Valóban, most, hogy felhívtad rá a figyelmet, jól látható a kazántető és az valóban egy 411 - é. És igaz az is, hogy a mozdonyfordító fő alkatrésze fekszik keresztbe a vágányzaton a bontási terület mellett. Ennek a képnek sincs tehát köze a DV - hez. Kösz.
A fordítókorongot 1964 előtt bontották el, mert akkor már állt az üvegcsarnok (egy része). A kép szerintem a bontásról készült, mert a korong hídszerkezete ott van rátéve a vágányokra.
A mozdony pedig 1947-ben hullott le (ha jól emlékszem), egyébként az egy Truman (411-es) volt. Vagyis az a kép is háború utáni volt.
Visszanéztem mind a két képet. Az itt látható esetében biztosan igaz, hogy már az 1945 utáni időkből való. Itt már az állomásvégről elbontásra került a fordítókorong. Az indóház és a közelebb lévő kisebb épület még a régi, de az állomásvégi vágánykapcsolatok már megváltoztak
.
A másik (a korábbiakban a másik topicban felrakott) kép viszont nagy valószínűséggel még a 30 - as évek elején, a DéliVasút - i korszakban készült. Az ezen a képen, a Krisztina körúti villamos vágányon közlekedő pótkocsis villamos szerelvény is megfelel annak a kornak.
Nagyon kiváló kép. Annyi bizonyos, hogy 1940 után, sőt ha minden igaz néhány évvel a világháborút
követően készült, bár nem emlékszem arra, hogy a kezdőponti állomásfejen meddig szolgált a fordító.
Annyi bizonyos, hogy a TM 3600 / TMJ villamoskocsik legelső példánya valamikor 1940 táján készült el
és így, csak ezt követően közlekedhettek a fővárosban. A másik árulkodó részlet pedig a Széll Kálmán
tér felől érkező és az Alkotás utca irányába közlekedő villamos motorkocsi szedője felett látható korai,
közvilágítási neon - fényforrás. Ezek - tudtommal - jóval a világháború után kerültek Budapest utcáin
felszerelésre és használatba.
Talán éppen ezen a fórumon mintha már láttam volna egy másik fényképet is ugyanerről a helyszínről
és ugyanilyen kameraállásból egy balesetről, amikor egy gőzmozdony - áttörve a Vérmező felőli védő- korlátot - a szerkocsiját áttova letolta a mozdonyfordítóról, azután az lezuhant a pályaudvar Vérmező felöli támfalának tövébe. A két fényképet figyelmesen megnézve, összehasonlítva mintha az látszana, hogy a fordítóról visszavezető állomásvégi vágány - kapcsolat is átépült volna kismértékben.