Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2017.12.09 0 2 1200
Tamasch Creative Commons License 2017.09.28 0 0 1199

Esetleg itt... regisztráció után

 

http://hevaram.lapunk.hu/

 

Itt is 2006-os van.

Előzmény: fszt. (1193)
Tamasch Creative Commons License 2017.09.25 0 0 1198
Előzmény: Tamasch (1197)
Tamasch Creative Commons License 2017.09.24 -1 0 1197

A gőzős topikból loptam a linket:

 

 

Miskolc 1961

https://www.drehscheibe-online.de/foren/file.php?017,file=155700

 

Tamasch Creative Commons License 2017.09.13 -1 0 1196

Azért ez a transzponálás nem zökkenő mentes.

 

A HÉV-nél egy Megállj! állású főjelző meghaladását engedélyezi (adott feltételek mellett), a nagyvasútnál nagyon nem erről van szó.

Előzmény: Divrotcé (1194)
Tamasch Creative Commons License 2017.09.13 0 1 1195

Azt nem tudom, hogy MÁV-HÉV-est hol tudsz olvasni. Én 2006-osnál frissebbet még nem láttam. /De ez csak az én hibám. ;) /

Előzmény: fszt. (1193)
Divrotcé Creative Commons License 2017.09.13 0 0 1194

Köszönet. Akkor ez hévéknél ugynaz mint mávéknál, csak éppen transzponálva.

Előzmény: Tamasch (1192)
fszt. Creative Commons License 2017.09.13 -1 0 1193

Hol olvashatok MÁV-HÉV F.1. és F.2. sz. Utasításokat?

Előzmény: Tamasch (1192)
Tamasch Creative Commons License 2017.09.13 0 1 1192

HÉV F.1.

 

”Megállj!” jelzés esetén külön engedély nélkül meghaladható főjelzőre figyelmeztető jel.

 

193. Négyzet alakú fehér táblán egy fekete pont (130. ábra).

Olyan fekete-fehér árbocszínezésű helyszíni felügyelet alatt nem álló főjelzők árbocán a jelzőlap alatt kell elhelyezni, amely jelzők „Megállj!” jelzés esetén az F.2. sz. Forgalmi Utasítás 742. számú pontja szerint meghaladhatók.

 

Előzmény: Divrotcé (1191)
Divrotcé Creative Commons License 2017.09.13 -1 0 1191

Nékem az rémlik, hogy a pötty elsődleges célja, hogy ne ijedjen meg a szürke oldal felé közeledő mozdonyvezető, ha állandóan szabadon legelő jelzőt lát. Fényjelző esetén legfeljebb a visszapillantó tükrében láthatja meg a másik irányra vonatkozó jelzést. Vagy éppen erre gondoltak volna?

 

Vagy pedig MÁV-HÉV?

Előzmény: nazareth (1190)
nazareth Creative Commons License 2017.09.13 0 1 1190

Nem, hanem egy olyan fényjelző, aminek van alak-divíziója is (a pötty) :)

Előzmény: Divrotcé (1189)
Divrotcé Creative Commons License 2017.09.12 -2 1 1189

A pontozott fényjelző tiszteletbeli alakjelző?

Előzmény: zárfényexpressz (1188)
zárfényexpressz Creative Commons License 2017.09.11 0 0 1188
Előzmény: Divrotcé (1187)
Divrotcé Creative Commons License 2017.09.11 -2 0 1187

http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=16448&f=3815

http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=16446&f=3815

 

Azért ez a megoldás a maga két saruzárával sem kevésbbé bizberibb, mint az edericsi (É/N-főkulcsfüggéses-lakatos megoldás).

Előzmény: nazareth (1186)
nazareth Creative Commons License 2017.09.11 -1 0 1186

Hű, ez vicces, ilyet nem láttam. Bár teljesen logikus :)

Előzmény: Tamasch (1182)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 1185

A háttérből - fák, légvezeték - ráismertem. De ez nem volt minden esetben így vagy tévedek? Mintha lett volna ott valaha állandó szolgálat és Tapolca irányába két kijárati alakjelző valaha?!

Most ez az egész biztosítóberendezés szempontjából hogyan van megoldva? Ha nem csal az emlékezetem akkor Keszthely felől fény nem biztosított elő- meg bejárati jelző van. De kijárati már nincs. Másik irányból alak nem biztosított elő- meg bejárati van ezzel a kiegészítővel. Gondolom amikor nincs nagy forgalom pl. télen akkor van aktiválva a fekete pont és marad továbbhaladást engedélyező állásba ez a jelző?

Visszatérve Tapolca irányából viszont ha jól emlékszem akkor az 71-es átjárója előtt egy biztosított van?

Előzmény: Tamasch (1184)
Tamasch Creative Commons License 2017.09.11 0 0 1184

De bizony.

