Lelkes volt a vevő, alaposan megnézték a haveri karosszérialakatossal. Nagyjából tudja, mire számíthat (pl. toronycserék). Még meg is menthetik, ami nem lenne baj.
Igazából van egy C6-osom, de már nagyon régóta szerelőnél dekkol. Már tudjuk mit kell tenni, csak még alkatrész nincs (nem volt?) hozzá.
Lehet, hogy most nem is lesz másik egy darabig (autót tudunk kölcsönkérni, ha kell).
OFF
Amivel egyébként szemezgetek mint 2. autó, az a 407 coupé, bár az ülése elég passzentos nekem oldalirányban (a 406 coupé százszor szebb, és nincs is teljesen elvetve, az utódja viszont újabb és biztonságosabb) Az igazi az is a 2.9 literes benzines motorral lenne, hatos kézi váltóval (így kb. ugyanaz a dinamika, mint a jóval könnyebb 605-ösnél). Ritka változat. A 2.2-es gyakoribb, de az lomhább, persze azért nem vállalhatatlanul, lehet, hogy az lesz. Még a 607-esek is a radaron vannak, csak abból 2004 utáni 2.9 l-esek már mind automaták. S azok is már 15 évesek - nem szeretnék korrózió miatt autóról lemondani.
Azt meg tudod mondani, hogy 5. sebességben mondjuk 1500-as vagy 2000-es fordulatnál mekkora sebességgel mész óra szerint? Érdekelne, hogy ebben hosszabb-e a legnagyobb fokozat áttétele, mint az enyémben (ott 2000 RPM -> 80 km/h).
Örülök, hogy láttad! A fényezésre ráférne egy polírozás, akkor igazán szépen csillogna. Már be is terveztem, de a polírozós lebeszélt azzal, hogy csak akkor van értelme, ha már a küszöb is le van fújva, így viszont erre (nálam) már nem kerül sor.
A korróziótól eltekintve tényleg nincs vele sok gondom (a szokásos elöregedésből, elhasználódásból fakadó dogokon túl)
Ami nagyon tetszik a motorban, az a nyomatékossága a legalsó fordulatszám-tartományban: 55 km/h-ig úgy fel tudok gyorsítani - a forgalom simán tempóját tartva - hogy 1450 f/p fölé nem kerül a ford. szám (váltások 1-5-ig: 0-10-30-40-55). Innen bármilyen fokozatban szépen megindul. A várost átszelve, az előbb említett váltási pontokkal, és motorfék használatával akár 10 liter / 100 km alatt lehet tartani a fogyasztását, persze az átlaga magasabb a nagyon sok rövid (500 m-es) járat miatt.
Ma már bejelentkeztek ketten is. A héten el fog dőlni a dolog.
Ma megvizsgáltam az autódat a bevásárlóközpont parkolójában, sajnálom, mert elég megkímélt benyomást keltett, és főleg a szívem fáj azért a jó motorért, amit eldobsz, de megértem a problémát.
A küszöböt előttem már javítgatták, ez a képekről is látszik - télen egyszer csak lejött róla a rászórt festék -, viszont rossz állapotban van. Pedig ez volt nálam az egyik "selling pointja", mert tudtam a 605-ösök eme gyenge pontjáról. Azt sem gondoltam - régi karosszérialakatos ismerősünk sem mondta, mikor megvettem -, hogy ennyire rossz lesz a helyzet a többi helyen is.
Sok pénz lenne, ha úgy, nívósan szeretném megcsináltatni, ahogy akarnám. Időben is sok lenne, volt már egy pár hosszas szervizelés más autókkal, ezt kihagynám.
A biztonság nem játék, nekem ez a "heppem". Ilyen hibát egyfelől nem is nagyon tudnék, másrészről nem is akarok letagadni. Tényleg csak az jelentkezzen, akit így is érdekel a dolog.
Köszönöm a tippet! Találtam itthon is ennyiért, így, hogy már tudom mit kellett keresnem. A jövőhéten megjön, meglátjuk. Az ablaktörlőhöz találtam egy valeo egységet de más a csoki (kevesebb vezetékkel van) a motort megpróbálom összekombinálni.
Köszönöm a segítséget! . Semelyik fokozat nem reagált, bizti ok, a relékre gyanakszom.... Hátha. Csatlakozók, szénkefék, csapágyak ellenőrizve. Bontottal már megjártam, az új Valeo 80ezer... Cserélem a vezérlést, ha nem jó, megyek a kapcsoló, szabályzó felé.
Xmbela topictárstól pedig vehetsz komplett motort is olcsón.
Ablaktörlőmotor nekem akkor csinált ilyeneket, amikor beázott a csatlakozó vagy elromlott maga a motor, első körben a stekkert nézd meg a motor tetején, nincs-e teljesen beoxidálódva.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, 605 srd ablaktörlője megbolondult. Lekapcsolt állapotban os töröl, és nem a helyén áll meg, hanem ahol épp gondolja. (szélvédő közepén leggyakrabban) a motor tehát működik, lehet a vezérlőkar (fokozatállítós) hibája?
