Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
"Az túlzás hogy világít de jól kezelhető jelet ad."
Mivel digitalis a jelfeldolgozas igy ha a visszavert/eszlelt jel eleri a beallitott parametereket akkor fuggetlenul attol milyen erossegu a jel ugyanolyan jelet general a radarkepernyon kijelzon. Ami miatt megis vilagit azok a legterben normal korulmenyek kozott extrem parameterek mint:
Alacsonyan 800-1000 km/h koruli sebesseggel kulonosen fontos objektum/objektumok fele valo repules. Ezen utobbiak miatt azonnal riadot kelett volna eredmenyezni es ha mas nem egy nyamvadt Mistralnak kelett volna lennie keszultsegben vagy a KUB nak Kecskemet Paks melett.
Semmi nem volt. Ott allt az orszag letolt gatyaval donteskeptelen katonai es politikai vezetessel.
"Az 500 m biztosan nem igaz, hiszen átrepült a Kárpátok fölött, terepkövető pedig biztosan nem volt benne.
Innentől kezdve minimum 2000 - 2500 m-en repült. "
A TU-141 ben nincs terepkoveto radar de van benne egy inercialis navigacios rendszer es van benne radio magassagmero. A Karpatokon a beallitott 2-3-4-500 meteres magassagon repult keresztul majd a sajat radio magassagmeroejen folyamatos adatait hasznalva kovette le a csokkeno magassagot es ereszkedett folyamatosan igy az Alfoldon is 500 meteres terep folotti magassagon repult csakugy mint a Karpatok folott. A rendszerre a 70 es evekben erre lett tervezve es ezt tudta is.
"A "hatalmas sebesség" a 2-3 Machnál kezdődik."
Ez igaz lenne fent a legifolyosok magassagaban ahol a tobbi szallitogep is hasonlo sebesseggel repul de lent alacsonyan foldkozelben az ordition kiemelkedo mert ott az utasszallitok nem is kepesek erre csak katonai gepek. Nincs eleg toloerejuk hogy a suru legretegben elerjek a 800-900 km/h sebesseget. Ehez fel kell emelkedjenek . Azon a magassagn ahol jott a Tupi a sebessege miatt annyira kirivo volt mint mondjuk a belvarosi forgalomban csucsforgalom idejen egy forma 1 es auto 200-300 km es cikazasa. Mindenki felkapna a fejet ra.
"A vizuális azonosítás elmaradásáról lehet elmélkedni de sokadszor írom le hogy a hatályos törvények szerint az ilyen légijárműre nem lehet tüzet nyitni. Ezt pedig felesleges a katonákon számonkérni."
Ez a katonai es a politikai vezetes hozzanemerteset es ondatlan felelotlenseget jelzi csak. Fejeknek kellett volna hullani ezutan . Egyatalan van arrol infod hogy tortent erdemi valtozas a tuzmegnyitas szabalyzozasaban azota? Ma mar lelonek a Paks fele szaguldo katonai dront?
Az 500 m biztosan nem igaz, hiszen átrepült a Kárpátok fölött, terepkövető pedig biztosan nem volt benne.
Innentől kezdve minimum 2000 - 2500 m-en repült. A szubszonikus sebesség a légvédelem szempontjából nem hatalmas sebesség. A "hatalmas sebesség" a 2-3 Machnál kezdődik.
A vizuális azonosítás elmaradásáról lehet elmélkedni de sokadszor írom le hogy a hatályos törvények szerint az ilyen légijárműre nem lehet tüzet nyitni. Ezt pedig felesleges a katonákon számonkérni.
Részletesen végigvezetted egy téves kiindulási pont után. "Tehát adva van egy csapásmérő drón,...."
Innentől kezdve az egész gondolatmenet tévúton jár.
A döntéshozó nem gondolkodhat azon hogy mi lenne ha. Nagy baj lenne ha a saját képzelgései alapján hozna döntéseket. Az írott és szóbeli parancsokat hajtja végre és kizárólag azok keretein belül dönt.
Írtam a Chicagoi Egyezmény kiegészítéséről és a 9.11 után kidolgozott RENEGADE eljárásrendről.
A nyilvános jogszabályok alapján úgy látom hogy a tűzmegnyitás az eltérített utasszállító repülőgépre sokkal pontosabban szabályozott és "egyszerűbb" mint az emlegetett "békés" felderítő drón esetében.
Annyit lehet tudni, amit a nyílt kormányrendelet tartalmaz. A miniszter által kijelölt szervezetek, gazdasági társaságok kötelesek megszervezni a pilótanélküli légijármű-védelmet. A többi titok.
A TU 141 ben semmi lopakodo kepesseg nincs. Sot! Kialakitasa miatt vilagit a radarkepernyokon. Foleg ha azt veszed figyelembe hogy nem csk egy radarnak lehetett ralatasa .
