Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79477

Mi van akkor ha sosem cserész fékfolyadékot és mégis hibátlan a fék  300 ezer km után is?

Hogx jut be a nedvesség a fékmunkahengerbe? A levegő páratartalma miként rakódik le por formájában a csövekben?

Miért...miért....

Majd leírom, hogy mi a legfőbb oka annak amiért tönkre megy a kocka.

Előzmény: Akos_IKS (79476)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79476

Szia!

Okozhat. 2 év a kötelező fékfolyadék csere. Ha bevallás szerint 3-4 év, akkor lehet 5 év is, vagy bármennyi. :(

A levegő páratartalma feloldódik a folyadékban, amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában) gyűlik össze a kockában. Szerintem értelmetlen otthon nekiállni javítani. Gárdonyban van egy cég, értenek hozzá, korrekt áron dolgoznak.

Előzmény: Bence4093 (79473)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79475

Cseréje s a légtelenítésének a folyamatát leírod ? Vagy neten van róla anyag? 

 

Köszönöm.

Előzmény: Nemtudomki62 (79474)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 79474

szia.meglehet otthon is csinálni.illetve kicserélni és légteleníteni.a kocka javítással sokan foglalkoznak különböző árakon.az elhanyagolt fékfolyadék csere miatt történhet vele sokféle hiba.

Előzmény: Bence4093 (79473)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.17 0 0 79473

Sziasztok.

 

Adott egy 2009-es Suzuki Swift III Hello kiadás, aminek a bal hátsó fékje semennyit se dolgozik, csont száraz a munkahengere, a csővezetéke is, ami tiszta, tehát nincs eltömödve, munkahengere is jó, de kapott egy másikat , biztos ami biztos.

 

Szóval nem jön fékfolyadék  bal hátsó kerékhez, ABS kockából indultunk ki, s a képen bejelölt csatlakozásból nem jön egyedül folyadék, a többinél igen, így arra gondoltam , hogy a kockával lehetnek gondok,  halottam, hogy gyenge pontja ez, de szomszéd szerint 3-4 évente volt benne dot4 csere, legutóbb tavaly, de a színe már most olyan mint ami 10 éves...

 

 

  A kérdésem az lenne, hogy a kocka okozhat ilyen problémát, mitől romolhat el így? Lehet esetleg vele otthon kezdeni valamot vagy mindenképp csere?

 

Illetve otthon kicserélhető, s légteleníthető? 

 

Előre is köszönöm.

 

zsb10 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 79472
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79471

Gyári rádiód van? A szivargyújtóban nincs valami védőbiztosíték? Nem emléxem pontosan de én is szereltem a szivargyújtót a 2015-ös Swiftemben, és ott is összezártam valamit és nem volt rádió és szivargyújtó sem. De rémlik valami plussz bizti a szivargyújtó hátuljánál, de nem esküdnék meg rá.

A beltéri biztosíték dozoz fedelében benne van, hogy melyik bizti mire van. Próbáld a bizti lábát kicsit elcsavarni, hogy amikor bedugod szorosan álljon.

Előzmény: tomi5345 (79470)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79470

kgaboroo minden biztosítékot ki mértem még a múltkor amit kerestem a hibát és az összesen meg van a 12V.

Ami gyanús volt azt ki vettem és arra is rá mértem és nem volt vele baj de azért is ki cseréltem és akkor se jött helyre semmi.

 

Előzmény: kgaboroo (79468)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79469

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni, esetleg járt már valaki így?

A rádió és a szivargyújtó nem működik.

Átnéztem az összes biztosítékokat a beltérben és a motortérben is de mindegyik jó.

Mi lehet vajon a hiba vagy esetleg milyen biztosítékot nem találtam meg ami kiment?

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.11 0 0 79468

Vedd ki a biztosítékot és mérd is meg, hogy nem szakadt-e. Sokszor úgy csetten el, hogy nem látszik rajta. A beltérben van a biztosítéka.

Előzmény: tomi5345 (79467)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.11 0 0 79467

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni, esetleg járt már valaki így?
A rádió és a szivargyújtó nem működik.
Átnéztem az összes biztosítékokat a beltérben és a motortérben is de mindegyik jó.
Mi lehet vajon a hiba vagy esetleg milyen biztosítékot nem találtam meg ami kiment?

kormos* Creative Commons License 2022.09.17 0 0 79466

Keress másik szervízt vagy szerelőt!

