Megtörtént a motor kiválasztása és foglalózása!! :) Németországi vásárlás, tehát aki szintén onnan hozna gépet, összeszervezhetjük a költségek mérséklése érdekében.
Olvasgatom a hozzászólásokat, de nem tudok választ találni a kérdésemre. Ez lenne az: van egy 1992 évjáratú motorom és Olaszból lett behozva. Valamilyen módon forgalomba szeretném hozatni. Kereskedőtől vettem, nem saját magam hoztam be. Van rá lehetőség? Papírjai nincsenek...
Valószínűleg nem úgy kell ezt a rendszám témát értelmezni, hogy azzal együtt kell hazahoznod, lábon. Azt az eredeti rendszámot amúgy is leadja odahaza a hatóságnak a külhoni eladó.
Inkább az az értelme, hogy olyan gép hozható be, ami kint is forgalomban volt a vásárlás előtt, rendelkezett érvényes műszaki vizsgával. Mivel pl a német műszaki elég szigorú, így ha ott megfelelt a gép, akkor valószínűsíthatő, hogy megfelelő műszaki állapotban van.
Egyszerűen ezzel is szeretnék elkerülni azt, hogy ismét roncstemető legyen kis hazánk. (Persze alkatrésznek is behozhatod, de azt nem kell forgalomba helyezni)
Hali! A GKM vagy a Közlekedésiek oldalán olvasható módosítás szerint nincs megkötés, csak érvényes rendszámmal és vizsgával kell rendelkezzen a gép EU országban. Személyes tapasztalatom az új rendszerrel kapcsolatban nekem sincs, de remélem hamarosan lesz, ugyanis a kiszemelt áldozat németországból jönne ;) Hajrá! gr.
végignéztem a hozzászólásokat és írtátok abban, hogy 96 előtti motorokat is már (elvileg) be lehet hozni minden gond nélkül, ha azok az EU-ban lettek anno először forgalomba helyezve.
Van ezzel kapcsolatosan további infótok? Esetleg személyes tapasztalat? Mi a helyzet a zajszinttel? Nézegettem a Kff oldalát de ott csak a jelenlegi szabályozás található.
Írjon hívjon már fel olyan vagy személy (visszahívom) akinek van friss tapasztalata Olaszországi motorbehozatal(árak, jó lelőhelyek stb.) és magyarországi forgalombahelyezés feltételei stb. terén. Előre is köszi az infókat:
A módosított behozatali törvénnyel kapcsolatosan valami vélemény? Én speciel nagyon örülök, h végre be lehet hozni korhatár nélküli motort is!? Egyéb motor behozatallal kapcsolatos tapasztalatok? Németországból tervezem behozni mostanában a kiszemelt gépet, használtat.
Szerencsére a németek a "garázsban tartott" és "kevés km-t futott" (8-15e Km) szópárokkal nem csak csalogatják a vevőket, hanem tényleg így is van 98%.
Esetleg németországi utunkhoz csatlakozhat valaki még az utiköltségek lefaragása végett :)
Ez az új táblázat már elég korrekt. A gond az, hogy a tíz éves 500-as motorra(regadó 40) még 60-70 ezer magyar forintot rá kell kötleni míg eljut az utakig.
Na erről az avultatásról még nem is hallottam!! Akkor ha én egy 97es 500as gépet hoznék kb 30-40.000kilóméterrel akkor vajon mennyi lenne? Hol lehet ennek utánanézni ill. kihez kell vinni ha már behoztad?