Ezenkivul informacioim szerint a dron viszonylag alacsonyan repult szubszonikus sebesseggel. Az utasszallito gepek mind mind magasan repulnek meg a legcsavarosok is minimum 7000 meteren de inkabb magasan. Ez meg ott repult az 500 meteres magassag kozeleben hatalmas sbesseggel. Ennek ki kelett volna verni a biztositekot a radarkerzolenel es a kiertekelonel. Plane azutan hogy meghuztak a vektorat es Pakson ment keresztul. A Gripeneknek el kelett volna indulni ha nem is tudtak volna elfogni Paks elott de ha az nem szalt volna bele az eromube akkor is egy azonsitasra es esetleges lelovesre meg mindig futotta volna.
Az egesz magyar legvedelem levizsgazott. Ezer oka lehetett de a legfontosabb szerintem hogy a donteshozok katonak nem voltak felkeszulve egy ilyen esemenyre 9/11 utan 20+ evvel. Ez botrany es fejeknek kelett volna hullaniuk .
Ahhoz nagy szerencsének kéne lennie, hogy pont egy betévedő drón/robotrepülő/vadászgép útjában van a nem sok darabszámú földi telepítésű légvédelemi eszközből. Aki szándékosan akarna felénk katonai drónt küldeni, valószínűleg tisztában lenne vele, hogy milyen útvonalat érdemes betáplálni.
Jelenleg az egyetlen gyors reagálású lehetőség a Gripen, főleg ha vizuálisan is azonosítani szeretné az emberfia, mielőtt lelövi/vagy nem lövi. Persze minden jöttment drónra nem lehet készenléti géppárt emelni, de ez a Tu-141 már inkább repülőgép kategória, bár a leírások több helyen "stealth/small radar cross section" kialakítást emlegetnek. Gondolom ez a 70-es/80-as évekre volt igaz, vagy mégsem?
Az AMRAAM légiharc rakéta földi indítású változata (NASAMS komplexum) meg lett vásárolva és kis erőlködéssel a közepes hatótávolságú kategóriába bele képzelhető. Közelre van a francia izé Unimogon.
Nagy böszme lérak / ABM (S-400, Antey-sokezer, Patriot, SM-6, THAAD, stb. kategória) jelenleg nincs, hacsak a NATO szövetségesek nem nyújtanak idetelepítést.
> A Tu-141 eredeti változatában nem csapásmérő drón
B-757 és B-767 eredeti változatában nem volt csapásmérő repülőgép, hanem utasszállító, mégis 9 és 11 lett belőle. (Mondjuk az USA le is lőtte a negyedik eltérített gépet, ami a Capitolium felé repült.)
Oroszok lelőtték az azeri utasszállítót az ukrán dróntámadás elhárítása közben - mert ahol gyalulnak, ott hullik a forgács...
US Navy lérak pár hete saját F-18-ast szedett le, állítólag huszita gépnek nézték (amúgy a jemeni húsziknak nincs is légierejük, szóval valami nem kerek a történetben...)
Egyébként a vadászpilóta nem azonos a vasutassal, aki bemagolta az F.2 forgalmi utasítást a vizsgára és azóta is azt csinálja, mint egy biorobot. Mivel az ellenség a kémei révén ismeri a kiképzési anyagokat és harcászati doktrínákat (ez gyak. minden országra igaz) - ezért a vadászpilótának képesnek kell lennie kezdeményezni, újítani és önállóan dönteni bármilyen helyzetben, mert ha csak a kötelező tananyagot hozza, tuti leszedik háborúban! Ugyanez igaz a lérak személyzetekre, talán még inkább - lásd Jugoszlávia szétbombázását.
"Továbbra is azt a néhány szót várom a törvényből ami feljogosította volna az ügyeletest a tűzmegnyitásra."
Részletesen végigvettem a feltételrendszert, szóról-szóra. És levezettem belőle, hogy miért álltak fen a jogszabályi feltételek.
Aki akarta, értette.
Te meg arra az álláspontra helyezkedtél, hogy mivel a konyhakést eredeti változatában nem emberölésre tervezték, ezért a konyhakéses támadó szándéka eleve nem lehet támadó.
Valamint elkerülte a figyelmedet a kérdés: mégis mi a túrónak kellene még teljesülnie az adott helyzetben ahhoz, hogy támadó szándékra lehessen következtetni abból, ha egy egytonnás harci eszköz Paks felé repül és nem lehet vele kapcsolatba lépni?
"Aki ott ül a harcállásponton az nem elmélkedik azon hogy mi lenne ha"
De, bizony pontosan azt csinálja, mielőtt döntést hoz.
Mérlegeli a lehetőségeket. Megvizsgálja, hogy minden körülményt megfelelően figyelembe vett-e.
Végiggondolja, hogy azok az információk, amire a döntést alapozza, mennyire megbízhatóak. Van-e lehetősége (ideje, módja) nagyobb fokú bizonyosságot szerezni egy tudni vélt tényről vagy körülményről.
Ha van rá lehetősége, megkérdezi a helyettese/alárendeltje véleményét. Hátha neki feltűnt valami, ami a parancsnoknak elkerülte a figyelmét.
Aztán dönt és persze vállalja is a felelősséget a döntéséért.
