Többféle adat is beszerezhető akár a neten is. Ezek korrekt értelmezéséhez a számok önmagukban kevesek. Az említett F27 pl szállhat le halkabban, mint egy B737, viszont felszálláskor már lehet hangosabb. Az adatok több dolog miatt lehetnek csalókák. Nem mindegy, hogy hol mérnek a szakik. Ha a hajtóművek zaját mérik mondjuk 10 méter távolságból, az azért nem fogja jól tükrözni a szubjektíve érzékelhető valóságot, mert nem mindegy, hogy a repülőgép, amin a hajtómű rajta van milyen emelkedőképességgel bír például. Az An 24/26/32 tiurbolégcsavaros repülőgépek pl laposan szállnak fel. Egy DHC-8 sokkal meredekebben. Egy Boeing 727-es közepes meredekséggel, míg egy MD-80-as pl. kifejezetten meredeken, tehát a pályától 1-2km-re már sokkal feljebb lesz, mint a másik gép. Emiatt persze a hangnyomás is más lesz abban a távolságban. Nem mindegy az sem, képes-e az adott gép tolóerőfordítással fékezni a földön, illetve ha igen, akkor azt milyen zajjal teszi. Ezen felül a felszállóteljesítményen két egyforma hangerőt produkáló hajtóműtípus közt is lehet nagy különbség az emelkedési szakaszban, és leszálláskor. Két azonos hajtóművel szerelt külöböző gép közt is lehet különbség hajtóműburkolatok és más beépítési sajátosságok miatt.
Mindezek miatt a fontosabb szempontok alapján úgynevezett zajlenyomatot szoktak vizsgálni, amely több különböző helyen elhelyezett mérőmikrofon adataiból készített ábrázolása a zajszinteknek.
Bocs az elírásért. Természetesen Fokker 27-esről beszélgetünk, nem 24-esről :))) A 24-es a 27-es elődje, még csillagmotoros vas lett volna, ha gyártották volna. :)
Mint azt korábban leírtamn, pontosan a siklópálya alatt lakom. A gépek a fejem felett már végegyenest (final) repülnek. Látom, és hallom, ki mivel jön.
Volt szerencsém itt Fokker 24-eshez (Farnair) és B737-eshez (Sky Europe) is. A Fokker zaja összemérhető az újabb 737-esekével, a legújabbakéval (NG) méginkább. Nem is gondolom, hogy valaki szándékosan cserélte volna fel a két gépet "teszt" céljából. A Farnair L410-essel, időnként pedig a Fokkerrel gyakor itt. Most is ez lehetett.
Értsétek meg, hogy nem is ettől a kategóriától kell igazán félni. A műrepülés szvsz legalább ilyen zajjal jár.
A probléma az, hogy ha a logosztikai bázis mellett repülőtér működik, sokkal valószínűbb (és kifizetődőbb) tehergépeket üzemeltetni ide, mint utasforgalmat. A tehergépek viszont sokszor nem a legújabb, de még csak nem is az előző generációsok, hanem régebbiek. Öreg Lockheed Orionok, An-12-esek, B727-esek vagy nagyobb vasak, melyek még épp beférnek az EU-s zajhatárba. Az árut nem is érdekli a zaj, és a gép kora sem. Egy teherjáratban pedig lénygesen nagyobb pénz van, mint egy fapados, kis árréssel működő, árut egyáltalán nem szállító gép kezelésében, fogadásában. Kevésbé is érzékeny a környező infrastruktúrára a cargo, mint a szigorú menetrendű fapadosok.
Március elején egyik településén megjelent Demján embere és jegyzőkönybe foglalva azt mondta, hogy a repülőtér fejlesztése nincs napirenden, a logisztikai bázis fejlesztésének előkészítése folyik. Március közepén a Tököli PM-nek küldtek egy FAX-t amelyben arról adtak tájékoztatást, hogy egy B-737-es (150 személyes JET) utasszállítóval tesztrepüléseket fognak végrehajtani a repülőtéren, közben a PLH méri a zajterhelését a környező településeken. A bejelentett időben elmaradt a teszt repülés.
