Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capa Creative Commons License 2019.10.14 0 0 23795

Szia raider!

 

Lelkes volt a vevő, alaposan megnézték a haveri karosszérialakatossal. Nagyjából tudja, mire számíthat (pl. toronycserék). Még meg is menthetik, ami nem lenne baj.

 

Igazából van egy C6-osom, de már nagyon régóta szerelőnél dekkol. Már tudjuk mit kell tenni, csak még alkatrész nincs (nem volt?) hozzá.

Lehet, hogy most nem is lesz másik egy darabig (autót tudunk kölcsönkérni, ha kell).

 

OFF

Amivel egyébként szemezgetek mint 2. autó, az a 407 coupé, bár az ülése elég passzentos nekem oldalirányban (a 406 coupé százszor szebb, és nincs is teljesen elvetve, az utódja viszont újabb és biztonságosabb) Az igazi az is a 2.9 literes benzines motorral lenne, hatos kézi váltóval (így kb. ugyanaz a dinamika, mint a jóval könnyebb 605-ösnél). Ritka változat. A 2.2-es gyakoribb, de az lomhább, persze azért nem vállalhatatlanul, lehet, hogy az lesz. Még a 607-esek is a radaron vannak, csak abból 2004 utáni 2.9 l-esek már mind automaták. S azok is már 15 évesek - nem szeretnék korrózió miatt autóról lemondani.

ON

 

üdv,

capa

Előzmény: raider (23794)
raider Creative Commons License 2019.10.13 0 0 23794

Hát, nem örülök ennek a hírnek, de megértelek. Mi lesz helyette/utána?

Előzmény: capa (23793)
capa Creative Commons License 2019.10.13 0 0 23793

Elkelt, minimális alkuval. Szerintem jó helyre ment. Nekiállnak a lakatolásának.

 

üdv,

capa

Előzmény: capa (23788)
capa Creative Commons License 2019.09.20 0 0 23792

Csak a rend kedvéért ideteszem akkor a többi fokozatot is:

km/h 1000 f/p-nél

SV24 | SV 3.0 (140 kW)

I. 8,5 | 9,5

II. 15,8 | 16,4

III. 23,4 | 24,0

IV. 30,0 | 31,0 

V. 37,8 | 39,1

 

A fokozatok áttételei az első fokozat kivételével azonosak, a végáttétel más.

 

capa

Előzmény: capa (23774)
raider Creative Commons License 2019.09.18 0 0 23775

Köszi!

Előzmény: capa (23774)
capa Creative Commons License 2019.09.18 0 0 23774

Szia raider!

 

Megnéztem az adatokat: minden fokozat hosszabb, mint az SV24-esben.

1000 f/p-nél 5.-ben: 37,8 km/h (SV24) vs. 39,1 km/h (SV 3.0).

 

üdv,

capa

Előzmény: raider (23789)
raider Creative Commons License 2019.09.18 0 0 23789

Azt meg tudod mondani, hogy 5. sebességben mondjuk 1500-as vagy 2000-es fordulatnál mekkora sebességgel mész óra szerint? Érdekelne, hogy ebben hosszabb-e a legnagyobb fokozat áttétele, mint az enyémben (ott 2000 RPM -> 80 km/h).

Előzmény: capa (23788)
capa Creative Commons License 2019.09.17 0 0 23788

Szia raider!

 

Örülök, hogy láttad! A fényezésre ráférne egy polírozás, akkor igazán szépen csillogna. Már be is terveztem, de a polírozós lebeszélt azzal, hogy csak akkor van értelme, ha már a küszöb is le van fújva, így viszont erre (nálam) már nem kerül sor.

