Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2025.06.10 0 1 22676

Mert kell nekünk külföldi, emelt sebességhez kalapált, drága, működésileg nem ismert, lassú újraindulású, nem azonnal szoftver cserés sorompó.

A fenntartást és az emberhiányt már nem említeném.

Előzmény: zubidomi (22663)
Panzerbear Creative Commons License 2025.06.10 0 4 22675

a rátóti lőtéri kutyát nem érdekli, hogy te mennyi SZABADidőt cseszel el a sorompónál vagy bárhol

Oh, te tényleg azt gondolod hogy a közlekedők mind a szabadidejükben közlekednek? Tényleg? Az összes, busz, kamion, kisárusszállító, területi képviselő, futár, stb. is?

Előzmény: jbaal (22673)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.09 -1 5 22674

"Konkrétan a rátóti lőtéri kutyát nem érdekli, hogy te mennyi SZABADidőt cseszel el a sorompónál vagy bárhol"

 

Lehet, hogy téged nem érdekel, de az emberek ideje  az életükből pontosan az az erőforrás, amiből a tudomány mai állása szerint nem lesz végtelen, és úgy zusammen az emberek boldogobbak és jobban élnek, ha nem egy sorompónál vagy egy baleseti helyszínelés miatt álló autópályán basszák el az idejüket.

 

Különben éppen lehetne vörös zászlós lovassal kísérni a vonatot 15-tel, meg be is lehet szántani az autópályákat, hiszen gyalog is odaérsz, azt meg a lőtéri kutyát nem érdkli, hogy mennyi időt baszol el rá.

Előzmény: jbaal (22673)
jbaal Creative Commons License 2025.06.09 -3 0 22673

Ez a munkabérrel való időszorzás totál hülyeség, nem értem, ki találta ki, hogy így kell kiszámolni a megérülést. Konkrétan a rátóti lőtéri kutyát nem érdekli, hogy te mennyi SZABADidőt cseszel el a sorompónál vagy bárhol. A munkaidődnek van egy kedzete (vagy rugalmasnál úgyis többet kell maradnod délután), arra be kell érned és kész. Ha dugó van, kelj fel korábban. Délután meg nem lesz semmi szabadidőd. Ha emiatt tönkremegy az egészséged, akkor vagy pörgeted a magánegészségügyet és ezáltal a GDP-t, vagy pedig megödglesz. Beteg ember már nem tud dolgozni, haszontalan vagy a társadalomnak. Ha meg dolgozni akarsz, hozd helyre az egészségedet jó pénzért.

 

Ez sajnos így működik, ha tetszik, ha nem.

Előzmény: zubidomi (22667)
Divrotcé Creative Commons License 2025.06.09 0 1 22672

Aztán sorra kiderül, hogy nem; akármennyi mérnökórát tolnak bele akármennyire profi cégek, valamit mindig benéznek, és ott marad a dizájnprobléma. És ez lehet atomerőmű, űrszonda, vagy vasúti bizber, jelenleg úgy tűnik, nem tudunk hiba nélkül összerakni semmit, és a hibának valahogy mindig nagyobb a valószínűsége, mint azt gondolnánk :-/

 

Mintha ez volna a modern biztonsági gondolkodás egyik cöveke. Mindig maradnak lyukak, csak törekedni lehet a menyiségük csökkentésére, behatárolására.

Előzmény: nazareth (22670)
Divrotcé Creative Commons License 2025.06.09 0 0 22671

hogy egy vonali sorompó, ami még egy kisállomási biztbernél is sokkal primitívebb szerkezet,

 

Ez a világenyenlőtlenség mennyi tapasztalat alapján szűrődött le? (Nem is kérdezem a térközösszefüggéses vonali sorompó primitívségét.)

Hogyan viszonyul egymáshoz primitívségben:
-egy kisállomási biztosítóberendezés (KÁ69?)
-egy középállomási biztosítóberendezés (D55?, elektronikák?)

Előzmény: superconductor (22669)
nazareth Creative Commons License 2025.06.09 -1 2 22670

Mondjuk az is megér egy misét, hogy mostanság miként keveredhetnek be egyébként profi szakcégek széjjelminősített, agyontesztelt és -validált sorompószoftvereibe olyan otromba hibák, amik az elmúlt években napvilágra kerültek. 