Április 30-án egy FOKKER F27-M500-as (52 személyes) légcsavaros utasszállító. gyakorolgatott a repülőtéren. Szerintem ez volt a tesztrepülés. Nézd meg a caa.hu-un hányan tettek panaszt miatta (1 bejelentés). Szerinted ebből milyen következtetést vontak le. Képzeld el mi lett volna, ha a B-737-es jön.
A jegyzőkönyv valójában két veszélyesnek itélt civil szervezet megnyugtatását szolgálta. Azzal nem számoltak, hogy a FAX tartalma kitudódik.
Az alábbiakban olvashattál arról, hogy a térség önkormányzati társulása napirendjén milyen téma szerepel.
Nos, akkor ÖK rendszer létezése ügyében nincs probléma. Jól van :)
A népszavazáshoz az erről szóló jogszabály szerint Ráckevének társulással vagy anélkül se lenne köze, mivel a környéken minden egyes településen külön népszavazást kellene tartani. A valasztas.hu-n lehet találni olyan adatokat régebbről, hogy egy veszélyes hulladéklerakó miatt több településen ugyanazt a kérdést kellett külön-külön megszavazni.
Ezért írtam korábban, hogy külön-külön kell a népszavazás kiírásához szükséges aláírásokat összegyűjteni. Tehát Szigethalmon is külön, Tökölön is külön, Érden is stb.
Vagy: az önkormányzatok hoznak egy rendeletet, hogy kiírnak népszavazást. Önálló kútfejükből, pusztán emberbaráti érzésektől vezérelve. Jog szerint megtehetik.
Utána persze a népszavazás eredményéhez se mindig vannak kötve.
Csak a lobbi marad. Jogász ide kevés. Ha az itt lakók érdeke fölébe kerekedik Demján érdekeinek nyilvánosan, akkor van esély egyedül.
És tényleg Szigethalom a gócpont, mint érdekelt terület. Tökölön a többség nem fog lépni. Párdon a pesszimizmusért :)
Az igazi értelemben (szvsz) közvetkenül érintett két település nem Tököl és Szigetszentmiklós, hanem Szigethalom és Érd... Tököl és Szmiklós kilóméterekről nézi, hallja a gépek leszállását, a szigethalmiak feje fölött pedig 50-40-30-20 méterre történik ugyanez...
Szigethalom a leszálló sávba eseik, Érd pedig a felszállóba (1.csatolt kép rózsaszín része)....
Szigethalmon a József A. u. és a Kolozsvári u. nyílegyenesen a leszállópályára vezet (2.csatolt kép).... mindkettőben iskola-óvoda...
A felszállás után igazából gyorsan magasan vannak a gépek (Érd), de a szigethalmi oldalon kilómétereken keresztül fokozatosan ereszkednek....
És nem kell sugárhajtású repülő, elegendő a műrepülő vb-unk Bessenyei P. egy szombat-vasárnapi egész napos gyakorlása... ZZZzzzzzZZZZzzzzzzz
Egy kérdésem van: rosszul emlékszem amikor a ferihegyi repülőtér üzemeltetését megvásárolta egy külföldi cég, akkor azok olyan kikötést emlegettek a tévében, hogy 100km-es körzetben nem lehet majd más repülőtér?
Jelenlegi önkormányzati formáció létjogosultságát illetően pesszimista vagyok. Neves politikusaink a médiában nem egyszer érveltek vele, hogy Angliában 800 önkormányzat van Magyarországon meg 3200 stb., stb. Mi lesz valójában a közeljövőben megtudjuk. Tárgykörben érdemi információként a Belügy Minisztérium alábbi hivatkozással elérhető, 2003-ban készült anyagát tudnám ajánlani. Frissebbet, további mértékadónak mondható anyagot pillanatnyilag nem tudok. Pártok, újságok hírmorzsáival óvatos vagyok.
http://www.toosz.hu/idea/kisterseg.doc
Mi számít rémhír terjesztésnek azzal igen óvatos lennék. Hogy, hány lépésben valósítják meg az tipp-mix keretében tényleg vitatéma lehet.