Előzmény: Szekely11 (79465)
Szekely11 Creative Commons License 2022.09.15 0 0 79465

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, a napokban kicserélték az autómon mind két kuplunk munkahengert viszont nagyon furcsa lett a kuplung útja illtve teljesen máshol van a fogás pontja, nagyon alacsonyan, vissza vittem a szervízbe ahol azt mondták levegős maradt a rendszer majd állítólagos légtelenítés után visszakaptam hogy kész van. Javítás előtt annyi baja volt hogy néha beesett egy kicsit a pedál viszont második rányomásra tökéletesen vette a sebességeket. Mit cseszhettek el rajta ebben szeretném a segítségeteket kérni mert ők próbálják mostmár arra fogni a hibát hogy kuplung tárcsát is kellene cserélni holott mielőtt hozzányúltak finoman működött a pedál és a fogás pont is tökéletesen félúton volt! Nagyon köszi előre is válaszokat!

rsg Creative Commons License 2022.09.11 0 1 79464

Hello!

Szerintem vidd el suzuszaki.hu

3-4 óra múlva mehetsz érte.

Én megpróbáltam otthon, az egész műszerfalat szét kell szedni,útban voltak a klíma csövek. Nem tudtuk,le kell e ereszteni a klímát,stb

Utána vittem el a fennt említett helyre.

Vízhűtőt is cseréltek ugyanakkor, mert úgy a biztos.

Előzmény: kalos 66 (79463)
kalos 66 Creative Commons License 2022.09.10 0 0 79463

Üdvözlök mindenkit aki itt van. Érdeklődőm hogy a 2008 as Swiftemen a fűtőradiátor cseréje miatt ki kell vennem a műszer falat, ehhez hol találnék útmutatást ,műszaki leírást?A válaszokat előre is löszönöm.

MikeO Creative Commons License 2022.09.10 0 0 79462

Sziasztok!
Az ablakmosó tartályhoz hogyan lehet hozzáférni? 
Le kell bontani hozzá a teljes lölkhárítót, vagy a kerék dobból is elérhető?
Az első szélvédő szivattyúja nem megy.

Szekely11 Creative Commons License 2022.09.06 0 0 79461

Szia, egy jó tanáccsal tudok szolgálni kb 20 ezer forintért elmegy veled egy hozzá értő ember a kereskedésbe vagy akár magánszemélyhez is, helyszíni átvizsgálás a neve rengetegen csinálják már, az ország bármely pontján könnyen találsz ilyen szolgáltatással foglalkozó embert. Nyilván nem éri meg az összes megnézett autót átnézetni velük de a kiszemeltet mindenképp, ők napi szinten csinálják ezt meghallják illetve észre veszik ha valami nagy turpisság van a dologban. Remélem tudtam segíteni! 

Előzmény: kripton08 (79460)
kripton08 Creative Commons License 2022.09.03 0 0 79460

Sziasztok! Vennék egy használt swiftet 2008 tól felfele, viszont teljesen laikus vagyok az autókkal. Úgy értem, hallottam típushibákról, de nem tudom elképzelni magam, hogy rozsdásodást keresgéljek egy autókereskedés közepén a kerekeknél pl… :D

Szóval az egyik kérdésem, hogy milyen eséllyel vágnak át, és veszek egy vackot, amire majd lehet még ugyanannyit költeni, a másik, hogy ha adnak garanciát a kereskedésben, és kiderül valami hiba/ sérülés, mennyire szokták elismerni, hogy az már náluk meg volt?

 

Tapasztalatokat is szívesen fogadok használt swift vásárlásnál buktatókkal.

Nagyon köszi!

Szekely11 Creative Commons License 2022.06.30 0 0 79459

Sziasztok, nagy melegekben a rádió fogja magát és lekapcsol, illetve bármely gomb nyomására is ugyan ezt teszi. Tudnátok segíteni mi lehet a hiba? Előre is köszi. 

kgaboroo Creative Commons License 2022.06.28 0 0 79458

10 autómárkából 8-nak nincs ilyen hővédelem a klímakompresszorában. Ezt szakembertől tudom. Az elektronikai boltokban kapható hővédő biztik besütéséhez nincs alkalmas szerszámom mert azokat ponthegesztéssel kell bekötni mert kiolvadhat a cinezéstől.

Egyébként 60/40 %-os magas ólomtartalmú, alacsony olvadáspontú cint használtam. Alacsonyabb hőmérsékleten olvad mint a gyári beépített biztosíték.

Nem aggódok a munkám miatt mert precízen megcsináltam.

A mágnestekercs nem fog túlmelegedni mert először a kuplungnak kell felizzania ahhoz, hogy átadja a hőt a tekercsnek.

Viszont a kompresszor megszorulása iszonyatos szíjcsikorgással jár amit meg fogsz hallani.

