Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 5 napja -10 0 346370
Előzmény: kobab (346363)
kobab Creative Commons License 5 napja 0 0 346369

Szerintem amire van valos, fizetokepes kereslet, azt elobb-utobb gyartani is fogjak

 

Hát ez nagyon tankönyvízű lett, de tessék ott a Predom példája. Miért nem gyártanak még csak hasonlót sem?

Előzmény: shadowbull (346366)
kobab Creative Commons License 5 napja 0 0 346368

Azt nem mondtam, de igazán nagyot a prémium modelleken "szakítanak." Na ebbe köss bele. 

Előzmény: shadowbull (346366)
kobab Creative Commons License 5 napja 0 0 346367

Ne haragudj, de ott abbahagytam az olvasást, amikor a szemüveglencsékben is van részhez jutottam. 

Nézd én egy kicsit ismerem a témát, tudom hogy az új gépjárművek utasterébe épített műanyagok kipárolgásának külön irodalma van. Az általam kedvelt laminált padló is sokaknak problémás, de ami igazán az, az új szőnyegpadló.  De ez mind zár tér.

Előzmény: padisah (346364)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 346366

" az autógyárak is a prémium modelleken keresnek"

 

Akkor ezek szerint a Hunyadi, a Kia, a VW, a PSA meg a tobbi tomeggyarto nem is keres egy fillert se? Erdekes elmelet :)

 

Szerintem amire van valos, fizetokepes kereslet, azt elobb-utobb gyartani is fogjak.

Előzmény: kobab (346365)
kobab Creative Commons License 5 napja 0 0 346365

Nem, mert az autógyárak is a prémium modelleken keresnek. Itt detto az a helyzet, csak nincs flottakényszer, hülye lenne gyöszökkel szöszölni.

Előzmény: shadowbull (346362)
padisah Creative Commons License 5 napja 0 0 346364

a műgyanta egyik összetevője ez

http://kockazatos.hu/anyag/biszfenol-bpa#

Előzmény: kobab (346359)
kobab Creative Commons License 5 napja 0 0 346363

Sokszor gondoltam rá, hogy ilyet kellene gyártani. Tíz centivel nagyobb belmagasság kellene, egy zuhanyfülke + WC doboz úgy hogy annak az oldalfala középen merevítse a lakókocsit, és előre-hátulra nem tennék ablakot mivel gyakorlatilag azzal van csak gond, meg az elporladó harmincéves bútorokkal.

Előzmény: GPS (346360)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 346362

"Basznak rá 4-500 kilós, 2 személyes, könnyű-kicsi-olcsó lakókocsikat gyártani - holott igény lenne rá, "

 

Ez azert eleg nagy onellentmondas, nem?

Előzmény: GPS (346360)
newman2018 Creative Commons License 5 napja 0 0 346361

A hibridről egy "kicsit" több fogalma van annak aki 4 év alatt 72E km-t tett meg mint aki nem is ült benne. ( Adó, biztosítás, javítás, figyasztás és hasonló) Például azt is tudja HEV-nek nem jár a zöld rendszám. 

 

Előzmény: szilvatövis (346344)
GPS Creative Commons License 5 napja 0 0 346360

 

A lengyel Predom lakókocsin csodálkozom, elképesztő hogy a három évtizedes lakókocsik ára nemcsak Magyarországon de a mobile.de-n is megy felfelé!

 

Ne csodálkozzál. Én lakókocsis vagyok - kicsit benne vagyok a témában. Tehát:

 

A mai trend az, hogy 5 méteres, tonna feletti lakókocsikat építenek - olyan belső luxus-berendezéssel, amilyen a kuncsaftnak otthon sincs.

Egy-egy ilyen bódé kezdő (fapados/belépő) ára 20-25 ezer Euro... de egy közép-komoly példány az 40-50 ezer eurót nyaldossa.

 

Basznak rá 4-500 kilós, 2 személyes, könnyű-kicsi-olcsó lakókocsikat gyártani - holott igény lenne rá, főleg a 2 vég-korosztályban (a fiatal, gyerektelen párok, illetve a nyuggerek körében).

 

Amit gyártanak ebben a kategóriában, az a szuper-dizájnolt, Benetton-stílúsú, csapp-alakú csoda - olyan drágán, hogy komoly lakókocsit lehet venni annyiért.

 

És akkor csodálkozunk, hogy veszik a Predom-ot mint a cukrot - főleg, hogy annak az élettartam örökélet + 2 naptári hét?

.

Előzmény: kobab (346359)
kobab Creative Commons License 5 napja 0 1 346359

marha jó ötlet potenciálisan rákkeltő anyagokat kieresztő műgyanta-üvegszál kompozit dolgokat gyerekek játszóterének használni

 

A lengyel Predom lakókocsin csodálkozom, elképesztő hogy a három évtizedes lakókocsik ára nemcsak Magyarországon de a mobile.de-n is megy felfelé!

Nem tudják a tulajdonosok, hogy padisah szerint meg kellene halniuk. De a kajakosok, kenusok, horgászcsónakosok sem.

