Magas az alapjárat. Az alapjárati fordulatszám szabályozó csavart (kék nyíl) kifelé (az óramutató járásával ellentétesen kell cavarni akkor csökken a fordulat.
Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.
Bocs azt hittem, hogy a benzincsap a benzintank alján van. Nem gondoltam, hogy a karburátorral egy egységet alkot. Nem tűnt fel a korábbi képen a benzincsap a karburátoron. A babetta motoros kapálógépen van ilyen. Így már értem, hogy mit nem értesz. Tekerd körül a benzincsapot papírzsebkendővel és várj egy kicsit. Ha ott folyik, akkor a papírzsebkendőn nyomot fog hagyni. Lehet, hogy csak a 2 tömítést kell cserélni. Próbálj meg az alumínium helyett vágni oda bármilyen benzinálló anyagból tömítést és azt tedd be. De megoldás lenne egy plusz benzincsapot betenni a mostani csap és a tank közé, az biztosan zárna. Az eredeti csapot meg mindig nyitva hagyni, és az új csappal zárni a benyát.
Ma tovább szereltem. Elkészítettem a tömítéseket, kisollóval, bőrlyukasztóval, elég király lett.
Összeszereltem, indult azonnal szivató nélkül is.
Viszont egy idő után a karburátor és a szívócsonk között szivárgott alul. A szívócsonk és a blokk között szerencsére nem.
Járattam 30 percet. Ugye új a blokk, minden, így bejáratom.
És a végén vettem észre, hogy a benzincsap alja is benzines. Lehet nincs jól becsavarva és ott szivárog a benzin, majd szépen lefolyik a karbi aljára, a legalsó pontra és valójában nem is a tömítés szivárog...
Meghúztam a benzincsapot.
Itt nem kellene tömítőnek lennie amúgy:
Az alsó alatt van egy tömítő, az nem látszik. De az alu részt, amire a benzincső rámegy azt alulról felülről csak alumínium tömítés fogja.
Véletlenül se akarok kötözködni, mert minden segítségnek örülök, de egyszerűen nem értem amit írsz.
A benzincsak a karburátorba van benlecsavarva közvetlenül.
A tankon lévő benzincső másik vége ide a benzincsapra van durva. Ennyi. Ha lehúzom a karburátorról a benzincsövet, akkor azt konkrétan a benzincsapról húzom le, hisz az bele van csavarva a karburátorba, egy egységet alkot vele.
Igen. Amit mi hétköznapi néven szivatónak hívunk, az tulajdonképpen dúsító. Függetlenül attól, hogy sokszor szivat bennünket rendesen:)).
A benzin levegő arányát lehet vele állítani.
Kétféle módon lehet benzinben dúsabb keveréket elérni: vagy
Állandó levegőmennyiséghez több benzint juttatni. (Ehhez + fúvóka kellene), vagy
Állandó befecskendezett benzinhez kevesebb levegőt adni. (így működik a tied) Ezt biztosítja a levegőelzáró csappantyú.
"fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet."
Írtad hogy 2,5 ml befecskendezés után indult el, és utána már indul is és megy . A szivárgós kép és a hidegen nehezen indulás között összefüggés van, tömítetlenség lehet a karburátor és a motorblokk között. Ahol tömítetlenség van ott a levegő is bejut (fals levegő) ezért indult hidegen nehezen, és kellett neki + benya. Ha már meleg a motor, akkor könnyen indul fals levegő esetén is.
Állítsd be a keverékszabályozó csavarral az alapjáratot. Kb. 1 , másfél fordulat kifelé. (ahol a legjoban pörög a motor alapjáraton), majd az alapjárati fordulatcsavarral állítsd a kívánt fordulatra( kb 1800)
Huzamosabb járatás után ellenőrizd a gyertyaképet, ott kiderül, hogy sokat vagy keveset kap.
"két oldalon nyitott csődarab (ennek mi a neve??)" Szívócsonk. Ez egy közdarab a karburátor és a blokk között. Mivel vannak különböző motorok azonos karburátorral ezért az eltérő blokkok miatt kell egy illesztő közdarab (szívócsonk), hogy lehessen csatlakoztatni a karbit. Van még hőleadó szerepe is, hogy a karbi ne tudjon a blokktól felforrósodni.
A vezetéknek valóban 2 vége van: Ha a karburátorról lehúzod, akkor a másik vége a benzincsapon marad. A szabad végét egy flakonba belelógatod és megnézed, zárt benzincsap esetén 2 nap alatt folyik-e, és mennyit a benzincsap. (ezalatt a 2 nap alatt természetesen nem indítod el a motort). Ha a csap enged, csapot kell cserélni.
Lényeg: ellenőrizd le hogy a zárt benzincsap elengedi-e a benzint, vagy zár rendesen. Aztán, hogy te azt hogy csinálod az a te dolgod.