A hőbiztosíték csak bolondbiztosíték süketeknek.

Előzmény: ha5aws (79457)
ha5aws Creative Commons License 2022.06.28 0 0 79457

Szia!

Lehet, hogy így működik de ez nagyon gány munka. Elektronikai alkatrészboltokban lehet kapni ilyen hőre kioldó biztosítékot. Ha már vetted a fáradtságot, hogy kiszereld kibontsad akkor semmivel nem tart tovább egy megfelelően védő alkatrészt beszerelni. Az ón soha az életben nem fog kioldani viszont a tekercs rendesen elkezd melegedni és akár a kocsit is kigyújthatja. Ezzel biztos nem kísérleteznék főleg, hogy filléres alkatrészről van szó. Próba idejéig lehet, de véglegesre soha nem tennék ilyet.

Üdv:  Gábor

Előzmény: kgaboroo (79456)
kgaboroo Creative Commons License 2022.06.26 0 0 79456

Előzmény: kgaboroo (79455)
kgaboroo Creative Commons License 2022.06.26 0 0 79455

A mágneskuplung behúzó tekercsében van egy biztonsági olvadó biztosíték. Arra szolgál, hogyha valami oknál fogva megszorulna a kompresszor akkor az emiatt csúszó kuplung termelődő hőmérséklete ezt a biztosítékot a tekercsben kiolvassza. Ettől megszakad a tekercs áramköre és elengedi a kuplungot.

Viszont ekkor mágnestekercset kéne cserélni mert az egész egybe van öntve valami műanyag gyantafélével.

A tekercs ára 140-170 ezer forint között változik. A Suzuki Sumonál 140, a szervizben 170.

Nekem Scrossom van de valszeg hasonló kompresszor van a Swiftben is.

Nálam az volt a probléma, hogy hol kapcsolt hol nem. Hidegen bekapcsolt aztán magától kikapcsolt. Azt vettem észre, hogy egyszercsak nem hűt. Aztán megint ment egy darabig, utána megint nem.

Kétségbe estem mikor mondták a klímás szervizben, hogy nem kapcsol a kuplung és mennyi az ára.

Először azt hittem, hogy elment a gáz belőle, ezért mentem a klímaszervizbe.

Ott mondták, hogy először csináltassam meg a kompresszor kuplungját utána megmérik a gázt benne.

Nem tudtam hirtelem mit csináljak. Szétszedtem a mágneskuplungot, kivettem belőle a tekercset, hogy megnézzem áram alá helyezve mágneses-e.

Hiába adtam rá áramot nem működött. Olvastam, hogy újra lehet tekercselni ezért elvittem egy klímaszerelőhöz a tekercset. Majd csatolok képet.

Ő is kimérte és mondta, hogy szakadt a tekercs áramköre de van rá orosz megoldás ingyért.

A tekercs műgyantával beöntött részén van egy kis kipúposodás, ott van az olvadóbiztosíték belekötve a tekercs szálába. Kis gázégővel megmelegítette a gyantát a biztosíték felett és így finoman ki lehet kaparni a gyantát a biztosíték mellől.

Kicsíped a kiolvadt biztosítékot és egy forrasztóón darabbal áthidalod. Magyarul a biztosíték helyett egy forrasztóón darabot forrasztassz be a tekercs szálába.

Az áramkör ismét zárt lesz és a mágneskuplung működik.

Ezt már otthon csináltam meg, ő csak elmondta miként csináljam.

Szépen kicsíptem a biztosítékot és beforrasztottam helyette egy forrasztóón darabot. Kb 1 cm-es darab kell.

Hogy ne legyen szabadon, olvasztottam egy kis műanyagot és rácsepegtettem.

Összeszereltem és tökéletes lett, azóta hibátlanul működik a klíma, még gázt sem kell utántölteni. A mellékelt képen látod a mágnestekercs biztosítékát. Ebben a parányi biztosítékban is egy ónszál van ami talán elszadt és hol érintkezik hol nem. Nálam ez volt a probléma.

A klímaszerelő azt mondta, hogy ugyanúgy megmarad a biztonsági funkció, a lényeg, hogy ne rézdróttal hidald hanem forrasztóónnal.

 

Előzmény: Lacika28 (79454)
Lacika28 Creative Commons License 2022.06.26 0 0 79454

Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Klima problemarol lenne szó (2009-es swift). Hideg motornál tokeletesen kapcsol a klíma, rendesen hűt, semmi probléma nincs vele addig mig a motort le nem állítom. Újbóli inditasnal nem indul a kompresszor csak felzúg a ventillator. Tulmelegedesre gondoltam ezért lehutottem a kompresszort vizzel ekkor megint kapcsolt. Kicsereltem a hővédő szenzort de igy is ugyanaz a jelenség. Klímás tanácsára kihidaltam de a probléma igy sem oldódott meg. (A kompresszor nem szorul nincs vele gond, gáz is fel lett töltve) Mi lehet vele a baj? Valakinek esetleg produkált hasonló hibát? 

