Ez lehetett volna törzsasztal is, nem sok köze a politikához. Áthajtott az 1. busz, a 2. követte, de telibe kapta a vonat. A vonaton utazók közül senki se halt meg, ugye? Az 1. busz is piroson hajtott át?
Amennyire a rekonstrukciók mutatták, a busz nem ment át teljesen a síneken. Megállt vagy lelassított, a hátsó része volt fent, azt kapta telibe a mozdony (mert a busz előtt valami torlódás volt, egyszerűen nem fért át.
A felszabadult energiákról tanúskodhat az is, hogy a sofőr, aki elöl volt, se élte túl...
:((
Ja bocs, ez a 100 méter ez ráadásul az a távolság, aminél a busz 20szal még átslisszolhatott volna a vonat előtt. Tehát jóval ezen belül kellett lennie a vonatnak ahhoz, hogy elkapja a buszt.
Ha még a vonatnak még 400 métere lett volna, akár meg is tudott volna állni (vészfékezéssel). Vészfékezéssel normális körülmények között a vonatot mintegy 300-350 méteren meg lehet állítani.
Mert eléállt? Nem csak keresztül akart menni előtte? Mert akkor ha a busz 20szal megy, akkor mondjuk 20 métert kb 3 sec alatt tesz meg, ami alatt a vonat 100 métert halad. Ezért mondtam ezt. Persze lehet több is, vagy kevesebb is a busz sebességétől függően.
Annyi undorító, lélektelen hozzászólást olvastam itt, hogy elkapott a hányiger. Egyes embernek csúfolt torz idióta képződmények elképzelhetetlen ökörségeket írnak le ide. Mondjuk, sajnálom őket. Egész nap együtt kell lenniük magukkal......
100 km/órával tepert a vonat.
A fénysorompó 30 másodperccel az odaérkezés előtt kezd el pirosan villogni.
Ha vonat 3600 mp alatt megtesz 100.000 métert
Akkor 1 mp alatt megtesz kb. 28 métert,
Tehát 30 másodperc alatt megtesz mintegy 833 métert.
Tehát kb. 800 méterre volt a vonat, amikor piros lett a jelző, ha csak 15 mp-cel később állt elé a busz, akkor is 400 méter.
Pont arra "elég" hogy a vonatvezető ne tehessen semmit, ilyen távolságról nem lehet megállítani egy vonatot. Borzalmas élmény lehetett ezt a mozdonyból is végignézni.
Nem sokat értesz a repüléshez, az tuti.
Több gépnek, ha együtt mennek, alakzatban kell repülniük, hogy tudják, melyikük hol van.
A híradóban meg nem elmentek, hanem _jöttek_ alakzatban.
A koptereknek meg nyilván leszállóhelyet is kell keresniük, és így hangolták össze. Mentőhelikopterek voltak.
Ha te azt hiszed, hogy hivatásos mentőpilóták parádéznak egy katasztrófa felett, akkor seggtörlemény vagy és brana.
Így van. Ezt én is néztem, hogy mit számít, ha esetleg tényleg nem látta. Ha én nem látom a fénysorompót, akkor megállok és megnézem, hogy jön-e a vonat, nem pedig ész nélkül átmegyek a sínen. Ugyanez érvényes akkor is, ha nem működik a fénysrompó. Pontosan azért van rajta a villogó fehér fény, hogy kapásból el lehessen dönteni, hogy működik-e. A vonatnak egyébként rohadtul közel kell lennie, hogy elcsapja a járművet. Hevenyészett becslésem szerint a vonatnak 100 méteren belül kell ehhez lennie, ami nem valami sok.
A centrumokban folyó akut baleseti sebészeti ellátás színvonalában valóban sok különbség nincsen (pláne ilyen extrém helyzetben), de minden országban az a szokás, hogy a sérülteket amilyen hamar csak lehet, hazaszállítják (általában repülővel, mert az a lehegyszerűbb). Ennek anyagi okai is vannak, de egészen egyszerű okok is mellette szólnak. Például, melyik német nyugdíjas tudja elmondani magyarul, hogy kéri a kacsát, és hány magyar nővér tudja elmagyarázni németül, hogy az átkötözés kicsit fájni fog stb?
Pont azon rágódtam itt a minap, hogy miért szüntették meg a félsorompókat is...
