kicsit bővebben. Fiam (22 éves, fiatal, bohém) élete első autóját nézegeti.
Megnézve a youtube-n a "Tibi műhelye" sorozatot és utána olvasva a BMW-PSA prince motoroknak a Citroen esetében a 150 lovas THP motor ki is esett (ugye ugyanez a motor van a Minikben is, igaz ott erősebbek).
Igy átterelődött a nézelődés - többek között - a Citroen esetében a 120 LE-s VTR motorokra is. Itt ugye nincs turbó, de a változó szelepvezérlés (nem csak a nyitás szögét, hanem a szelepemelés mértékét is változtatja) kicsit aggaszt, bár itt csak a lánc nyúlása az ami kritikus lehet.
Szóval egy Citroen C4 copue 1.6 VTR esetében (persze ez van a Miniben és a Peugeot-ban is) a motor mennyire problémás darab?
Tudtok olyan szerelőt aki Novoth Tibin kivul (novothauto.hu) keni vágja a prince motorok lelkivilágát?
Írtam azt is, hogy ritkán előfordulat a terelőlapátok hibája is, ugyanezzel a hibajelenséggel. Messziről nem tudom diagnosztizálni csak ötleteket adni.
Bocsánat az OFF ért..szóval apám "elhagyta"az autójáról a balos visszapillantó tükröt(2004 es Skoda Fabia).Esetleg van olyan közöttünk aki tudna nézni egy gyári cikkszámot??.Komplett tükör kellene..alvázszámot meg tudom mondani.Köszönöm szépen.Bocsánat az OFF ért.
Most a gumicserénél lehetett látni, hogy az első gumik nem durván, de azért észrevehetően félrekoptak, a külső felük köpött jobban.
Pár hete szervizeltettem a kocsit, féktárcsa csere stb-stb. Nem mellesleg jelezték, hogy a stabilizátor pálcákat nagyon cserélni kellene. Amúgy legalább 180 ezer km volt már bennük.
Lehetett-e a kopás oka, hogy a stabilizátor pálcák már rosszak voltak és most nyugodt lehetek?
Vagy jelentkezzek be futómű beállításra, mert itt a baj más természetű?
Most a gumicserénél lehetett látni, hogy az első gumik nem durván, de azért észrevehetően félrekoptak, a külső felük köpött jobban.
Pár hete szervizeltettem a kocsit, féktárcsa csere stb-stb. Nem mellesleg jelezték, hogy a stabilizátor pálcákat nagyon cserélni kellene. Amúgy legalább 180 ezer km volt már bennük.
Lehetett-e a kopás oka, hogy a stabilizátor pálcák már rosszak voltak és most nyugodt lehetek?
Vagy jelentkezzek be futómű beállításra, mert itt a baj más természetű?
A gyári program hozza az autóhoz a FAP tartályt (és cuccait).
Diaggal meg lehetne nézni, hogy hol tart a számlálója. Azt nem írja a gép, hogy mekkora a tartály (vagy zacsi, mert rugalmas tartálynak írja), de láttam olyan gépet, amelyik 250e körül kezdett el először reklamálni.
Elővettem a szerviz excel táblázatomat, amiben vezetem az eseményeket. Legyen itt cáfolata a "szar francia Citroeneknek", remélem nem kiabálok el semmit.
Ahogy az előbb említettem, a C4-esem 2009-es és hamarosan 220 ezer km lesz benne.
1,6 HDi 6 sebességes robotizált váltóval (MCP6) és részecskeszűrővel.
Gyárilag 80 kW (109 LE), de az első pár ezer km után kapott egy tuningot, 130 LE körül van és a nyomaték 280 Nm
Eddigi javítások:
- turbó szolenoidot kellett cserélni 180 ezer km-nél --> 25.000,- Ft
- ékszíjak, vízpumpa 160.000 km-nél
- BSM modul csere 200 ezer km-nél (nem ment az ablaktörlő) -->80.000,- Ft
- első stabilizátorpálcák 100 ezer km-nél és 210 ezer km-nél
- befecskendezőknél tömítés (tűzkarika) cseréje 210 ezer km-nél --> 20.000,- Ft
- egyéb kopó alkatrészek (pl fék alkatrészek), apróságok (mint pl kartergázcső tömítés)
Amire készülök, mert még az eredeti gyári van benne:
- részecskeszűrő csere (kb 200.000,- Ft)
- kuplung, hidraulikus kinyomócsapágy, kettős tömegű lendkerék cseréje (kb. 280.000,- Ft)
Összességében nagyon elégedett vagyok az autóval. Mindent megkap időben és meg is hálálja pl olajcsere 10-15 ezer km között (20 ezer km helyett!)
A kuplungon nem veszem észre, hogy csúszna, de a motor alacsony fordulati rezonanciájából a kettős tömegű cseréjének indokoltsága látszik. Nem csattog, de már elgyengült.