Meister Creative Commons License 2022.06.26 0 0 79453

Na, eldugult klíma-kondenzvíz elvezetésre a megoldásom ez lett:

Anyósülés szőnyeg visszahajt, ott a kis gumicsőt lehúztam, a tűzfal felé fordított kivezetésbe felnyomtam a klímatisztító vékony műanyag csövét, és telefújtam habbal, majd hagytam kifolyni. (Fele a szőnyeg alá ment, így azt egy hétig nem tettem vissza, ki tudjon száradni.)

 

A lényeg, nagyon apró kéz kell hozzá, mert ez nem erre van kitalálva, hogy tisztítható legyen.

Előzmény: Meister (79450)
hoorvathadam83 Creative Commons License 2022.06.25 0 0 79452

Sziasztok,

 

2007,faceliftes 1,3 tudtok szakembert/szervízt ajánlani hozzá? Fékezés és kuplung kinyomásakor fordulatszám esés. Ez igazából nem is zavarna de előfordul, hogy ez után hirtelen indulni kell vagy parkoláskor/ manőverezéskor ahogy növelném a fordulatot jóval lassabban reagál, kicsit hezitál majd utána kezd felpörögni. Az is előfordul, hogy ilyenkor ha tartom az 1200-1500rpm-et akkor is leejti és van, hogy le is fullad.

Gyújtás rendben, trafók kábelek gyertyák cserélve, mind gyári. Egr, folytószelep kitakarítva. PCV-t is cseréltem már. Vákuumcsöveken nem találtam hibát, féktisztítóval befújkálva nem változik az alapjárat.

Előre is köszönöm ha tudna valaki segíteni megtalálni a gyökérokát.

Sándor Kozma Creative Commons License 2022.06.19 0 0 79451

Sziasztok.

Swift GLX 2006-os.
Központi zár. Csomagtér ajtó nem nyílik. Bal hátsó nem nyílik. Bal első nyit zár. A jobb oldal nem zár.
Hasonló hibajelenséggel találkozott már valaki?

Meister Creative Commons License 2022.06.13 0 0 79450

Köszi, de nem volt belsőre állítva, és nem a cső volt eldugulva. Addig eljutottam, hogy lehúztam a párologtató aljáról a csövet, és azon átöntöttem vizet, de közben a párologtatóból nem jött semmi a csonkon. csak mikor oda is beeröltettem egy kis műanyag csövet. annyira pici ott a hely, hogy mást nem tudtam oda visszaforgatni.

Előzmény: kgaboroo (79449)
kgaboroo Creative Commons License 2022.06.13 0 0 79449

Nézd meg, hogy nincs-e belső keringetésre kapcsolva a szellőzés. Ha oda van kapcsolva akkor az okozza a problémát, hiába tiszta a kifolyócső.

Ilyenkor a kondenzvíz az utastérben csapódik le a szellőző cső alján  és ez csöpög le a szőnyegre.

Mikor csöpög és alánézel az anyósülés felől a műszerfalnak akkor látni fogod milyen vizes kívülről a szellőzőcső alja.

Nálam is ez volt a probléma a vadiúj kocsinál. Véletlenül benyomtam a belső keringetés gombot és csöpögött a víz a műanyag csövekről a szőnyegre.

Észevettem a hibát egy jó kis idegeskedés után, átállítottam külső keringetésre és azonnal megszűnt a belső páralerakódás a csöveken.

 

Ha a lefolyócső van eldugulva akkor az csak ki kell fújatni. Alulról hozzáférsz a motor mögött az anyósoldalon. Csak feldugsz benne egy drótot és lefolyik a víz.

Előzmény: Meister (79448)
Meister Creative Commons License 2022.06.13 0 0 79448

Volt már valakinek olyan, hogy a légkondi kondenzvíz az anyósülésnél folyt ki?

Lebontottam addig mindent, hogy a tűzfalnál le tudom húzni a gumicsövet, az nincs eldugulva, hanem a klímán belül van. Iszonyat pici a hely, de egy habos klímatisztító-spray vékony csövét be tudtam vezetni, és befújtam, most jön ki belőle a víz. De nem tudom, meddig.

Van valami szervíz-leírás, hogy hogy lehet a párologtatóhoz hozzáférni, és kiszedni a koszt belőle?

Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!