A szellőző rendszer motorja egyszer csak megállt. Szénkefék rendben, csapágy rendben. Egyik fokozat sem megy. Vezérlés lehet a hiba?
Javítatnám őket, ha adtok tanácsot, hogy lehet e, de ha van eladó Valakinek bármelyik egység, szívesen megveszem.
A gyári hártyavastagságú anyaghoz hasonlót (amikor beüléskor hozzáért a hajamhoz, azt hittem először, hogy pókháló ) még a kárpitosnak is gond lett volna felragasztani, de nyilván mindenki olyan anyagot választ, amit talál és ami megy a kocsihoz is...
Mindenesetre nem irigyellek, mert eléggé kacifántos így utólag megoldani, gyárilag valszeg könnyebb lehetett.
Szia!
Köszi, a tiedet láttam élőben is, maga az anyag tetszett, szerintem vastagabb mint a gyári. Akkor a gombokat túlzásnak tartottam, de most hogy én is ilyen cipőbe járok, megértem hogy mégegyszer nem akarsz ilyennel foglalkozni. :)
Emlékeim szerint az összes ajtógumi, lámpa, tetőfogantyú, stb, leszerelve...A tetőlemez úgy van beillesztve, mint egy híd, azaz a lemezt ki lehet pattintani a helyéről. Mivel farostlemez, össze lehet annyira hajtani óvatosan, hogy kifér a hátsó ajtón. Egy segítség azért lendít a műveleten, mert teljes hosszában kell hordóalakra hajlítani. Így szép lassan ki lehet tuszkolni törés nélkül. Azért tudom, mert már vettem ki és kárpitosra bíztam a továbbiakat. Megfelelően (!) vastag és szürke anyagot sikerült szerezni, amit a vékony ragasztás (vékony, hogy ne üssön át az anyagon!) után, ugyanezzel az anyaggal bevont gombokkal biztosított leesés ellen+ a gombok a túloldalon összekötve vékony huzallal. Valszeg a kárpit tovább marad a helyén, mint amíg a kocsi még fut... Mindamellett nekem és bárkinek, akinek mutattam, nagyon tetszett. Pofás és kellemes tapintása van. Eltettem a maradék anyagot(esetleges javításra), ha óhajtod, lefotózom, meg a készt is, amennyire lehet.
OK, köszönöm, jelzek majd, ha kellene kölcsönbe. A felújíthatóságtól függ, ha nem lehet felújítani, akkor úgyis veszek egy szett új hagyományosat, bár sajnálni fogom.
Kíváncsian várom a fejleményeket. Egyébként kitudlak segíteni teleszkópokkal. Van gyéri bontottból egy garnitúra, meg utángyártottból is egy garnitúra...
Az a baj, hogy a gyári Kayaba simán csinált olyat, hogy 9 hónap után elkezdett folyni. Elég sok utánajárásba került, mire garanciában sikerült kicseréltetnem (pl. kellett számlát szereznem a beszerelésről... :)))) ).
A 2000-es években, amikor még nem túltárolt, kiöregedett szarokat adtak el gyári alkatrészként, és jól működtek, akkor a kocsi sport fokozatban atomkemény lett, komfort fokozatban meg túl lágy. Később jött nekem is ez az életérzés, hogy sport fokozatban valóban keményebb, de messze nem jó (hozzájárul persze ehhez az is, hogy JE és BH tellók szarok most). Valszeg veszek hagyományosakat, és kicserélem, és a kiszedett szettet megpróbálom felújíttatni, a linkelt oldalt megkeresem, mert úgyis sokat járok arrafelé, és beszámolok, mit mondanak.
2016-ban útánajártam a dolognak, egy céget találtam, de végül nem szántam rá magamat. Én se érzem stabilnak az autót még sport fokozatban sem. Szereztem 4 bontottat, de még nem próbáltam ki őket, sok bizodalmam nincs bennük, bár nincs rajtuk folyásnyom. Ellentétben ami a kocsin van :(
"Találtam egy lengéscsillapító felújítót aki vállalja a miénk felújítását, garanciával 40-50eFt/db áron. Viszont feltételesen, előbb szét kell szednie, és akkor mondja meg felújítható -e. Ha folyás probléma van az általában javítható. Egyik ismerősöm S-max-ában újították fel és abba is elektromosan állítható csillapítású lengéscsillapító van.
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki foglalkozott már érdemben elektromosan vezérelt lengéscsillapító felújításával? Én itthon a Kárászyéket kérdeztem meg, ők nem vállalják, külföldön találtam pl. lengyel céget, aki elvileg csinál ilyet. Ugye a gyári elektromos telló az Kayaba, és mint ilyen alapból szar minőségű, tehát az is felmerült bennem, hogy simán hagyományos Bilsteineket teszek be.