Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tarmangani Creative Commons License 2004.06.20 0 0 4
Mindkét Tuscan R végigmente a 24 órát LeManson, úgyhogy javultak az előző évadhoz képest,igaz sajnos a vége felé végeztek,a Porsche GT3 tarolt...
Tarmangani Creative Commons License 2004.04.12 0 0 3
Brundle TVR T440 teszt ITT
Tarmangani Creative Commons License 2004.03.20 0 0 2
Typhon néven napvilágot láttot a T440R supercherged változata amely plusz 60 lóerő ad le és kb.80K GBP lesz
Tarmangani Creative Commons License 2004.03.20 0 0 1
- egy érdekes adat az össztömegről
Dodge Viper vs TVR Speed 12
A Viper 8.0 literes 10 hengeres aluminum motor,a Speed 12 7.7 12 hengeres acél (!) blokk,még a gumik is nagyobbak valamivel rajta és mégis 454kgmal könnyebb !
pedig a Viper sem egy 5 üléses kombi családiautó,és nemis ólomszánkó :)

2003 December 11én Earls Court,Live Action Arenaba mutatták be először az új modellt, a Sagaris-t.A Tamora 350 alapjára épült 400 lóerős AJP Tuscan motorral.
Az előjelzések szerint 50 ezer Font körül lesz az ára.
rövid videó ITT

Tarmangani Creative Commons License 2004.03.20 0 0 0
2000ben megjelent a Cerbera Speed 12,ami a világ egyik leggyorsabb kocsija,ezzel a TVR belépett a szupersportkocsik klubjába.
7.7 literes,12 hengeres (saját fejlesztésű!) motorja 800 lóerőt teljesít amely az 1000 kgos járgányt elég fickósan röpíti...egész pontosan 386.2 km/h ig!

A Tuscan legújabb generációja 2000ben jelent meg,igencsak meghökkentő,szerintem az egyik legszebb karosszériával.
1100 kgos tömegével és 360 lóerős soros hathengeres motorjával igencsak megfricskázta a vetélytásak orrát :)
Ebben a kategóriában Porche Turbo,de főleg a GT2 számít igazán etalonnak,a Ferrari 360 nyomába sem ér,zárójelben megjegyzetm ez a Ferrari szemében is szálka volt és kijött a 360 Stradaleval.
A Tuscan igazi sportautó,a kormányzás rendkívül közvetett,alig másfélszer fordul a kormány ütközésig...
A kipufogórendszerén kiáradó hang sokak szerint a világ egyik lexebb duruszolása,magamögé utasítva a legtöbb V8,V10 és V12t. (ITT)
Hamarosan megjelent a Tuscan S,amely 390 lóerőre módosított erőforrással,erősebb fékkel és futómüvel volt szerelve.
A Speed 12 nemváltotta be a hozzáfűzött reményeket.A GT1 karegóriában nehézkesen,soxor bajokkal küzdve bukdácsolt,és túl drága és túl extrém votl ahoz hogy a TVR zázslóshajója,vezérarculata legyen.
Ekkor fogalmazódott meg az ötlet hogy a Tuscan alapjaira egy új szupersportkocsit építenek melynek neve T440R lett.
Az alap Tuscan motorját 4.2 lieteres löktérfogatra,míg a teljesitményét 440 lóerőre növelték.Az össztömeget 1045 kg könnyítették.Mindehez egy 6 sebességes szekvenciális váltót társítottak.
A McLaren F1 és Ferrari F40 mellé belépett az all-carbonfiber bodywork klubbjába.
Az utastér felépitésében is a karbon és az aluminum dominál,pl az ülés is karbonbók készül...
Hamár a Porschékkal hozzák szóba a Tuscan Speed Six és S tipusokat,mint potenciálsi rivális,akkor a T440Rnek nehezen találunk riválist,legfeljebb a most kigördülő Carrera GT személyében.
Zárójelben a Porsche ezzel egy új vízre vezett,mégpedig az Enzo és Vanquish vizeit készül felkavarni.
Szóval a Carrera GT,5.7 literes 10 hengeres motor,612 lovacskával.A puding próbája ez evés
3.9mp 0-100,9.9mp 0-200
TVR T440R kb 3.7mp 0-100,kb 10mp 0-200
mondhatnánk hogy jaja,rövidebb áttétel,szóval lássuk a végsebességet
Porsche Carrera GT 330km/h
TVR T440R 348km/h - a rövidebb áttétel tehát kilőve :)
És mostjön talán a legmeghökkentőbb dolog, a TVR kb 90 ezer,a Porsche 250 ezer Euro !

Tarmangani Creative Commons License 2004.03.20 0 0 topiknyitó
TVR - Ferrari és Porsche killa :)
Szerintem ez az angol autógyártó mühely igazi gyöngyszemeket épít az autók világában.
Két fontos dátum van a cég életében :
1942 Trevor Wilkinson megépít egy könnyűfém szerkezetű autót,ezzel elindul a legenda
1982 Peter Wheeler,egy fiatal mérnök átveszi az akkor már a többi angol autógyártóval egyetemben haldokló üzemet,amit céltudatos munkájával felvirágoztat.Csak egy adat,átvátelekor alig 170 autót építettek évente,ez 1997re a tízszeresére nőt.A TVR életében a meghatározó vagy ha ugytetszik pillér modell a Tuscan,amely mindigis sikeresvolt a versenypályákon és persze a vásárlók köreiben is.
A jelenlegi palettán Chimaera,Tamora,Cerbera és Tuscan tipusok és ezek különböző változatai találhatók.Minden autó kézi összeszereléssel kézül,a vásárló igényei szerint.A színválaszték két legérdekesebbje a Chameleon és a Reflex Purple,mindkettő a legkülönbözőbb színekben pompázik a megvilágítástól függően,és mivel az összes modell rendkivül szépen domborulatos minden ez szokványos karosszériához képest hatványozottan élvezhető.Az autó minden porcikájában igazi sport vagy versenyautó.Az opcionális extralistán a Hydratak nevü fotóműrendszer,és a rövidebb áttételü váltó igazi pályauatóvá vértezi fel.Ugyancsak a versenyautó feelinget erősíti hogy a klíma berendezés nem széria,minden vezetés és biztonságtechnika eletronikus segédeszközt mellőz és a légzsák mizéria szele sem csapta meg az alkotókat :)
Az autó minden porcikája saját fejlesztés,egyedül a Brembo (fék),Getrag (váltó) és Enkei (fellni) cégek szállitanak be alkatrészeket.Szerintem ez a mai autós világban óriási szó !
Mindegyik model 4.x vagy 3.x mp alatt gyorsul 0-100,így már eleve jópár vetélytársat hagyva magamögött,de amiben igazán verhetetlenek az a repülőrajtós 50 vagy 100 km/h sebességről inditott gyorsulás,ezeken a próbákon jön ki igazán a power és a motorkarakterisztika.Rendkivül pontos és közvetlen a kapcsolata az kormányműnek és furóműnek az úttal,szinte extrém módon...a legtöbb kereskedésben felhívják erre a figyelmét az autó iránt érdeklődőknek,napersze nemhiszem hogy valaki azt mondaná : ááá nemkérem,ez túl sportos :))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!