 

Manapság, amikor a csapból is az Ipar 4.0, okosgyárak-házak-biciklik-budiajtók folynak, és lassan ha a teraszon lámpát gyújtok, az infó az ujjamtól a lámpáig (Kínán keresztül kerülve) legalább 150, egyenként is 99.99%-os rendelkezésre álló rendszert érint, kvázi evidenciának fogja fel mindenki, hogy ha szükségünk van egy magas rendelkezésre álló rendszerre, ami jól működik, akkor – némileg drágábban, de – meg lehet csinálni. Meg lehet tervezni, le lehet gyártani, le lehet tesztelni, és lehet üzemeltetni. Aztán sorra kiderül, hogy nem; akármennyi mérnökórát tolnak bele akármennyire profi cégek, valamit mindig benéznek, és ott marad a dizájnprobléma. És ez lehet atomerőmű, űrszonda, vagy vasúti bizber, jelenleg úgy tűnik, nem tudunk hiba nélkül összerakni semmit, és a hibának valahogy mindig nagyobb a valószínűsége, mint azt gondolnánk :-/

Előzmény: superconductor (22669)
superconductor Creative Commons License 2025.06.09 0 2 22669

Inkább arra kellene magyarázatot adni, hogy egy vonali sorompó, ami még egy kisállomási biztbernél is sokkal primitívebb szerkezet, hogyan képes ilyen sűrűn megzavarodni.

Előzmény: zubidomi (22667)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.06.09 -2 0 22668

"Nem véletlen, hogy segélyvonókészülék által járt sínpályákon törekszenek az átjárók felszámolására."

 

Szerintem ha Ő pl. egy ausztriai településen:Götzendorf/L. környékén valakinek eladná azt, hogy az ÖBB milyen szuper az átjárók felszámolása tekintetében akkor nemhogy melegebb éghajlatra elküldenék, de lehet meg is lincselnék.


Van amikor ott 15-20 percig zárva a sorompó. Akik nem akarnak átmenni csak leparkolni, vagy a vonatos/buszos csatlakozásokat elérni vagy csak autóval vonatot akkor orosz rulett kategória. Mindezt tetézi, hogy a 2027-es átépítést 2030-ra tolták el. Jegyzem meg, hogy kb. 2 km-re ugyan van egy felüljáró, de sokaknak nem éri meg +12 km-t emiatt kerülni...

Teszem hozzá amikor hosszabb ideig zárva tart, maga Götzendorf/L. és Margarethen am Moos életét és feje tetejére állítva mert a településeken km hosszan araszolnak a kocsik. Ilyen napokon a ráhordó buszjáratok 247, 248 menetrendje is viszlát...

Előzmény: zubidomi (22667)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.09 -1 4 22667

Csak egy apró részletet tekintve:

 

Óránként kb. 15-20 percre zárva van a sorompó a nagy forgalmú vasútvonalon, napi 16 órában. A maradék 8 éjszakai órában is van zárva, de tegyük fel, hogy nem tart fel senkit a közúton.

 

Városi környezetben nagyon bőre hagyott 5 másodperces követési idővel érkezhet oda 15-20 perc alatt óránként 180-240 autó, de azért nem autózik mindig boldog-boldogtalan arra, mindkét irányra vegyük ennek a negyedét, 45-60 autó, akit egy órában érdemben érint. Nyilván lesz olyan óra, amikor többet, lesz, amikor kevesebbet.

 

A 45-60 autóban ül 50-66 ember, ők átlagosan veszítenek 3 percet a lassítás, megállás miatt.

 

150-198 perc időveszteség egyetlen órában, ez egy átlagos nettó 2800 Ft-os órabérrel 7000-9240 Ft veszteség, csak az idő értéke, nem a felesleges elpöfögött üzemanyagé, vagy a járulékos torlódásokban ülők ideje és üzemanyaga.

 

Egy nap 16 órájára 112.000 - 147.840 Ft veszteség. Csak az idő.

 

30 éves élettartamot tekintve, 30 × 365 = 10.950 nap.

 

1,226 - 1,619 Mrd Ft csak a közúton közlekedők idejének értéke, indexálás nélkül.