A helyi önkormányzat működéséről ma már lehet valamit tudni. Ennek az önkormányzati társulásnak a létezéséről, tevékenységéről pedig semmit. Jelenleg megvitatás alatt álló a térség lakosságát érintő fejlesztési tervekről megint csak semmit. Az a 10-20 ember aki valamely kiváltságos oknál fogja tudhat róla nem számít közvéleménynek.
Ki milyen szervezetbe lép be az magánügy. Ha ezt egy önkormányzat teszi az közügy. Mi ennek a konglomerátumnak a neve és abból következtethető feladata? Mi ez ha nem közügy! Ezt akkor is fontosnak tartanám, ha a repülőtér fejlesztése nem lenne benne a kistérségi fejlesztési tervben. Itt jutottunk el a népszavazás kérdésköréhez. Ez lenne az a fórum amelynek ezt mérlegelnie kellene. Ha jól tudom a közeljövőben döntetni fognak az előkészített tervekről. Előzőekben érdekellentétekről írtam. Gondold végig a Ráckeveieknek mi baja származik majd a repülőtér működéséből? Fogja majd érdekelni őket, hogy a Tököli lakótelepen, vagy a Miklósi Óázis mellett nem lehet majd lakni a repülőtér miatt! Ha valamely csoda folytán mégis kiírnák a népszavazást, hány ember tudná, hogy tőle 50-100-300 m távolságban lévő 130-150 dB zajt kibocsátó repülőgép milyen kockázatot jelent egészségére, otthonára. Kérem nézz körül Szigethalom fórumán, mennyire értették meg a résztvevők a zajforrástól való távolság jelentőségét. Hogy tudnád megértetni velük, hogy mit jelent 130-150 dB-s zajforrás alatt, mellett ilyen távolságban élni.
Tököl önkormányzata gyakorolja az I. fokú építésügyi hatósági jogkört a repülőtér területe felett. A területrendezési terv elkészíttetése államigazgatási eljárás részét képezi. A területrendezési terv keretfeltételeinek meghatározásában van csak beleszólása az önkormányzatnak. Ebben az eljárásban népszavazásnak, lakossági észrevételeknek nincs lehetősége. A területrendezési terv elkészítésének alkalmazott módja viszont jogilag támadható. Tudsz civil szervezetet, jogászt amely hajlandó lenne közreműködni?
Én a rendezési tervvel kapcsolatban 2x400 millió Ft-ról tudok!
A rendezési tervvel kapcsolatban előzőekben már kifejtettem véleményem. Amit a Tököli ÖK-nak felrótok azt a többinek is kellene címezni.
A magázódásért BOCSÁNAT! Kezdő forumozó vagyok. Van mit tanulnom! Magyar tanárok rémeként érthetően kellene fogalmaznom, meg egyéb nyavalyák gyötörnek. Tehát ha nem mindig vagyok érthető tekintsétek születési hibának. Ha kijavítotok köszönettel veszem. A repülőtér kérdéskörét jogszabályok nélkül nem lehet megérteni. Tehát muszály ezekről beszélni. Nem lehet 5-10 tőmondatban összefoglalni abban foglaltakat. Ha megakarjátok érteni az eggig történt lépéseket, azok következményeit, tenni akartok otthonotok védelmében valamit muszály velük foglalkozni. A szigethalmi fórum vakvágányra futott. Most, hogyan tovább nem tudom. Kb. 5 km-re lakom a repülőtértől, nem tudom miért vergődöm gondolataim vannak.
Kicsit valóban off, ezenkívül mieza magázódás satöbbi.