A kuplung készletet, kinyomó csapágyat, lendkereket már meg is vettem, 190 ezer forintba került. Majd télen elviszem szerelőhöz az kicseréli.
Az autó jól megy, kifejezetten jól húz és az átlagfogyasztása tankolásokból visszaszámolva 5,6 liter gázolaj 1/3-1/3 város, országút és autópálya használattal, mindenütt feszegetve a sebességi határokat, már ha a körülmények engedik.
Ez már a második Citroenem, a másik egy 2001-es 2,0 literes HDI-val Xsara Picasso 260 ezer km-el. Na azzal sem volt még gyakorlatilag semmi baj, bontatlan a motorja, A gyerekeimnek van használatra kiadva! Csak tankolják és hajtják (én meg szervizeltetem).
Létezik az, hogy 2009-es 1,6 HDi MCP6 FAP autóban nincs FAP folyadék? Úgy értem, anélkül szerelték.
220 ezer km van az autóban, de még mindig nem kéri. Korábban tankolásonként 1-2-szer regenerált, most van hogy 3-szor is, ez mondjuk valamennyire érthető is. Ha eljön az ideje, akkor részecskeszűrő csere...
Megkértem a szerelőt, ahol szoktam az olajcseréket csinálni, hogy amikor felemeli az autót, nézzen már alá, hogy milyen kiszerelésben van benne, mert tuti hamarosan kifogy.
Legnagyobb megrendelésemre azt mondta, hogy nincs ilyen ott ahol lennie kellene és sehol nem találta, szerinte FAP folyadék nélkül regenerál.
Szeretném megkérdezni hogy járt e már úgy valaki hogy ráadót gyújtásnál az olaj szint merő rossz hiba üzenet jelenik meg?
--OIL OK-- akkor nem kell olaj --OIL kel olaj-- OIL_ _ piktogram villog az azt jelenti hogy az olaj szint merő rossz.. Kicseréltem újra de a hiba ugyan az... olaj szint nívó szinten ..
Kérdésem az lenne hogy valakinek volt e már ilyen problémája ha igen hogyan lett megoldva?
Szeretném megkérdezni hogy mitől van az hogy hidegben a műszer szerint a kinti levegő 2-3 fok és a B-oszlopon nincsen levegő befújás,., a motor víz hőfok meleg. Ha kezemmel felmelegítem a kinti visszapillantó tükörben az érzékelőt úgy 7-8 fokra akkor bekapcsol a B-oszlopon a levegő befújás. De ha kihűl az érzékelő újra kikapcsol a B-oszlopon a befújás
Mitől lehet ez? járt már igy valaki tapasztalt már ilyet ha igen mi a megoldás?
Sziasztok. A frász kerülget, nagyon megijedtem. Tudnátok segíteni, mi lehet a hiba? Alapjaraton egy kattogó hanggal együtt jár a motor. Ha vezeték, forgalomban, nem hallani. Mi okozhat ilyet? Ugye nem a vezérlés ment tönkre? Köszi, aki segít.
Szeretném kérdezni a véleményeteket, hogy 2010/12-es maximum felszereltségű, sötétszürke, 1.6 vti benzines C4-est (már az új modell) 145000 km-rel reális áron mennyiért lehet kínálni eladásra? Kívül-belül sérülésmentes, téli és nyári gumikkal. Köszi, aki segít.
Akkor jelzi, ha a külső hőmérséklet +3 fokra, vagy ez alá csökken. 3 oC alatt már az út felületére lecsapódó pára lefagyhat, jegesedhet. Erre figyelmeztet.
UI:
Miért nem állítod át valami emberi nyelvre a gépedet?
Első körben én megnézném a motortéri biztosítéktáblát. (BSM) Csatikat lehúzni, megnézni a lábaikat is, nincs-e megégve valamelyik. Aztán lehet BSM belső probléma is, ahhoz már méregetni kellene. Esetleg egy jót bele lehet tenni próbából, de csak ugyanolyan számút. Tanítani nem kell.
legyszives adjatok tanacsot, otletet, hogy mi lehet a problema, hatha valakinek volt hasonlo.
Citroen C4 2006-os, 400e km-rel , szoval szazezreket mar nem szivesen koltenek ra. A legkondi motorja az auto inditasakor vagy beindul vagy nem. Jellemzoen reggeli elso inditaskor nem indul be. Aztan ha leallitom az autot es tiz perc mulva ujrainditom akkor beindul a legkondi motorja is.
Ha beindul akkor utana a legkondi tokeletesen mukodik. Valakinek volt hasonlo? Valami otlet? Eddig harom autoszerelo nem tudott mit kezdeni vele. Ebbol egyikuk tisztesegesen megmondta, hogy nem tudja mi lehet, es nem is kert penzt; innen is tisztelettel udvozlom!
Illetve ha Szegeden tudtok ajanlani hozzaertot, azt is szivesen fogadom.