Keresés

Részletes keresés

ales40 Creative Commons License 2019.01.18 -1 3 89198

Tiszteletem az Uraknak!

 

Jesszusom mi a f****szom folyik itt???

Jah nem... 

Allah mi a f***szom folyik itt?????? 

 

Gyerekek ez most komoly???
Itt szívjátok egymás vérét??? Mi van veletek, de most komolyan!!! Mintha az oviban érezném magam...

Aki nem volt a "Bögölyösön" az valami oknál kifolyólag nem volt ott... Aki nem volt Romániában az általam említett túrán......

Ha nem voltál ott akkor miért VAU VAU-zol bele? Ezt kérdezem én is, miért szólsz bele? Szándékosan nem ugatást írok.

Érdekes módon akinek ott kellett lennie az ott is volt ( jut eszembe valaki még most is tartozik nekem!!! 

Jó lenne ha megadná a tartozását , mert így korrekt!!! Remélem magára ismer az illetőLehet, hogy elfelejtette, vagy nem is tud róla.

 

Azért mert nem szólok bele naponta 15x a fórumba, hogy most mekkora a guminyomás a motoromba, milyen 

olajat tettem bele stb stb attól még élek és virulok :) Szerencsére :) De lehet sokak szemébe eme levél után sajnos :) A fórumot, és nem csak ezt hanem más fórumokat is a hozzászólók tartják életben, még ha néha hülyeséget is mondanak (beleértem magamat is)

 

Szóval amiért gondoltam, hogy megszólalok aki nem törzstag az minek VAU VAU-zik bele milyen a fórum??? A fórumról szó sem volt, én a weblapról beszéltem.

Ha még pártoló tag sem vagy akkor örülj, hogy itt vagy, megoszthatod a guminyomásodat, olaj márkádat a többiekkel, de miért fikázol le mást? Más játékát, örömét miért rontod / teszed tönkre? Nézzétek már egy kicsit magatokba... Itt bárki elmondhatja a véleményét, még akkor is ha Te nem értesz vele egyet.

Azért mert én nem megyek fel a nagy Biharra egy keréken és jövök le onnan attól én még ugyanolyan ember vagyok mint bárki. Jah nem mellékesen Tenerém van :) Ezt senki nem vitatta és még csak szó sem volt ilyenről legalábbis én nem tudok róla.

Mivel ezt ki is fejtettem, hogy senki hangsúlyozom SENKI nem kötelezhet SENKIT, hogy saját vagy motorja épségét bármilyen okból, kivagyiságból, más miatt tegye tönkre!!!! Ha az illető nem akar terepezni akkor menjen aszfalton. Erről sem volt szó. Felőlem mindenki ott motorozik ahol akar, ahol jól érzi magát.

Neked aki azt hiszi, hogy attól leszel Tenerés, hogy a homokba veret 70km/h el kell áruljak valamit: NEM ATTÓL LESZEL! Ezt most Mistrálnak szántad:) Ő a nagy homokos... ezt mos nem félreérteni:)

Mivel ezek a motorok közel 30 évesek. PL az enyém pont 30. Az alkatrész eléggé drága, ha elesel. Drága, már ha egyáltalán kapsz hozzá.

PL ha lebontom az oldalát az 150.000 alatt nem úsznám meg. Elesni bárhol ellehet, nem kell hozzá terep. Ezt csak zárójelben mondom, hogy egy aszfaltos esés felér öt terepes eséssel, ami a motor és a motoros amortizációját illeti.

De Ti ezt biztosan tudjátok, hiszen mindent IS tudtok!!! Minek ócsárolni azt aki nem megy le az aszfaltról és vágja tönkre a motorját.

Ő pénze, ő motorja... MI A F***zom közöd hozzá???? Már bocsássál meg... Ilyenről sem volt szó. Ezt nem értem.

 

Van itt egy pár olyan ember akivel 8 éve nem találkoztam pedig igyekszem elmenni minden találkozóra az még mindig itt van?

