Keresés

Részletes keresés

Meli1970 Creative Commons License 2017.06.21 -2 1 1250

Sziasztok!Látom nagyon sok embert érdekel,hogy mi történik velem(velünk)ezért megosztom eddig mi történt. Az ügyvédem tanácsára elfogadtam az utazási irodától a befizetett ősszeget,egy bizonyos feltétellel.( amit tanácsolt az ügyvéd).Ők rajta vannak az ügyön,lényegében nekem nem kell semmit csinálnom,délutánra ígérték,hogy mire számíthatok.Nem kell aggódjatok amiatt,hogy mennyibe fáj nekem ez, (az ügyvédi díj)mert lényegében ingyen van.

Tudom hogy a Raymar hotel nem a legjobb szálloda,mert foglalás előtt utána néztem,hogy mit ajánl,de mivel két külföldön élő jó barátom is ebbe a szállodába foglalta le a szállást, arra az időre,én ezért ragaszkodtam az elveimhez.

Ha valami történik akkor majd újra írok!

malazs Creative Commons License 2017.06.21 0 2 1249

Ez a része OK.

 

Amennyiben jelezte a lemondást, a részvételi összeg megilleti, akkor is ha egyelőre nem kérte vissza. Bár nem tudom miért nem is tette. Ügyvéd ilyet biztos nem mond hogy ne kérje vissza, ugyanis elkülöníthető a befizetett összeg a kártérítési igénytől.

 

Sokba lesz neki az a nyaralás ahová el sem ment ;-)

Előzmény: Gumped Papó (1248)
Gumped Papó Creative Commons License 2017.06.21 0 0 1248

ezt írta korábban:

 

Kérték a számlaszámomat hogy utalják vissza a pénzt.De mivel én jogi lépéseket tettem ezért arra várok hogy ők mit szolnak az egészhez.

 

szóval nem utazott el, nem fogadta el a visszatérítést, hanem valószínűleg nagyobb kártérítést akar

Előzmény: malazs (1247)
malazs Creative Commons License 2017.06.21 0 1 1247

A befizetett pénzt visszakapja a szerződés szerint, mivel nem fogadta el a felajánlott szállást, már amennyiben ezt jelezte az iroda felé és nem csak szimplán nem utazott el.

Előzmény: Gumped Papó (1246)
Gumped Papó Creative Commons License 2017.06.21 0 3 1246

Sajnos megfosztottad magad egy nagyszerű élménytől

 

meg megfosztotta magát a befizetett pénzétől is :-((

 

nincs az az ügyvéd, aki vissza tudja neki szerezni a befizetett pénzét

Előzmény: malazs (1245)
malazs Creative Commons License 2017.06.20 0 5 1245

Annyival még ki is egészíteném a mondandómat hogy bár nem rossz hotel elvileg a Raymar, viszont nem igazán tartozik a top hotelek közé. Szóval ettől jobbat igen könnyen tudott volna ajánlani neked az iroda, amivel te is sokkal jobban jártál volna. Értsd. Ezt a hotelt nem nehéz felülmúlni színvonalban és elhelyezkedésben és szolgáltatásokban ;-)

 

Sajnos megfosztottad magad egy nagyszerű élménytől szerintem, sőt attól is hogy esetleg olyan hotelbe töltsd a pihenésed amit amúgy nem biztos hogy hajlandó lennél megfizetni.

Előzmény: malazs (1244)
malazs Creative Commons License 2017.06.20 0 5 1244

Ezzel gyakorlatilag el is vesztetted a pert már így előre is!

 

A jogi oldala: mind a jogszabály, mind az utazási szerződés szerint ha a választott hotel túlfoglalt vagy egyéb ok miatt nem tud oda utaztatni az iroda, akkor köteles felajánlani azonos vagy jobb kategóriájú hotelt. Nah ez lett volna az amivel talán lett volna némi esélyed, ugyanis itt a kategóriába és a szolgáltatások színvonalába minden beletartozik: elhelyezkedés, ellátás színvonala, pl ebbe értendő az italok-ételek minősége is. Medencék száma, fűtött medence, stb. Wellness szolgáltatások, a szolgáltatások rendelkezési ideje,szoba felszereltsége és nagysága, parttól való távolság, stb..