 

 

Előzmény: padisah (346357)
padisah Creative Commons License 5 napja 0 0 346358
padisah Creative Commons License 5 napja 0 0 346357

marha jó ötlet potenciálisan rákkeltő anyagokat kieresztő műgyanta-üvegszál kompozit dolgokat gyerekek játszóterének használni

 

kár hogy nem fényképeztem le Csepelen tegnap egy 'példát. Néhány ugyanilyen kompozit anyagból készült kádat vagy hasonló ipari dolgot, de már darabokra törve kihajítottak az út szélén. kb 2-3 köbméter anyag is ott lehet most, a szétszakadt kompozit anyagból kilógnak az üvegszálak, ami törik le, és viszi el a szél a környezetébe

 

"Despite the fact that wind turbines have an estimated lifespan of 20-30 years, many of them can no longer be operated profitably due to the cut of governmentally subsidised feed-in-tariffs."

Ez a mondat a második linkről van, és érdekes megvilágításba helyezi amit szilvatövis szokott hangoztatni, hogy a szélerőmű üzemeltetése kb ingyen van. Ehhez képest a már felépített, üzemelő szélkerék farmokat zárják be (idő előtt), mert állami támogatás nélkül üzemletetni is veszteséges. 

Pontosítok: kisebb állami támogatás mellett, nem azt írja a cikk hogy nincs többet támogatás, csak hogy vágtak rajta.

szerintem a cikkekbe fogalmazott, lehetőségek tárházát felvillantó megoldások helyett a valóság az lesz hogy elássák lerakóba - ez a legolcsóbb

a másik, hogy a 3. világ egyes államaiba (és előfordulhat hogy Borsod is oda fog tartozni pár éven belül) fogják ezeket 'újrahaszonosítás' céljából exportálni

 

az újrahasznosítás azt fogja jelenteni, hogy a helyi jóember benzines láncfűrésszel feldarabolja kis kockákra, és eltüzelik télen, a keletkező hamut meg kiszórják a kert végébe, vagy az árok mentén (miután rájönnek hogy veszélyes)

Előzmény: kobab (346337)
_Berci Creative Commons License 5 napja -8 0 346356

 

A masodik a Nissan e-Serena az e-Power hajtaslanccal.

Egy igazi 7 üleses van ... 4 liter alatti fogyasztassal ...

 

Because the wheels are driven by an electric motor, the e-POWER system delivers the powerful, smooth acceleration of an all-electric vehicle, with torque delivery from the system surpassing that of a minivan with a 3.5-liter engine. Used solely to charge the battery, the gasoline engine runs at a constant, optimal speed for maximum fuel efficiency, achieving 26.2 km/L (62 mpg US, 3.8 l/100 km), Nº 1 in its class.

 

https://www.greencarcongress.com/2018/11/20181114-nissan.html

 

Előzmény: _Berci (346352)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 346355

"de annyi elönye talan lesz, hogy egyszerüsödik a technologia.."

 

Ott is lesznek draga meghibasodasok...

Előzmény: hummel8 (346353)
Pomber Béla Creative Commons License 5 napja 0 0 346354

Másról beszélek.

 

Az "ahol nem lehet eladni EV-t" az Afrika és Ázsia (pl. India) sötétebb része és hasonló helyek. Ott te nem csak EV-t nem adsz el, de egy modern ICE autót sem, amelyiket 10-15.000-ként szervizbe kell vinni és még az sem mindegy, hogy milyen olajat töltesz bele.

Előzmény: shadowbull (346350)
hummel8 Creative Commons License 5 napja 0 0 346353

"..A vilag nagy reszen a dizelek soha nem voltak valodi alternativak…"

 

hat mondjuk amerre a fejlesztes elment, az elbaxott politika miatt, mara egy uj diesel lassan mar nekem sem az... de az otvar TFSI/Turbo/direktbefecskedezeses benzinesek sem...

 

Az a baj, hogy gyakorlatilag nem tudnek olyan uj  autot mondani, söt 2013-tol sem, amire azt mondanam, hogy szivesen megvennem...

 

iszonyatosan tulbonyolitott szerkezetek, csurig rakva hibaforrasokkal, egyre komplexebb alkatreszekkel, ha hiba van, akkor lassan mar a fel autot csereled, annak megfelelö költseggel..

 

most vagy az van, hogy veszel egy vadi ujat, vagy majdnem ujat, es addig hajtod amig garancialis, de amit en csaladi batarnak szeretnek, ott ez csak ertekvesztesben kb min  40e EUR a 4 ev alatt, kösz nem, vagy veszel egy olyat, ami mondjuk 12-15 eves, aztan ha megdöglik nyelsz egy nagyot, elpasszolod a sarki Alinak es veszel egy masikat..

 

a kettö közöttiekkel az a baj, ha veszel egy mondjuk 5 eves vasat 20 e EUR körül, es megdöglik, akkor 4-5-6e EUr javitasokrol beszelünk.. viszont eladni nemtudod olyan allapotban (csak fillerekert) ugyhogy bukta...

 

szoval nekem ez az irany egyelöre nagyon nem tetszik..

 

En marhara nem vagyok EV parti (egyelöre a mai allas szerint) de annyi elönye talan lesz, hogy egyszerüsödik a technologia..