Lehet... Itt is marad??? NEM!!! Van egy pár ember akinek garantálva látom a sorsát (egyébként ez pont téma is volt az általatok "titkos megbeszélésnek nevezett" találkozónak) Ugyan arról beszélünk , csak valamiért nem értjük egymást. Biztos a tájszólásom miatt:) 

-----Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy azon a megbeszélésen nem is ittunk!!!!!!------ :) Ki mondta, hogy ittatok? csak utána :) :) 

 

Szóval ha észrevételetek van az ÚJ fórummal kapcsolatban és az építő jellegű akkor lehet építőjellegű kritikát írni! A fórum ugyan az, van a régi, nincs új.

De nem fikázós hangnemben!!!!!!! Ha fikázni akarsz valamit, csinálj TE egy weboldalt és tedd ki ide a fórumba!

Garantálni tudom, hogy megoldjuk, hogy a weboldalad, fórumod le lesz majd fikázva :) :) :) Jelenleg nem érzem hiányát saját weboldalnak, ha szükségem lesz rá szakemberre bízom. 

Ha már kritika! Mistrál elárulnád, hogy miért itt a fórumon osztottad meg az új fórumot? 

Volt aki lemondott, volt aki engem megkért, hogy vegyük le az oldalról mert nem érdekli a téma stb stb...

Miért nem ment ez egy belső levelezésen keresztül? Ott eldöntjük, hogy min kell változtatni, hogy jobb legyen stb stb és többieknek akik idejárnak megbeszélni az olajnyomást és azt, hogy mekkora legyen a guminyomás a földúton, a murván, a sárba esetleg amikor mászik fel a fára , annak csak a végleges formátumot tálalni az ÚJ honlappal kapcsolatban...A végleges formátum egy nap alatt többször változott, részemről ez okozta a "felháborodást". Én még az első verzióhoz szóltam hozzá, amikor minden egyezett a régivel.

Tényleg nem értem...Remélem most már érted.

 

Próbáljunk már meg egy kicsit gondolkodni emberségesebbnek lenni! Az emberséges oldalamról talán Sziporka tudna véleményt mondani:)

Nem mindig csak szapulni és ócsárolni a másikat... a másiknak a weboldalát! Mindenkinek van véleménye, csak van aki felmeri vállalni és van akinek ugyan az a véleménye csak lapít, nem meri kimondani.

Annyi fórum van még. Amennyiben nem tetszik akkor séta tovább

és valahol téged is tárt karokkal fognak várni! Remélem itt magadra is gondolsz.

 

Zárszóként:

Mindenkinek a szabadideje a legdrágább!

Ha valaki vagy szerencsés esetben valakik az idejüket megosszák Veled egy motorostalálkozón, egy összejövetelen, légy hálás, mert a legdrágább ajándékát adja számodra! Szerintem ez butaság.Senkitől nem kértem ilyen "ajándékot" és soha nem éreztem azt, hogy valaki érezze ezt ajándéknak. Soha nem fogtam pisztolyt senki fejéhez, hogy töltsön velem egy percet is. A szabadidejében mindenki azt csinál amit akar és ha van egy kis  gógyija saját örömére teszi. 

Hálával maximum az "tartozik" aki a fizetős motoros találkozókat rendezi. Ott számít, hogy mennyi ember dönt úgy, hogy a szabadidejét ott tölti.

A SZABADIDEJÉT!!!

 

Örülök, hogy végigolvastátok! Ha itt tartok az azt jelenti, hogy megtiszteltelek azzal, hogy végig olvastam, mert kíváncsi voltam a véleményedre, még ha nem is értettünk mindenben egyet.

Allah kísérjen Titeket!  Engem inkább a Jó Isten kísérjen.

Előzmény: andor28 (89161)
The BIG bang theory Creative Commons License 2019.01.18 0 0 89197

Egy valami biztos, hogy minden változik.....

 

A mai Dakart össze sem lehet hasonlítani a "hőskor" versenyeivel, másról szól.

Az óriási siker hatására, egy idő után minden gyártó, komoly versenyző meg akarta nyerni.

Ezzel párhuzamosan elszabadultak a költségek.

Így alakult, ilyen lett a világ....

 

Vannak még ma is a kalandra, élményre hangolt rally-k, de azok a résztvevőkön és a roknaikon, barátjaikon kívül nem sokakat mozgat meg.

 

A tömeg késhegyre menő küzdelmet, gladiátorokat akart, hát megkapta .....

Már a 80-as évek közepétől kezdve sem lehetett gyári támogatás nélküli gépekkel labdába rugni.

