Keresés

Részletes keresés

Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35750

Magas az alapjárat.  Az alapjárati fordulatszám szabályozó csavart (kék nyíl) kifelé (az óramutató járásával ellentétesen kell cavarni akkor csökken a fordulat. 

Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.

 

Előzmény: Roli_007 (35747)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35749

Bocs azt hittem, hogy a benzincsap a benzintank alján van.  Nem gondoltam, hogy a karburátorral egy egységet alkot.  Nem tűnt fel a korábbi képen a benzincsap a karburátoron. A babetta motoros kapálógépen van ilyen. Így már értem, hogy mit nem értesz.  Tekerd körül a benzincsapot papírzsebkendővel és várj egy kicsit. Ha ott folyik, akkor a papírzsebkendőn nyomot fog hagyni.  Lehet, hogy csak a 2 tömítést kell cserélni. Próbálj meg az  alumínium helyett vágni oda bármilyen  benzinálló anyagból tömítést és azt tedd be. De megoldás lenne egy plusz benzincsapot betenni a mostani csap és a tank közé, az biztosan zárna. Az eredeti csapot meg mindig nyitva hagyni, és az új csappal zárni a benyát.

 

https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.html?subj=goods-un&_bg_fs=1&_p_jump_id=894&_x_vst_scene=adg&goods_id=601099516640298&sku_id=17592215226905&adg_ctx=a-4cc6db8a~c-9a1b1867~f-0d7583d7&_x_ads_sub_channel=shopping&_p_rfs=1&_x_ns_prz_type=3&_x_ns_sku_id=17592215226905&_x_ns_gid=601099516640298&mrk_rec=1&_x_ads_channel=google&_x_gmc_account=781106585&_x_login_type=Google&_x_ads_account=6004758692&_x_ads_set=20441891962&_x_ads_id=153256504698&_x_ads_creative_id=669080258876&_x_ns_source=g&_x_ns_gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMKh8TJoFOrAX2IEN1NirHwEHUTCL4thMI-8cTkk30TP9HMz3M0lOW8aAja3EALw_wcB&_x_ns_placement=&_x_ns_match_type=&_x_ns_ad_position=&_x_ns_product_id=17592215226905&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x_ns_wbraid=Cj4KCAjwmt24BhBaEi4AxBSVSVi2bDRYm9_XW2Yi_IurSY6G55x4JhyJ4bJeiLU4Qrk5sT6POutHxScPGgIstw&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICGmxMg1_Zw2Y304cinzVOE_p&_x_ns_targetid=pla-2363452363372&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMKh8TJoFOrAX2IEN1NirHwEHUTCL4thMI-8cTkk30TP9HMz3M0lOW8aAja3EALw_wcB 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Roli_007 (35746)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35748

Rakjál oda egy hosszabb benzincsövet, derekán egy hurokkal. 

Akkor nem vezeti le oda a szivárgó benzint. Ha akkor tiszta marad a karbid, akkor csapnál hibás biztosan.

Előzmény: Roli_007 (35746)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35747
Előzmény: Roli_007 (35746)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35746

Ma tovább szereltem. Elkészítettem a tömítéseket, kisollóval, bőrlyukasztóval, elég király lett.

Összeszereltem, indult azonnal szivató nélkül is.

 

Viszont egy idő után a karburátor és a szívócsonk között szivárgott alul. A szívócsonk és a blokk között szerencsére nem.

Járattam 30 percet. Ugye új a blokk, minden, így bejáratom.

És a végén vettem észre, hogy a benzincsap alja is benzines. Lehet nincs jól becsavarva és ott szivárog a benzin, majd szépen lefolyik a karbi aljára, a legalsó pontra és valójában nem is a tömítés szivárog...

 

Meghúztam a benzincsapot.

Itt nem kellene tömítőnek lennie amúgy:

Az alsó alatt van egy tömítő, az nem látszik. De az alu részt, amire a benzincső rámegy azt alulról felülről csak alumínium tömítés fogja.

Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35745

Így már értem, köszi a leírást! 

 

A tömítetlenség az sajnos megvan.

 

Lehet picit állítanom kellene az úszóházon is, hogy korábban zárjon? 

(Annak ellenére, hogy szerintem vízszintesen tökéletesen zár.)

Előzmény: Csufi15 (35743)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35744

Véletlenül se akarok kötözködni, mert minden segítségnek örülök, de egyszerűen nem értem amit írsz. 

 

A benzincsak a karburátorba van benlecsavarva közvetlenül. 

A tankon lévő benzincső másik vége ide a benzincsapra van durva. Ennyi. Ha lehúzom a karburátorról a benzincsövet, akkor azt konkrétan a benzincsapról húzom le, hisz az bele van csavarva a karburátorba, egy egységet alkot vele.

Előzmény: Csufi15 (35742)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35743

Igen. Amit mi hétköznapi néven szivatónak hívunk, az tulajdonképpen dúsító. Függetlenül attól, hogy sokszor szivat bennünket rendesen:)).

A benzin levegő arányát lehet vele állítani. 

 

Kétféle módon lehet benzinben dúsabb keveréket elérni: vagy 

  1. Állandó levegőmennyiséghez több benzint juttatni. (Ehhez + fúvóka kellene), vagy 
  2. Állandó befecskendezett benzinhez kevesebb levegőt adni. (így működik  a tied) Ezt  biztosítja a levegőelzáró csappantyú.

"fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet."

 

 

Írtad hogy 2,5 ml befecskendezés után indult el, és utána már indul is és megy .  A szivárgós kép és a hidegen nehezen indulás között összefüggés van, tömítetlenség lehet a karburátor és a motorblokk között. Ahol tömítetlenség van ott a levegő is bejut (fals levegő) ezért indult hidegen nehezen, és kellett neki  + benya. Ha már meleg a motor, akkor könnyen indul fals levegő esetén is.

 

Állítsd be a keverékszabályozó csavarral az alapjáratot. Kb. 1 , másfél fordulat kifelé. (ahol a legjoban pörög a motor alapjáraton), majd az alapjárati fordulatcsavarral állítsd a kívánt fordulatra( kb 1800)

 

Huzamosabb járatás után ellenőrizd a gyertyaképet, ott kiderül, hogy sokat vagy keveset kap.

 

 

"két oldalon nyitott csődarab (ennek mi a neve??)"   Szívócsonk. Ez egy közdarab a karburátor és a blokk között. Mivel vannak különböző motorok azonos karburátorral ezért az eltérő blokkok miatt kell egy illesztő közdarab (szívócsonk), hogy lehessen csatlakoztatni a karbit. Van még hőleadó szerepe is, hogy a karbi ne tudjon a blokktól felforrósodni.

Előzmény: Roli_007 (35699)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35742

 

 

 

A vezetéknek valóban 2 vége van: Ha a karburátorról lehúzod, akkor a másik vége a benzincsapon marad. A szabad végét  egy flakonba belelógatod és megnézed, zárt benzincsap esetén 2 nap alatt folyik-e, és mennyit a benzincsap. (ezalatt a 2 nap alatt természetesen nem indítod el a motort). Ha a csap enged, csapot kell cserélni.

 

Lényeg: ellenőrizd le hogy a zárt benzincsap elengedi-e a benzint, vagy zár rendesen. Aztán, hogy te azt hogy csinálod az a te dolgod. 

 

Ha a benzincsap zár rendesen, akkor tűszelep gondja van, vagy magas a benzinszint, vagy lyukas az úszó és megtelik üzemanyaggal és nem tud felemelkedni, hogy zárjon.

 

Előzmény: Roli_007 (35740)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35741

Sok esetben ezek az utángyártott alkatrészek nem tökéletesek. De ez kiderül ha leveszed az úszóhazat és elzárt benzincsapnál a tűszelepnél megjelenik-e az üzemanyag, vagy nem. Tegyél alá egy edényt, és pár óra alatt kiderül.

Előzmény: Roli_007 (35739)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35740

"Szerintem nem zár a benzincsap. Húzd le a vezetéket a karburátorról. Vezesd be egy flakonba. Nézd meg 2 nap múlva mennyi benya van a flakonban."

 

A benzincsőnek két vége van.

1. a tankon

2. A karburátoron

 

Ha lehúzom a vezetéket a karburátorról, az összes benzin kifolyik a földre, vagy jelen esetben a flakon a a tankból.

 

Valamit itt nem írtál el?

Előzmény: Csufi15 (35737)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35739

Megnézem, de a benzincsap is új. 

Az nem jó, ha simán abba is belefújok, hogy zár e rendesen? 

Vagy attól hogy nem bírok belefújni,b még szivároghat?

Előzmény: RobertZ (35738)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35738

Ezzel a tömítéssel vélhetően már nem fog megjelenni az üzemanyag ezeken a helyeken. Viszont ha a benzincsap nem zár normálisan, és a tűszelep is picit átenged akkor belefolyik a motorba. Nézd meg a benzincsap zárását az előttem szóló által leírt módon. 

Előzmény: Roli_007 (35735)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35737

"minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. "

Szerintem nem zár a benzincsap. Húzd le a vezetéket a karburátorról. Vezesd be egy flakonba. Nézd meg 2 nap múlva mennyi benya van a flakonban.  Ha átenged, benzincsap csere, ha nem megoldható(nem kapható, vagy túl drága) akkor  egy univerzélis csap a benzinvezetékbe. 

Előzmény: Roli_007 (35735)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.22 0 1 35736

Én nem ismeröm azt a fajtát, hogy néz ki ?

Először a lyukakat vágd ki bőrlyukasztóval, lyukasztófogóval annak híján kis olló högyével.

Amikor az mögvan, akkor vágd körbe ollóval.

Előzmény: Roli_007 (35735)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35735

Leszedtem a karburátort.

Persze a szívócsonk csavarjához nem fértem hozzá, szét kellett szedni a kapa burkolatát is újra, ami "szuper jó", mert kb. újra megint félig szét kell szerelni......

 

A karburátort ha oldalra fordítom és úgy csavarom, hogy halad felfelé a levegőszűrő felőli része, akkor alig hogy 90 fokban elfordítom (azaz függőleges állásban van az úszó), utána már át is billen az úszó és zár, nem tudom fújni a benzincsövet.

Ha meg simán fejjel lefelé fogom, fentiek okán nyilván ekkor is zár.

 

Ennek tükrében miért folyhatott az üzemanyag a tömítéseknél?

 

Továbbá vettem különböző polírpapírokat és szuper egyenesre políroztam az érintkezési felületeket.

(A szívócső blokk felőli részén tapasztaltam az üveglapon egyenetlenséget, a szívócső másik végén, ill. a karburátoron nem. (Holott itt is szivárgott. Ráadásul minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. Annyi üzemanyag volt a karburátorban, hogy így tudott még szivárogni?)

 

Továbbá vásároltam 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezt abból a célból, hogy ebből kivágom én a tömítést.

Mivel vágjam szerintetek?

Előzmény: RobertZ (35726)
tothjozsi96 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35734

Sziasztok!

 

Robi 56-os kapába GL4 vagy GL5-ös hajtómű olaj ami inkább jó?

És ha van egy 20-25 éves ilyen kapám amiben sosem volt motorolaj cserélve, ebbe is mehet a kocsikba szánt motor sampon (átmosó) keverék, 10 perc járatás és utána leeresztés, vagy felesleges?

 

Üdv.

triplaharom Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35733

Volt hogy kettőt raktunk régön is a karbi alá, kétoldalt bezsírozva.