 

Egy komoly Balatonozós hétvégén óránként 3-4 vonaton 300-500 utas biztosan közlekedik. 

Ha őket szezononként a szokásos 5 sorompóhiba leszopatja 60 percre, az óránként 900-2000 utas érintettsége mellett 2.520.000 - 5.600.000 Ft. Óránként, de hát ilyenkor inkább 8 órára borul a bili.

 

A felüljáró 30 éves időtartama alatt ez 150 alkalom, 3,024 - 6,72 Mrd Ft. Csak a késő vonatokon ülők ideje, nagyon konzervatív utasszámokkal.

 

Élettartamon belül nem kér többet enni a felüljáró sem, mint a sorompó biztsítóberendezése, az út felületét ugyanúgy takarítani, karbantartani kell, csak a felüljárónak nem kell villany, bonyolult hibakeresés. A sorompóhoz (pláne elektronikusnál) drága pénzen kódolt függések is kellenek a jelzőkkel, a haváriák esetén pedig a mentesítő buszok és extra személyzet költsége még fel sem merült.

 

Egy forgalmasabb közút és forgalmas vasút átjárójában a 30 év alatt csak a közlekedők időveszteségén megtérülne az a nyomorult felüljáró.

 

Nem véletlen, hogy segélyvonókészülék által járt sínpályákon törekszenek az átjárók felszámolására.

Előzmény: korpi41 (22666)
korpi41 Creative Commons License 2025.06.09 0 0 22666

"Élettartamköltségben egy alul- vagy felüljáró bőven megéri"

 

Ez számokkal bemutatva hogyan néz ki?

Előzmény: segélyvonókészülék (22665)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.06.09 -1 3 22665

Eleve miért nincs törekvés az átjárók felszámolására?

Élettartamköltségben egy alul- vagy felüljáró bőven megéri, és hát az átjárókkal minden szempontból csak a baj van.

Épülnek, meg átépülnek a vasútvonalak, de még a BuBe esetén sem volt semmilyen törekvés az átjárók megszüntetésére.

Az egész magyar vasúti bizbertákolás meg szabályköszörülés az átjárók körül forog. Bohózat az egész.

Előzmény: zubidomi (22663)
Törölt nick Creative Commons License 2025.06.07 -8 0 22664

Olyan vasútvonal nincs, hogy 30a. Az a menetrendi mező száma

Előzmény: zubidomi (22663)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.07 -3 1 22663

Valaki meg tudja írni, hogy a 30a-n az az áldott sorompó miért csinál gubancot kéthetente egyszer, miért nem lehetett az elmúlt tíz évben érdemben megoldani a problémáját, és milyen függések vannak, ami miatt konkrétan az egész 30a megáll, mint a szög, ha gubanc van?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.24 -4 1 22662

Pár érdekesség a feszültséggel, teljesítménnyel kapcsolatosan.
MSTT, Elektra2 (SEA) és S&B ZSB 2000 esetében a feszültség beállítása automatikus.
MSTT esetében - magyarul nem tudok passzoló kifejezést írni - az Adressstecker nem csak az adott fényadó egyedi címét, de a Volt beállítást is elmemorizálja. 
Ezért van az, hogy fényadó cserekor az Adresssteckert újra kell programozni.

Hagyományos vezérlést esetében
a max. nappali feszültségek.

1x35 W esetében 12,5 - 12,7 V
1x50 W esetében 13,1 - 13,3 V
2x35 W esetében 23,8 - 24,2 V

Fenti értékeknél a 35 W mindegy, hogy hagyományos vagy LED.


Van egy különleges eset, amit első alkalommal Svájcban láttam 2014-ben. Ahol is 2 db  42W lámpa van alul egy házban és üvegszállak viszik fel, akár
számijelzősre is. Itt lámpánként 12,8 - 13,0 V, kivéve a Thales Spurja., ahol csak 10,8 V

A vezeték átmérője, ellenállása, stb. a következő példákat írom egy adott biztber és fényadó esetében:
egy képlet van alkalmazva ami szerint a kábel elleállás számításakor ami legyen X érték, a kábelhossza 2x értéke ami legyen M, az átmérő négyzetmilliméterben
ami legyen Q. Képlet úgy néz ki, hogy X = 0,018 * M / Q
Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy 0,75 négyzetmilliméteresnél 10 m hosszban 0,48 Ohm az ellenállás, 1,5 négyzetmilliméteresnél 20 m hosszban ugyancsak 0,48 Ohm,
vagy 2,5 négyzetmilliméteresnél 33,6 m hosszban ugyancsak 0,48 Ohm.