A korróziótól eltekintve tényleg nincs vele sok gondom (a szokásos elöregedésből, elhasználódásból fakadó dogokon túl) 

Ami nagyon tetszik a motorban, az a nyomatékossága a legalsó fordulatszám-tartományban: 55 km/h-ig úgy fel tudok gyorsítani - a forgalom simán tempóját tartva - hogy 1450 f/p fölé nem kerül a ford. szám (váltások 1-5-ig: 0-10-30-40-55). Innen bármilyen fokozatban szépen megindul. A várost átszelve, az előbb említett váltási pontokkal, és motorfék használatával akár 10 liter / 100 km alatt lehet tartani a fogyasztását, persze az átlaga magasabb a nagyon sok rövid (500 m-es) járat miatt. 

Ma már bejelentkeztek ketten is. A héten el fog dőlni a dolog.

 

üdv,

capa

Előzmény: raider (23787)
raider Creative Commons License 2019.09.17 0 0 23787

Ma megvizsgáltam az autódat a bevásárlóközpont parkolójában, sajnálom, mert elég megkímélt benyomást keltett, és főleg a szívem fáj azért a jó motorért, amit eldobsz, de megértem a problémát.

Előzmény: capa (23786)
capa Creative Commons License 2019.09.15 0 0 23786

Sziasztok!

 

A küszöböt előttem már javítgatták, ez a képekről is látszik - télen egyszer csak lejött róla a rászórt festék -, viszont rossz állapotban van. Pedig ez volt nálam az egyik "selling pointja", mert tudtam a 605-ösök eme gyenge pontjáról. Azt sem gondoltam - régi karosszérialakatos ismerősünk sem mondta, mikor megvettem -, hogy ennyire rossz lesz a helyzet a többi helyen is. 

Sok pénz lenne, ha úgy, nívósan szeretném megcsináltatni, ahogy akarnám. Időben is sok lenne, volt már egy pár hosszas szervizelés más autókkal, ezt kihagynám.

A biztonság nem játék, nekem ez a "heppem". Ilyen hibát egyfelől nem is nagyon tudnék, másrészről nem is akarok letagadni. Tényleg csak az jelentkezzen, akit így is érdekel a dolog.

 

 

üdv,

capa

 

 

 

Előzmény: nebancsa_605_sri (23785)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2019.09.15 0 0 23785
Kevés ilyen őszinte hirdetés lehet hahu-n, aki megveszi nem jár rosszúl. Úgy tudom a küszöb lett már cserélve, azzal olyan nagy baj nem lehet.
Előzmény: capa (23781)
raider Creative Commons License 2019.09.14 0 0 23784

Nem örülök neki. Gazdaságosan nem javítható, vagy simán már nincs rá energiád/időd?

Előzmény: capa (23783)
capa Creative Commons License 2019.09.14 0 0 23783

Szia!

 

Igen. A doblemezenél és a hossztartóknál is megkezdődött.

Pedig amikor megvettem, alvázvédőztettem, de úgy látszik, már késő volt.

Sajnálomi, mert élvezetesen megy, és nagyon szerethető.

 

üdv,

capa 

Előzmény: raider (23782)
raider Creative Commons License 2019.09.14 0 0 23782

:(

Küszöbön kívül más is korrodált?

Előzmény: capa (23781)
capa Creative Commons License 2019.09.14 0 0 23781

Sziasztok!

 

Sajnos a korrozió miatt megválunk a 605-östől.

A hirdetése itt található: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/peugeot/605/peugeot_605_3_0_sv_youngtimer-14855254

Topiktársaknak akciós ár ;-)

 

üdv,

capa

nebancsa_605_sri Creative Commons License 2019.09.13 0 0 23780
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2019.09.13 0 0 23779

Emlékszem jó móka volt kiszedni a szerkezetet, sőt a visszarakás sem volt semmi, régi szép emlékek...