Aztán már egy sima teljesítménykényszer nélküli rajthozállás is megdrágult, támogatás, háttércsapatnélkül meg csak pár napra lett elég.

Ráadásul napjainkban az egészet átvitték Dél-amerikába, ez sem "ócsította" meg.

 

Idén meg meg már csak 10 napos, egyországos volt a Dakar.....mondom, minden változik.

Előzmény: Lonesome Rider (89196)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.18 0 0 89196

Most így van.De a kilencvenes években a 660as  Tenere felszerelhető volt a BYRD által gyártott rally kit-el amit bárki megvehetett és felszerelhetett.

Igaz azt össze sem lehet hasonlítani a mai motorokkal de akkor volt ilyen készen.

És elérhető áron.

Előzmény: CsLacc (89195)
CsLacc Creative Commons License 2019.01.18 0 0 89195

Teljesen egyet értünk. Új idők, új technikai szabályok. Amit sajnálok, h annyira megközelíthetetlenné vált a sorozat, h azok a motorok (vagy azokhoz hasonló utcai verzió)amik ott mennek meg sem vásárolhatóak! Azért ne legyenek illúzióid Peterhansel ST-je sem széria volt! A dakar BIG is kapcsiból 800-as volt.

De egy rallye ktm-et Te átlagos mezei pocokként még akkor sem vásárolhatsz meg, ha volna rá 12 millád történetesen! A honda gépeit a KH-7 csapat építi egyedileg (kb 7 milla), a yamahát a yamaha france rallye csapata hollandokkal közösen. Csak annyi darab létezik amennyit a tv-ben látsz!

Ha tetszik a desgin, akkor építhetsz magadnak egy külsőre hasonlót csilliárdért megvehető kiegészítőkből.

Előzmény: The BIG bang theory (89194)
The BIG bang theory Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89194

Nagyjából egyformán látjuk.....

 

A 80-as évek elejétől, közepétől, ahogy a gyártók érzékelték a Dakar hihetetlen sikerét, egyre komolyabban vették a kategóriát.

 Innen számítva ketyegtek a percei a "lelkes amatőröknek". Egyre komolyabb, gyári támogatású, szponzorált csapatok bukkantak fel. Profi versenyzőkkel, egyre speciálisabb motorokkal, megfizethetetlen szervízháttérrel.

  Ettől kezdve, egy bármilyen jólfelkészített  "utcai" motor,  már egyre kevesebb lett, hogy beleszóljon az élmenők harcába

 

.Nem volt ezzel semmi baj, kinőtte magát a baráti kalandtúrának indult kezdeményezés......más idők, más motorok.

 Sőt, a Yamaha ebbe is korszakalkotót tudott előhúzni  a kalapból a Szuper Tenerével.

 91 és 98 között, (94-es Cagiva győzelem kivételével) 7-szer tudtak nyerni.

A KTM 2001 óta tartó győzelmi sorozata után, a második leghosszabb domináns időszakot felmutatva, a Dakarok történetében.

 

Egészen kis hijja volt,hogy annakidején, amikor kitaláltam, hogy túraenduróra váltok, nem Szuper Tenerét vettem.

(talán csak az, hogy az akkori hirdetésekben csak leharcolt  romokat találtam.)

Azóta is irígylem Andor "táltosát" 😁....

 

Nem kritikának szántam a "belevaút", bizva benne, hogy a következő alakításkor úgyis bővebben lesz említve a Super Tenere  is, ami végkép a halhatatlanok közé emelte a Tenere nevet a leghíresebb tereprally-n.

 

Előzmény: Lonesome Rider (89183)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89193

A 3Yf egy utcai enduro.

Előzmény: Mistral1 (89177)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89192

igaz

Előzmény: Mistral1 (89189)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89191

Bocsánat!

Ilyen DT-t keresett valaki ....talán van már egy éve is.

Előzmény: WRS (89190)
WRS Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89190

Nekem :

Xt 600 2kf 1988

Xt 500 Z tenere 3DT 1988

Dt50 MX 1983

Dt80 MX 1983

:)

Előzmény: Lonesome Rider (89188)
Mistral1 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89189

Nincs ezzel semmi baj! De a szöcske meg a vakond meg a falevél nem jut be a henger mellé - a homokos por viszont igen :-)))

Illetve :-(((

 

két db százezres bankómba fájt a henger és vidéke felújítás. A kiskunsági homokkal (meg az erdélyi medvével) nem érdemes viccőlködni :-))

Erdélyben alig van por (khm-khm...) (főleg, ha elől mégy...)

Előzmény: Lonesome Rider (89187)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89188

A 3aj csak most készül!Neki XT600 van!!!!

Előzmény: Mistral1 (89186)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89187

Túl lihegitek a dolgot.

Én motorostam ilyen légszűrőházzal is és hibátlanul kivitt Erdélybe és vissza.

Yamaha 1vj.Hol van ehhez a ti spéci újításotok?

:))

Előzmény: Mistral1 (89186)
Mistral1 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89186

A szenilis fejemet, mindig kavarlak benneteket WRS kollégával, hogy melyikteknek milyen vasa van :-((((

AZtán most visszakerestem, a Tiéd a 660, és WRS-é a 3AJ...

De egy fél kérdés, dupla kereklámpásod (4DW) van ugye? Vagy a régi 3YF?? A szűrő persze ugyanolyan belül.

 

Sztem ne sokat pöcskölj, kevés még ez a típus a tagok között, kevés a hekkelési tapasztalat :-)))

SZóval, én korábban azzal játszottam, hogy a fedőlap szorító karmantyúi alá tettem vastag kartont, hogy jobban ráfeszítse a szűrő szivacsát a házra.

AZtán rájöttem, hogy mekkora f@sz vagyok - merthogy ez kb a olajpálca meghosszabbításhoz hasonló tett volt :-((((

Nem azért szívott falsot (és nyomként porolta be belül a házat!!), mert nem feszült-szorult rá - hanem azért mert a papírszűrő volt eltömődve!! Vagyis kuka - és csere.

Ezt csak úgy tudod elkerülni, ha

1. sűrűbben nézegeted és amint pici porocskát is találsz belül, rögtön csere (bár lehet, hogy már ez is késő :-(

2. a papír ELÉ teszel egy vékony szivacsot

3. ugyanez a szivacs de a papírt végleg kidobod és mosható szűrőre állsz át mint én

 

Úgyhogy ne a jobb tömítésen törpölj, hanem a sűrűbb cserén :-(

 

3.5  egy kidobott szűrőről vedd le a fém-szitát - és hajtogasd rá a beömlőre. Ha netalán nyáron együtt keverednénk valahova - ott majd útközben úgyis megtudod, hogy ez miért kell, miért jó :-)   (aszfaltra nyilván fölösleges...)

Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89185

Ablakszigetelés????

Katasztrófa vagy.

Előzmény: Doomedsrac (89178)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89184

Hadtegyenmárbelemégegyszivacsothaakar:)))

Előzmény: Mistral1 (89177)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89183

Ja...

az a cikk tőlem van..valahonnan a 2006 környékéről talán...már nem emlékszem.

Előzmény: The BIG bang theory (89162)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 1 89182

Erről egyszer már volt szó...csak ott engem basztak le hogy a mindenféle kupecoskodó meg 2 hozzászólásos okaskodókat miért teszem a helyükre.

Na azóta mindenki úgy offól ahogy akar.Engem nem érdekel.

(VISZONT ZAVAR!)

Előzmény: andor28 (89161)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89181

A nyolcvanas évek elején még amatőrök is indultak szép számmal és ők viszont előszeretettel használtak (Ős)Tenerét.

A motorgyártók szériában soha nem jöttek ki olyan óriási kapacitású üzemanyagtartállyal mint az első Tenere 1983ban!

30liter!Széria gyártásban.

600km hatótáv,optkailag meg sem mondaná az ember.

Az enyémen le sem csekkolom 500-550kmig:)Kb ott rakom tartalélra.

És ez egy benzincsappal!Zseniálisan megtervezték azt a tartályt!

Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89180

A Tenere név az első 500as XT után MINDIG ott volt a Yamahánál!

A nyolcvanas években(ugyan nem az első helyet)de dobogósat azért sikerült csípni a Tenere névnek.

Nem volt széria motorkerékpár természetesen,mert a Yami a Sonauto és a motor france színeiben versenyzett szinte mindig(máig is).

Volt a 600,660,750(nem s.Tenere!!!)

Aztán jött ki a SuperTenere!

JCO,Franco Picco mindig is a Yamahához volt hű(na jó kivéve mikor nem:)))

Én láttam soros négyes Dakar Tenerét amivel hajtottak annó Afrikában.

Előzmény: The BIG bang theory (89162)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89179

A 3aj szűrő(ha egyáltalán ilyenről van szó)Egy váz amire ráfeszíted a szivacsot.Ezt az egészet pedig egy rugós alkalmatossággal préseled a helyére.

Mindenütt tömít!

Lehetetlen a pornakmellette elosonni..

Előzmény: Doomedsrac (89154)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89178

Neked bevált, Te ezt meg is osztottad velem, persze ezt nem holnap csinálom meg, de nem tudom, hogy valaki vissza fogja-e olvasni az én posztomat ha közbe rá jön még vagy 6 oldal :) és esetleg meg osztja a saját ötletét (vagy amit használ). Már azon gondolkodtam, hogy ilyen öntapadós ablakszigetelést rakok körbe ami picit jobban rá feszül, csak abból is van pár fajta és végig kéne nyomkodni, de emlékeim szerint az "E" profilú még jó is lehetne.

Előzmény: Mistral1 (89177)
Mistral1 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89177

Azért az XT család nagyon nagy - egy dologból még ne általánosíts :-))

A 3AJ-ken elég jól eltalálták a szivacsos (mosható) szűrőt, a következő, a 3YF-en változtattak - és csak szarabb lett :-(   Vagyis, a változtatások pont abba az irányba mentek, hogy aszfaltosabb lett, mint az előző széria :-((((((

(villaszőg, 17-es hátsó, papír szűrő, alacsonyabb vízmagasság, pörgősebb blokk - egyis sem előnyösebb vagy szükséges terepre :-((

Előzmény: Doomedsrac (89176)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89176

Na pont ilyen kis csalafinta megoldásra gondoltam :) Köszönöm meg is győztél :D ezek szerint jól éreztem, hogy nem a legjobban eltalált pontja a XT levegőszűrője.

 

Amúgy régen mikor porosabb helyeken motoroztam akkor azt ajánlották nekem, hogy húzzak a szivacsra műtős sapkát és a nagyobb porszemeket megfogja és így pár km-et többet bír a szűrő.

Előzmény: Mistral1 (89156)
Mistral1 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89175

Ezek a tervek, ezeket kell bejárni :-)
Annyiból változik a eddigi gyakorlat, hogy már Szalontától offroad a terv, oda-vissza, nincs aszfalt.

Sőt, a határtól Berényig is off - ha az időnk engedi majd...
A sznitemelkedést már elküldtem - haááát, lesznek "érdekes" részek :-))
A jobboldali piros erősen opcionális, a Vigyázós természetvédelmi területtől függ. Az első alkalom főleg a pirosakról fog szólni, ezek az oda-vissza részek, a sárga meg a kék az ottani két nap csillagtúrája: Pünkösdi 4 nap,  a további kettő alkalom inkább csak tartalék, B tervek esetére.

 

Előzmény: sárvi (89174)
sárvi Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89174

Ezt a kiírást már láttam, ismerem.

 

Bíztam abban, hogy nem csak az első bejárásnak van "pontos" célja.

 

Bocs, hogy értetlen vagyok(már megint)  :)

 

köszi a választ!

Előzmény: Mistral1 (89164)
ronya1 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89173

háááát az is igaz :))

a tökéletesen gömbölyű test kialakítása nem egyszerű

Előzmény: Buchokid (89172)
Buchokid Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89172

Ronya!!
..nem a pénzre (az fontos!), hanem a dekákra gondoltam!!

:-)

 

 

Előzmény: ronya1 (89171)
ronya1 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89171

annyira engem se érdekelt hogy utánajárjak a dolognak

Előzmény: Buchokid (89169)
Buchokid Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89170

Ugyanmá'!!!! :-)

Előzmény: ales40 (89168)
Buchokid Creative Commons License 2019.01.17 0 0 89169

..az a huszas ide vagy oda!! :P :D

Előzmény: ronya1 (89167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!