Amennyiben felajánlottak közt van olyan ami ezt tudja, vagy felette van, akkor max ahhoz van jogod hogy nem fogadod el és visszakéred a pénzed. Viszont ha nincs közte olyan, akkor azzal már lehetett volna mit kezdeni.

 

A nem jogi oldala és saját véleményem: Ragaszkodtál valami olyanhoz amit választottál, bár nem ismered, vagy ha mégis, akkor ragaszkodsz hozzá úgy hogy nem akarod megismerni hogy milyen más hely más hotel. Sokan jártak úgy mint te, de belegondolva kompromisszumkészek voltak, épp csak azért mert egy adott időpontban menni akartak nyaralni, pihenni és jól érezni magukat. Ellenkező esetben lehet erre idén már nem is lett volna lehetőségük, vagy csak sokkal drágábban és alacsonyabb színvonalú helyre mint tudtak így menni ebből az összegből. Sokan aggódtak előre, ez természetes. Hazajöttek viszont boldogan egy nagyszerű nyaralás után és örültek hogy elfogadták vagy egyezkedtek az irodával.

 

Nos te ettől megfosztottad magad szerintem és még a szőnyeget is kirántottad a lábad alól ;-)

Előzmény: Meli1970 (1240)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.06.20 0 4 1243

Bocsánat, hogy beleszólok, de nem lehetne valahogyan visszacsinálnod az út lemondását?

 

Hidd el, hogy eddig mindenkinek nagyon jó szállodát ajánlottak az eredetileg lefoglalt helyett, mindenki remekül érzi magát a csere szállodában.

 

Egy nyaralás helyetti perben mindenki csak veszít...

Előzmény: Meli1970 (1240)
Gumped Papó Creative Commons License 2017.06.20 0 4 1242

Nem tudom ,hogy mit akánlottak,mert nem tudtam őket megjegyezni

 

kiváló

 

nem szívesen lennék az ügyvéded a kártérítési perben

Előzmény: Meli1970 (1240)
Tkn71 Creative Commons License 2017.06.20 0 4 1241

Jogi lépések alatt mit értesz pontosan?

Elolvastad és értelmezted az általad aláírt szerződést?

Előzmény: Meli1970 (1239)
Meli1970 Creative Commons License 2017.06.20 -6 0 1240

A Raymar szállodába foglaltam.Nem tudom ,hogy mit akánlottak,mert nem tudtam őket megjegyezni,és mondtam hogy ne küldjék el mert nem érdekel.Biztos hogy azok szebbek lettek volna de elment a kedvem az utazátòl.

Meli1970 Creative Commons License 2017.06.20 -6 0 1239

Szia Axel!Tel.számom 06303304092,hìvj nyugodtan.

Azòta nagyon sokszor hìvott az utazási iroda sok mindent felajánlottak de én nem fogadtam el.Kérték a számlaszámomat hogy utalják vissza a pénzt.De mivel én jogi lépéseket tettem ezért arra várok hogy ők mit szolnak az egészhez.Nem szabad engedni hogy hűlyének nézzék az embert.

Tkn71 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 1238

Melyik szállodába foglaltatok? És milyen ajánlatot kaptatok helyette?

Előzmény: Meli1970 (1234)
Replay Creative Commons License 2017.06.20 0 4 1237

A Törökország topikban nagyon sokan ugyanigy jártak, de mindenki azt írta, hogy a felajánlott szállodákkal nagyon meg vannak elégedve. 

Előzmény: Meli1970 (1234)
Gumped Papó Creative Commons License 2017.06.20 0 2 1236

csak azt nem értem, hogy ha valaki Fly Emirates szintű szolgáltatásokat vár, akkor miért a RyanAir fapadosra fizet be...