Előzmény: raider (23775)
Manczy80 Creative Commons License 2019.09.13 0 0 23778
Köszönöm a tippet! Találtam itthon is ennyiért, így, hogy már tudom mit kellett keresnem. A jövőhéten megjön, meglátjuk. Az ablaktörlőhöz találtam egy valeo egységet de más a csoki (kevesebb vezetékkel van) a motort megpróbálom összekombinálni.
Előzmény: raider (23775)
Manczy80 Creative Commons License 2019.09.13 0 0 23777
Köszönöm a segítséget! . Semelyik fokozat nem reagált, bizti ok, a relékre gyanakszom.... Hátha. Csatlakozók, szénkefék, csapágyak ellenőrizve. Bontottal már megjártam, az új Valeo 80ezer... Cserélem a vezérlést, ha nem jó, megyek a kapcsoló, szabályzó felé.
Előzmény: nebancsa_605_sri (23776)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2019.09.10 0 0 23776
Szellőző motor vezérlése elmegy, akkor max fordulaton még pörög elvileg, biztosíték egyébként jó, esetleg a csatlakozók is lehetnek kontaktosak...
Előzmény: Manczy80 (23774)
raider Creative Commons License 2019.09.10 0 0 23775

Szellőzőmotoron lehet a teljesítményelektronika a hibás, cserélhető, ebayen találsz. Pl ez ilyen:

https://www.ebay.fr/itm/Resistance-commande-ventilation-Peugeot-406-2-2-HDi-de-2000-2004-neuve/302367830098?fits=FR_Make%3APeugeot%7CFR_Model%3A605&hash=item466686f052:g:IJAAAOSwU9lbeYKX

 

Xmbela topictárstól pedig vehetsz komplett motort is olcsón.

 

Ablaktörlőmotor nekem akkor csinált ilyeneket, amikor beázott a csatlakozó vagy elromlott maga a motor, első körben a stekkert nézd meg a motor tetején, nincs-e teljesen beoxidálódva.

Előzmény: Manczy80 (23774)
Manczy80 Creative Commons License 2019.09.10 0 0 23774
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, 605 srd ablaktörlője megbolondult. Lekapcsolt állapotban os töröl, és nem a helyén áll meg, hanem ahol épp gondolja. (szélvédő közepén leggyakrabban) a motor tehát működik, lehet a vezérlőkar (fokozatállítós) hibája?

A szellőző rendszer motorja egyszer csak megállt. Szénkefék rendben, csapágy rendben. Egyik fokozat sem megy. Vezérlés lehet a hiba?

Javítatnám őket, ha adtok tanácsot, hogy lehet e, de ha van eladó Valakinek bármelyik egység, szívesen megveszem.

Köszönöm a cálastokat előre is!
estephen Creative Commons License 2019.08.19 0 0 23773

Szia!

Igazad van, a nógrádi talin láthattad...

A gyári hártyavastagságú anyaghoz hasonlót (amikor beüléskor hozzáért a hajamhoz, azt hittem először, hogy pókháló ) még a kárpitosnak is gond lett volna felragasztani, de nyilván mindenki olyan anyagot választ, amit talál és ami megy a kocsihoz is...

Mindenesetre nem irigyellek, mert eléggé kacifántos így utólag megoldani, gyárilag valszeg könnyebb lehetett.

Jó munkát és sok sikert!

Előzmény: nebancsa_605_sri (23772)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2019.08.18 0 0 23772
Szia!
Köszi, a tiedet láttam élőben is, maga az anyag tetszett, szerintem vastagabb mint a gyári. Akkor a gombokat túlzásnak tartottam, de most hogy én is ilyen cipőbe járok, megértem hogy mégegyszer nem akarsz ilyennel foglalkozni. :)
Előzmény: estephen (23771)
estephen Creative Commons License 2019.08.17 0 0 23771

Hello!