Mert nem a csak a tűzparancs kiadása nagy felelősség, de a ki nem adása is az lehet.
Mondjuk , hogy miért maradtak a földön a Gripenek ? ... hogy miért a radarpötty figyelésében merült ki a légvédelem reakciója , amikor egy háborús övezetből jött az ismeretlen légijármű és Paks fölött is elhaladt ?
Ültem olyan székben hetente többször 24 órában ahonnan az akkor érvényes parancsban leírt feltételek teljesülése esetén önállóan megsemmisítő tüzet nyithattam volna lérak osztállyal. (békében)
Láttam magyar légtérben valós célra, valós időben ellenséges légijármű megsemmisítését (tervtáblán)
Láttam lőtéren a Tu-141-hez hasonló drónok (La-17) megsemmisítését (indítottam rá rakétát) Láttam hogyan zuhan le a megsemmisített légijármű. Az egyik a levegőben robban és ezernyi roncs zuhan függőlegesen, a másik megrázza magát kicsit billegve továbbrepül és kilométerekkel távolabb csapódik a földbe.
Arra ott lenének a hivatásosak ...vagy nem ? A pocakos öregurak , meg a lövészárokból géppuskáznák az ellent ;-p ... de mint tudjuk a bent lévő állományt sem tudják rendesen ellátni felszereléssel , nemhogy egy milliós tartalékos állományt .
Az 50 éves pocakos lakatosra hiába akasztanának bármilyen felszerelést, ültetnék be bármelyik NATO harcjárműbe vagy radar elé nem tudna vele mit kezdeni.
Mindent az alapokról kellene kezdeni de ehhez nincs meg a politikai akarat.
"A sorkatonaság megszűntével így már 20 éve nem keletkezik tartalékos. A legfiatalabbak kb 45 évesek, őket nevezik kiképzett hadkötelesnek és behívhatók 65 éves korukig. A Magyar Honvédség használható (?) tartalékos állománya jelenleg legfeljebb 1.000.000 fő 45-65 év közötti férfi."
... de hiába mennénk , ha behívnának , nincs semmi felszerelés , amivel megvédhetnénk a hazánkat ...
A tartalékos katona tömegesen úgy keletkezett hogy a sorkatona leszerelt.
A sorkatonaság megszűntével így már 20 éve nem keletkezik tartalékos. A legfiatalabbak kb 45 évesek, őket nevezik kiképzett hadkötelesnek és behívhatók 65 éves korukig.
A Magyar Honvédség használható (?) tartalékos állománya jelenleg legfeljebb 1.000.000 fő 45-65 év közötti férfi.
Ha komolyan vennénk a háborús veszélyt akkor azonnal vissza kellene állítani a sorkatonaságot. Ez viszont nagy valószínűséggel választási bukást jelentene. Így aztán marad a maszatolás.
... azért ugye te is érzed , hogy qrva nagy baj van a légierőnél/légvédelemnél , ha 44 perc ( plusz az ukrán légtérben észlelés/követés ideje) kevés volt bármi érdemi reagálásra ?
Anno már közröhej tárgya lett a díszes társaság , amikor az osztrákok felől érkező , bejelentkezést elmulasztó utasszállítót Szeged után érték utol , mikor kilépett a magyar légtérből ...
Igen, és mivel köztudomásúlag eredetileg konyhakésnek készült vágóeszközzel sem öltek meg soha senkit, ezért rögtön hátra is dőlhet mindenki.
Hiszen ha valami eredetileg nem csapásmérő drón és úgy repül Paks felé, akkor az szerinted már kizárja, hogy egyértelműen a támadási szándékra lehessen következtetni.
Hanem meg kell várni, amíg becsapódik a reaktorba és amikor fél országot beteríti sugárzó por, akkor is jössz majd megmagyarázni, hogy ez így volt rendjén, mert a cucc eredeti változatban nem csapásmérő drón.
Ami -- nyilván véletlenül -- kimaradt az okfejtésedből: ha egy Paks felé repülő eredeti változatában nem csapásmérő, de már pusztán a tömegével és sebességével katasztrófát előidézni képes drón nem értelmezhető támadó szándékúnak, akkor mégis mit kellett volna tennie ennek annak drónnak, hogy szerinted a támadó szándékra való következtetés megálljon?
Arra sincs magyarázat, hogy ugyan miért nem emelték a készültségi géppárt, miért nem történt lényegében semmi?
Ha történt volna bármilyen érdemi intézkedés, akkor nem lenne mit titkosítani évtizedekre: hiszen ugyanannak kellett volna történnie, ami egy sima utasszállító esetén történik, ha nem jelentkezik be a légiirányításnál.
Mit kell ezen titkosítani?
Csak nem a semmit? Mármint hogy semmit nem csináltak, és ennek nem szabad kiderülnie?
Barátom, ne menj a ló közelébe, ha nem látod, hogy most kezdődik az új, megbízható tábornoki kar önéletrajzához cáfolhatatlanul szükséges csapatszolgálat létrehozása.