Ha a benzincsap zár rendesen, akkor tűszelep gondja van, vagy magas a benzinszint, vagy lyukas az úszó és megtelik üzemanyaggal és nem tud felemelkedni, hogy zárjon.
Sok esetben ezek az utángyártott alkatrészek nem tökéletesek. De ez kiderül ha leveszed az úszóhazat és elzárt benzincsapnál a tűszelepnél megjelenik-e az üzemanyag, vagy nem. Tegyél alá egy edényt, és pár óra alatt kiderül.
Ezzel a tömítéssel vélhetően már nem fog megjelenni az üzemanyag ezeken a helyeken. Viszont ha a benzincsap nem zár normálisan, és a tűszelep is picit átenged akkor belefolyik a motorba. Nézd meg a benzincsap zárását az előttem szóló által leírt módon.
"minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. "
Szerintem nem zár a benzincsap. Húzd le a vezetéket a karburátorról. Vezesd be egy flakonba. Nézd meg 2 nap múlva mennyi benya van a flakonban. Ha átenged, benzincsap csere, ha nem megoldható(nem kapható, vagy túl drága) akkor egy univerzélis csap a benzinvezetékbe.
Persze a szívócsonk csavarjához nem fértem hozzá, szét kellett szedni a kapa burkolatát is újra, ami "szuper jó", mert kb. újra megint félig szét kell szerelni......
A karburátort ha oldalra fordítom és úgy csavarom, hogy halad felfelé a levegőszűrő felőli része, akkor alig hogy 90 fokban elfordítom (azaz függőleges állásban van az úszó), utána már át is billen az úszó és zár, nem tudom fújni a benzincsövet.
Ha meg simán fejjel lefelé fogom, fentiek okán nyilván ekkor is zár.
Ennek tükrében miért folyhatott az üzemanyag a tömítéseknél?
Továbbá vettem különböző polírpapírokat és szuper egyenesre políroztam az érintkezési felületeket.
(A szívócső blokk felőli részén tapasztaltam az üveglapon egyenetlenséget, a szívócső másik végén, ill. a karburátoron nem. (Holott itt is szivárgott. Ráadásul minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. Annyi üzemanyag volt a karburátorban, hogy így tudott még szivárogni?)
Továbbá vásároltam 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezt abból a célból, hogy ebből kivágom én a tömítést.
Robi 56-os kapába GL4 vagy GL5-ös hajtómű olaj ami inkább jó?
És ha van egy 20-25 éves ilyen kapám amiben sosem volt motorolaj cserélve, ebbe is mehet a kocsikba szánt motor sampon (átmosó) keverék, 10 perc járatás és utána leeresztés, vagy felesleges?
De akkor sem tömít ott röndösen, hiszen mint ahogy mondtad, tömítenie köllene.
Én ellenőrizném a felületök épségét ott a torok körül. Ha nem tökéletös, akkor esetleg műparafa lemezből vágnék odaillő tömítésöket és azt se agyonhúzva szerelném össze.
Egyébként én megcsinálnám a tömítést, és ha indul-megy, veszi a fordulatot, viszi a földet is akkor nem enged át olyan mértékben a tűszelep, hogy használat közben is túlfolyjon, inkább hagyd a tűszelepet, úgyis elzárva tartod a benzincsapot.
A benzincsap zárását úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a karburátort, fejjel lefelé tartva belefújsz a benzincsőbe. Érezni fogod, hogy zár-e vagy nem.
A tömítetlenséget ígyis úgyis meg kell csinálni, különben falslevegőt szívhat.
A tömítés, mint olyan a nevében is benne van, hogy tömítenie kell. A befecskendezéstől sem kellene megjelennie ott a benzinnek. Töröld le, és ha nyitott benzincsapnál ismét megjelenik ott a benzin akkor nem zár el a tűszelep.
Hajtóműben szimering, csapágycsere, főtengely, hajtókar felújítva, szimering, csapágycsere itt is.
Új a blokk (39), új a dugattyú, gyűrű. Új a karburátor, hirtelen ennyi...
Így igen, mindenütt új a tömítés is.
A benzinszint volt állíva az úszóházban?
Gyárilag jónak tűnt az úszóház, kézben ha lefelé fordítottam vízszintesen zárt.
Azt a csövet nevezhetnénk szívócsőnek is, ha már azon körösztül szív. Az le volt szerelve mostanában?
Igen.
Kapott új tömítést a henger felöl is?
Igen.
Lehet megfordítva tettem vissza? Szimmetrikus. Számít ez?
A benzin csak a "befecskedözés" után kezdött ott csöpögni?
Amikor összeszereltem nem láttam semmit, fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet.