mint egy híd, azaz a lemezt ki lehet pattintani a helyéről. Mivel farostlemez, össze lehet annyira hajtani óvatosan, hogy kifér a hátsó ajtón. Egy segítség azért lendít a műveleten, mert teljes hosszában kell hordóalakra hajlítani. Így szép lassan ki lehet tuszkolni törés nélkül. Azért tudom, mert már vettem ki és kárpitosra bíztam a továbbiakat. Megfelelően (!) vastag és szürke anyagot sikerült szerezni, amit a vékony ragasztás (vékony, hogy ne üssön át az anyagon!) után, ugyanezzel az anyaggal bevont gombokkal biztosított leesés ellen+ a gombok a túloldalon összekötve vékony huzallal. Valszeg a kárpit tovább marad a helyén, mint amíg a kocsi még fut... Mindamellett nekem és bárkinek, akinek mutattam, nagyon tetszett. Pofás és kellemes tapintása van. Eltettem a maradék anyagot(esetleges javításra), ha óhajtod, lefotózom, meg a készt is, amennyire lehet.
OK, köszönöm, jelzek majd, ha kellene kölcsönbe. A felújíthatóságtól függ, ha nem lehet felújítani, akkor úgyis veszek egy szett új hagyományosat, bár sajnálni fogom.
Kíváncsian várom a fejleményeket. Egyébként kitudlak segíteni teleszkópokkal. Van gyéri bontottból egy garnitúra, meg utángyártottból is egy garnitúra...
Az a baj, hogy a gyári Kayaba simán csinált olyat, hogy 9 hónap után elkezdett folyni. Elég sok utánajárásba került, mire garanciában sikerült kicseréltetnem (pl. kellett számlát szereznem a beszerelésről... :)))) ).
A 2000-es években, amikor még nem túltárolt, kiöregedett szarokat adtak el gyári alkatrészként, és jól működtek, akkor a kocsi sport fokozatban atomkemény lett, komfort fokozatban meg túl lágy. Később jött nekem is ez az életérzés, hogy sport fokozatban valóban keményebb, de messze nem jó (hozzájárul persze ehhez az is, hogy JE és BH tellók szarok most). Valszeg veszek hagyományosakat, és kicserélem, és a kiszedett szettet megpróbálom felújíttatni, a linkelt oldalt megkeresem, mert úgyis sokat járok arrafelé, és beszámolok, mit mondanak.
2016-ban útánajártam a dolognak, egy céget találtam, de végül nem szántam rá magamat. Én se érzem stabilnak az autót még sport fokozatban sem. Szereztem 4 bontottat, de még nem próbáltam ki őket, sok bizodalmam nincs bennük, bár nincs rajtuk folyásnyom. Ellentétben ami a kocsin van :(
"Találtam egy lengéscsillapító felújítót aki vállalja a miénk felújítását, garanciával 40-50eFt/db áron. Viszont feltételesen, előbb szét kell szednie, és akkor mondja meg felújítható -e. Ha folyás probléma van az általában javítható. Egyik ismerősöm S-max-ában újították fel és abba is elektromosan állítható csillapítású lengéscsillapító van.
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki foglalkozott már érdemben elektromosan vezérelt lengéscsillapító felújításával? Én itthon a Kárászyéket kérdeztem meg, ők nem vállalják, külföldön találtam pl. lengyel céget, aki elvileg csinál ilyet. Ugye a gyári elektromos telló az Kayaba, és mint ilyen alapból szar minőségű, tehát az is felmerült bennem, hogy simán hagyományos Bilsteineket teszek be.
Valaki nem tudná leírni az S1 2.1td kormánymű szimering méretét, hogy ne kelljen a rendeléshez kivennem? Nagyon folyik a szervó olajam, és kellene az autó. Válaszokat előre is köszönöm.
Meglepő de működik a gombostű megoldás :)
Én adnék esélyt eredetinek, bontóból én is szereztem az első szélvédőre. Most facen bontanak vagy 5 autót.
Még mindig nem tudom elképzelni hogy lejet kiszedni a tetőkárpitot...
Karosszéria ragasztó és tömítőpasztával esetleg meg lehetne próbálni, az kevésbé folyós, mint a szélvédőragasztó, elég erős is, de elvileg valamennyire bontható a kötés. (szo-szo) Aztán, hogy szebb lesz-e ... ?
Első/hátsó szélvédő-díszcsík pótlására nincs ötletetek? Nekem most külföldről hazafelé jövet vált el nagy sebességnél a hátsó díszcsík felső rétege, (de csak annyira, hogy jól összekarcolja a csomagtartófedelet és az üveget, de le nem szakadt), az elsőt már tavaly vagy tavalyelőtt sikerült így leamortizálni. Azon gondolkoztam, hogy pl. sikával teliberagasztom, csak sajnos akkor elég gusztustalanul fog kinézni.
Hát a régi kárpitanyagot valóban nem igazán lehet szépen visszatenni, mert a vékony hordozó szivacsréteg elmállik, kenődik, de új kárpitanyaggal elég szépen helyre lehet állítani egy tetőt.
Én régen a BX-emen is megcsináltam és most az Evasionon is.
Sajna elért engem is a végzet :(
Levált a tetőkárpitom, pedig nagyon szép volt, semmi előjel. A tűző napon parkolás után egyszer csak lógott.
Magát a műanyagot hogy tudom leszedni a tetőről, meg kiszedni a fülkéből?
A tégi szövettel próbálkozzak, vagy újat keressek?