 

Ryan olcsó, de minden héten van járattörlés, Emirates akár egy utassal is elindul :-)

Előzmény: Meli1970 (1234)
axel23 Creative Commons License 2017.06.20 -1 0 1235

Kedves Meli!

 

Mi is így jártunk az indulhatunk.hu-val nekünk mi Korfura foglaltunk és nem tudnak minket elvinni, de írásban semmit sem kapok tőlük. Fel tudnám veled venni  a kapcsolatot valahogy?

Előzmény: Meli1970 (1234)
Meli1970 Creative Commons License 2017.06.20 -5 0 1234

Sziasztok!Én is az indulhatunk .hu-nál foglaltam még januárban egy akciós Törökországi utazást.Holnap kéne utazzak 21-én,de mivel nem kaptam meg a részvételi jegyet tegnap felhívtam őket,hogy miért nem küldik ki,mert szűkségem lenne a gép indulás időpontjára,hogy le tudjam foglalni a reptéri parkolót. Kb egy óra múlva felhívtak hogy sajnálják de a szálloda ahová már fél éve nekik befizettem az ősszeget betelt és ezért nem tudnak fogadni

Na bummm. 500 lett a vérnyomásom,más alternatívát ígértek szóba,de azóta is várom,amúgy sem fogadnám el!

Jogi lépéseket tettem,majd meglátom mi lesz az eredménye.Az biztos hogy holnap én már nem utazok.

tájfotós Creative Commons License 2017.06.18 0 4 1233

Eltelt egy hét, és most van időm reagálni a sok hozzászólásra. A mi kálváriánk mesébe illően végződött.

A NASHIRA-ba volt a foglalásunk, a helyette felajánlott hotel nagyon sok paramérerben nem felelt meg,

nem fogadtuk el. Aztán csütörtökön du. hívtak hogy a ROBINSON Club MASMAVI -ban tudnak felajánlani

helyette, amit azonnal elfogadtunk. Nem ecsetelem, nézzétek meg a weblapjukat. Ezúton is megköszönöm

Miskolczi Zsófinak , hogy a kissé durva telefonbeszélgetésünk ellenére segített "megfelelő csereajánlatot "

találni. Mindenkinek ezt a csereajánlatot kívánom, különösen a mogyoródi ismerőseinknek. Jó nyaralást !

Előzmény: hakasükü (1224)
malazs Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1232

Ezen nem veszünk össze ;-)

Előzmény: Pontikos1 (1231)
Pontikos1 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1231

Ez a te véleményed, az enyém meg más. ;-)

Előzmény: malazs (1230)
malazs Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1230

Régebben az volt hogy kontingenst foglaltak, így azokra a hotelekre nagyon jó árat tudtak kialkudni, ma már ez nem tendencia, sőt kerülendő. Mint látható már a chartereket sem merik előre lekötni 100%-ban. Tehát az iroda már azt sem meri felvállalni hogy egy adott turnusban adott utast visz ki, vagy megközelítőleg annyit. Ezért is van sok esetben járatmódosítás, törlés, összevonás.

Előzmény: Pontikos1 (1229)
Pontikos1 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1229

"Csak épp ekkor az iroda még mindig nem foglalt a nevedre, sőt ez esetben nem fog, de felveszi a teljes út árát, miközben a hotel felé meg nem kell fizetni."

 

Feltéve, hogy olyan a szerződés. De lehet ám olyan is, hogy ha megy utas, ha nem, az iroda csengeti az x bérleti díjat. Ezért is foglalnak néha/sokszor túl irodák, mert úgy vannak vele, majd átteszik az utast másik szállásra, helyben már nem fog úgyse sokat pattogni.

Előzmény: malazs (1223)
malazs Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1228

Mint írtam, minimum azonos szolgáltatásokkal is kell rendelkeznie vagy jobbnak lennie. Csere esetén nagy eséllyel több hotel közül választhatsz, biztos lesz ami megfelel. Bármi gondod van, hívni kell az idegenvezetőt egyeztetni, jegyzőkönyvet felvetetni, és ha úgy érzed hogy mégis károd származott ebből akkor panaszt és kártérítési igényt benyújtani. Ennek viszont alapfeltétele a jegyzőkönyv. Amit még tehetsz hogy írsz a hotelnek az utazás előtt 1-2 héttel, kérsz egy visszaigazolást hogy látják-e a foglalást, rendben lesz minden?

Előzmény: Laci_BP (1227)
Laci_BP Creative Commons License 2017.06.09 0 1 1227

igen pont ettől félek, hogy beraknak egy másik 5 csillagos szállodába (10szállásból 9 5 csillagos ha jó ha rossz), ami lehet ugyanúgy ott a környéken, ugyanolyan szobával, de ez nekem kevés. Az én választási szempontom az volt, hogy gyerekbarát hotelbe menjek, ahol vannak gyerekcsúszdák, gyerekmedencék stb. Ha beraknak egy bulihotelbe vagy egy még szinvonalasabb hotelbe akár, ahol nincs mondjuk gyerek menedce, a nagy csúszdákra meg nem engedik fel őket, akkor nekem ez a nyaralást nem azt fogja nyújtani amit váram tőle.

Előzmény: malazs (1220)
malazs Creative Commons License 2017.06.08 0 2 1226

Mint látható nem tisztem védeni az irodákat, sőt... Viszont igen előfordulhat. A tour operator rendszerében ha rosszul szerepel valami, vagy elírás van. Ők a tour operátor foglalási rendszeréből tudnak dolgozni. Vannak study tourok, de nem minden hotelt látnak és nem minden szobáját, illetve megjegyezni képtelenség is lenne.

Előzmény: alibabusic (1225)
alibabusic Creative Commons License 2017.06.08 -1 0 1225

Tengerre néző szobára fizettünk, csak éppen az út előtt 4 nappal derült ki, hogy az adott szállodában egyáltalán nincs is kétszemélyes tengerre néző szoba.

 

1 komoly irodánál ilyen előfordulhat,hogy 1 nem létező szobába foglal?

Ilyen csak 1 mocskos,szemét,tróger bandánál történhet meg!

Előzmény: Pierr_Kardán (1222)
hakasükü Creative Commons License 2017.06.08 0 0 1224

Hová mentek? Melyik szállodába?

Mi is indulhatunk.hu-val utazunk 26-án. Nem igazán bízok bennük, elég nyögvenyelősen indult a foglalástól az infó váltás (mi is februárban foglaltunk/fizettünk). A mai napig is csak azt tudom, hogy visszaigazolták az utunkat, de nem küldtek róla még semmit. Az utazási szerződésnek nevezett valami is hagy némi kívánnivalót maga után....

Előzmény: tájfotós (1218)
malazs Creative Commons License 2017.06.08 0 1 1223

Azért 2 dolgot megjegyeznék ;-)

 

Nem feltétlen mindenki féláras akcióban foglalt, vagy foglal. Továbbá a félár a listaárból értendő. Félreértés ne essék szerencsére nagyon sokan q..va jó áron mentetek és még sokan mások is. Valóban nincs így ok a panaszra.

 

Viszont ezt a részt majd gondold át újra:

"sőt ez nem is az utazási iroda hibája, mert a szállodák foglalják túl magukat."

 

Már csak azért mert hiába foglalsz le Decemberben egy szeptemberi utat, az iroda nem foglalja be neked akkor, szóval a hotelbe addig szépen érkeznek be a foglalások, te pedig lehet épp lemaradsz és nem a hotel töltötte túl magát (természetesen olyan is akad, csak épp ritkán)

Az irodák részben játszanak arra is hogy te foglalsz, sőt 30 nappal az út előtt ki van fizetve a teljes ár, de közbejön valami és lemondod. Ekkor már bukod az egészet, vagy az útlemondási biztosítás alapján fizet a biztosító az irodának. Csak épp ekkor az iroda még mindig nem foglalt a nevedre, sőt ez esetben nem fog, de felveszi a teljes út árát, miközben a hotel felé meg nem kell fizetni.

 

Nem mondom hogy minden irodánál ez van, de azért akad ;-)

Előzmény: Pierr_Kardán (1222)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.06.08 0 5 1222

Mi is az indulhatunk irodánál foglaltuk az utat, januárban.

 

Azt el kell mondani, hogy a januári foglalás alapján kb. a mostani ár feléért lehetett befizetni az útra, (amiért mi 105 %-ban kaptuk azt, amiért fizettünk, de erről majd később).

 

Már januárban látszott, hogy biztosan nem tudják teljesíteni minden tekintetben a felhívásban ígérteket, sőt akkoriban a fórumokon a "véleményformálók" egyértelműen azt mondták, hogy ez bizony oltári bukta lesz és senki sem fognak elvinni sehová sem. Ehhez képest az, hogy csak annyi a gond, hogy másik szállodába visznek, az bizony egy főnyeremény :-)

 

Sőt, ha teljes árat fizettél volna, akkor is előfordulhatna szállodacsere, ez minden utazási irodánál előfordul, sőt ez nem is az utazási iroda hibája, mert a szállodák foglalják túl magukat.

 

Az természetesen elvárható, hogy azonos kategórián belül vigyenek másik szállodába, tehát ha 5 csillagosra fizettél, akkor 5 csillagosba vigyenek. Ha ezt nem teljesítik, akkor lehet az asztalt verni. De ha csak annyi a probléma, hogy neked jobban tetszene az eredeti szálloda helyett a Karavánszerály szálloda, mint a felajánlott Kristálypalota szálloda, azt az ügyintézővel lehetne (sok-sok "kérem" és "köszönöm" szavakat beleszőve a levelezésbe) egyezkedni.

 

Amúgy én is "madár" vagyok, mert mi sem olyan szobát kaptunk, amire befizettünk és amit menet közben kétszer is visszaigazoltak. Tengerre néző szobára fizettünk, csak éppen az út előtt 4 nappal derült ki, hogy az adott szállodában egyáltalán nincs is kétszemélyes tengerre néző szoba . Így felajánlották, hogy menjünk azonos árkategórián belül másik szállodába, ahol van tengerre néző szoba, vagy mehetünk az eredeti szállodába és visszaadják a tengerre néző szoba felárát. Mi azt választottuk (fórumokra való irkálás helyett :-))) hogy megyünk az eredeti szállodába és szépen megköszöntük azt, hogy foglalkoznak velünk. És bizony, ennek meglett az eredménye, mert a felárat visszakaptuk, de az iroda lelevelezte, a szállodával, hogy ne egy sima szobába, hanem egy lakosztályba tegyenek bennünket, tehát féláron kaptunk 105 %-os ellenszolgáltatást.

 

Hidd el, hogy megvan az ideje az asztalverésnek, de megvan az ideje az emberi hangú levelezésnek is :-)

Előzmény: tájfotós (1218)
bazidzsó Creative Commons License 2017.06.08 0 0 1221

Ha elutaztok és a felajánlott szállás nem felel meg, ezt tudom javasolni:

-első körben megpróbálni a szállodával, utazási irodával vagy az idegenvezetővel beszélni, hogy cserét kértek. Még a hotelen belül is lehet olyan szoba pl. ami megfelel az előzetesen lefoglaltnak.

- ennek max. egy napon belül eredménye kell, hogy legyen. Ha nincs, akkor jegyzőkönyv felvétele és fényképek készítése. Így a későbbiekben bizonyítható, hogy mi nem felelt meg.

 

Azért azt talán az utazási iroda meg tudja már mondani, hogy melyik szállást fogják nektek biztosítani a másik helyett. Ha ez meg van, akkor ennek is kicsit utána lehet nézni, hogy mit írnak róla. Lehet, hogy nem is jártok rosszabbul. Mint írták mások is, a szabály az, hogy minimum olyan színvonalú szállást kell felajánlani, mint a lefoglalt, vagy jobbat.

Előzmény: tájfotós (1218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!