A gyakorlatban a valós kábelhossz, valós kébelellenállás számítása így néz ki (fenti számításokat figyelembe véve):
0,75 négyzetmilliméteresnél 7 m hosszban = 0,48 Ohm * 7 m / 10 m = 0,34 Ohm hurok ellenállás
1,5 négyzetmilliméteresnél 17 m hosszban = 0,48 Ohm * 17 m / 20 m = 0,41 Ohm hurok ellenállás
2,5 négyzetmilliméteresnél 22 m hosszban = 0,48 Ohm * 22 m / 33,6 m = 0,31 Ohm hurok ellenállás

Ezeket a számításokat figyelembe véve nominális áram felvételnél nappali üzemben 2,9 A, éjszakai üzemnél 2,5 A a következő feszültség eséseket eredményez:

0,34 Ohm hurok ellenálláskor nappalinál kb. 0,7 V, északainál kb. 0,6 V
0,41 Ohm hurok ellenálláskor nappalinál kb. 1 V, északainál kb. 0,9 V
0,31 Ohm hurok ellenálláskor nappalinál kb. 0,9 V, északainál kb. 0,8 V

Ezért a követelmény füzetbe a köv. nappali meg éjszakai tartományok vannak megadva:

nappali: tipikus 12 V, megengedett min - max tartomány: 10,8 - 13,2 V
éjszakai: tipikus 8 V, megengedett min - max tartomány: 7,2 - 9,6 V

Mindkét esetben a min. feszültség értékkor a min. Candela értéket kell kiadnia,
a max. feszültségkor meg a max. Candela értéket.
Gyakorlat nekem azt mutatja, amíg az izzó feszültség eséskor sosem villog, vibrál csak pl. kicsit halványabb,
addig a LED ezt rosszul tolerálja, erről tegnap írtam már.

A szomszédos jelzésképek (akár egy árbócon fő- és elöjelző) fénykarakteresztikai eltérése nem lehet nagyobb + / - 10%.
Kezdetben ezért az 1:3 arányokat valósították meg, szekunder kézi barkácsolással. Késöbb jöttek a potméteres vagy jumper/dipswitch
fix 1:5 és 1:10 arányai.
Ennek jelentősége. Hogy egy adott fényadó, pl. egy árbócon az alatta, felette vagy mellette lévő másik fényt ne takarja ki.
Szomszédos jelzőknél ne vakítsa el az mv-t, tudja melyik jelzés szól neki.

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.24 -4 1 22661

Tehát az MSTT 35W első generáció és 20W második MSTT mindegyik 12V alapon megy itt. Az első generációnál rájöttek arra, hogy LED cserénél számít a kábel átmérő, köpeny, távolság, ellenállás. Elő van írva milyen távolságra milyen kábelt ajánlanak. Szerencse az elején nem sok berendezést érintett az átépítés kényszere. Illetve azóta többedik generációs LED-je van annak a gyártónak, ami nem azonos MSTT-t gyártóval.

 

A hagyományos izzó és a LED közötti tized, század ingadozást akartam párhuzamba vonni és nem a példádban írt 51V és 10-12V ingadozást.
Hiszen itt mindegy izzó vagy LED max 12 V a feszültség. Csak viszonyításnak az izzónál ami még van a legnagyobb teljesítményes termék 50W.

Előzmény: _Nyuszi (22658)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.24 -4 0 22660

Nos az itt látható ábra http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169063646&t=9162282 X tengely feszültség Volt, Y tengely fényérték Candela mutatja. Itt 12V a max padló. Az ábrán lehet látni az éjszakai és nappali min, max és közép értékeket. Ezen tartományok miatt a plusz és minusz köszöb relatív alacsony LED esetében.

schlumberger Creative Commons License 2025.03.23 0 1 22659

Ugyanis az izzó ha kicsit kap akkor is ég, igaz nem akkor Candela értékkel,  ha többet kap akkor erősebben. 