Emlékeim szerint az összes ajtógumi, lámpa, tetőfogantyú, stb, leszerelve...A tetőlemez úgy van beillesztve, mint egy híd, azaz a lemezt ki lehet pattintani a helyéről. Mivel farostlemez, össze lehet annyira hajtani óvatosan, hogy kifér a hátsó ajtón. Egy segítség azért lendít a műveleten, mert teljes hosszában kell hordóalakra hajlítani. Így szép lassan ki lehet tuszkolni törés nélkül. Azért tudom, mert már vettem ki és kárpitosra bíztam a továbbiakat. Megfelelően (!) vastag és szürke anyagot sikerült szerezni, amit a vékony ragasztás (vékony, hogy ne üssön át az anyagon!) után, ugyanezzel az anyaggal bevont gombokkal biztosított leesés ellen+ a gombok a túloldalon összekötve vékony huzallal. Valszeg a kárpit tovább marad a helyén, mint amíg a kocsi még fut... Mindamellett nekem és bárkinek, akinek mutattam, nagyon tetszett. Pofás és kellemes tapintása van. Eltettem a maradék anyagot(esetleges javításra), ha óhajtod, lefotózom, meg a készt is, amennyire lehet.

Üdv.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23763)
raider Creative Commons License 2019.08.14 0 0 23770

OK, köszönöm, jelzek majd, ha kellene kölcsönbe. A felújíthatóságtól függ, ha nem lehet felújítani, akkor úgyis veszek egy szett új hagyományosat, bár sajnálni fogom.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23769)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2019.08.14 0 0 23769
Kíváncsian várom a fejleményeket. Egyébként kitudlak segíteni teleszkópokkal. Van gyéri bontottból egy garnitúra, meg utángyártottból is egy garnitúra...
Előzmény: raider (23768)
raider Creative Commons License 2019.08.13 0 0 23768

Az a baj, hogy a gyári Kayaba simán csinált olyat, hogy 9 hónap után elkezdett folyni. Elég sok utánajárásba került, mire garanciában sikerült kicseréltetnem (pl. kellett számlát szereznem a beszerelésről... :)))) ).

A 2000-es években, amikor még nem túltárolt, kiöregedett szarokat adtak el gyári alkatrészként, és jól működtek, akkor a kocsi sport fokozatban atomkemény lett, komfort fokozatban meg túl lágy. Később jött nekem is ez az életérzés, hogy sport fokozatban valóban keményebb, de messze nem jó (hozzájárul persze ehhez az is, hogy JE és BH tellók szarok most). Valszeg veszek hagyományosakat, és kicserélem, és a kiszedett szettet megpróbálom felújíttatni, a linkelt oldalt megkeresem, mert úgyis sokat járok arrafelé,  és beszámolok, mit mondanak. 

Előzmény: nebancsa_605_sri (23767)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2019.08.13 0 0 23767
2016-ban útánajártam a dolognak, egy céget találtam, de végül nem szántam rá magamat. Én se érzem stabilnak az autót még sport fokozatban sem. Szereztem 4 bontottat, de még nem próbáltam ki őket, sok bizodalmam nincs bennük, bár nincs rajtuk folyásnyom. Ellentétben ami a kocsin van :(
"Találtam egy lengéscsillapító felújítót aki vállalja a miénk felújítását, garanciával 40-50eFt/db áron. Viszont feltételesen, előbb szét kell szednie, és akkor mondja meg felújítható -e. Ha folyás probléma van az általában javítható. Egyik ismerősöm S-max-ában újították fel és abba is elektromosan állítható csillapítású lengéscsillapító van.



www.raj-lengéscsillapító.hu "
Előzmény: raider (23766)
raider Creative Commons License 2019.08.13 0 0 23766

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki foglalkozott már érdemben elektromosan vezérelt lengéscsillapító felújításával? Én itthon a Kárászyéket kérdeztem meg, ők nem vállalják, külföldön találtam pl. lengyel céget, aki elvileg csinál ilyet. Ugye a gyári elektromos telló az Kayaba, és mint ilyen alapból szar minőségű, tehát az is felmerült bennem, hogy simán hagyományos Bilsteineket teszek be.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!