Persze, de ennyi erovel akar falat is lehetne emelni. Szerintem az se erne semmit. Vannak szabalyok amiket be kell tartani ez ilyen egyszeru. Foleg ha nem csak magamert, hanem tovabbi 1-2-x ember eleteert is felelek. Vasuti atkelon csak akkor lehet atkelni, ha meggyozodott az ember az athaladas biztonsagarol (ua, mint egy "sima" keresztezodesnel). Ha nem latja a lampat (nem tudja eldonteni, hogy milyen szinnel vilagit), akkor meg ua szabalyok mint a stop tablanal.
Ez hivatasos soforokre kulonoseni is igaz kell, hogy legyen.
Az, hogy x osszegert felraknak sorompokat az se valtoztat meg semmit. Sajnos.
Mentőhelikopterek voltak. De miért baj az, hogy megjelenésükkel is a szervezettséget sugallják? Talán az is undorít téged, hogy a mentősök egyenruhában dolgoznak? (Mondjuk mint a parádéskocsisok?)
Azt igazából nem tudhatjuk, mert az majd csak évek múlva derül ki... (ha kiderül, mert ha ezek lesznek hatalmon még akkor is, akkor nem fog "kiderülődni")
Pontosan! Menjen oda, ahol külföldieket ér tragédia, de azt is elvárom, hogy a neki büdös magyarokhoz is menjen el, ha azokat kiönti a víz vagy sugárfertőzés éri őket.
Már ha az a magyar kormány tényleg magyar! De a jelek szerint ez a kormány csak "magyar". :[
Abban azért igaza van c45-nek, hogy pl. én nem tudom jobban sajnálni azt a 33 szerencsétlen németet, mint bármelyik más tömegszerencsétlenségnél szörnyethalt más embert, legyen az kínai vagy nigériai. Még akkor sem, ha ők éppen Magyarországon haltak meg. De ha Magyarországon történik a szerencsétlenség, akkor igenis ott az ország képviselőinek a helye, és nem csak azért mert annyira borzasztó az esemény, hiszen nem utazik ki Medgyessy egy esetleges külföldi tragédiánál, hanem azért, hogy kifejezze sajnálatát a németekkel szemben és biztosítsa őket a balesetből eredő feladatok anyagi és szakemberi támogatásáról.
Az index fotó között van egy kép, ahol 4 db helikopter (nem tudom, hogy mentőhelikopterek, vagy más) szabályos rombusz alakzatban repülnek el a helyszínről. Ez most valami jópofának szánt vicc volt a pilóták részéről, hogy parádét csinálnak a dologból? Undorító!
Ne feledd, hogy azért kórházi ellátásban van kicsi különbség a német és a magyar kórházak között. Ha megtudnád, hogy egyik szerettedet mondjuk Albániában ápolják, te is inkább haza szeretnéd hozatni.
Azert az akut baleseti sebeszeti ellatasban szerintem nincs olyan hatalmas kulonbseg, mint gondolnad, foleg a centrumokban nem...
A kiskorhazak mas kerdeskorbe tartoznak, de ott is inkabb a nem sebeszeti osztalyok a neccesebbek.
A baleset következtében egy 31 éves pécsi lakos fiatalember, valamint egy 22 éves budapesti lakos fiatal hölgy, a kórházba szállítás után, műtét közben elhunyt.
Feltehetőleg durrdefekt miatt borult fel az a Mitsubishi kistehergépkocsi, aki balesetet szenvedett csütörtökön a kora esti órákban az M7-es autópályán a 68-as kilométernél.
Az autó az elválasztó korlátot átszakítva a bal pályatestre sodródott, ahol kerekeire érkezve állt meg. Az autóban ülő öt személy - a vezető kivételével, akit a tűzoltók szabadítottak ki a roncsból -, a borulás közben kiesett a járműből.
A baleset következtében egy 31 éves pécsi lakos fiatalember, valamint egy 22 éves budapesti lakos fiatal hölgy, a kórházba szállítás után, műtét közben elhunyt. A baleset körülményeinek vizsgálata tovább folytatódik.
A korházrepülöben van egy rész politika is. Ismerve az itteni helyzetet, ilyenkor mindenki igyekszik valamit csinálni a hatáskörén belül nagyon gyorsan. Az ujságirok állandoan szimatolnak mindenfelé, az ország lakosai várnak valamit a politikusoktol. Igy nem tudják majd mondani,hogy xy nem csinált semmit.
A magyar korházakbol ugysem engednek el senkit amig szállithato állapotba nem kerül.
A másik busz nagyon jol tette hogy továbbment a helyszinröl.