Előzmény: oldmumus_v.2 (1183)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.10 -1 0 1183

A helyszín véletnenül nem Balatonederics?

Előzmény: Tamasch (1182)
Tamasch Creative Commons License 2017.09.10 0 1 1182
Divrotcé Creative Commons License 2017.09.01 0 0 1181
Előzmény: zárfényexpressz (1180)
zárfényexpressz Creative Commons License 2017.09.01 0 0 1180
zárfényexpressz Creative Commons License 2017.09.01 0 0 1179

Egy szép esti kép Hrušovany nad Jevišovkou állomásról, a leírás szerint 2012-ből.

 


http://www.alanbutschek.cz/foto/mech-hnj.jpg

nazareth Creative Commons License 2017.08.28 0 0 1178
Előzmény: Fizolti (1177)
Fizolti Creative Commons License 2017.08.28 0 1 1177

Ez egy elég furcsa dolog arrafelé, hogy máig kétféle formájú alakjelző van, akár egy állomáson, egymás mellett is.

Kisbács(-Rendező)

Kissebes

 

Előzmény: nazareth (1176)
nazareth Creative Commons License 2017.08.20 0 0 1176
manhattani Creative Commons License 2017.05.31 0 0 1175

OFF: Igazad van, összetévesztettem a mandolinnal.

 

Előzmény: nazareth (1173)
nazareth Creative Commons License 2017.05.30 0 1 1174

Alighanem a valaha volt legnagyobb jelzőhíd, természetesen a britektől:

http://www.warwickshirerailways.com/lms/lnwr/rugby/station/lnwrrm1491.jpg

 

A cím kissé megkérdőjelezhető, hiszen a híd co-acting jelzőkkel van tele, szóval kissé redundáns. Azonban mindenképpen szép példa arra, hogy a brit vágányutas jelzésrendszer mennyire elérte a fenntarthatóság határát, hiszen a nevezett híd tulajdonképpen csak 3(!) vágányhoz tartozó jelzőket tartalmazott.

 

Ezen a fotón egyébként látható az a hatalmas egyszerűsítés is, amit a fényjelzős korszak hozott a briteknek: a híd alsó szintjén már ott figyel felszerelve, de még ledobozolva a három fényjelző. Beüzemelésük után a hatalmas hidat elbonthatták.

 

Azok kedvéért, akik a "brit" és "egyszerű" szavak mellől hiányolják a negálást: igazuk van. A fényjelzős rendszerben a britek maradtak az irányjelzés mellett, azonban az előjelzések esetében megszűnt az irányjelzés: M!-ra történő "hamis" előjelzésekkel és mindenféle időzítésekkel pótolták azt. De ez itt már OFF :)

nazareth Creative Commons License 2017.05.30 0 1 1173

Hát vitatkozhatnánk, hogy melyik "banjosabb", de illik szem előtt tartani, hogy a banjo egy olyan hangszer, aminek tökéletesen kör alakú teste van. Nem is lehetne másképp, hisz' bőrrezonátor van rá feszítve, amiből viszont egyenesen következik, hogy nincs hanglyuk rajta. Az Egyesült Államokban banjo-jelzőknek nevezett képződmények inkább mandolinra hajaznak, hiszen körte formájúak, és ott a lik a közepükön. 

 

A nevezett (worchesteri) jelzőket azért hoztam fel példának, mert jól jellemzik a brit jelzésrendszer alakulását. Valaki egyszer gondolt egyet, csinált egy nagyméretű tolatásjelzőt, és elnevezte főjelzőnek. Felszerelte, úgy maradt. Azóta sem készült több.

Előzmény: manhattani (1172)
manhattani Creative Commons License 2017.05.30 0 0 1172

A briteknél ez is Banjo-jelző?

 

"Mifelénk" sokkal Banjóbbak a Banjók :-)

Kép Joanne L. Harris: Safety on the Rails, The Union Switch & Signal Story c. könyvből.

 

A Reading vasúton, igaz, hogy ez már csak volt. De ha ez interstate vonal, akkor itt is hamarosan kötelező lesz a PTC, ami ETCS szerű irányítórendszer.

Előzmény: nazareth (1170)
nazareth Creative Commons License 2017.05.29 -1 0 1171

Hopp, a másik kedvenc kimaradt: a Mr. Pringles :) Igyekeztek pontosan tudtára adni a mozdonyvezetőnek, hogy merre is megy. Ő pedig nem csinált mást, mint előkaparta a helyismeretéből, hogy ha Forders LMR-vágányán azt látja a bokorban, hogy vörös-vörös-vörös-zöld, akkor bizony a baloldali csonkára fog kidöcögni :)

Előzmény: nazareth (1170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!