 

Előzmény: shadowbull (346348)
_Berci Creative Commons License 5 napja -8 0 346352

 

Peldanak vehetjük a Nissan (e-)Note-t. A tipikus benzinfogyasztasa ~6-7 liter.

 

Ugyanez a tipus (egyelöre csak Japanban kaphato) e-Note (soros hybrid) megadott katalogusadata 2,9 liter. Ha ~3,5 litert realisnak tartunk, akkor is a hajtaslanc hatasfoka (közel) duplazodott. Vagyis, egyszerüen a hajtaslanc technologiai megvaltoztatasaval duplazhato.

 

Ha az auto nem fogyaszt el tovabbi ~3 litert 100 km-kent, akkor az 200 000 km-en mar ~6000 liter üzemanyag nemelegeteset jelenti ... aminek az erteke Europaban atlagosan ~10 000 € ...

 

Ha (idövel) az akku merete nö (mondjuk 10-20 kWh-ra), a fogyasztas a ~2 liter ala nyomhato (nyilvan plussz a beletöltögetett delej ... PHEV ... de az akar megujulobol is szarmaz6.

 

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/33-Nissan/942-Note.html?fueltype=2&powerunit=2

 

hummel8 Creative Commons License 5 napja 0 0 346351

ez marhasag...

 

az EV azert eladhatatlan egy csomo helyen, mert jelenleg nem tudja a hatotavolsag/töltesi idö parametereket, amit az atlag user elvar egy autotol… raadasul ar/ertekben egyszerüen draga...

 

jelenleg csak 2. autonak alkalmas a csaladban..

 

hogy lesz-e fejlettebb EV technologia2025-ben az egyelöre a kristalygömb titka.. neked van otthon olyanod ?

 

a diesel az teljesen mas kerdes, az politikai döntes… de azert nem eszik olyan forron a kasat, nem olyan egyszerü betiltani öket..

 

kerteik nem elfelejteni, hogy jelenleg meg az EURO1-es dieselek is minden EU orszagban forgalomban vannak !! es lesznek is meg legalabb 15 evig...

Előzmény: Pomber Béla (346346)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 346350

Euro 6 d TEMP-nel jarunk, nemsokara jon az Euro 7.

Előzmény: Pomber Béla (346346)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 346349

"Viszont bejelentette, hogy 2025-re minden autója elektromos hajtású lesz"

 

Errol lemaradtam.

Előzmény: szilvatövis (346338)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 346348

Persze hogy tud, te pont ez a lenyege hogy nem dizel. A vilag nagy reszen a dizelek soha nem voltak valodi alternativak.

 

Amugy a RAV4 szerintem baromi jol fogyaszt ahhoz kepest hogy egy 1,7 tonnas, 200 lovas SUV.

Előzmény: hummel8 (346336)
mica-r Creative Commons License 5 napja 0 0 346347

Nagyjából igen, ez lehet a helyzet.

Előzmény: Pomber Béla (346346)
Pomber Béla Creative Commons License 5 napja 0 0 346346

A világ nagyobb részén eladhatatlan lesz 2025-ben is a villanyautó.

 

Ahol eladhatatlan, ott eladhatatlan a mostani EURO5-6-os dízel és benzin is.

Előzmény: mica-r (346343)
szilvatövis Creative Commons License 5 napja 0 0 346345

...2025-re minden autója elektromos hajtású lesz mélyen hallgatva, hogy ebbe BEV is helyet kap-é.

Előzmény: mica-r (346343)
szilvatövis Creative Commons License 5 napja 0 0 346344

Ennél már csak az viccesebb ha valaki azt képzeli mert ült már hibridben attól lett elég kompetenciája kijelenteni mit gyárt a Toyota 7 év múlva....

Előzmény: newman2018 (346341)
mica-r Creative Commons License 5 napja 0 0 346343

"Viszont bejelentette, hogy 2025-re minden autója elektromos hajtású lesz" 

Nem teljesen. Vagy kérnék forrást.

A világ nagyobb részén eladhatatlan lesz 2025-ben is a villanyautó.

Előzmény: szilvatövis (346338)
newman2018 Creative Commons License 5 napja 0 0 346342

" hogy ebbe BEV is helyet kap-é." 

 

HEV autókat fog gyártani 7 év múlva is nyugodt lehetsz. 

Miért? Mert igény lesz rá és mert rengeteg embernek NEM megfelelő az EV autó. Ilyen egyszerű. 

Előzmény: szilvatövis (346338)
newman2018 Creative Commons License 5 napja 0 0 346341

"Gondolom közben azért hozott össze a Panával egy EV akku gyártó közös vállalatot"

 

Javíts ki ha rosszul tudom: 2017-ben 1,7 M hibrid autót gyártott és azokhoz bizonyára nem kell akkumulátor. :)  2018-ra nincs kedvem rákeresni.

 

Azért vicces mikor itt a fórumon olyanok akarják a Toyotának megmondani milyen kocsit kell gyártani akik még nem is használtak hibrid autót. :) 

Előzmény: szilvatövis (346338)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!