Hmmm, ebben hasonlít a LED is, ha kicsit kap, akkor is világít, ha többet, akkor erősebben.

Persze egy limit fölött, mindkettő ugyanúgy.

Nem értem.

Előzmény: oldmumus_v.2 (22657)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.03.23 0 0 22658

"Vannak hibrid megoldások, mint pl. a Siemens MSTT. Ismered esetleg? Ott van pl. 35W és 20W variáció is. Ennek is a maga betegségei megvannak, ahol egy bizonyos ohm értékkel kell játszani."

Ismerem, persze.

 


"Ez alatt azt érted, hogy ha plusz/minusz tized, század voltokkal "játszol" azt jobban elviseli egy LED mint egy izzó?
Mert ha igen akkor nekem ez a fura."

 

Az izzókat hagyományos fényáramkör esetén mi (mondjuk) 51 V~-tal tápláljuk, ott egy 10-12 V-os ingadozás megengedhetetlen, ezzel szemben van olyan X(sic!) biztosítóberendezés-gyártó, aki Y(sic!) jelzővezérlő kártyájának kimenetén ekkora ingadozás simán előfordulhat a gyári előírások alapján.

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (22657)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.23 -4 0 22657

"Az elviselhető tartományok is általában szélesebbek, mint az izzósnál."

Ez alatt azt érted, hogy ha plusz/minusz tized, század voltokkal "játszol" azt jobban elviseli egy LED mint egy izzó?
Mert ha igen akkor nekem ez a fura.

Ugyanis az izzó ha kicsit kap akkor is ég, igaz nem akkor Candela értékkel,  ha többet kap akkor erősebben. De nem villog vagy vibrál.

LED-nél a feszültség, ellenállás fontos tényező, akkor nem villog, vibrál és tényleg  ha nappali kapcsolás van, akkor nappaliba megy át, ha éjszakai akkor meg abba. Nincs vegyes üzem

vagy nem szabványos jelzéskép. A soros kapcsolás, 2 vagy 3 fénynél hab a tortán. Van olyan biztber és fényadó páros ami bizonyos jelzésképekre alkalmatlan.

 

A sokat emlegett RaiLED-el van a legkevesebb gond, vagy Elektra biztber esetében a LAM kártya módot az más gyártók fényadóinak hibamentes illesztésére.

Vannak hibrid megoldások, mint pl. a Siemens MSTT. Ismered esetleg? Ott van pl. 35W és 20W variáció is. Ennek is a maga betegségei megvannak, ahol egy bizonyos ohm értékkel kell játszani.

 

 

Előzmény: _Nyuszi (22656)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.03.23 0 0 22656

Az elméleti problémát értem. Én nem gondoltam volna, hogy van olyan együttállás, amikor a LED-nek ilyen értelemben(!) szigorúbb üzemeltetési feltételekhez kell illeszteni, mint amit az izzós fényáramkör igényel.

Az általam ismert LED optikák kisebb vagy ugyanakkora áramot igényelnek, mint az izzós optikák, tehát a tápfeszültséget inkább csökkenteni szükséges, az pedig általában egyszerű. Az elviselhető tartományok is általában szélesebbek, mint az izzósnál.

Fura. 

Előzmény: oldmumus_v.2 (22655)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.23 -4 0 22655

Van egy X típúsú biztber amit Y típúsú izzóval láttak el a telepítéskor anno. Majd megjelentek Z évvel később Q típúsú LED-ek ahol a soros kapcsolásnál előjöttek problémák. Neves X cég akkor rájött arra, hogy az adott vezeték, annak átmerője, ellenállása okozza az ugyan jelentéktelen, de a LED számára nem kedvező feszültség esést. Majd ekkor jött a tesztek után az új ajánlás, sőt egy táblázat ami méter kategóriákba sorolta hova mit érdemes telepíteni vagy cserélni mit és mire. Sőt volt olyan ezen átkábelezés után is volt gond, akkor a 2 db LED azonos típus, sorozat volt a megoldás.

Előzmény: _Nyuszi (22654)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.03.23 0 0 22654

Vezetéket cserélni?!

Hol? Miért?