nem szunik meg, majd csak ha az EU a nyakara lep kormanynak akkor lesz kisebb a befizeto
de a motorok meg csak most nem panaszkodhatnak mert nem emelnek es van avultatas amivel telleg nem kell sokat fizetni, motorra! egy ezres 5-6 eves motorra 100e korul van a befizeto
Tudja valaki hogy mi lesz motorok esetében a regadóval? megszüntetik valamikor és ha igen akkor kábé mikorra várható? egyenlőre nincs több kérdésem :)))
Sziasztok Nekem egy olyan kérdésem lenne hogyha egy kocsit szeret behozni EU-s országból akkor mien tortúrákon kell végigmennem? műszaki erdetiségvizsga regadó gépjármű átírás államigazgatási eljárási illeték rendszámtábla rendszámtábla keret címke és regadótáblázatot hol találok hogy egy x köbcm kocsira mennyit kell fizetni és ezen kívül kell ég fizetni valamit a kocsira? Nemzetközi lekérdezés vagy ilyesmi? Vagy ennek pontossan hol tudok utánanézni? Előreis köszi Sziasztok
Sajna nem tudom mi lesz, ma beszéltem a származás ügyi hivatallal, ők azt mondták, hogy be kell adni az okmányiroda felé a papírokat, ami megvan, elindul a származásellenőrzés a hiányos adatokkal, mert nincs meg ugye a kinti forgalmi. Szvsz 7000 Ft-ba kerül, és lutri, hogy vajon mit válaszol az Olasz hatóság. Azért megpróbálom, remélem összejön vmi, mert minden megoldás érdekel!
Ami kell a forgalomba helyezéshely legfőképp, az a külföldi forgalmi elvileg, de lehet más egyéb papír is elég. Ha egy rendőr meg tudja kérdezni az út mellől, hogy az alvázszám egyezik-e a forgalmiban lévővel, akkor egy hivatal ezt miért ne tudná lekérdezni az Olasz hatóságtól, hogy az alvázszámhoz milyen külföldi forgalmi szám tartozott! Na mind1! ű
A 96 előtti motorok forgalomba helyezéséről eddig meg nem mondtak még semmit, ezen a téren nem tudom mi a szitu, de eddig nem említette sem az okmányiroda, sem a vámhivatal, sem a származásellenőrzés, pedig mondtam, hogy 91-es a moci!
Már gondolkodtam abban is, hogy veszek egy ugyanilyen rommátört mocit, aminek megvannak a papírjai idehaza, és forgalomban van, majd rámondom, hogy vázcsere lett, mert rommátört a motor, és beviszem a mostani mocimat egyben, hogy így sikerült rendbehozni a törés után, mert cserélni kellett benne vázat, meg blokkot, és tessék átíni a forgalmiban az adatokat! Ez nem tudom menniyre kivitelezhető, de gondolomn megoldható, mert a motorok esetén sokkal sérülékenyebb a váz, mint pl egy autó esetén, és muszáj legyen vmi megoldás vázcserére.
Másik verzió, ami eszembe jutott, hogy rendelek egy vacsi új vázat a Honda-tól, és arra átépítem a mocit, és azzal viszem be forgalmiztatni. Ez a költségesebbik megoldás.
Ha valakinek van még vmi más ötlete, szívesen várom, akár mail-ben, akár itt!
A következő problémám lenne : Vettem egy motort (honda cbr 600 f1), aminek van egy darab olasz számlája, és a magyar adásvételije. Ezen kívül nincs más papírom sajnos a motorról (forgalmi). A mocit a számla szerint 2004-ben hozták be Magyarországra.
Valahogyan szeretném forgalomba helyezni, pénz nem lenne akadály, mert fizetnék ha valaki meg tudja oldani a dolgot, meg minden miegymást, ami szükséges, csak végre legyen papírja!
Ha esetleg vázcserével, vagy bármi egyéb megoldással megoldható a dolog az is érdekel, mert annyira a szívemhez nőtt a moci, hogy mindenképp szeretném használni, motorikusan annyira jó állapotban van.
Tényleg bármilyen megoldás érdekel, csak tavaszra legyen vhogy rendszám rajta!
az avulasi szazalekok megnőnek majd valszeg és lesz egyedi fellebezesi lehetoseg ha te ugy veled egy hazai gepben kevesebb a regado maradvany mint amit te hoznal be es azert kernek...
Kerdesem lenne: kulfoldrol hozott motort itthon eladni kulfoldi rendszammal hogyan lehet? Siman irok egy adas-vetelit, aztan az uj tulaj mehet szarmazasellenoriztetni, meg ami meg kell a regisztraciohoz? Elore is kosz az infokat!
Közben érdeklődtem valakitől, aki vizsgáztatással foglalkozik. Azt montda, hogy már nem számít a kor, csak egy bizonyos határ fölött magasabb regisztrációs díjat kell fizetni. Épp most hoztak hozzá valami régi Moto Guzzit, simán megoldotta.