Előzmény: RobertZ (35732)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.21 0 0 35732

Lehet kapni különböző vastagságokkal, de szerintem már nem teljesen olyan, mint régen. 

Előzmény: triplaharom (35731)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.21 0 0 35731

Neköm van még eredet tömítőpapírom tekercsben, szerintem most is kapható. Az összetud nyomódni.

Előzmény: RobertZ (35730)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35730

Nem. Biztos azzal a kis vékony papírból készült tömítéssel rakta össze amit árulnak mindenfele. 

Előzmény: triplaharom (35729)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35729

De akkor sem tömít ott röndösen, hiszen mint ahogy mondtad, tömítenie köllene.

Én ellenőrizném a felületök épségét ott a torok körül. Ha nem tökéletös, akkor esetleg műparafa lemezből vágnék odaillő tömítésöket és azt se agyonhúzva szerelném össze.

Előzmény: RobertZ (35724)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35728

*tűszelep zárását akartam írni

Előzmény: RobertZ (35726)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35727

Egyébként én megcsinálnám a tömítést, és ha indul-megy, veszi a fordulatot, viszi a földet is akkor nem enged át olyan mértékben a tűszelep, hogy használat közben is túlfolyjon, inkább hagyd a tűszelepet, úgyis elzárva tartod a benzincsapot. 

Előzmény: RobertZ (35726)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35726

Igen, így gondoltam. 

A benzincsap zárását úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a karburátort, fejjel lefelé tartva belefújsz a benzincsőbe. Érezni fogod, hogy zár-e vagy nem. 

A tömítetlenséget ígyis úgyis meg kell csinálni, különben falslevegőt szívhat.

Előzmény: Roli_007 (35725)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35725

Akkor csak álló (beindítatlan) helyzetben nyissa ki a benzincsapot és várjak 1-2 órát és nézzem van e csepegés?

 

Ha így érted, oké, letesztelem.

Ha nem zárna a tűszelep, mit kell tennem?

Előzmény: RobertZ (35724)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 1 35724

A tömítés, mint olyan a nevében is benne van, hogy tömítenie kell. A befecskendezéstől sem kellene megjelennie ott a benzinnek. Töröld le, és ha nyitott benzincsapnál ismét megjelenik ott a benzin akkor nem zár el a tűszelep. 

Előzmény: Roli_007 (35722)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35723

A kapa totál szét volt szedve. Minden! 

Hajtóműben szimering, csapágycsere, főtengely, hajtókar felújítva, szimering, csapágycsere itt is. 

Új a blokk (39), új a dugattyú, gyűrű. Új a karburátor, hirtelen ennyi...

Így igen, mindenütt új a tömítés is.

 

 

A benzinszint volt állíva az úszóházban?

Gyárilag jónak tűnt az úszóház, kézben ha lefelé fordítottam vízszintesen zárt.

 

Azt a csövet nevezhetnénk szívócsőnek is, ha már azon körösztül szív. Az le volt szerelve mostanában?

 

Igen.

 

Kapott új tömítést a henger felöl is?

Igen.

Lehet megfordítva tettem vissza? Szimmetrikus. Számít ez?

 

A benzin csak a "befecskedözés" után kezdött ott csöpögni?

Amikor összeszereltem nem láttam semmit, fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet.

Előzmény: triplaharom (35720)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35722

Nem lehet azért volt ott annyi, mert vagy egy fél órát szenvedtem az indítgatással és a gyertyához is nyomtam be 1-1,5 ml üzemanyagot? 

 

De ha nem ettől, akkor mi miatt lehet ott folyós benzin? 

Az úszót néztem, vízszintes volt, amikor zárt. Az elvileg jó.

Előzmény: RobertZ (35718)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35721

Ez amúgy hogy vetődik fel, hogy szórakozásból írogatok ide? 

Nyilván nem.

Előzmény: L_áma (35716)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!