1. Az önkormányzati társulás az helyi önkormányzatok társulása bizonyos feladatokra. A 100 egység feladatból mondjuk 5-re. A fennmaradó 95-öt ugyanaz a polgármesteri hivatal, ugyanaz az önkormányzati testület végzi.
2. A társulás alkotmányos alapjog, ezenkívül minden kisebb településen (mondjuk Baranya) sokkal nagyobb a haszna, mint a kára. Sőt.
3. Tehát a helyi önkormányzati rendszer nem szűnik meg. Kérem felejtse(d) ezt el, illetve ne terjessz(en) ilyeneket. A megyei megszűnése teljesen más tészta, ügyünket, és az emberiséget azonban egyáltalán nem fogja megrázni ez a lépés.
4. A tököli ÖK és a repülőtér üzemeltető cég aláírta a fejlesztési megállapodást, amiértis Tököl kapott 400 millát, amiértis a cég fejlesztései bele fognak illeszkedni a helyi rendezési tervbe (ami egy helyi önkormányzati rendelet, azaz jogszabály), vagyis a lehetőség adott. Ha a helyi civil szféra nem hőbörög/fekszik keresztbe/gyűjt aláírást/szervezkedik, akkor az általa választott testületek a jog szerint minden további nélkül megtehetik, amit meg is fognak tenni. Erről nyilvánosan lehetett olvasni az önkormányzat lapjában.
CSEPEL-SZIGET ÉS KÖRNYÉKE Területfejlesztési Önkormányzati Társulás
http://csepel-sziget.celodin.hu/ Nekem nagyon tetszik ez a közérthető honlap cím! A honlap tartalmát pedig a nyilvánosság megcsúfolásának tartom. 30-40 évvel ezelőtti demokráciát sugározza. Okos emberek gyülekezete tudta, illetve eldöntötte mi kell, mi jó nekem!!!! Én mit akarok kit érdekel?
Napirenden van a megyei és a helyi önkormányzati rendszer felszámolása. Gondolom ezzel egyetértünk. Helyette úgynevezett un. kistérségi önkormányzatokat akarnak bevezetni. Én személy szerint politikusainkat nem tartom annyira univerzálisnak, hogy a már meglévő formációk helyett valami újat találjanak ki. Minden teketória nélkül sikeresnek ítélhetik meg eddigi ténykedését. Csak az átkeresztelés és a funkció megváltoztatása van hátra. Ennek a kreátumnak a működéséről nekem nem volt tudomásom. Ha tud érdemi információt kérem segítsen. Véletlenül, másodkézből jutott el hozzám a jelenlegi fejlesztési terv körüli polémia egyes részletei. Ebben szerepel a tököli repülőtér fejlesztésének terve. Olyan formában, hogy az is megrettent tőle aki tagja ennek a társulatnak. A repülőtér mellet egyéb dolgokról is szó van, mit tud ezekről?
Miért tartom problémának a fentiekben leírtakat? Ha megnézi a települések jegyzékét akkor két fejletségében jelentősen eltérő település halmazt tud megkülönböztetni. A Budapesti aglomerációba tartozó illetve alföldével megegyező fejlettségű településeket. Érdek egyeztetés, közös programok lehetőségét vitathatónak tartom múltban, jelenben, jövőben. A repülőtér olyan politikai környezetben fog megvalósulni, amelyben a helyi érdekek megjelenítése gyakorlatilag lehetetlen lesz. Helyi önkormányzat nem lesz! A környező településeken nem tudok olyan civil szervezetekről amelyek képesek lennének, akarnának helyi érdekeket megjeleníteni. Az hogy egyes internetes fórumokon csevegünk bizonyos dolgokról távol áll ettől.
Ez a megszűnés dolog ilyenformán nem igaz. A kistérségi izé, az nem önkormányzati, hanem állami, egy regionális fejlesztési 'formáció'. Döntéseket azonban (nagyjából) csak az önkormányzatok tevékeny részvételével hozhat.
Nekem amúgy az jutott eszembe, hogy Tököl önkormányzata milyen alapon vette a bátorságot, és írta alá a szerződést népszavazás nélkül? Egy hulladéklerakót minden településsel megszavaztatnak. Egy repülőtér valamivel nagyobb veszélyeket rejt, mint egy szemétdomb.
Bátorkodom kiegészíteni a kérdést ügyvéddel, alkotmány jogásszal, zaj és rezgésvédelmi szakemberrel, orr, fül, gégész? szakorvossal, kardiológussal, egyéb szakemberrel aki szakmai segítséget tud nyújtani.
A repülőtér csak az egyik része a dolognak. Halottál biztos róla, hogy a helyi önkormányzatok megszünnek, helyettük un. kistérségi önkormányzatok lesznek. A Net-n keress már rá a "Ráckevei *" valamire. Ha netán olyat találsz, hogy .................kistérségi önkormányzati fejlesztési............ jó helyen jársz. Mielött elkezdenéd tedd rendbe a tűzfaladat, vírus írtóidat!
Ha nincs rendben ne kisérletezz!!!!! Szerintem itt kapott beöntést a gépem NetCat, trójai meg egyéb finomságoktól. Nortonom állandóan jelezte, hogy hivatlan látógatót utasított el. Ez személyes véleményem, érthetően bizonyítani nem tudom. Szerettem volna menteni a települések neveit, de a Word-m beleájult.
Eme régióba tartozó települések jegyzékét nézd át. Nekem érdékes dolgok jutottak az eszembe. Az persze természetes, hogy a repülőtér vitatott fejlesztése itt, ezen grémium terveiben legföbb célként van megjelölve, de ezt a honlapról nem fogod megtudni.
Átlagpolgárként miért nem kapunk tájékoztatást? Miért nem tudunk ezen testület létezéséről, működéséről, a térséget érintő fejlesztésekről. Kik ezek az emberek akik minden felhatalmazás nélkül sutyiban tetvészkednek? 16 évvel ezelőtti demokráciát juttatja az eszembe.
Szerintem a legnagyobb baj, hogy nem kap elég nyílvánosságot az ügy. Én is csak innen a fórumról tudom a részleteket és meg kell vallani, nagyon megbotránkoztató, hogy egyesek gazdasági érdekből ilyet szándékoznak tenni. El tudom képzelni tíz-tizenöt év múlva a környező településeket. A főváros zsúfoltsága elől kimenekültek az emberek, az autóhasználat megnövekedett, itt is sokkal zsúfoltabb lett minden. A buszok reggelente nem teljesíthetik kötelességüket a dugókban. Ha most lesz reptér, akkor elfelejthetünk minden nyugalmat. Ez kedvez a további beruházásoknak is, hiszen nagyobb forgalom, nagyobb üzlet. Persze építünk majd gerincutat, hogy az elvezesse a forgalmat. Akkor mi lesz? Ott dübörögnek majd a kamionok, teherautók. Ez érdekükben áll a fuvarozó cégeknek, logisztikai központoknak, a különböző nagyberuházásoknak és persze nekünk is, hiszen mi szívhatjuk majd a gázt, port, veszélyes molekulákat és mehetünk gyakrabban a "gyártelepre" hallásvizsgálatra, tüdőröntgenezésre.
Persze rajtunk múlik minden. Nem szabad hagyni, hogy károsítsanak minket, az életünket tegyék szegényebbé. Hangot kell adni ennek az ügynek, hadd tudjon róla minél több ember, a médiának lenne talán az egyik legnagyobb szerepe. A civil egyesületek szerepét nem kell taglalni (pl. Zengő), de léteznek természetvédelmi egyesületek is, amiknek hatékonyabban kellen működniük, egymást ismerniük. Ehhez tökéletes lenne a fórum vagy akár cset, csak ismerni kellene a számítógépet. Nincs pénz számítógépre? Talán pályázni kellene, tervezni és gondolkodni, védeni azt ami még megmaradt. Nagy igazság, hogy nekünk, a civil lakosságnak kell megtenni a lépéseket, önkormányzatoktól, államtól nem sokat várhatunk. Persze nem úgy lesz, és ha mégis, akkor egy vállrántással el van intézve. A Ráckevei-Soroksári-Duna-ág védelem alatt áll, európában szinte egyedülálló módon itt található meg az úszóláp, renegeteg vizimadár fészkel, költ, telel, bár gondolom egy-két kacsa nem számít az illetékeseknek. De persze gondoltak a víz közelségére is: nem elég, hogy amióta sebességhatárt vezettek be, az összes büdös paraszt ezerrel száguld a vizen, állandóan hullámzik a víz.
Tényleg jó helyen fekszenek a környék települései, ezért kell nekünk megóvnunk, védenünk és cselekednünk. Munkát ígérnek, de mennyit és milyen áron.
Keveset a lakosság számához képest, és nem mindegy, hogy azért a minimális összegért ami be- és kifolyik, azért a pár munkahelyért több tízezer embernek kell élveznie a nagy forgalmat, zajt, és még sorolhatnám. Öt éve a mű úton még alig-alig ment teherautó, kamion. Dunavarsányban megépítették az ipari parkot, meg lehet nézni a következményét, a rengeteg kamiont, amint egymás seggébe állnak, a rendelő intézetbe szigethalomról bakkecske ugrásokkal lehet csupán átbaktatni. Lámpa, zebra, az minek? Nem ezeket kellene befejezni?
Mennek az egyezkedések, de amíg csak pár száz ember tud róla addig nehéz a dolgunk, hirdetni kell, ellenkezni kell és hosszú távon megőrizni mindent. Az önkormányzatnak annyi plakátra van lóvéja, miért nem tud egy két, ezzel a témával foglalkozó valós adatokkal rendelkező szórólapot szétosztani.
Ja és pereskedni. Ha nincs más mód. Ha még nem volt, akkor nekünk kell precedenst mutatni. Ne legyen reptér, legyen helyette más, a környékbeli lakosságot eltartó és foglalkoztató létesítmény. Reméljük, hogy nem ég a talaj a sok kerozintól.
Amikor megcsinálták a repteret, csepel autógyárat stb.-t, akkor nem számított a magánvélemény, "jobb, ha kussolsz" -elv volt érvényben. Reméljük, hogy ez ma már másképpen van.
Rossz, ótvaros duma, minden orosz kommunaista és porosz nemzetiszocialista ezeket vartyogta. Az egyén szabadságán, méltóságán alapuló kapitalista piacgazdaságban is megpróbálják ezeket elsütni saját zsebre dolgozó vállalkozók, de ott kiröhögik őket ezért.
És újabban már nálunk is. Kuncze SZDSZ-elnök és térségi o.gy.-i képviselő pl. azt mondta egy valamilyen vezérfejesnek a biznicben, amikor ő is ezzel a simlis és kenetteljes mesével jött, hogy "nincs magasabb érdek a helyi érdeknél". Aszt ennyi.
Gyorsan ennyi jut eszembe: több települést érint, az több népszavazás. A települések szmsz-ében benne van, hogy hány fő kell a kezdeményezéshez. Olyan kérdést kell feltenni, aminek a megtárgyalására a képviselőtestület jogosult. Aztán hitelesítettni, utána az első ülésen ki kell tűzniük az időpontot. Harminc nap ilyesmi. Az őszi választások előtt még épp beleférhet.
A megyei választási iroda hol lehet?
Mindehhez azonban hozzátéve, hogy van már aláírt szerződés Tököl és az üzemeltető között.
Jó! Csináljuk meg! Tudomásom szerint először engedélyt kell kérni az adatvédelmi biztostól adatkezelésre. Aztán indulhat az aláírásgyűjtés a népszavazás kezdeményezésére. (Még nem csináltam ilyet, de egy kicsit utánanéztem.) A májusom nekem is nagyon gáz, de szívesen benne lennék a szervezésben. De azért kell egy kisebb csapat.