Áramrelés működésellenőrzésnél jelfogócsévét még csak-csak, de vezetéket?!

Előzmény: oldmumus_v.2 (22653)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.23 -3 0 22653

Azért ne feledjük el, hogy a LED-es korszak elején csaptaka fejükhözt, hogy nem elég csak fényadót cserélni, hanem sok esetben vezetéket is kell. Hiszen a kábel átmérő, köpeny, tehát az ellenállás és feszültség vesztés jelensége LED esetében látványos.

Előzmény: superconductor (22643)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.23 -3 1 22652

nos az első és az aktuális LED-es követelményfüzet szerint az én praxisomban LED-nek úgy kell elektronikailag a biztber felé viselkednie mint egy izzónak. Kivéve a Thales 2 SEA rendszerben és az új digitális rendszereknél.

Ugyanis a hagyományos konvencionális rendszereknél 2 db állapot van:

 

1. nem vezérelt ahol nincs áramfelvétel (normál kikapcsolt állapot)

2. vezérelt ahol van áramfelvétel (normál üzemi, bekapcsolt állapot)

 

Computer vezéreltnél mint a Thales 2 SEA, azaz CAN-BUS alapon 3 db állapot van:

 

1. nincs áramfelvétel (üzemzavar állapot)

2. minimális áramfelvétel (standby, készenléti)

3. vezérelt, ahol van áramfelvétel (normál üzemi, bekapcsolt állapot)

Ha ezek után valaki pl. egy üzemóra számlálót akar és olyan feltételekkel amikor áramot vesz fel, akkor a 2 vezérlési módra eltérő megoldást kell kreálni és eltérő követelményeket definiálni.

 

A kettő vagy több lámpás egyidőben történő kapcsoláskor az izzók a sekunder oldalon 12-12 Voltot szépen felvették, míg LED esetében már gondok lehetnek.

Pl. az 1. fény túl sokat vesz fel, a 2. fény ekkor villog vagy rosszabb esetben nem is világít. Az ellenőrző relé meg mivel áramot felvesz, meghúz, azt hiszi minden rendben.
Vagy nappali/éjszakai kapcsoláskor nem megy végbe az átkapcsolás. Pl. nappaliból éjszakaiba az egyik fény nappali marad. Vagy itt is az egyik villog, stb. Sok extrém estetről van gyakorlati tapasztalatom.

 

Vendégsín Creative Commons License 2025.03.23 0 1 22651

...soha nincs egyetlen egy LED magában.


Lehet akármennyi, ha az előtte levő elektronika az ellenőrző áramkör terhelését létrehozza.

 

Előzmény: Panzerbear (22650)
Panzerbear Creative Commons License 2025.03.23 -2 1 22650

A LED-ek esetén sajnos nem ilyen egyszerű a dolog, mert az elektronika annak ellenére fel tudja venni a fényellenőr jelfogó meghúzásához szükséges áramot, hogy a LED bármilyen fényt kibocsásson.

Lehet, éppen ezért soha nincs egyetlen egy LED magában.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (22646)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.23 -3 0 22649

Thales micsoda? Biztber azaz Elektra 1 vagy 2? Vagy fényadó? RaiLED vagy iLED?

Előzmény: Grgabácsi (22645)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.23 -3 0 22648
Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (22646)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2025.03.23 0 0 22647

Nem ismerem teljesen ezeket a termékeket.

 

Nem teljesen tiszta számomra, hogy miért nincs megengedve olyan jelzőkön ahol két fény is lehet egyszerre, ha egyfényű jelzőkre meg igen.

 

Mi ott az érv? Hogyha csak egy fény lehet egyszerre a jelzőn, akkor az nem baj ha az nem világít?

Hogyan történik a diagnosztika? Ki/mi veszi észre a hiányzó fényt?

Akkor minek egyáltalán fényellenőrzés ilyen jelzőkbe?

 

Meg minek fényellenőrzés egyáltalán olyan jelzőkön ahol csak egy fény lehet?

 

 

Vagy a biztonsági szintekkel van a probléma, és a jelzéskép teljes elvesztése alacsonyabb biztonsági szintet követel meg mint a jelzéskép felértékelődése?

Előzmény: Grgabácsi (22645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!